Bear^ Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Kan man forvente at de ansatte på REMA kan forklare hva som gjør økologiske varer økologiske ? Nei, men jeg i alle fall forventer at den spurte i alle fall gjør et lite forsøk på å finne ut av det, det er det som kalles service. Har ikke peiling på hva f.eks maten inneholder på hotellet jeg jobber, men spør jeg kokken finner jeg ut av det. "...Dama bak skranken fikk passet påskrevet..."----------------------------------------------------------- Alltid lurt å kjefte på en uskyldig 3.part som ikke har noe med saken å gjøre...smart kunde...NOT Er man på jobb er man representativ for bedriften og ikke en uskyldig 3.part. Det var Elkjøp jeg klaget på, ikke personen bak disken. 2 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Det er absolutt det verste jeg vet om når folk kjefter og smeller fordi de ikke har fått skattekortet sitt enda. Det er som at kunden forventer at jeg som postmann er ansvarlig for å beregne skatten, printe ut, legge det i en konvolutt, legge det i en postkasse og transportere det helt til reolen. Derifra kan jeg være enig. At man representerer firmaet sitt er greit, men da får en kanskje henvende seg til et sted hvor vedkommende faktisk kan svare for seg. Det virker som om folk gir faen om det ordner seg, så lenge de får slengt ut litt dritt til en eller annen tilknyttet firmaet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Bare en liten kommentar til McDonalds-kommentarene; Kameraten min bestiller alltid uten sylteagurk. En ting er at han ikke liker det, og det aksepterer vel alle, men grunnen til at han gjør det er at burgeren er 1 grad varmere når han får den i hånda... den er faktisk en del varmere enn 1 grad, jeg pleide å ta med ekstra ost, kun for å få en ny burger og ikke en som har ligget en stund. en ting jeg har lært både som kundebehandler og kunde, aldri kjeft. bli irretert og fortvilet, men aldri sur, det får man ikke noe bedre service av. behandlet ca 50 kunder om dagen tidligere, kan ikke si jeg løftet en finger ekstra for de som var sure, men jeg gjerne gikk ett par skritt ekstra for de som var hyggelige, hvis jeg hadde tid da. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Samme Elkjøp-butikk, mange år etterpå......, dog uten noe hjelp fra noen. Den var de dog utsolgt for, så vi dro.. I dag har hun printer fra Expert Tror det er samme eierne på elkjøp og expert (correct me if im wrong) Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg har også særdeles lite respekt for kunder som kjefter og smeller på ansatte under opplæring. Jeg hadde ansvaret for å lære opp en fyr, men allerede den første kunden gav han huden full fordi han slo inn feil. Vi har kampanje på 1.5 liter cola, 2 stk for et eller annet jeg ikke husker i farta, disse må slås inn med egen kode, om man scanner flaskene blir det full pris. Uansett, rett etter jeg hadde forklart han hvordan kassa fungerer og sånt, kommer denne kunden, en kvinne i 30-40-årene, og forteller han hvor udugelig han er som ikke "skjønner en jævla dritt". Jeg er en ganske så rolig person av meg, men akkurat der og da fikk jeg lyst til å sparke henne i halsen. Forklarte henne at gutten er i opplæring og at hun burde be om unnskyldning, noe hun ikke gadd. Dårlig gjort Lenke til kommentar
