Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nettopp startet å jobbe deltid på Torshov bilrekvisita ved siden av der jeg er lærling.

Forrige gang jeg var på jobb kom det en 18-19åring av utenlandsk opprinnelse for å kjøpe en CD-spiller. Det siste han spurte om før han gikk var om han kunne bytte den hvis den ikke ble godkjent av broren og fetteren hans. :!:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Første dag på jobb etter ca. 5 måneders fravær pga. førstegangstjeneste. Gikk for så vidt greit, men jeg merker hvor irriterende det er med kunder som ikke forstår hva du prøver å si, når man selv vet at feilen ikke ligger hos meg (selgeren). Eksempelet i dag var en kvinne som skulle kjøpe sentralstøvsuger, som ikke forstod at hun ikke kunne bore hull i motorenheten uten å miste garantien, fordi hun mente dette var nødvendig for å få uttakene på riktig side...

• Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

skjer jevnlig hos meg også. for ikke så lenge siden ble jeg spurt om jeg kunen hacke meg inn på datteren til ei på jobben sin maskin siden hun hadde glemt passordet sitt. plutselig dukket det opp en vinflaske på skrivebordet mitt.

Hehe. Jeg hadde en kunde som hadde glemt passordet på pc'n for en stud tilbake sjøl. Kunden var av en person som du sier fint er litt på skjøret. etter å ha kontaktet service avd der alt av feil på produkt er så kom hun til meg. da den som var på jobb kun kunne foreslå en recovery. Heldigvis for kunden så var det en liten mini pc med XP. Vips inn på admin kontoen og fjerne passordet. Kunden kjempe fornøyd og noen timer etterpå når jeg skal gå på lunch før helgen så kommer ei jeg jobber med med et takkekort da det var det eneste hun hadde råd til.

Det ble en god dag og godt helg :D , med masse skryt fra fra alle sjefene :thumbup:

Lenke til kommentar

Jobber på Ica, og vi har også en stamkunde som kan være fra Rogaland eller rundt der. Fin dialekt.

Han kommer alltid i militær jakke og har en militær sekk oppi handlevogna som en annen tapper liten soldat og babler i vei om alle slags møter og erfaringer han har hatt i livet. Feks i dag sa han at han møtt kronprins Håken som var 2.70 høy, og han hadde gitt meg tillatelse til å ta all brusen i butikken. :)

Ellers er det jo de som klikker hvis jeg spør om de skal ha pose før jeg er ferdig med alle varene dems i frykt om at jeg har glemt de små varene som fortsatt er rett ved siden av meg på rullebåndet.

Digger dem <3

haha jeg jobber også på ICA og han mannen kommer også inn her!:p

Lenke til kommentar

Svart arbeid. Fydda :p

Man kan da tjene opp til 1000 kroner fra sånne småjobber per "arbeidsgiver" per år. Så lovlig sett er det vel ikke svart arbeid :p

Strengt tatt regnes denne inntekten som en del av ditt tjenesteforhold til din hovedarbeidsgiver. Så lovlig sett er det svart arbeid.

Lenke til kommentar

Jeg sluttet å være hyggelig den dagen ca 100 mennesker fra nabolaget spurte om jeg kunne sette opp "Kanal Digitals tv ting tang" (Legg merke til K og ikke c). Jeg var jo også dum nok til å si ja til hele gjengen...

Til ettertankeså satt jeg X antall timer i telefonen for ting som har med alt annet å gjøre... Jeg angrer den dag i dag...

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg jobber ikke i en butikk selv, men var vitne til en litt rar kunde på en ferje som går til Hirtshals. Skulle shoppe på Tax-Free, og det var relativt få kunder i butikken siden de fleste sikkert hadde handlet det de skulle, så bare en av kassene ble betjent, og det sto vel bare 3 personer i køen, deriblant meg. Akkurat da var det ikke den hektiske stemningen det så ofte er på taxfree'er. En dame i 60årene bestemmer seg for å gå til kassen på motsatt side, og lesser på noen få varer på rullebåndet i en ubemannet kasse. Hun står der og venter, mens 3-4 blikk retter seg mot hun, som nå speider rundt, og tydeligvis forventer at noen skal komme. Hun forsto tydeligvis at hun hadde gjort noe litt rart, og lesset varene oppi kurven igjen, og stilte seg i køen våres, mens det var min tur til å betale.

Hva får folk til å tro at akkurat de har rett på å betale akkurat når det passer dem, mens andre må stå i kø? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...