Estella! Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Ferskvaren: Varmedisken: Kunde: UNNSKYLD MEG!!! Er de kyllingene varmet i dag Jeg: Ja,ellers hadde de nok ikke sett sånn ut i dag(daaaah) Ett lite spm: er det noen som selger varmet kylling i kilopris? Var en kunde som lurte på om han bare kunne kjøpe halvparten av den halve kyllingen Kunde:Jeg skal ha krabbe skjell jeg:hvor mange da? kunde:tre stykker jeg:Ah, da har jeg noen ferdig pakket til deg her kunde:Nei det der er IKKE det samme Jeg:jo,jeg pakket de i stad fra samme kasse kunde:løper bort til vinduet og studerer de i vinduet nøøøøøøye og ser skeptisk på meg, og deretter går Kunde:Jeg skal ha ferske reker Jeg:Ja jeg har noen her,hvor mye skal du ha? Kunde:du er sikker på de er ferske? Jeg:(kunne ikke dy meg) nei de er gammle*med ett "smil" rundt munnen* 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 4. september 2010 Populært innlegg Del Skrevet 4. september 2010 Hater folk (dvs unger/fjortiser) som alltid skal ha en jævla "ting." "Jeg skal ha en sånn der tingtang." Dø. Skaff dere et litt større ordforråd så dere greier å si "baguett". Ungdommer uten ordforråd er forferdelig slitsomt. *Kunde kommer innom sammen med den 16 - 17 år gamle datteren sin med en defekt laptop* Kunde: Hei! Vi har en sånn bærbar PC her som ikke vil fungere som den skal. Meg: Javel. Hva er så feilen? Kunde: *snur seg mot datteren* Du får nesten forklare selv, siden det er din PC og det er bare du som bruker den. Datter: Næææh... Altså... Den er bare... Eeeeh.... Den er lissom litt klikk hvis du skjønner... Meg: Klikk? Datter: Næmen du vet... Sånn klikk vet du... Meg: Beklager, men jeg er ikke sikker på om jeg skjønner helt hva du mener. Kan du prøve å forklare litt mer detaljert? Datter: Den er bare klikk okei! Det er da ikke så lett! Meg: *oppgitt* 15 Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 hehe ja, men noe som er like fasinerende er om foreldra kommer med pc'n til sønn eller datter. Kort oppsumert slik kunde: Pc'n virker ikke. meg: OK hva er det som ikke virker? Kunde: eeeeeh, vet ikke det er sønn/datter sin pc. meg innvendig i hodet: Ja for jeg er spåmann og vet hva som er feil. Og feilbesrivelse virker ikke er ikke godt nok. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 ALDRI spør om hva som er galt! Spør om hva det er som skjer, hva som ble gjort når det skjedde og når det oppsto. Det klarer de fleste å svare på Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Som kunde i elektrobutikk, har jeg noe å dele. Jeg har alltid hatt et eller annet kluss med Lefdal, blant annet manglende registrering av innleveringa på pc-en min, da jeg hadde med utskrift fra alle, til manglende levering osv. Generelt sett ikke fornøyd. Så jeg hadde kviet meg for å levere inn pc min denne gangen, fordi det er alltid noe tull. Men denne gangen ble jeg overrasket. Kjempehjelpsomt personell og rask reparasjon, til en forandring. Sånt gjør dagen bedre Lenke til kommentar
TEE Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 "Har du faen ikke noe bedre å foreta deg enn å stå her og klage over at vi ikke har mer billig brus igjen? Helvete for et kjedelig liv du har!". Som annen kunde i butikken ville jeg nok applaudert deg Som sjef ville jeg gitt deg en skriftlig advarsel :!: 7 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Tror jeg hadde gitt en muntlig beskjed om oppførsel, skriftlig advarsel er litt vel å ta i synes jeg. Det er menskelig å "snappe" en gang Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Menneskelig? Du kan ødelegge butikkens rykte og plassere den på førstesiden av lokalavisa som dårlig serviceyter. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Alastor har nok rett. Som ansatt er det ditt ansvar å representere butikken. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Får du dårlig service i en butikk forteller du det statistisk sett til 9 pers. Får du god service forteller du det statistisk sett til 5 personer. Altså det er mye mer skadelig å gi dårlig service. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Menneskelig? Du kan ødelegge butikkens rykte og plassere den på førstesiden av lokalavisa som dårlig serviceyter. kan dere bare droppe avsporingen og heller komme med historier? moral preken trenger vi ikke her inne! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Denne tråden flyter inn og ut om løst og fast rundt kundebehandling og kundeopplevelser. Det har den gjort i flere år, og det fungerer bra. Større diskusjoner flyttes over i nye tråder. Det har også fungert bra. Ønsker noen å diskutere denne med meg så send meg en PM så kan vi ta det der . 1 Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Menneskelig? Du kan ødelegge butikkens rykte og plassere den på førstesiden av lokalavisa som dårlig serviceyter. I hva slags lokalavis da? Lokalavisa som har ovskrifter som bla "Katten til Andersen er forsvunnet", "Fru Hansen overkokte potetene", "Hr. Smith kjørte i går 53 kmh i 50 sonen". Skulle likt å se min lokalavis som dekker et område på rundt 160.000 personer slå opp min situasjon på førstesida med bilde av hun narkomane dama som ikke fikk kjøpt First Price cola. At en umotiverte tenåring som jobber i kassa i en matbutikk klikker på en narkis som står å harselerer og gir han huden full i 10 min for noe han ikke kan noe for, hvis det blir førstesidestoff...Gi meg gjerne navn på aviser hvor det kan forekomme. Endret 6. september 2010 av Kaare_Jay Lenke til kommentar
Populært innlegg Yavel Skrevet 5. september 2010 Populært innlegg Del Skrevet 5. september 2010 er ikke direkte kunder, men når man jobber i en statlig museum/teknisk etat så møter man mye rart! står langt ute i ingenmannsland og bytter et el-skap, plutselig kommer det en båt og legger til ved siden av meg. kommer hen begynner og klage på at vi har så stygge båter i kystverket osv.....(ja den er stygg men den er utrolig praktisk) forsetter med mitt mens han forteller hele livs historien sin og tilbake til oldefaren, begynner å pakke sakene mine også kommer han tilbake med dette med stygg båt osv, så sier jeg det at vi må legge til på de underligst steder derfor trenger vi en solid båt som kan smelle i land ved 20knops fart osv, men han ville ikke høre. så kommer vi hen til båtene også har båten hans skrubba mot fjellet slik at toppcouten hadde blitt slått av han begynner og kjefte på meg fordi jeg hadde fortøyd båten dårlig osv. så forklarte jeg han at jeg skulle bare fikse noe kjapt, og siden vi har en solid båt som tåler og bli slått mot fjellet så fortøyer jeg den bare slik at den ikke stikker av...... han forlanger og snakke med sjefen min osv.... så jeg ringer sjefen min, forklarer saken, så gir jeg telefonen til denne gamle mannen som var dritt forbanna på meg, han får beskjed av sjefen min, at det ikke er min jobb og passe på hans båt. andre typiske ting er vi drev og total renoverte svenner fyr, også satt vi opp stor skilt der det sto "arbeid på går, adgang forbudt, kystverket" var tross alt påkrevd med hjelm da det datt metall biter på størrelse med en hånd ned i ett sett. også kommer det allikevel masse folk opp, jeg roper ut at de må komme seg vekk fordi det er farlig. så løfter dama opp en unge foran seg, jeg roper videre om at det er en grunn til at de ikke kan komme opp osv. så kommer formannen min og jager dem vekk. når det endelig er lunsj så kommer dama inn der vi bor og skjeller meg ut fordi jeg hadde knust drømmen til den lille gutten osv. at jeg drev med privatisering, jeg var en riktig kriminell i hennes øyne! etter at hun hadde stått der og kjefta på meg inne i et hus eid av kystverket i 15 min i min pause så ble jeg forbanna, gikk opp henta en bit metall til henne og spurte henne om jeg skulle kaste den i hode på henne for at hun skulle skjønne hvorfor hun ikke fikk gå opp. da ble hun enda mer sur, men da kom mannen HELDIG vis han fikk roa ned dette kvinnemennesket. 18 Lenke til kommentar