MrL Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Samme Elkjøp-butikk, mange år etterpå......, dog uten noe hjelp fra noen. Den var de dog utsolgt for, så vi dro.. I dag har hun printer fra Expert Tror det er samme eierne på elkjøp og expert (correct me if im wrong) Er nok feil, men heller Elkjøp og Lefdal som eies av samme Skal dere kjøpe noe på elkjøp og dere må ha det fortest mulig, er det ikke lurt å kjøpe noe som må bestilles. De har ikke verdens beste leveringssystem akkurat, men det er ikke alltid Elkjøp sin feil heller. Det med også hvor mye kunnskap en selger har varierer helt fra selger til selger, så det kommer litt ann på hvem du møter, men alle skal jo kunne en del i den avdelingen de står på. Endret 15. juli 2009 av MrLG Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Joda, det var en rar, men ikke spesielt vanskelig kunde i dag på den siste dagen min. Han hadde vunnet over 7000 kr. på Lotto eller noe. Disse ville han ta ut hos meg. Jeg sa at vi som kommisjonær ikke kan ta ut mer enn 1000 kr. Det syntes han var "helt for jævlig" og spurte hvordan han skulle få pengene sine. Jeg sa at han kunne få overført alt til bankkontoen sin. Nei, det ville han ikke for der var det minus og nå skulle han på ferie! :!: 1 Lenke til kommentar
Hamburgesmauet Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Den til Hyperio ga meg en skikkelig latterkule. Opplevde noe som "passiv" kunde i dag. Kollegaen min og jeg skulle kjøpe lunsj, men han skulle innom Biltema først. Han fant det han skulle ha, og så på hyllen at prisen på denne varen var 19,49. Når vi da kom frem til kassen og han skulle betale, viste kasseapparatet 22,49. Han stopper hele betalingsprossesen ved å si ganske høyt: "Nei, den koster 19,49!", for så i en svaiende bevegelse klaske håndan ned på rullebåndet. Hun som satt i kassen kvapp skikkelig og sa med en vennlig tone at hun var ganske sikker på prisen på produktet. Uten et ord løper kollegaen min bort til hyllen, og tar bildet av prislappen på hyllen med mobiltelefonen sin, går hastig tilbake til kassen med et stort sinna smil rundt munnen. Han da kjører skjermen til telefonen godt opp i trynet til kassadamen og sier "HER SER DU!". Hun fjernet den litt fordi den var for nærmt, og sier: "Denne prisen gjelder for varen i hyllen over prislappen, ikke under. Navnet på varen med den prisen er et helt annet en det på denne varen du vil ha". Kollegaen min sier da at han føler seg fornærmet og bare marsjerer ut av butikken. I min jobb har jeg ikke mange slike opplevelser, men har av og til vært på service i elektrikerfaget. Der var det en kar som ringte og sa at han ville bytte alle de gamle stikkontaktene til nye samt nye sikringer. Da vi kom åpnet han døren og viste seg som en hyggelig kar. Han peker da mot rommene han ville vi skulle begynne med. Det første var datarommet hans. Der sto PC-en og alt på. Jeg sa at han måtte ta av PC-en fordi vi måtte ta strømmen. Nei, det gikk ikke, han holdt på å laste ned musikk og filmer, og de skulle han se med damen sin i kveld. Jeg forklarer han da at vi ikke kunne utføre en slik jobb hvis vi ikke tok strømmen. Etter mye frem og tilbake ble vi kastet på dør og fikk en muntlig klage på oss. 1 Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hadde en litt frekk kunde i dag. Jeg jobber på statoil, og der har vi kjøp-tre-iser-få-en-gratis tilbud, dersom du har et aktivitetskort. Det kommer en gjeng og kjøper fire iser pluss noe mer. Etter at jeg har slått inn alt kommer de med aktivitetskortene som jeg skal stemple, noe jeg gjør. De betaler og går. En liten stund senere kommer en av de tilbake med kviteringen og sier: "Slik behandler du ikke kundene dine". Jeg ser på kviteringen og sier" "hva?" Han svarer: "Når dere har slike tilbud skal jeg ha en is gratis, hvis ikke trenger dere ikke å ha slike tilbud. Skal jeg gå å hente den plakaten slik at du får se?". Nå ser jeg at jeg glemte å fjerne den ene isen. Jeg tilbyr han de kronene isen kostet, og han går. Greit, jeg gjorde en liten feil som jeg rettet opp, men det er da ikke dårlig kundebehandling. Jeg sa til og med unskyld etterpå. Hater slike folk som ikke har annet å gjøre. Husk slagordet: "Kunden har aldri rett!" Lenke til kommentar
jealei Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 vel ironisk nok hadde jo fyren faktisk rett da, men han burde nok gått frem på en litt hyggeligere måte Lenke til kommentar
aspic Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg har også særdeles lite respekt for kunder som kjefter og smeller på ansatte under opplæring. Jeg hadde ansvaret for å lære opp en fyr, men allerede den første kunden gav han huden full fordi han slo inn feil. Vi har kampanje på 1.5 liter cola, 2 stk for et eller annet jeg ikke husker i farta, disse må slås inn med egen kode, om man scanner flaskene blir det full pris. Uansett, rett etter jeg hadde forklart han hvordan kassa fungerer og sånt, kommer denne kunden, en kvinne i 30-40-årene, og forteller han hvor udugelig han er som ikke "skjønner en jævla dritt". Haha, kjenner meg godt igjen derja. Eg byrja å jobbe i bank for nokre veker tilbake, og har hatt eit par slike episodar. Seinaste i dag ringte det ei godt voksen dame inn. Meg: "Velkommen til *bank*, kva kan eg hjelpe deg med?" Ho: "Gi meg vidare til ein av damene som jobber der" Meg: "A-OK" Ho har tydelegvis vore innom banken tidlegare, og sett at eg er ferievikar, men det er vel mogleg å ha litt folkeskikk. For nokre dagar sidan, var dei ei anna dame som ringte inn: Meg: "Velkommen til *bank*, kva kan eg hjelpe deg med?" Ho: "Hei, *gråtkvalt* svogeren min dø natt til i går, korleis skal vi gjere det med kontoar og slik?" Meg: *paff* Korleis er det naturleg å reagere på slik? Eg fekk ikkje akkurat fram "eg kondolerer", men klarte å ro i land ein "vi ringjer deg tilbake snarast!". Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Haha Man får høre så sykt mye rart på jobb.. Det virker som om de bruker deg som psykolog. I allefall da jeg gikk lørdags formiddag som postbud i Trondheim. De har ingen intimgrense AT ALL. På Burger King får jeg i allefall noen hyggelige henvendelser, sånn som "Når slutter du i kveld" osv.. Haha Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Angående frekke kunder. Jeg hadde lørdagsvakt for fjerde/femte uke på rad, men denne måtte noen gjøre dårlig. Her kommer den mest brautende, sure kjærringa noen gang og skal reklamere på et produkt som tydeligvis var vasket feil. Jeg måtte legge ut i det vide og brede at hvis man ikke vasker produktet riktig vil dette skje, men det trodde ikke kunden på og spurte surt "Kan jeg få snakke med noen eldre?" rolig (as always) svarer jeg "Jeg er nok den her med mest ansvar og kunnskap i dag, så du må nok komme tilbake på mandag hvis du vil prate med noen andre." Hun ble ikke mindre sur av det og satte det styggeste blikket, som kunne drept en hest(!), i meg og sa "Er det aldri noen som kan noe her på lørdager?" og da "glapp" det ut av meg "Tydeligvis ikke, så da får du komme tilbake til uka..." Til uka kom hun tilbake og forlangte å snakke med butikksjefen som ga helt samme forklaringa. Hun måtte så si at det var dårlig gjort at ingen kunne noe på lørdager. Hun drev også å sa at jeg hadde sagt en rekke ting som jeg aldeles ikke hadde sagt! Så lur som jeg var hadde jeg "gjemt" meg bak en reol i nærheten av dem og hørte såklart hele samtalen. På vei ut av butikken så hun meg og at jeg tydeligvis hadde hørt samtalen. Da ga jeg henne et lite lurt smil før hun sank hodet i skam før jeg tenkte "BURN!". Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Etter snart 2 år som ansatt på GameStop har jeg hatt så mange forskjellige typer kunder og historier at det blir for mange å ramse opp. Tror ikke det er mange typer kunder jeg ikke har hatt innom butikken, tilogmed noen skikkelig åpenlyste rasister, men 2 hendelser tror jeg aldri at jeg glemmer. 1. Sto på jobb med en kollega da to blonde jenter kom innom og lurte på om vi hadde et skikkelig gammelt PC spill som jeg ikke husker tittelen på. Vi sa såklart at vi desverre ikke hadde det, siden spillet var såpass gammelt og nokså ukjent. De pratet litt og diskuterte hvordan de kunne få tak i det og kollegaen min kom med en litt kommentar som gjorde samtalen slik: De: Hvordan skal vi få tak i det da?... Han: Kanskje via en gudommelig inngripen De: Eh, hva mener du? Han: Øh, nei altså..at noen der oppe (pekte oppover) strekker seg ned og gir deg spillet De: Eh...men der ligger jo Kappahl...tror du de har det der? Da gikk jeg og kvalte en latter, mens han prøvde å forklare at han bare tulla litt. Den andre var en gammel mann som kom inn, gikk litt rundt og titta på det vi hadde i hyllene. Snudde og leste litt på covere osv. så tenkte at jeg kanskje kunne hjelpe han litt hvis han så etter noe spesielt. Så jeg spurte om han så etter noe spesielt, da han snudde seg med et smil og lurte på hvor vi hadde "sånne plastposer man kunne putte frossenmat i" Ble litt overrasket og svarte at det hadde vi nok ikke "Jaja, men det var mye annet fint her i butikken da" svarte han å gikk ut. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Gamle folk er de morsomste og mest utslitende kundene man kan ha! Jobber som sagt i en sportsbutikk i et kjøpesenter, og der kommer det inn folk som spør etter elektrisk boksåpner, stavmikser, sengetøy, puter, "en spesiell ting for å tømme kaviartuber helt" og såklart helt ordinære BH'er. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Irritasjonsmoment: utenlandske idioter som finner ut at de skal lære seg den norske mynenhetens oppbygning når de skal kjøpe postkort, det til tross for at der er kø langt ut av døra bak dem og selv når jeg forsøker å hjelpe dem, og de naturlig nok nekter å la seg forstå på engelsk, blir de bare mer grumpy. Og jeg kan selvfølgelig ikke hjelpe dem bak fordi de som står og skal lære seg om norske mynter har selvfølgelig snakkedilla på deres eget urduspråk som jeg ikke skjønner et puk av. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Etter snart 2 år som ansatt på GameStop Battletoads Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Har mange år i diverse dagligvarebutikker bak meg, og kunne sikkert skrevet bok om rare folk som har vært innom butikkene "mine". F.eks. dama som kom innom og viste frem en tørr pinne med noe som så ut som et knippe rosiner på. "Jeg kjøpte disse druene og la dem i kjøleskapet - se hvordan de ser ut! Frukt skal holde seg når det oppbevares kjølig!" Ja, jo, jeg var jo forsåvidt enig i det, og når dama attpåtil hadde tatt vare på kvitteringa ba jeg om å få se på den. Druene var kjøpt for flere måneder siden. Seriøst, hvor blokkert er du i huet når du kjøper frukt, hiver det i kjøleskapet og har det der i TRE måneder før du plukker det frem igjen? Frukt er ferskvare, ikke hermetikk... Anyway, min konklusjon var at det var bedre for omdømmet å gi dama en ny klase. Så tapte butikken 19 kroner på episoden, men dama var strålende fornøyd og fortalte sikkert en solskinnshistorie til vennene sine. Eller så bare lurte hu oss. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Det hadde aldri jeg gjort, JLa... Belønner aldri idioti Lenke til kommentar
564215 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Jobber på bensinstasjon hvor vi leier ut biler. Og for noen dager siden hadde vi en liten episode her. En kvinne i førtiårene kommer inn for å leige bil. Som alltid spør vi etter diverse personopplysninger, og etter 5 minutter har vi all fakta om henne nedskrevet på papir. Så setter hun seg i leiebilen og presterer å kjøre rett inn i en annen bil slik at både frontlykter og diverse knuses. Men så kommer det overraskende; hun bakker så tilbake og stikker av. Dette er kanskje noe av det tåpeligste jeg har opplevd på jobb. Tenk om ikke hadde leid bil av oss og vi ikke hadde hatt navn, adresse o.l. Hun hadde nok stukket av da også og sluppet unna med det. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå