Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

eneste jeg sa var "du må vente et lite minutt mens jeg henger opp disse 3 dukene".

kvinnemennesket så jo at jeg stressa litt med det tempoet jeg hadde.

 

vi er 5 stk på jobb på lørdag mellom kl 15-18.

2-3 kasser skal betjenes, post og tipping. blir mye å gjøre :)

 

jeg er låseansvarlig og har ansvar for alt, sikkert derfor jeg stresser litt ekstra :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg ikke jobber i noen matbutikker, så sier jeg alltid ifra til tullingene som ikke har fått med seg at ølsalg stenger 20 på hverdager og 18 på lørdager... bare for å spare de stakkarene i kassa som alltid får huden full for det... Virker som folk tar det rimelig pent om jeg sier det når jeg ser de i butikken en når de som står i kassa sier det...

 

 

Vi har vel hatt dette forbudet i en god det år nå?? folk må vel ha fått det med seg????

 

Ser jo ofte folk plukke øl selv om de ansatte har lagt over duk og alt og det henger store lapper rundt...

Lenke til kommentar

Er det noen her som har gått med pallejekk uten å få spørsmålet: "Har du seterfikat på den der? :tease: hohoho!" ?

 

Jobbet for et elektrikerfirma når jeg hadde arbeids-uke, og fikk det spørsmålet iverfall 3 gangar. Var mest eldre som spurte. Dette var da en byggevarebutikk med åpent lager så kunder kunne gå å hente materialer.

 

 

Hadde også (igjen) en del eldre som spurte om jeg jobbet der, selv når det sto en stor logo med navnet til bedriften jeg jobbet hos.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

I dag var jeg litt snill syntes jeg. Var en mann som ringte inn og sa han snakket for naboen, denne naboen kunne visst veldig lite norsk. Hun hadde et merkelig navn da jeg søkte på nummeret hennes så dette er vel legit tenkte jeg.

 

Hun hadde bestilt et mobilt bredbånd i januar og trodde at hun kunne bruke det gratis en måned og så si det opp hvis hun ikke ville bruke det mer.

Hadde jo såklart binding siden hun mottok et usb-modem. Og hadde betalt ca halvparten av bindingstiden.

 

Hadde visst dårlig råd og var på trygd og greier, var ikke særlig mye i leilgheten hennes ifølge denne naboen. Bestemte meg da for å kreditere 500kr + fjerne bindingen hennes. Da sto det igjen 500kr så var hun ferdig med abonnementet.

 

Da kutta jeg 1300kr+ fordi hun hadde misforstått avtalevilkårene. Litt for snill ?

Kunne jo muligens vært en overivrig selger inne i bildet her.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

I dag var jeg litt snill syntes jeg. Var en mann som ringte inn og sa han snakket for naboen, denne naboen kunne visst veldig lite norsk. Hun hadde et merkelig navn da jeg søkte på nummeret hennes så dette er vel legit tenkte jeg.

 

Hun hadde bestilt et mobilt bredbånd i januar og trodde at hun kunne bruke det gratis en måned og så si det opp hvis hun ikke ville bruke det mer.

Hadde jo såklart binding siden hun mottok et usb-modem. Og hadde betalt ca halvparten av bindingstiden.

 

Hadde visst dårlig råd og var på trygd og greier, var ikke særlig mye i leilgheten hennes ifølge denne naboen. Bestemte meg da for å kreditere 500kr + fjerne bindingen hennes. Da sto det igjen 500kr så var hun ferdig med abonnementet.

 

Da kutta jeg 1300kr+ fordi hun hadde misforstått avtalevilkårene. Litt for snill ?

Kunne jo muligens vært en overivrig selger inne i bildet her.

Jeg syns det var kjempefint gjort av deg, jeg. Så lenge det ikke er noe stort tap for bedriften syns jeg bare det er flott å ordne opp for folk på den måten, spesielt når de har det trangt økonomisk.

Lenke til kommentar

En klassiker på de fleste callcenter nå i august:

 

Kunde: "Jeg skal aldeles ikke betale forsinkelsesrenter/purregebyr/gjenåpningsgebyr fordi jeg ikke betalte fakturaen i juli! Dere må da skjønne at folk reiser på ferie!"

 

Ikke relatert til en spesiell arbeidsplass (utover callcenter for bedrifter som fakturerer tjenester månedlig) eller en spesiell kunde (for det er mange av dem)...

Lenke til kommentar

En klassiker på de fleste callcenter nå i august:

 

Kunde: "Jeg skal aldeles ikke betale forsinkelsesrenter/purregebyr/gjenåpningsgebyr fordi jeg ikke betalte fakturaen i juli! Dere må da skjønne at folk reiser på ferie!"

 

Ikke relatert til en spesiell arbeidsplass (utover callcenter for bedrifter som fakturerer tjenester månedlig) eller en spesiell kunde (for det er mange av dem)...

 

Ja, jeg får mange av dem :p

 

Kan og nevne at det var en kunde ved navn ALI (resten av navnet hold skjult, selvfølgelig) som ville utsette sin faktura til 11. september :ph34r:

  • Liker 8
Lenke til kommentar

På Posten lar vi alle pakker som kommer i juli ligge en måned for å være greie med feriefolket. Når folk da kommer inn i slutten av august med ei hentemelding datert juni og VÅGER å bli sinte for at vi har sendt den tilbake, kjenner jeg at jeg blir lettere irritert.

 

Og jeg veit det er tatt opp før, men jeg må bare: Hvorfor er det så innmari vanskelig å si "Sorry, ringer deg om fem minutter" når folk får en telefon mens de blir ekspedert? Jeg er ofte avhengig av å ha en dialog med kunden for å kunne hjelpe dem, så når de slenger noen bankpapirer på disken min og så fortsetter samtalen sin ufortrødent, blir jeg bare stående og glo dumt på dem. Hadde jeg vært tøffere skulle jeg bare trykket videre til neste kunde, så kanskje de hadde lært.

 

Relatert til forrige avsnitt: Hva er det som foregår i hodene på kundene når de ignorerer hilsenen min og drar kortet og taster koden sin uten å ha gitt meg noen som helst beskjed om hva slags banktjeneste de vil ha utført?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Merker jeg irriterer meg litt over kunder som kommer inn og gir meg hentelappen sin (jobber på et lager) uten å si et ord. Har vært en slik kunde før jeg begynte å jobbe der jeg jobber nå, og nå snakker jeg alltid med diverse kundebehandlere. Når jeg går ut for å ekspedere kunder sier jeg alltid hei eller lignende til dem, men noen insisterer på å holde helt kjeft. Stiller dem da ofte spørsmål de "må" svare på, bare for å få litt snakk i dem.

 

Hadde også en kunde en gang som ikke hørte at jeg sa hei da jeg skulle ekspedere han, og han kommenterte faktisk med "gidder du ikke å si hei engang?"...

Lenke til kommentar

Dette blir jo litt OT men samtidig on topic. Det du sier om at du var en mye "dårligere" kunde før du begynte som kundebehandler (altså en kunde som fort kunne havnet i denne tråden) - det tror jeg gjelder for de fleste her inne. Vet hvertfall med meg selv at etter at jeg begynte i kundeservice så hadde jeg en helt annen tone mot kundebehandlere, det være seg Rimi eller annet (dog var jeg i det minste alltid høflig).

Lenke til kommentar

Har nok mykje med at dei som jobber med kundebehandling og servicejobber ofte forventer at kunden veit meir om drifta en det kunden har forutsettninger for å gjere.

 

Som nemt for ikkje så lenge sida det at kunden ikkje seier kva slags banktjeneste han vil bruke, kunden veit kanskje ikkje at butikken tilbyr fleire typer banktjenester?

 

På samme måte er det vanskelig for ein kunde å vite kva slags bestilling som fører til mest eller minst arbeid for dei som står bak skranken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...