Missen Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Hadde en lite hyggelig kunde i dag. Han kom ned rundt halv ni på kvelden for å kjøpe øl, men salget var jo stengt. Så han valgte å kjøpe lettøl istedet. Men etter en halv times tid kom han ned igjen og ville bytte til pils, da han hadde selskap og de besøkende ikke ville ha lettøl. Vi ansatte måtte jo si nei, og han stod og kranglet på det et kvarters tid om vi ikke kunne være greie og bytte, han skulle jo ikke si det til noen. Til slutt ble han forbannet og skrek at han aldri skulle handle hos oss igjen, og at vi var "jævlig slemme" som ikke lot han bytte. Endret 6. september 2010 av Missen 1 Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Til slutt ble han forbannet og skrek at han aldri skulle handle hos oss igjen, og at vi var "jævlig slemme" som ikke lot han bytte. Heh, du burde spurt om du kunne stole på denne kundens lovnader. Så hadde dere jo sluppet å ha h*n masende flere ganger hos dere. Forøvrig skal jeg også innrømme at jeg synes moralpolitiets regler om voksne personers adgang til alkoholkjøp er hinsides all mulig fornuft og bakkekontakt. Men det er en *helt* annen diskusjon Lenke til kommentar
Rest1peace Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg jobbet nede på en silo en stund, der vi solgte sand singel osv. Det er ofte stamkunder fra de samme firmaene som kommer innom eller privatpersoner og privat personene har ofte en tilhenger med seg og når de skal svinge inn for å få sanden opp i tilhengeren greier de satan meg ikkje å svinge inn riktig og de kræsjer borti alt som er å sanden faller ut av beholderene osv. Og at på til etter de er ferdig så pleier de å mase at jeg må ta oppi sekkene for det ikkje var nok plass i hengeren mens de står og tar seg en røyk og mumler at jeg ikke legger de rett inn i bilen. Også hadde du de andrestam kundene fra firmaene oppi 50 årene, der går de samme spøkene igjen og igjen og de tror de er meget morsom virker det som når jeg står og tørr ler av de vær gang bare for å virke hyggelig Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Også hadde du de andrestam kundene fra firmaene oppi 50 årene, der går de samme spøkene igjen og igjen og de tror de er meget morsom virker det som når jeg står og tørr ler av de vær gang bare for å virke hyggelig Allà typen "du er vel singel du"? 1 Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Herrejemini... Her sitter jeg fredlig og fint og leser på forumet... Jeg sitter altså bak kassa i en butikk. Kunden kommer med varene og jeg tabber rolig ut av vinduet, ettersom det ikke er skummelt, men jeg skal over i programmet vi bruker for å registrere varesalg. Kunden spør helt uaffektert: Ser du på porno nå? Edit: Vi snakker en vel voksen mann på ca 50-60 år... Jeeeesus! Endret 7. september 2010 av Haageen Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Herrejemini... Her sitter jeg fredlig og fint og leser på forumet... Jeg sitter altså bak kassa i en butikk. Kunden kommer med varene og jeg tabber rolig ut av vinduet, ettersom det ikke er skummelt, men jeg skal over i programmet vi bruker for å registrere varesalg. Kunden spør helt uaffektert: Ser du på porno nå? Edit: Vi snakker en vel voksen mann på ca 50-60 år... Jeeeesus! Då skal svaret alltid være: "Kaaaanskje? *blink* *blink*" Ein merkelig konklusjon å hoppe til, og mest sannsynlig eit spørsmål som kunden ikkje vil høyre svaret på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå