Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobber på IT-avdelingen:

 

Kunden: Nei, jeg la ikke det på noe skuff, jeg satte den bare inn jeg.

 

Jeg: Jeg er ikke helt sikker på hva du mener. Du bare satte den inn, hvor?

 

Kunden: I en sprekk!

 

Jeg: ... *går og henter et skrujern og følger kunde opp på kontoret**

 

Joda, han klarte å finne en minimal sprekk på maskina og skyve den langt inn. Etter at jeg skrudde maskinen ned og åpnet dekslet så lå cd'a på CD-ROM'en ironisk nok :p

 

 

Enkelte kunder gjør virkelig hverdagen min mye morsomere :D

Godt eksempel på mennesker som burde LESE bruksanvisningen på en pc før de rører den!

Endret av Estella!
Lenke til kommentar

 

er ikke direkte kunder, men når man jobber i en statlig museum/teknisk etat så møter man mye rart!

 

står langt ute i ingenmannsland og bytter et el-skap, plutselig kommer det en båt og legger til ved siden av meg. kommer hen begynner og klage på at vi har så stygge båter i kystverket osv.....(ja den er stygg men den er utrolig praktisk) forsetter med mitt mens han forteller hele livs historien sin og tilbake til oldefaren, begynner å pakke sakene mine også kommer han tilbake med dette med stygg båt osv, så sier jeg det at vi må legge til på de underligst steder derfor trenger vi en solid båt som kan smelle i land ved 20knops fart osv, men han ville ikke høre. så kommer vi hen til båtene også har båten hans skrubba mot fjellet slik at toppcouten hadde blitt slått av han begynner og kjefte på meg fordi jeg hadde fortøyd båten dårlig osv. så forklarte jeg han at jeg skulle bare fikse noe kjapt, og siden vi har en solid båt som tåler og bli slått mot fjellet så fortøyer jeg den bare slik at den ikke stikker av...... han forlanger og snakke med sjefen min osv.... så jeg ringer sjefen min, forklarer saken, så gir jeg telefonen til denne gamle mannen som var dritt forbanna på meg, han får beskjed av sjefen min, at det ikke er min jobb og passe på hans båt.

 

andre typiske ting er vi drev og total renoverte svenner fyr, også satt vi opp stor skilt der det sto "arbeid på går, adgang forbudt, kystverket" var tross alt påkrevd med hjelm da det datt metall biter på størrelse med en hånd ned i ett sett. også kommer det allikevel masse folk opp, jeg roper ut at de må komme seg vekk fordi det er farlig. så løfter dama opp en unge foran seg, jeg roper videre om at det er en grunn til at de ikke kan komme opp osv. så kommer formannen min og jager dem vekk. når det endelig er lunsj så kommer dama inn der vi bor og skjeller meg ut fordi jeg hadde knust drømmen til den lille gutten osv. at jeg drev med privatisering, jeg var en riktig kriminell i hennes øyne! etter at hun hadde stått der og kjefta på meg inne i et hus eid av kystverket i 15 min i min pause så ble jeg forbanna, gikk opp henta en bit metall til henne og spurte henne om jeg skulle kaste den i hode på henne for at hun skulle skjønne hvorfor hun ikke fikk gå opp. da ble hun enda mer sur, men da kom mannen HELDIG vis han fikk roa ned dette kvinnemennesket.

 

 

 

Genialt. Er jo ikke han mannen sitt problem om båten din er stygg. Usaklige folk er det beste ! :D

Lenke til kommentar

Jobber på IT-avdelingen:

 

*Kunde kommer til skranken.*

 

----

Å fy faen jeg lo. :!: Ser for meg hvordan han presset den stakkars CDen inn. :!:

 

Kunden spør helt uaffektert:

 

Ser du på porno nå?

Du skulle bare svart: "ja, vi kan se i lag."

 

Var en gang jeg var nødt å gå på dass, og det var ikke noen vakter til å passe butikken. Jeg måtte bare springe ut og la butikken være åpen. Var maks. 3 min. borte, men da jeg kom tilbake sto det selvfølgelig en idiot av en gammel mann der og spurte: "har du diaré eller?". Hva faen skal man svare på slikt? Sa bare at det ikke alltid er lett å jobbe alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

GRR. Som butikkansatt selv er jeg jo egentlig en drømmekunde, selvfølgelig, ettersom jeg vet hva vi stakkars kassadamer setter pris på og ikke. Men i dag, på vei hjem fra min nye jobb på bensinstasjon (som fortsatt lover godt mtp. gode historier) skulle jeg altså handle på en annen butikk en min, fordi den var på veien. Skulle kjøpe frosne burgere og brød, bl. a. (fristelsen snek seg på meg etter en dag på bensinstasjon).

