makingFaces Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hva skjer med dagens voksne egentlig? Ser på ALLE som svindlere! Akk, alle de gangene vi har prøvd å forklare at ICA Nær ikke nødvendigvis har de samme tilbudene/varene/prisene som Maxi og Supermarked. Vi er også svindlere hvis vi har markant høyere priser enn en annen kjede på en vare, la oss f eks si reker. At kvaliteten kanskje varierer med prisen, nei? Svindel! Å ja, også er vi alle svindlere fordi mat er dyrere i dag enn for ti år siden. 1 Lenke til kommentar
DragonsHeaven Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Aner ikke hvor du jobber eller hva du har "lov" til, men jeg ville nok ha hintet at Europris har billige vannkokere til under to hundre spenn. Bare fyll på vann (eller saft, i hennes tilfelle), trykk ned den eneste bryteren og vent til den spretter opp igjen. Butikken ville ikke ha tjent på det, men hun dama kunne ha fått en meget billig saftkoker hun vet vil fungere, og hun ville nok ha kommet tilbake senere om hun skulle ha noe annet. Det kalles taktikk. Eller "god service". Jeg har jobbet i servicebransjen i rimelig nøyaktig 3 og en halv måned, så må være ærlig og si at det ikke falt meg inn. Nå er ikke jeg personen som har en ekstrem interesse for hva Europris har og ikke har heller.. Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Mihi, liker nesten de ufyselige kundene best jeg. Eller, liker selvfølgelig ikke DEM, men de aller fleste er nokså underholdende, også en stund etterpå. "Lol, han SA faktisk det", liksom. Også er det ganske mange som ser ut til å glemme at matbutikken faktisk kan være en midlertidig inntektskilde, og ikke siste holdeplass for alle. Så står voksne folk der og prater til meg som om intelligensnivået mitt ligger akkurat hakket over matvarene vi selger, og jeg står der og tenker på det strålende vitnemålet mitt med full realfagsfordypning fra videregående, og de heftige siving-studiene jeg skal i gang med neste år, og bare smiler og nikker. Det som funker for meg når det skjer er å si "Beklager, men det er ikke så lett for meg å være god siden jeg ikke er 100 % norsk". Da holder de som regel kjeft. Hvis de da fortsetter å syte så kaller jeg dem noe dritt på Québécois for å få dem til å syte enda mer mens de spør hva jeg kalte dem for. Merk: Funker bare hvis du ikke er helt norsk + har litt selvironi Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Hva betyr "Québécois" ? Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Quebec er jo en provins i Canada. Så regner med at det er den versjonen av fransk de snakker der.. Men man får en veldig merkelig døgnrytme av å jobbe sent (kveld/natt). 1 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Marekatten: Om jeg som kunde ser på nett og butikk som en kjede og dermed skal ha samme priser, ber om en god pris på 10 varer og sluttsummen ender opp over det jeg anser som veiledende pris når jeg sjekker på nett før jeg kommer til butikken, så ville jeg også blitt forbanna . Hadde ikke tatt så på vei som kunden, men tipper det der ble utløst av en god gammeldags misforståelse ang kundens forventninger til pris. Så vidt jeg forsto regnet min kollega ut en god butikkpris til kunden, uten å tenke på nettpris. Den havnet tilfeldigvis rett over nettprisen som var veldig presset i utgangspunktet (med porto hadde prisen blitt mer eller mindre akkurat den samme). Både din, min og de mange andre kjeder i samme segment opererer med "nettpris" på nett, som kan variere fra prisen i butikk. De fleste kunder forstår faktisk det, og en del kunder er vant til at nettpris og butikkpris kan variere i mange kjeder. Ingen har derimot sunket så lavt som å kalle oss for svindlere av den grunn Så, det du sier er at dersom en kunde skal ha varer for 21.000 kr, så kan dere ikke slå av 150 kr på totalprisen, for å matche deres egen pris på nett? Fantastisk Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Så, det du sier er at dersom en kunde skal ha varer for 21.000 kr, så kan dere ikke slå av 150 kr på totalprisen, for å matche deres egen pris på nett? Fantastisk Les det jeg skriver da Som sagt, prisen ble regnet ut uten at han sjekket nettprisen først, eller tenkte på den. Og kunden påpekte bare at det var billigere på nett, og ikke hvor mye. Kunden kalte oss svindlere, og storma ut av butikken før min kollega rakk å sjekke hva nettprisen faktisk var og trekke fra ytterligere 150 kroner. 1 Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Kjøper du varer for 21.000 så er det vel ikke verdens undergang om nettprisen er på 20.850,- 7 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Marekatten: Om jeg som kunde ser på nett og butikk som en kjede og dermed skal ha samme priser, ber om en god pris på 10 varer og sluttsummen ender opp over det jeg anser som veiledende pris når jeg sjekker på nett før jeg kommer til butikken, så ville jeg også blitt forbanna . Hadde ikke tatt så på vei som kunden, men tipper det der ble utløst av en god gammeldags misforståelse ang kundens forventninger til pris. Jobber ikke du på Elkjøp, som opererer med forskjellige priser på nettbutikk og i fysisk butikk? 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Som sagt, om jeg hadde vært en kunde som anså nettprisen som veiledende pris. Noe jeg hverken er eller gjør. Men mange kunder gjør dette. Allikevel, min butikk matcher alle nettpriser til vår nettbutikk med mindre det er markert med "internettpris", uten å diskutere med kunde, og gjør det vi kan for å følge nettprisen på våre veilpriser i butikken og. Siden du tydeligvis lurte. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Som sagt, om jeg hadde vært en kunde som anså nettprisen som veiledende pris. Noe jeg hverken er eller gjør. Men mange kunder gjør dette.Nå er ikke nettprisene veiledende pris da også vi på prisene på nett informerer om det er en såkalt "nettpris". Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå for enkelte kunder. Allikevel, min butikk matcher alle nettpriser til vår nettbutikk med mindre det er markert med "internettpris", uten å diskutere med kunde, og gjør det vi kan for å følge nettprisen på våre veilpriser i butikken og. Siden du tydeligvis lurte. En del priser er faktisk den samme i butikk som på nett. Der dette ikke er tilfellet, strekker vi oss langt for å gjøre det samme. Men den "feilen" min kollega gjorde her, var å ikke sjekke hva nettprisen var før han ga kunden et tilbud han anså som veldig bra (og som han derfor trodde allerede slo nettprisen). Derfor "svindlere"-påstanden med påfølgende storming ut av butikken. Kanskje greit at vi ikke fikk denne personen som kunde... enkelte sånne folk blir til mer bry enn fortjeneste over tid. 4 Lenke til kommentar
lifetimeboy Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Forbannet som jeg ble reiste jeg tilbake til Elkjøp og klasket dritten i disken, vet du ikke forskjell på wireless og wired raste jeg til fyren. Det er folk som deg som ødelegger dagen for mange selgere. Det er tydeligvis ikke menneskelig å gjøre feil lenger. [...]oppegående folk skjønner at det er menneskelig å feile, og tar det pent. Men du viser at det tydeligvis er visse unntak... og disse "unntakene" gjør jo aldri noen feil selv Både-og vil jeg faktisk si. Som jeg har nevnt tidligere så korrigerte ikke jeg personen på kundeservice når han feil informerte meg etter jeg selv hadde funnet løsningen. i dag om noen feil informerer og produktet ikke stiller til de kravene jeg ble forespeilet enser jeg ikke 1 sekund med og gå tilbake til samme butikk for og snakke med samme selger, evt. ringe om det ikke er mulig og møte opp, ikke for og kjefte - men for og informere og evt. å heve kjøpet. om han/hun innrømmer at dem kanskje ikke var ved sinne fulle 5 og sa noe feil så er alt ok, for det hele kommer ned til ydmykhet. Om selgeren ikke erkjenner sine feilgrep når jeg f. eks skal returnere produktet fordi jeg ikke er fornøyd så kan du være 100% sikker på at det ligger en skriftlig klage til sjefen! som forhandlere forventer kunder 100% ærlighet når det kommer til produktinformasjon da det skal være en selvfølge at selgeren du skulle bli henvist til kan produktet du ønsker informasjon om. feilgrep forekommer, men uansett hva som blir sakt dog ikke løgn så mener jeg at det alltid kommer med til ydmykhet, da både for selger og kunde. Men enkelte skulle aldri vært selger og fortjener en munnfull Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Helt greit å motta drittpreik fra kundene, jobbet selv som selger i et halvt år. Man lærer fort å ta negative ting som blir sagt til deg på avstand, mens du fortsatt klarer ta imot det som er hyggelig. Opplevde både sure folk og folk som mente jeg var en utrolig bra selger. Den mentale styrken til selgere må være høy. Hvis ikke har dem ikke noe i selgeryrket å gjøre. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Sarkastiske kunder må døø. Får lyst å slå dem. I munnen. Spesielt femti år gamle damer som liksom smiler og myser litt med øynene. "Ja, dette var et bra opplegg, duuu. Virkelig braaa, hm?" mens det drypper syre ut av kjeften deres. Da er det mye bedre med kunder som kan si "Det her synes jeg er dårlig". Jeg begynte nesten å gråte på jobb i dag. "Jaja, det er jo verken din feil eller noe du kan gjøre noe med". Enhver kundebehandlers våte drøm. 4 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Greit med forståelsesfulle kunder ja . Svarer du da den kunden at "Nei, men det er nå mitt ansvar å gjøre det som er mulig for å rette opp", så vinner du kundens respekt ^^. Det er en linje jeg bruker ofte. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Jess, det slår aldri feil. Deilig, er det. Jeg hadde faktisk en fantastisk bra dag på jobb i dag. Én tverr og vanskelig kunde mot hele FIRE som skamroste meg for "fantastisk service" og whatnot. Deilig, deilig, deilig. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Gratulerer . Alltid fint med sånne dager, man lever lenge på de! Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Åååh, hadde en innom i dag som skulle ha ett eller annet. Han mumlet og snakket helt uforståelig. Så litt på han og sa at "nei, det hadde vi desverre ikke." Kom han tilbake litt senere og sa at han skulle ha ett kortbuss (forøvrig ganske annerledes fra det første han sa), og det gikk opp for meg at det var busskort han snakket om. Noe vi uansett ikke hadde. Så jeg sendte han til busskontoret som ligger like ved. Egentlig en helt grei dag på jobb. Bare litt trist at jeg brukte siste feriedagen min på jobb. Lenke til kommentar
Populært innlegg tsghost Skrevet 17. august 2010 Populært innlegg Del Skrevet 17. august 2010 Jeg jobber på IT-avdelingen på en videregående skole. I forrige uke fikk vi ca 30 nye lærere på skolen, som skulle ha omvisning på skolen. Når de kom inn på kontoret/verkstedet vårt sier de 2 lærerne og rektor at dette var de flinkeste og mest serviceinnstilte gutta de ville møte. Godt å høre slike ord fra folk du har hjulpet med dataproblemer det siste året På fredag kom en lærer som skulle pensjonere seg innom kontoret mitt, og trengte hjelp til å kjøpe seg ny laptop. Hjalp henne og fant en som Elprice hadde til en god pris (hun måtte kjøpe den fysisk i butikk), så kom hun tilbake ca 2 timer etter jeg hjalp henne og da ville hun ha hjelp til å sette opp maskinen, siden han på Elprice skulle ha "mange hundre kroner" for det. Endte opp med at jeg satt en time overtid og viste henne hvordan ting i "nye" Windows 7 fungerte osv. I dag kom hun tilbake og ga meg 400kr som takk for hjelpen 11 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Svart arbeid. Fydda 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå