Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kunde: Nei vet du hva, dette finner jeg meg ikke i, dere får høre fra advokaten min!

..Så stormet han ut. For 150kroner -.-

Amerikanske TV-serier og lett påvirkelige seere skaper lett underholdning :)

 

tydeligvis :p

Kan vel også legge til en morsom historie en kollega av meg fortalte. Han var utenfor og tok seg en røyk i pausen og sto å så på uteområdet der vi lagrer el-avfall, plutselig kommer det en polsk registrert arbeidsbil kjørende forbi, to mann hopper ut og grabber til seg et gammelt crt tv, slenger det i bilen og kjører bort i all hast. Driveby stjeling av et sannsynligvis defekt crt tv = priceless : D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde faktisk en helt oppegående mann som var inne for å hente Nintendo DSen til sønnen som var tilbake fra reparasjon. Samtalen gikk noe sånn:

 

Meg: Ja, det blir 150kroner i betaling for noen nye deler som måtte bestilles og reperasjon.

Kunde: HVA? Det har ikke jeg hørt noe om!

Meg: Joda, jeg husker denne saken, jeg ringte deg selv og informerte om at dette blir en betalings sak, vi ble enige om at produktet skulle repareres.

Kunde: Nei vet du hva, dette finner jeg meg ikke i, dere får høre fra advokaten min!

..Så stormet han ut. For 150kroner -.-

 

Var denne DSen ødelagt av kunde eller eldre enn et par år? Hvorfor krevdes det penger til deler men ikke til service?

Lenke til kommentar

Hadde faktisk en helt oppegående mann som var inne for å hente Nintendo DSen til sønnen som var tilbake fra reparasjon. Samtalen gikk noe sånn:

 

Meg: Ja, det blir 150kroner i betaling for noen nye deler som måtte bestilles og reperasjon.

Kunde: HVA? Det har ikke jeg hørt noe om!

Meg: Joda, jeg husker denne saken, jeg ringte deg selv og informerte om at dette blir en betalings sak, vi ble enige om at produktet skulle repareres.

Kunde: Nei vet du hva, dette finner jeg meg ikke i, dere får høre fra advokaten min!

..Så stormet han ut. For 150kroner -.-

 

Var denne DSen ødelagt av kunde eller eldre enn et par år? Hvorfor krevdes det penger til deler men ikke til service?

 

Nå er jeg ikke 100% sikker på hva som foregikk på verkstedet da dette er eksternt, men det var snakk om en enkel brukerskade på et deksel eller noe. Ser for meg at det tok verkstedet om lag 5 minutter å fikse dette etter at den nye delen var ankommet ;)

 

Kan vel også legge til at kunde var informert om at skaden ikke ble dekket av garanti/reklamasjon på forhånd i tillegg til den obligatoriske telefonsamtalen vi må gjennom :)

Endret av aUrrang
Lenke til kommentar

Kan vel også legge til en morsom historie en kollega av meg fortalte. Han var utenfor og tok seg en røyk i pausen og sto å så på uteområdet der vi lagrer el-avfall, plutselig kommer det en polsk registrert arbeidsbil kjørende forbi, to mann hopper ut og grabber til seg et gammelt crt tv, slenger det i bilen og kjører bort i all hast. Driveby stjeling av et sannsynligvis defekt crt tv = priceless : D

Enkelte elektrokjeder ordner seg avtaler slik at de faktisk tjener penger på el-avfallet. Varehuset jeg jobber i har en kvote på el-avfall der vi får utbetalt bonus av kjeden for hver mnd. vi fyller denne kvoten. Vi er faktisk plaget med østeuropeere som plyndrer avfallscontainerne våre, og selv om mye av det er defekt og i utgangspunktet nettopp avfall, taper vi penger på det som er simpelt tyveri. Dessuten blir det en helvetes ryddejobb når en gjeng østeuropeere har vært på nattebesøk og røsket med seg det de klarer etter at truckfører vår har stablet slik at det i utgangspunktet skal være vanskelig å stikke av med noe.

Lenke til kommentar

Jobber innen IT i et større internasjonalt selskap.

Får til stadighet inn laptoper både utlåns- og personlige (men fortsatt utsendt fra oss). Er ikke uvanlig at maskinene må byttes ut, enten hele maskinen og/eller harddisk.

 

For noen uker siden bytta jeg nettopp maskin for en kar, bare satte harddisken hans over i en ny. Den gamle ble stående og jeg tenkte jeg skulle fikse den opp litt for å bruke som utlånsmaskin. CD-rom'en starter og ule i det jeg fyrer den opp, så jeg åpner skuffen. Stort sett pleier det å være musikk eller jobbrelaterte saker der, men ikke denne gangen. Var en original dvd med noe latina ladies... type blåfilm med andre ord.

Nåja. Flira litt for meg selv og bare lot den stå der.

 

Dagen etterpå kom imidlertid samme karen nedom igjen og sa at han "hadde glemt en litt... eh... hot film" i maskina han leverte fra seg. Bare lot som om jeg ikke visste hva han snakka om og bare sa at maskina står der borte, du kan jo se.

Han skal faktisk ha litt credit for at han kom ned og spurte etter den igjen. :p

 

Filmen var origial og så ut til å være "normal" kultur så jeg gjorde ikke noe av det egentlig.

 

Verre var det den gangen jeg fikk inn en defekt maskin fra en som er stasjonert på en av våre siter i utlandet og jeg tok backup av harddisk-innholdet hans og slang på serveren vår midlertidig... uten å sjekke helt akkurat hva jeg tok backup av. Var en hel haug med giga av diverse bilder, tegninger og annet jobb-relatert, men gjemt nedi ei undermappe var det også ei mappe med tre X'er i navnet. Noe jeg ikke oppdaga før litt etterpå. Undersøkte ikke akkurat HVA slags porr det var, men var egentlig heller litt opptatt av at jeg, som representant for IT, hadde lasta opp sånt på serveren vår... lol... det forsvant fort for å si det sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan vel også legge til en morsom historie en kollega av meg fortalte. Han var utenfor og tok seg en røyk i pausen og sto å så på uteområdet der vi lagrer el-avfall, plutselig kommer det en polsk registrert arbeidsbil kjørende forbi, to mann hopper ut og grabber til seg et gammelt crt tv, slenger det i bilen og kjører bort i all hast. Driveby stjeling av et sannsynligvis defekt crt tv = priceless : D

Enkelte elektrokjeder ordner seg avtaler slik at de faktisk tjener penger på el-avfallet. Varehuset jeg jobber i har en kvote på el-avfall der vi får utbetalt bonus av kjeden for hver mnd. vi fyller denne kvoten. Vi er faktisk plaget med østeuropeere som plyndrer avfallscontainerne våre, og selv om mye av det er defekt og i utgangspunktet nettopp avfall, taper vi penger på det som er simpelt tyveri. Dessuten blir det en helvetes ryddejobb når en gjeng østeuropeere har vært på nattebesøk og røsket med seg det de klarer etter at truckfører vår har stablet slik at det i utgangspunktet skal være vanskelig å stikke av med noe.

 

Stemmer at vi tjener penger på det, men om de kommer og tar

med seg en kabel eller to bryr jeg meg ikke så mye. Derimot når dem kommer og river opp flere pappkasser med småelektronikk som jeg har brukt lang tid på å rydde, da ser jeg rødt..

Lenke til kommentar

vel mye av dette søppelet fraktes til land der liv ikke er så viktig, dvs de brenner løs uten noen form for beskyttelse!

lokal forurensing som skjer der er enorm!

"Søppelet" sette i stand og brukes enten i Norge, eller sendes til familiene deres i Polen, der de er glade for en fungerende laptop selv om batteriet er dødt, og den "bare" har en 1GHz Celeron. Polen har forøvrig samme strenge regler for håndtering av elektronisk avfall som Norge, og de samme eksportforbudene til land som Kina, der slikt du beskriver skjer - så heller ikke det er noe argument.

 

Gjenbruk er uendelig mye mer miljøvennlig enn gjenvinning.

 

red: Det er veldig populært å hyle opp om miljøfaren når slike ting skjer, selv om de som går ut i media må være fullstendig klar over at de lyver.

 

Den store eksporten av el-avfall til Kina og andre steder der det foreår helseskadelig gjenvinning på verdensbasis, er det forøvrig store selskaper som samler inn den type avfall som står bak.

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vel også legge til en morsom historie en kollega av meg fortalte. Han var utenfor og tok seg en røyk i pausen og sto å så på uteområdet der vi lagrer el-avfall, plutselig kommer det en polsk registrert arbeidsbil kjørende forbi, to mann hopper ut og grabber til seg et gammelt crt tv, slenger det i bilen og kjører bort i all hast. Driveby stjeling av et sannsynligvis defekt crt tv = priceless : D

Enkelte elektrokjeder ordner seg avtaler slik at de faktisk tjener penger på el-avfallet. Varehuset jeg jobber i har en kvote på el-avfall der vi får utbetalt bonus av kjeden for hver mnd. vi fyller denne kvoten. Vi er faktisk plaget med østeuropeere som plyndrer avfallscontainerne våre, og selv om mye av det er defekt og i utgangspunktet nettopp avfall, taper vi penger på det som er simpelt tyveri. Dessuten blir det en helvetes ryddejobb når en gjeng østeuropeere har vært på nattebesøk og røsket med seg det de klarer etter at truckfører vår har stablet slik at det i utgangspunktet skal være vanskelig å stikke av med noe.

 

Stemmer at vi tjener penger på det, men om de kommer og tar

med seg en kabel eller to bryr jeg meg ikke så mye. Derimot når dem kommer og river opp flere pappkasser med småelektronikk som jeg har brukt lang tid på å rydde, da ser jeg rødt..

 

 

Ser rødt ja, dem har nesten slutta å komme i arbeidstida mi, fordi jeg blir så forbanna når det kommer rekendes, dem slenger jo rundt seg, og skrur opp, roter i eska, stabler ned ting som er stabla klar til levering osv osv osv. kaster søppel. pisser. Det fins ikke ende. Jeg blir så forbanna, jager dem vekk, før de rekker tenke på hva de skal plukke med seg.

 

skulle lagt opp noen bilder, bare for å illustere hvordan disse svina oppererer, og hvordan det ser ut etter at de har vært der, men har ikke gadda å ta bilde.

Lenke til kommentar

Ser rødt ja, dem har nesten slutta å komme i arbeidstida mi, fordi jeg blir så forbanna når det kommer rekendes, dem slenger jo rundt seg, og skrur opp, roter i eska, stabler ned ting som er stabla klar til levering osv osv osv. kaster søppel. pisser. Det fins ikke ende. Jeg blir så forbanna, jager dem vekk, før de rekker tenke på hva de skal plukke med seg.

 

skulle lagt opp noen bilder, bare for å illustere hvordan disse svina oppererer, og hvordan det ser ut etter at de har vært der, men har ikke gadda å ta bilde.

 

Vel, du har nå klart å jage bort de aller fleste av de ;). Helvetes gjeng.

Lenke til kommentar

Vi har dem der jeg jobber også. En kveld kom de da vi alle sammen satt oppe på spiserommet etter jobb (noe kurs eller kampanjemøte, husker ikke), med panoramautsikt ned til containerne. Det står stort skilt med at det IKKE er lov til å ta ting fra bingene eller containere. 10 stk ansatte bråløper ned trappene mens resten av oss står og gumler pizza i vinduet og får en god latter når de andre kommer ned. Tyvene forsøker å sette seg inn i bilen og kjøre avgårde og det er priceless når varehussjefen stiller seg foran bilen, og en av de voksne mennene fra lageret røsker opp sjåførdøra og hytter med pekefingern :!: De tvang dem ut fra bilen og fikk dem til å rydde etter seg :yes:

 

Ellers er det jo klassisk når vi har varer til 100,- f. eks på torsdag, som er annonsert i avisen allerede på mandag. Med store bokstaver, TORSDAG.

- Hvorfor kan jeg ikke få kjøpe den idag da (mandag) ?

- Nei, det er jo et tilbud som er kun på torsdag, så du må nok dessverre vente.

- Ja, men, dere har den jo på lager?

- ..............det er et torsdagstilbud.

Altså, hadde det vært tilbud hele uken så hadde det jo ikke stått kun torsdag. Noen folk skal bare ha, og ha og ha.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hadde en trio som sikkert var på et eller annet og skulle ha en lader til mobilen sin.

"Javel, hva slags produsent er det?"

"Det er en sånn derre iphone"

Den lignet en semigammel samsung som jeg ikke husker navnet på atm

"Det der er vel ikke en iphone? Denne her har jo flere fysiske knapper, og det står ikke apple på den"

"Jo det her er iphone!"

Så drar den meste edrue av dem opp batteriet og viser meg det

 

IFONE

:fun:

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hadde en i dag. Kunden foran han hadde handlet øl, så sa han at i Polen kostet slikt 6 kr pr. boks. Hvor jeg måtte bare svare at ja, det stemte nok siden mor var i Polen tidligere i sommer og kjøpte med seg øl. Morsomme var at han til og med visste hvilket merke mor hadde kjøpt :)

 

Ellers var det han som hadde lagt 2 VG på disken i dag, så jeg måtte spørre om han skulle ha 2. Men neida det skulle han ikke. Men han kunne jo kjøpt 2 for å så lese mellom linjene. Eller som han sa i det han skulle gå, han kunne fått dobbel informasjon.

 

 

Var dessuten innom en annen butikk i kveld(har jobba det tidligere og kjenner noen av de som jobber der) og klokka var 20.15. Så kommer det en som vil ha en 6-pk med øl. Hun jeg kjenner sa til han(som forøvring ikke snakka norsk) at ølslaget var stengt. Han bare ser på henne og spør "Please" osv. Han prøve så godt han kunne om han ikke kunne få lov til å kjøpe ølet. Men så klart fikk han ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...