Vamos Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Fest pennen i en tråd til buksa. Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 På jobben min, har vi det samme problemer med pennene. Men vi har også det samme problemet med tapetkniver... Aner ikke hvor det blir av de, eller, jo. For når jeg tar en rydderunde hjemme, finner jeg ofte 20-30 stykker liggende.. Og når jeg feks henter ut pakker hos Posten, og skal signere, tar jeg ofte med pennen. Ikke med vilje, men jeg tenker liksom ikke over det.. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Mange kunder er også flinke til å dumpe diverse varer rundt omkring i hyllene. Alt fra kjøttdeig i chipshyllen til skillingsboller på kjølerommet. For ikke å snakke om brusdumping i frysen. Alltid like gøy å finne masse rart når man rydder i hyllene Egentlig burde alle butikkar ha ein liten kjøleboks ved kassene som fungerer som ei angreboks. Dersom varene blir satt tilbake i kjøleskap eventuellt frysevarer i fryser så kan vel butikken legge varene tilbake på plass og selge dei? Rekner med at alle slike varer som man finner over alt må kastast sidan det er umulig å vite kor lenge dei har ligget i varmen. Men eg må jo seie at eg synest det er rart at folk slenger fra seg ting overalt, sjølv passer eg alltid på å legge ting tilbake på plass dersom eg angrer eller ombestemmer meg. 4 Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) jeg har altid penner på meg, uansett, men må fylle "lommene" flere ganger om dagen, aner ikke hvor de blir av, men i dag så tror jeg jeg fant det ut! Jeg også! Fyller og fyller lommene, og så legger jeg noen penner strategisk fra meg rundt i butikken der det trengs penn. En eller to i hver kasse, ved actionloggen, ved lagerdøra (til når vi må skrive pantelapper manuelt f eks), i tippehjørnet osv, og SKJØNTE IKKE hvorfor det alltid var tomt overalt når jeg kom på jobb igjen neste gang! Helt til jeg ba en kollega ta med en 8-10 penner til meg når han skulle på kontoret for å veksle. "Hvorfor det? De ligger jo strødd over alt, jeg bare plukker opp en når jeg trenger en." Så legger jeg merke til at denne kollegaen har rundt 15 penner hengende fra hver lomme. "Det er duuuuuu! " Endret 2. september 2010 av Charlotte Q 6 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Og når jeg feks henter ut pakker hos Posten, og skal signere, tar jeg ofte med pennen. Ikke med vilje, men jeg tenker liksom ikke over det.. Alle gjør det. Tror vi går gjennom en halv boks med penner om dagen, haha. Av og til kommer folk inn igjen med dem, det synes jeg er kjempesøtt. Altså, det er bare ei penn, og vi kjøper dem sikkert latterlig billig, men det er liksom så... redelig. I dag hadde jeg forresten BARE hyggelige kunder! Blir varm i magen bare av å tenke på det. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Og når jeg feks henter ut pakker hos Posten, og skal signere, tar jeg ofte med pennen. Ikke med vilje, men jeg tenker liksom ikke over det.. Alle gjør det. Tror vi går gjennom en halv boks med penner om dagen, haha. Av og til kommer folk inn igjen med dem, det synes jeg er kjempesøtt. Altså, det er bare ei penn, og vi kjøper dem sikkert latterlig billig, men det er liksom så... redelig. I dag hadde jeg forresten BARE hyggelige kunder! Blir varm i magen bare av å tenke på det. Har hatt slike jeg også, problemet er at det tar meg 5 minutter å slippe inn folk til meg. Når de da står med en stusselig penn de vil gi tilbake er det ikke like søtt... Greit nok at folk vil være ærlige, men jeg driter i den pennen Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Og når jeg feks henter ut pakker hos Posten, og skal signere, tar jeg ofte med pennen. Ikke med vilje, men jeg tenker liksom ikke over det.. Alle gjør det. Tror vi går gjennom en halv boks med penner om dagen, haha. Av og til kommer folk inn igjen med dem, det synes jeg er kjempesøtt. Altså, det er bare ei penn, og vi kjøper dem sikkert latterlig billig, men det er liksom så... redelig. I dag hadde jeg forresten BARE hyggelige kunder! Blir varm i magen bare av å tenke på det. Joda, jeg tar meg selv i det på vei ut. Hvorfor har jeg med denne pennen egentlig? Så går jeg og lever den tilbake.. Jeg har også tatt med meg blader fra venteværelser, helt ubevisst. Det havnet sammen med papirene jeg hadde med, og jeg tenkte ikke over det. Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Fikk en ekstra ekstrajobb i dag, på en døgnåpen bensinstasjon. Gleder meg, kan tenke meg at det blir en del morsomme kundehistorier ut av denne jobben! Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Gled deg, bensinstasjonkunder er gullgruver når det kommer til sitater og morsomme hendelser 2 Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Vi har mange forskjellige typer boller: Hveteboller Rosinboller Sjokoladeboller Daimboller Før hadde vi også non-stopboller, men disse er det slutt på nå (heldigvis ) Det er ikke alltid like lett å planlegge hvor mye man skal steke av hver type, for noen dager går det mer enn vanlig. Som regel går det greit, er vi tom for daimboller, tar kunden heller sjokoladeboller, og har vi ikke flere hveteboller, går det greit med sjokoladeboller. Men det er en type kunder som er litt vanskeligere enn andre, det er de som skal ha rosinboller. Er vi tomme, kommer det mange dumme kommentarer: "Hva? Hvordan kan dere gå tom for det?" "Vel, jeg skal i allefall ikke ha noe av de andre uspiselige bollene dere har" "Finnes det folk som spiser boller med sjokolade i? Det er jo motbydelig!" Altså, de som skal ha rosinboller, klarer ikke å innse at det er flere som kjøper det samme som dem, og at det da er mulig å bli utsolgt. De forstår heller ikke at andre folk foretrekker andre ting enn dem selv. Lenke til kommentar
Populært innlegg Kaare_Jay Skrevet 4. september 2010 Populært innlegg Del Skrevet 4. september 2010 Sånne finnes desverre over alt. Bare å le høyt av dem og det triste livet de har. Fikk en kunde som klagde over at vi ikke hadde mer First Price cola igjen. Dette var fullstending KRIST. WWI+WWII og alle andre kriger gjennom historien x 1000. Stod og hang over meg og klagde i 10 min mens jeg ekspederte andre kunder før jeg fikk nok og sa høyt/skrek: "Har du faen ikke noe bedre å foreta deg enn å stå her og klage over at vi ikke har mer billig brus igjen? Helvete for et kjedelig liv du har!". Da holdt hun kjeft og gikk hjem igjen. Kanskje ikke så fornuftig siden man risikerer å få en klage på seg, men noen ganger seirer ikke fornuften 31 Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Fikk en kunde som klagde over at vi ikke hadde mer First Price cola igjen. Hvem kan klage på noe sånt? Og hvem kan kjøpe noe sånt? "Har du faen ikke noe bedre å foreta deg enn å stå her og klage over at vi ikke har mer billig brus igjen? Helvete for et kjedelig liv du har!". jeg hadde applaudert deg 2 Lenke til kommentar
aafk Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Irriterende med kunder som handler matvarer for mange hundre, for så å få "ikke godkjent" når de trekker kortet. Og setter de tingene tilbake? Nei, får som regel kommentarer som "oja hmm, da må jeg gå hjem og sjekke nettbanken" eller "HÆ, JEG HAR JO OVER 10 000 KR PÅ KORTET!!", for så å nærmest storme ut av butikken og la varene ligge igjen. Ikke like gøy når det er mange kunder i kassen, og varer som skal være på kjølerommet eller i frysen ligger der og tiner. Noen folk as... Standard den. Husker en kar var innom og skulle betale en lørdag, hadde vell varer for ca 1500,- og brukte kort, av en eller annen grunn ble det avvist og jeg ba han prøve igjen. Nok en gang ble det avvist så jeg sa at det muligens ikke er dekining på kortet. Fikk litt kjepphøyt svar tilbake: "Dette er et Saga Gull kort fra DNB og krever enn årslønn på minimum 5mill" (flott tenker jeg for meg selv, fattern har et lignende og tjener godt, men langt under 5mill) Viste seg senere at det var feil med oppkoblingen siden han brukte stripen og ikke chippen "DnBs VIP-klubb heter «Saga». Her får du automatisk Visa- og MasterCard gullkort, 40 dagers rentefri kreditt på inntil 100000 kroner, eget konsulentteam og en rekke andre fristende tilbud. Medlemskapet er en formue eller inntekt som overstiger 750000 kroner pluss et årsgebyr." Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Jeg fikk Visa gullkort fordi jeg er millionkunde. Altså fordi jeg lånte mer enn en million til leilighet.... Lenke til kommentar
Missen Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 "Hva? Hvordan kan dere gå tom for det?" Noen folk er bare født dumme 3 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Hadde også en del av de. "Nei, vi er fri." "Fri, går det an å være fri for det!!?" 2 Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 "Har du faen ikke noe bedre å foreta deg enn å stå her og klage over at vi ikke har mer billig brus igjen? Helvete for et kjedelig liv du har!". Da holdt hun kjeft og gikk hjem igjen. Kanskje ikke så fornuftig siden man risikerer å få en klage på seg, men noen ganger seirer ikke fornuften I salute you Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Hater folk (dvs unger/fjortiser) som alltid skal ha en jævla "ting." "Jeg skal ha en sånn der tingtang." Dø. Skaff dere et litt større ordforråd så dere greier å si "baguett". 3 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Kunde: Ja hei, jeg skal bare ha en neseplugg til Nikon D5000 Meg: Eh... neseplugg? Kunde: Ja, sånn derre... sånn neseplugg liksom. Fikk kunden til å vise meg på et kamera hva han mente, og det var tydeligvis øyemusling han mente (gummideksel foran søkeren på speilreflekskamera). Skjønner godt at det kan gå litt surr i øye og nese-dippedutter til kamera :!: 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå