Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På fredag kom en lærer som skulle pensjonere seg innom kontoret mitt, og trengte hjelp til å kjøpe seg ny laptop. Hjalp henne og fant en som Elprice hadde til en god pris (hun måtte kjøpe den fysisk i butikk), så kom hun tilbake ca 2 timer etter jeg hjalp henne og da ville hun ha hjelp til å sette opp maskinen, siden han på Elprice skulle ha "mange hundre kroner" for det. Endte opp med at jeg satt en time overtid og viste henne hvordan ting i "nye" Windows 7 fungerte osv.

I dag kom hun tilbake og ga meg 400kr som takk for hjelpen :)

Du underbygger kraftig myten, eller sannheten(?) om de offentlig ansatte med den der.

Du stjeler tid fra arbeidsgiver - våre skattepenger - selger den videre og putter pengene i egen lomme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg setter en hundrelapp på at det der skjer i det private også.

Nææææææ!!!!

cry.gif

Det skjer i det private, det kan jeg bekrefte, men det er virker som det er et unntak at folk bruker noe utover 10 min. på slike ting. Slik jeg ser på det, er det nærmere det jeg ville kalle kundeservice og nettverksbygging (underforstått at man ikke mottar betaling "under bordet"), enn å stjele tid fra arbeidsgiver. Selvsagt kommer det ann på hva man gjør og tiden det tar.

Legg forresten merke til at Extractum brukte av sin egen fritid til å sette den opp, og det tar nok ikke mer enn 10 min. å finne noe brukbart til en lærerinne. Jeg ser ærlig talt ikke noe problem her.

Selv har jeg blitt stoppet noen ganger av andre folk enn kunden (er håndtverker, så kunden/firma betaler for tiden min). Jeg kan i slike tilfeller ikke bare avvise denne personen fullstendig, jeg har tross alt en logo på ryggen min. Dermed kaller jeg ikke dette for å stjele tid, hvis man ikke bruker for lang tid. Når kunden faktureres pr. halvtime, har man mulighet til å bruke litt tid på ikke-betalende "kunder". Man får betalt i profilering, og tar det urimelig lang tid trekker jeg det heller fra tiden jeg skriver på kunden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du underbygger kraftig myten, eller sannheten(?) om de offentlig ansatte med den der.

Du stjeler tid fra arbeidsgiver - våre skattepenger - selger den videre og putter pengene i egen lomme.

Les innlegget litt nøyere, så ser du at han satt en time overtid for å hjelpe henne. Han skriver ingen ting om at han tok betalt av arbeidsgiver for den timen, det er det kun du som påstår.

• Liker 3
Lenke til kommentar

jeg setter en hundrelapp på at det der skjer i det private også.

Håper du skatter om du vinner da. :p

Lenke til kommentar

Om han ikke hadde noe å gjøre på jobb kan han gjøre hva som helst i mellomtida :) Ergo, vi betaler skattepenger for å holde en igang som ikke gjør en dritt.

Vi betaler penger for at personen skal være klar akkurat når det trengs og passer oss best :)

Ellers:

Vi fikk ikke reker fra leverandør i litt over en uke. Da det enedlig kom reker til helgen gikk det 36 kasser(5kg) på to dager. De selges i løsvekt. Jeg har en misstake om at vi har et par kunder i butikken som spiser reker med jevne mellomrom.

Er ufattelig mange kunder som kjøper varer for et par hundre kroner og ikke skal ha pose. Så "ombestemmer" de seg etter de har betalt. Syntes rett og slett det er litt smålig :p

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Det er rett og slett ikke noe å bry seg om. Idiotiske folk finnes over alt. Denne gangen var det bare du som var uheldig og møtte på noen eksemplarer.

Jepp, tydeligvis. Men så unødvendig, det ødela hele den kvelden... :/

Men, de hyggelige kundene veier opp! :D Gøy å stå å snakke med kunder, om alt fra "ungdommens musikksmak nå til dags", så til "harry-handel i Sverige-tips", så til utenrikspolitikk. Tiden fløy avgårde den, og jeg måtte stresse litt ekstra etterpå for å bli ferdig med det jeg skulle. Men både jeg og kunden (håper jeg) hadde en god samtale, og han kommer garantert innom igjen for å handle mer en gang! :)

Lenke til kommentar

Er så gøy å stå og småflørte litt med jenter like før stengetid. Var noen innom i kveld som var på fest og skulle videre på en ny fest. De måtte bare innom for å ha røyk og lighter. Alltid gøy å slå av en prat med slike.

Lenke til kommentar

post-118156-1282164461,9582_thumb.jpg

Kanskje OT, men lo meg ihjel når en annen skulle hente reker for en kunde :ninja:

Det er frysa, den er helt stappa med pizzaer, var morsomt der og da :)

Haha! Alvorlig talt bare jeg som trengte editen for å skjønne den? Men jeg jobber jo på matbutikk selv da.

I dag hadde jeg en tydelig beruset kunde. Ikke alkohol, nei, skjønt første gang han var innom kjøpte han åtte liter øl. Andre gang han var kom, kanskje et par timer senere, kjøpte han diverse munch, men da betalte han ikke i min kasse. Gikk fra ryggsekken sin og kom etterhver tilbake igjen etter den, og så like før stengetid kom han IGJEN og sa han hadde mistet "noe". Hva noe? "noe. Eh. Noe.. en hundrelapp." Spurte om han fikk lete etter den i butikken, etter at jeg beklaget og sa at vi ikke hadde funnet noe. Vurderte å spørre hva han var på, men ville ikke skremme den stakkars fyren :whistle:

Men kjenner jeg liker kunder i dag. I dag var de mange, og hyggelige. Også har vi en ny fyr på jobb, så jeg får anledning til å suse rundt og fikse alt og kunne alt, og rope de firesifrede fruktkodene og bakerikodene til ham før han rekker å bla opp, og generelt briljere :cool: For jeg kan nesten ALLE fruktkodene, ca 230 stk. Pluss en hel masse diverse andre koder. Og kundene bare "woooow dette kan du". Og jeg jobber bare deltid, og har bare vært der i 9 måneder. Og nesten alle de faste kundene komplimenterte det nye håret mitt, som er sånn 40 cm lengre enn sist de så det. Elsker kunder jeg "kjenner" og kan prate og spøke med!

Lenke til kommentar

Har en kunde i butikken jeg jobber i. Hun er gammel og sur hele tiden og skal klage på alt sammen.

Hun går også med rulator og blir kalt "Bitch on Wheels" eller "Racern". Det er fordi hun er sur hele tiden og bare lager seg vei der hun vil. Hun kommer som regel rett etter at vi har åpnet butikken om morgningen. Hun går rundt og tar det hun skal ha, også når hun kommer til kassen og det er kanskje et menneske forran henne i kø, så går hun til den andre kassen og begynner å lempe varene sine opp på båndet, slik at vi må ringe på ny kasse. :thumbdown:

Hun skal også ha de ansatte til å pakke for seg, posen skal også passe nedi denne kurven på rulatoren, og hvis den ikke passer og dette lokket ikke går igjen, ja da får du rett og slett kjeft. Det er flere ganger jeg har lyst til å slå til hu. :realmad:

Lenke til kommentar

hvorfor åpner dere den kassen da? bare hold på den ene kassen til hu skjønner poenget

Fordi vi kan ikke be henne ta ned varene sine for å så stille seg i køen i den kassen som allerede er åpen.

Dere har vel heller ikke noe policy om å hjelpe kunden med og pakke ned i posene?

Vi hjelper ALLTID de litt eldre med å pakke, hvis de ber om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...