Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Politiet har i hvert fall (så vidt jeg har fått med meg) brukt 10km som en grense ved typen "kjøretøy" som motoriserte rullestoler. Jeg har inbilt meg at de har utledet den "regelen" fra en eller annen obiter-uttalelse i en dom.

De færreste kjøretøy med maksgrense på 10 km/t vil nok generelt sett ikke ha de særlige faremomentene... Men kjører du ned og dreper noen i fylla med en slik så tror jeg ikke domstolene vil la deg slippe unna.

Lenke til kommentar

*Ser for seg hvordan man klarer å drepe noen med en slik. Selv om du treffer på noen med benskjørhet, svakt hjerte og tynn hodeskalle, må du veø nesten kjøre over dem en del ganger for at det skal bli dødelig. Klart, uflaks kan man ha. Ikke uenig i vurderinen din, den der har jo langt mer "kjøretøypreg" enn en vanlig motorisert rullestol. Har vanskeliger for å se for meg en rullestolbruker bli dømt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har vært aktiv leser et par dager, og slenger meg på jeg også.

 

Jobbet et år som selger på en Expertforretning i en relativt liten by. Der er det jo så klart en del sære folk:) En dag kom det inn en kar som skulle ha et par nye blekkpatroner til skriveren sin "som var et par år gammel". Jeg sa med et smil at det skulle vi nok ordne, og tok han med bort til veggen med patroner. Skal tydelig nevnes at her henger det over 50 forskjellige patroner til alle mulige skrivere.

 

Jeg spør da naturlig nok om hvilken type skriver han har, og om han har nummeret på patronene han trenger. Det har han da selvfølgelig ikke... Jeg spør da om hvilket merke han har, så jeg kan prøve å gjette meg litt fram. (Hadde god peiling på skrivere). Det vet kunden heller ikke, og spør da "Har dere ikke en katalog du kan finne den den for meg i da???!", tydelig opphisset over "udugeligheten" min. Ikke vet jeg om noen altomspennende printerkatalog med oversikt over alle patroner som finnes, så jeg svarte (eller prøvde å svare) "at det hadde vi ikke, men jeg kan sjekke på nett...." kunde: "ER DET FAEN MEG MULIG?!!.. JÆVLIG UBRUKELIG ALTSÅ!" etterfulgt av at han braste mot meg og dultet meg kraftig inn i skulderen på vei mot utgangen. De andre ansatte og kundene i butikken hadde fått med seg det hele og sto bare og måpte, og jeg var satt helt ut, og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Kunden var long gone før jeg kom meg helt til hektene igjen..

Lenke til kommentar

Beste er jo de kundene som forsøker å lyve til seg ting. Har en dame som er innom sånn innimellom det er alltid noe feil med ett eller annet produkt, og det er da SELVFØLGELIG en selger som har LØYET til henne (sånn at hun kan prøve å gå forbi returregler osv). Herlig! For ikke så lenge siden ville hun returnere en telefon med abonnement fordi vi hadde "tvunget" henne til å kjøpe den istedet for den hun egentlig ville ha, for vi hadde løyet og sagt vi ikke hadde den andre på lager og ikke kunne bestille den, og så hadde vi visst fortalt henne etter kjøpet at joda den kunne bestilles. Ehh??

Nei, hun fikk ikke returnert telefonen med den historien gitt. Skal man lyve, så hvertfall finn på en historie som KAN være troverdig da! Hehe.

Lenke til kommentar

for en kronidiot!! opplevde mange gange rfolk kom på butikken og sku ha støvsuger poser uten å vite hvilken de skulle ha:P jeg har en sån derre miele:P greit å vite hvilken maskin man har så man får en riktig pose:P

 

jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått i fjeset at jeg ikke kan noe fordi jeg må dobbelsjekke på dataen. jeg jobbet i liten elektrobutikk der jeg jobbet kveldstid alene. da solgte jeg alt fra brødristere til mobiltelefoner. altså helt sortiment. og kundene forventer faktisk at jeg kan ALT OM ALT i butikken. det var en som sa han kunne alt om alt på jernia. men jernia er ikke det samme, er mye mer spesifikasjoner på en elbutikk:P

 

hater kunder som forventer at vi kan ALT om ALT fordi vi jobber der. når jeg ikke kan noe så går jeg til pcen og finner det alltid ut

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar

Jeg spør da naturlig nok om hvilken type skriver han har, og om han har nummeret på patronene han trenger. Det har han da selvfølgelig ikke...

Omtrent som en kunde som var innom der jeg jobber for en ukes tid siden. Han skulle ha batterier til Canon. Jeg spør hvilken modell det er, men alt han vet er at det er Canon, og at det kunne da ikke være så vanskelig å finne batterier til den. Jeg prøver å forklare at det finnes utrolig mange batterier, og må faktisk vise han hele sortimentet med Canon batterier før han faktisk tror meg.

 

Han står lenge og prøver å finne ut hva modellen heter, og jeg prøver å komme med forslag. Etter fem minutter sier jeg bare til han at det er nok best om han kommer innom med batteriet eller selve kameraet en dag, så vi kan hjelpe han.

 

-Jammen, jeg har kameraet med meg nå, sier han da plutselig

 

 

 

:dontgetit:

 

 

 

Det viser seg da at det er et videokamera, og han skal ikke ha et "Canon-batteri" til det, han skal ha et lite knappcellebatteri som sitter inne i selve kameraet som gjør at kameraet husker dato og tidspunkt selv om man tar ut det vanlige batteriet.

 

Ja, det burde jeg jo visst...

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Har en kunde som handler fast hos oss... Det er et problem med denne kunden da store deler av handleturen består av stjeling... Vi har diskutert litt blant kolleger og kommet fram at det må være noe kleptomani i bildet. Ganske imponerende egentlig... Hver gang hun kommer til kassen, så kjenner vi henne igjen, og spør høflig om hun kan åpne bagen sin... Joda, det skal vi få lov til. Gjemt unna masse varer hver gang... :p

Lenke til kommentar

Har fulgt med på denne tråden ganske lenge uten å komme med noe selv så får vel nesten dele noe tilslutt :p

 

Kom å tenke på noe som ligner litt på historiene med støvsugerposer og blekkpatroner, for vi selger nemlig (blant mye annet) MASSE forskjellige batterier. En type kunde jeg har hatt innom flere ganger er denne:

 

Kunde: Jeg skal ha et sånt lite rundt batteri jeg, ca like stor som en ti-kroning og 3 volt.

 

Jeg: Du har ikke tilfeldigvis med deg det gamle batteriet eller kanskje du husker hva det het?

 

Kunde: Nei, men jeg kjenner det nok igjen hvis jeg ser det.

 

Jeg: (legger omtrent 10 forskjellige batterier på disken som alle er 3V og veldig like i størrelsen) sikker på det? (med et godt smil)

 

Kunde: hehe, jeg kan komme innom med det gamle batteriet imorgen jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har en kunde som handler fast hos oss... Det er et problem med denne kunden da store deler av handleturen består av stjeling... Vi har diskutert litt blant kolleger og kommet fram at det må være noe kleptomani i bildet. Ganske imponerende egentlig... Hver gang hun kommer til kassen, så kjenner vi henne igjen, og spør høflig om hun kan åpne bagen sin... Joda, det skal vi få lov til. Gjemt unna masse varer hver gang... :p

Rart hun får lov å handle hos dere mere.

Lenke til kommentar

Jeg er altså 17 år og har jobbet i byggevarebutikk i ett år nå. Og der er det mange forskjellige typer innom:

 

"Jeg kan mer enn deg - mannen"

Dette er en type som kommer og skal ha hjelp, så får han det. Jeg hjelper han etter beste evne, og vet det jeg sier stemmer. Men uansett så skal han kverrulere og mene at det han sier er riktig, og til slutt så kjøper han det han selv trodde selvom det var galt.

 

"Jeg kan faktisk mer enn deg - mannen"

Jeg kan jo ikke ALT i den store butikken vår, så når jeg skal hjelpe en mann med for eksempel en stikksag jeg ikke kjenner noe godt til, og han spør etter noe "vanskelig angående den stikksaga, jeg prøver å svare, han veit det er feil, og jeg får en lang lekse om hvordan ting henger sammen.

 

"Sier det rett ut folk"

De sier ofte slik: Nei, denne var jo kjempedyr! og "Det er alt for få folk på jobb i dag, nå må dere se å få litt flere folk på jobb" (Og klokka er 5 på lørdagskvelden).

 

"Utlendinger"

Som oftest asiatere, som prøver å snakke norsk, men det er UMULIG å skjønne, skal spørre om dimensjoner og masse annet tull på rørdeler og ventilasjon. Enkelte av de er også veldig greie og kjempetakknemlige bare du har gitt de din oppmerksomhet, andre blir helt klin sure bare du sie "Kan du gjenta det" eller ikke klarer å svare på deres spørsmål.

 

"Kommer for sent og skal ha halve lageret (Respektløse)"

Kommer altså 5 minutter før vi stenger, og selvom klokka etterhvert er blitt over stengetid, så KREVER de hjelp.

 

"Lamme folk"

Folk som kommer inn, men er så utgamla og helt borte at om du prøver å få kontakt så er det som å spørre et glass om hvor mye klokka er, altså vanskelig :p

 

"Trivlige eller folkelige folk"

Er slik som jeg har sett over i tråden her, som sier: "Næ står ikke noe pris på denna! Er den gratis da eller?" Og har noen "veeeeldig" morsomme småvitser på lager: "Næ, en brekt spiker! Er den svensk den eller, (ler)"

 

"Tvilerne"

De som først kommer å spør meg, jeg vet det jeg forklarer er riktig. Men 2 minutter senere ser jeg at de oppsøker hjelp hos kollega av meg som er litt eldre, og spør om det samme. Tør rett og slett ikke å stole på meg :p

 

"Takknemlige"

Sier godt takk, hører på det jeg sier, og er veldig fornøyde, smiler og er glade.

 

"Prøver å få min mening til å skifte"

Om maling i 80 glans (Dvs. veeeldig blankt, og uvanlig). "Ja den 80 glans er egentlig mye bedre og finere, det er sant, og problemet er det at folk veit det ikke, de veit det ikke, det er bare det, de veit det ikke." Dette sier de med en sykt overbevisende stemme. Så du neste trur på det :p.

 

"Gnierne"

Som kommer tilbake hvis det er gjort en feil på innslag av en ekstra pose eller noe bittebitttelite. Og også de som skal ha retur på varer som har gått ut, varer som vi ikke har lenger, eller som er 10 år gamle.

 

"Tyvene"

Jo, det er mange

 

Sikkert noen fler jeg ikke kom på i farta :p

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...