 

Gikk opp til kassa, smilende, og søkte øyekontakt. Det fikk jeg ikke. Det å hilse på kunden har faktisk ganske mye å si, det merket jeg når jeg fikk en iskald robot. Ble umiddelbart lite vennlig innstilt til dama.

Så da, så funket ikke strekkoden på de frosne burgerne. Det er ganske vanlig, den er ofte litt svak, men denne dama (som har jobbet der lenge) førte ikke strekkoden mot skanneren på normalt fornuftig vis, neida, hun hugg til et par ganger. Skikkelige HUGG altså; holdt pakken ca 40 cm opp og skøt den ned mot skanneren et par ganger før hun ble sittende og sukke og stønne.

 

Greit, jeg kan også sukke litt oppgitt før jeg begynner å slå inn de 12 sifrene EAN-koden utgjør. Men etter litt venting skjønte jeg at det ikke var det hun gjorde. Hun gjorde ingenting. Hun satt og så, og ventet, og ventet, og så, før hun allernådigst gjorde meg oppmerksom på at jeg måtte gå (gjennom hele butikken) tilbake til frysedisken for å hente en ny pakke. Hadde situasjonen vært omvendt hadde jeg rukket å løpe og hente en ny pakke på den tiden hun brukte på å vente på at jeg skulle skjønne at jeg måtte gjøre det.

 

"men, kan du ikke bare slå inn EAN-koden?", sa jeg. Nei, den var helt umulig å se. Så jeg sjekket: IKKE umulig, jeg så den godt. Men jeg tenkte at den stakkars damen kanskje så litt svakt; jeg bruker jo linser selv, så det kan jeg forså. Tilbød meg derfor å lese tallene for henne. "BAREGÅ!"

 

Ja. Vel. Da.

 

Så gikk jeg og hentet en ny pakke, og fokuserte på å finne en med bra strekkode. Viste seg å være cheeseburgere, hvilket jeg la merke til først da hun slo den inn. Hun brydde seg ikke, så jeg sa Ops, det var cheeseburgere, sorry, får hente en ny igjen. Nei, da ville hun at jeg bare skulle betale, for det ble kø. Jamen, sa jeg, de er dyrere. Da ville hun at jeg bare skulle kjøpe cheeseburgerne, men det liker ikke min søster, så jeg sa at det kunne jeg ikke. DA ble hun sur da. Her stod jeg og oppholdt køen (men to andre kasser var uansett åpne og tilnærmet køfrie).

 

Men bare bruk EAN-koden da for svarte! Sa jeg. Og så gikk jeg og hentet enda en ny.

 

SERIØST. Og dette var en voksen dame, på dagvakt, ikke en umotivert og slaskete tenåring. Jeg er faen meg den perfekte kundebehandler i forhold (vel, uansett egentlig) og jeg handler aldri der igjen. GRR.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ofte syns jeg de eldre damene i butikker er mindre serviceminded enn den yngre garden. Blir vel en "yrkesskade" etter å ha sitti bak kassa uten å komme noe videre i 40-50 år. :fun:

 

 

Ellers er det vissnok bevist at øyekontakt og hilsing på kunder minsker sjansene for (planlagt) ran, da de potensielle ranerene føler seg sett og kan dermed lettere bli gjenkjent om de kommer tilbake.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hel masse om strekkode og sur kassakjerring

Skjedde meg også en gang for lenge siden.

Men jeg gadd ikke hente en ny pakke. Bare sa hun fikk prøve å slå "nummeret" (husket ikke/visste ikke da at det het "EAN-kode") på pakken. Noe hun ikke ville.

 

Men jeg la bare igjen pakken på rullebåndet og sa "takk for meg som kunde" og gikk til en annen butikk. Tror egentig hun kassakjerringa ble litt snurt der.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som sa slikt "takk for meg som kunde" brydde jeg meg aldri om. Før hadde vi ei uttaksgrense på 200 kr. Og det kom en mann som spurte om han kunne ta ut 500 kr. Jeg svarte vennlig og hyggelig at vi har ei grense på 200 kr. Da svarer han bare skikkelig surt og sarkastik "HA DET BRA". Slike kunder kunne jeg ikke brydd meg mindre om.

Lenke til kommentar

Hel masse om strekkode og sur kassakjerring

Skjedde meg også en gang for lenge siden.

Men jeg gadd ikke hente en ny pakke. Bare sa hun fikk prøve å slå "nummeret" (husket ikke/visste ikke da at det het "EAN-kode") på pakken. Noe hun ikke ville.

 

Men jeg la bare igjen pakken på rullebåndet og sa "takk for meg som kunde" og gikk til en annen butikk. Tror egentig hun kassakjerringa ble litt snurt der.. :)

 

Jeg håper virkelig du hadde fylt HELE båndet fult med meierivarer og andre fysevarer:) så da måtte de rydde vekk bare fordi kassedama var lat haha

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Hyperio:

Alt har med setting og situasjon å gjøre her.

Får man et høflig "beklager strekkoden er ødelagt, kan du hente en ny pakke, eller husker du prisen" er man gjerne mer tilbøyelig til å hjelpe kassadama. Men når man få et surt "dejnn hær versk ikkje, hejnt en ny vesst du ska ha dejnnan" uten tilsynelatende grunn (strekkoden så ok ut, bare litt brettet. Tallkoden kunne lett leses), så er det grenser hva jeg som kunde finner meg i.

 

Og ja, "for the record" enkelte "kassadamer" 50+ burde vært ulovlig å ha i kassa på daglivaren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvilke kassasystem andre enn Norgesgruppen bruker, men det er relativt retardert om systemet ikke tillater at de ikke kan skrive inn EAN eller eventuelt søke opp varen manuelt dersom EAN-koden ikke er godt nok synlig.

 

 

edit: Om en vare ikke har synlig EAN, søker jeg den opp. Om den av en eller annen grunn ikke ligger inne, så prater jeg enten med en medarbeider eller går og sjekker prisen selv. Om kunden tilbyr seg, kan jeg takke ja til at de skal sjekke prisen. Men så jobber jeg for tiden i en dagligvarebutikk langt ute på bygda, så det er ikke det samme kunde-ansatt-forholdet som hovedsaklig dominerer i større byer.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Det jeg syns er en smule irriterende, er at hvis man sitter i kassa i en byggevarebutikk, skal man visstnok også ha kunnskap om byggevarer. Hvis ikke jeg kan svare en kunde om hvilke skruer han trenger i x situasjon, får jeg et småstygt blikk mot meg da jeg forteller dem vennlig at de kan få hjelp i butikken. Geez.

Lenke til kommentar

Som kunde pleier jeg å kjøpe de varene som har skadet strekkode, hvis jeg skal ha den typen vare.

Kjøpte nylig f.eks. tre glass tomatpurê, hvorav kun den ene hadde etikett.

Det eneste butikkdama trenger å gjøre er å scanne etiketten på det ene glasset tre ganger. Evt. trykke på 3X.

To glass med tomatpurê skal jeg vel klare å bruke opp. Jeg lager jo pizza neste uke også.

 

Det koster så lite. Og butikken slipper slike situasjoner da de må sjekke prisen og kaste bort tid.

Hvis butikken er dum nok til å kaste slike varer, er det i tillegg et miljøproblem.

 

Verre er det selvsagt når blikkbokser mister etikketten. Da vet du ikke om det er kattemat, trøndersodd, lapskaus eller joikakaker. DET tar jeg kun sjansen på når jeg fant boksen i kattehylla. Hun bryr seg ikke om det er kylling eller fisk. Men jeg tar ikke sjansen på sodd.

 

Jeg kjøpte også ti liter snart-utgått melk, to fjordlandmiddager, fem kilo poteter, en pakke Tine revet pizzaost og gjær, alt til halv pris i datohylla. Melk kan fryses, så hvorfor betale ekstra?

OG: jeg minimerer butikkens utgifter til kast.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo ikke værre enn å bruke en slags diversetast og slå inn en random pris (som sannsynligvis er lavere enn den reelle). DA får man en fornøyd kunde.

 

Måtte du brenne i helvete til evig tid, med vennlig hilsen tidligere kasseleder. Vet du hvor mye PAIN det er å måtte gå gjennom all den diversepunchinga etterpå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...