Christoffero89 Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Nå skjønner jeg ingenting... den ligger på forgje side. for en awsome historie Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Nå skjønner jeg ingenting... den ligger på forgje side. for en awsome historie Du mener for en tøsehistorie? 1 Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Nå skjønner jeg ingenting... den ligger på forgje side. for en awsome historie Du mener for en tøsehistorie? Hei! Hun yter kun det "lille ekstra" for kundene 3 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Aner ikke hvor du jobber eller hva du har "lov" til, men jeg ville nok ha hintet at Europris har billige vannkokere til under to hundre spenn. Bare fyll på vann (eller saft, i hennes tilfelle), trykk ned den eneste bryteren og vent til den spretter opp igjen. Butikken ville ikke ha tjent på det, men hun dama kunne ha fått en meget billig saftkoker hun vet vil fungere, og hun ville nok ha kommet tilbake senere om hun skulle ha noe annet. Det kalles taktikk. Eller "god service". Mulig jeg er helt på bærtur når vi nå snakker om saftkokere. Men vi har en saftkoker stående hjemme hos foreldrene mine som er en del år gammel. Som er av den typen til å lage saftkonsentrat fra bær. Ikke koke ferdig saft. Var forøvrig innom Ica Maxi like ved der jeg bor i dag. Hun som satt i kassen er ofte innom hos oss på jobben, så da ble det til at vi småpratet litt. Utrolig koselig når man ser ett kjent fjes, både når man står bak disken selv, eller er kunde En av oss er på bærtur.... Tenkte ikke over at det er en saftkoker for å lage saft, ikke koke saft. Litt misvisende navn, i grunnen. Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 En av oss er på bærtur.... Tenkte ikke over at det er en saftkoker for å lage saft, ikke koke saft. Litt misvisende navn, i grunnen. Du mener det burde hete saftlager? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hva gjør man når det står to par foran kassa som står og krangler om hvem som skal betale? For litt siden begynte de nesten og sloss foran kassa. Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hadde det vært meg så hadde jeg nok sagt noe lignende "Unnskyld, ikke for og blande meg. Men det er andre kunder som også venter. Kan dere ikke enten bare betale halvparten hver? Eller så kan den ene betale nå og den andre betale neste gang? Flott. Thanks." Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Det hadde jo nettopp vært å blande seg. Og var det to par eller ett? Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Nja, Ikke blande seg inn i diskusjonen. Blir vel heller som et forslag om og få de til og bestemme seg eller at de kan avgjøre det senere. Dessuten, hva hadde hørtes bedre ut. Måten jeg foreslo eller "Se til og bli ferdige dah...."? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 En av oss er på bærtur.... Tenkte ikke over at det er en saftkoker for å lage saft, ikke koke saft. Litt misvisende navn, i grunnen. Du mener det burde hete saftlager? Men du er enig i at det ikke brukes til å koke saft? Det brukes til å koke ingrediensene for å lage saft? Hva gjør man når det står to par foran kassa som står og krangler om hvem som skal betale? For litt siden begynte de nesten og sloss foran kassa. Du skal høre når moren min og søsteren min setter i gang. De kan fint krangle i en halvtime om en skylder den andre penger. Den ene insisterer på å betale, og den andre insisterer på å ikke ta imot. På toppen av det hele snakker vi som regel en femmer. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Jeg måtte nettopp forklare til en kompis hvorfor jeg liker å jobbe på butikken jeg jobber på. *hehe *tidspress og stress er arbeidsforrhold jeg liker *elesker å ha noe å gjøre! *Derfor jeg liker å jobe på kiwi.. oppgavene er ikke så jevlig gøy, men folkene er herlige.. og jeg bare springer rundt og tenker *hmm.. ja nå må jeg gjøre det.. så det og så det.. nei dette første.. oj faen! panteautomaten! det andre må vist vente..* sammtidig går jeg rundt og smiler og sier: "hei! " "Ja de finner du her borte.. bare hyggelig Må legge til at "folkene" inkluderer kundene. Det er skikkelig gøy og viktig å ha noen faste kunder som man altid tar et par ord med. Litt tulling og smiling fra kundenes side gjør det mye lettere å være og føle seg hyggelig gjenom en lang arbeidsdag Jeg 'elsker' de fleste kundene mine Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hva gjør man når det står to par foran kassa som står og krangler om hvem som skal betale? For litt siden begynte de nesten og sloss foran kassa. Hvis det går ei stund bruker jeg bare å bryte inn og si: "Så det er DU som betaler for begge da?" Det funker alltid. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Etter min første 37,5-timers arbeidsuke i en jobb som ikke innebærer kundeservice synes jeg at jeg selv passer best i et yrke som ikke inneholder kundeservice. På tross av mer fysisk arbeid i den sommerjobben jeg har hatt denne uken (og neste), er jeg mye mer sliten etter samme arbeidstid på et sted med kunder hele tiden. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Etter min første 37,5-timers arbeidsuke i en jobb som ikke innebærer kundeservice synes jeg at jeg selv passer best i et yrke som ikke inneholder kundeservice. På tross av mer fysisk arbeid i den sommerjobben jeg har hatt denne uken (og neste), er jeg mye mer sliten etter samme arbeidstid på et sted med kunder hele tiden. Enkelte ganger, når det er mye annet å gjøre på jobb enn å bare ekspedere kunder (og ja, det er utrolig mye som foregår "bak kulissene") så hender det jeg tenker at det hadde vært behagelig med en jobb der man kan gjøre alt i sitt eget tempo, uten å bli avbrutt av kunder hele tiden. Men for å være ærlig tror jeg ikke jeg hadde taklet å kun jobbe på et kontor, for eksempel. Den største grunnen til at jeg liker jobben min, er at jeg treffer så mange hyggelige mennesker. For de fleste er veldig hyggelige og oppegående folk. Det er bare fåtallet som oppfører seg som idioter eller drittsekker... og denne tråden hjelper meg å få ut frustrasjonen over dem, så da er det egentlig helt greit Som en kunde som var innom butikken i går. Vi har på en del produkter forskjellige priser på nettbutikk og fysisk butikk. Kunden påpekte det, så min kollega regnet på det og ga han en god pris ettersom han skulle ha mer enn bare en ting. Totalprisen ble da ca 21.000, men lå tilfeldigvis 150 kroner over nettpris. Kunden ble da sur og sa noe om at han ville ikke handle med et svindelfirma som oss, før han stormet ut døra. Vel, lykke til med å få en bedre pris et annet sted, sier nå jeg Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 de har jeg hatt selv! jeg kunne aldri tenkt meg noe annet en å jobbe med kunder selv om lønna er mindre. fordi jeg elsker å jobbe med kunder Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Mihi, liker nesten de ufyselige kundene best jeg. Eller, liker selvfølgelig ikke DEM, men de aller fleste er nokså underholdende, også en stund etterpå. "Lol, han SA faktisk det", liksom. Også er det ganske mange som ser ut til å glemme at matbutikken faktisk kan være en midlertidig inntektskilde, og ikke siste holdeplass for alle. Så står voksne folk der og prater til meg som om intelligensnivået mitt ligger akkurat hakket over matvarene vi selger, og jeg står der og tenker på det strålende vitnemålet mitt med full realfagsfordypning fra videregående, og de heftige siving-studiene jeg skal i gang med neste år, og bare smiler og nikker. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Marekatten: Om jeg som kunde ser på nett og butikk som en kjede og dermed skal ha samme priser, ber om en god pris på 10 varer og sluttsummen ender opp over det jeg anser som veiledende pris når jeg sjekker på nett før jeg kommer til butikken, så ville jeg også blitt forbanna . Hadde ikke tatt så på vei som kunden, men tipper det der ble utløst av en god gammeldags misforståelse ang kundens forventninger til pris. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hva gjør man når det står to par foran kassa som står og krangler om hvem som skal betale? For litt siden begynte de nesten og sloss foran kassa. I så fall ville jeg ringt på vekterfirmaet om dere har noe slikt tilgjengelig. Men vanligvis pleier jeg bare å be slike kunder om å enten dele det på to eller at den ene betaler så kan de gjøre opp seg i mellom senere. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hadde plutselig resepsjonen full av 1 illsint italiener her i dag, hun sto å kjeftet på ufattelig dårlig engelsk, og italiensk, og ord som "imbicile" eller hva enn det staves ble ofte brukt. Etter nær 10 minutter kjefting fra hennes side måtte jeg bare få klappa trantamanget hennes igjen litt slik at jeg fikk høre hva som faktisk var problemet. Viste seg at det var litt høy musikk fra en pub i nærheten som hadde holdt henne våken. Lurer på enkelte ganger hvorfor folk ikke kan klage på en konstruktiv og rolig måte om det er noe de vil klage på, er så mye lettere å skjønne problemet og da. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Marekatten: Om jeg som kunde ser på nett og butikk som en kjede og dermed skal ha samme priser, ber om en god pris på 10 varer og sluttsummen ender opp over det jeg anser som veiledende pris når jeg sjekker på nett før jeg kommer til butikken, så ville jeg også blitt forbanna . Hadde ikke tatt så på vei som kunden, men tipper det der ble utløst av en god gammeldags misforståelse ang kundens forventninger til pris. Så vidt jeg forsto regnet min kollega ut en god butikkpris til kunden, uten å tenke på nettpris. Den havnet tilfeldigvis rett over nettprisen som var veldig presset i utgangspunktet (med porto hadde prisen blitt mer eller mindre akkurat den samme). Både din, min og de mange andre kjeder i samme segment opererer med "nettpris" på nett, som kan variere fra prisen i butikk. De fleste kunder forstår faktisk det, og en del kunder er vant til at nettpris og butikkpris kan variere i mange kjeder. Ingen har derimot sunket så lavt som å kalle oss for svindlere av den grunn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå