Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ei gammel dame innom her om dagen som så etter en slags slange med en dyse på til en saftkoker som jeg vedder en NYRE på at var over 50 år gammel. :ohmy: Tilogmed bruksanvisningen så ut som en gammel og støvete bok, selve bollen så ut som en messingbolle som de brukte før i tiden!

 

 

Aner ikke hvor du jobber eller hva du har "lov" til, men jeg ville nok ha hintet at Europris har billige vannkokere til under to hundre spenn. Bare fyll på vann (eller saft, i hennes tilfelle), trykk ned den eneste bryteren og vent til den spretter opp igjen. Butikken ville ikke ha tjent på det, men hun dama kunne ha fått en meget billig saftkoker hun vet vil fungere, og hun ville nok ha kommet tilbake senere om hun skulle ha noe annet. Det kalles taktikk. Eller "god service". ;)

Lenke til kommentar

Aner ikke hvor du jobber eller hva du har "lov" til, men jeg ville nok ha hintet at Europris har billige vannkokere til under to hundre spenn. Bare fyll på vann (eller saft, i hennes tilfelle), trykk ned den eneste bryteren og vent til den spretter opp igjen. Butikken ville ikke ha tjent på det, men hun dama kunne ha fått en meget billig saftkoker hun vet vil fungere, og hun ville nok ha kommet tilbake senere om hun skulle ha noe annet. Det kalles taktikk. Eller "god service". ;)

Mulig jeg er helt på bærtur når vi nå snakker om saftkokere. Men vi har en saftkoker stående hjemme hos foreldrene mine som er en del år gammel. Som er av den typen til å lage saftkonsentrat fra bær. Ikke koke ferdig saft. :p

 

Var forøvrig innom Ica Maxi like ved der jeg bor i dag. Hun som satt i kassen er ofte innom hos oss på jobben, så da ble det til at vi småpratet litt. Utrolig koselig når man ser ett kjent fjes, både når man står bak disken selv, eller er kunde :)

Endret av MrBjoern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som tidligere selger har jeg fått relativt mange rare spørsmål. Jeg jobbet på hvitevare (som også inkluderer småvare) på ettt stort varehus og som dere sikkert kan tenke dere er det relativt mange produkter der (for å si det mildt). Allikevel forventer noen kunder at du skal kunne svaret på alt.

Kjenner til den. Det værste som er er vel de som kommer og forventer at du skal kunne svare på hvor alt sammen er laget i verden :wallbash:

Greit at vi som jobber der har produkt kunnskap men på hvitevarer så har du kanskje fra 2-5 hundre forkjellige produkter vist og noe som bestilingsvarer osv. Sier seg selv at du faen meg å være medlem i Mensa for å kunne presse det inn i huet :p

 

Irritasjons moment ja. Jeg går ikke på dagligvare butikken og spør de som jobber der. Hvor denne melken kommer fra?

Lenke til kommentar

Folk ass. :-) Men veldig hyggelig da, for å ha det sagt. Følte bare ikke at det var så utrolig det vi gjorde for dem.

Og så var det ei jente som skulle ha en baguett med drikke aka. brus. Så sier hun "må jeg hente den sjøl?" og jeg svarer "nei, jeg kan sikkert hente den til deg." Nå er brusskapet ca. 3 meter unna og hun ble sprutrød. :D Jeg skjønte jo at hun trodde jeg måtte scanne/vite hvilken brus hun tok, men den lille moroa jeg kan lage på jobb må jeg jo utnytte.

 

 

Haha, ja folk ass. Det skjer jo iblant at det f eks viser seg å være hull på en pose mel eller dårlig kvalitet på noe frukt elns når jeg skanner varene i kassa. Da løper jeg avgårde og henter en ny vare, ettersom det går mye fortere rett og slett. Både fordi jeg vet nøyaktig hvor jeg skal, og fordi det er mer "sosialt akseptert" å løpe når man har uniform. Hvis det viser seg at den litt småvisne basilikumplanten er den eneste vi har igjen, slår jeg halv pris eller sågar bare en symbolsk sum. Ellers pleier jeg å ha en rull med sånne små, gjennomsiktige fruktposer i kassa, ettersom det er ganske vanlig å plukke med seg frukt uten å ta med pose, spesielt sånne beger med bringebær og jordbær. Helt små ting, men noen blir så veldig, veldig takknemlige og utbryter ting som "Næmmen! Det var god service! :w00t: "

 

That's nice. Sikkert kunder som er vant med Kiwi. Kiwi suger. Stod forresten som nummer åtte i køen på kiwi i dag (bak KUN fulle handlevogner og gamle damer), mens opptil flere ansatte dasset rundt i butikken i stedet for å åpne en eneste kasse til. Én ting er å stå i kø når alle kassene er åpne og klokken er halv fem, men med én kasse åpen, klokken ett... Dårlig. Kiwi suger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ang støvsugerposer så har produsenter brukt samme støvpose standard i samme serie (som oftest), så selv om støvsugeren er 10 år gammel så er det ikke umulig at du finner pose til den, mest fordi serien fortsatt lages, eller standarden har blitt videreført til en ny serie. Sjelden jeg ikke fant støvsugerposer (bortsett fra når vi var utsolgt), selv på en støvsuger som var 15 år gammel!

 

Blekkpatroner er en annen sak, jeg vet det at Binders i Bodø har (mener de har fremdeles) en hel VEGG med blekkpatroner, har ikke sett så mange før. Og de kunne sikkert skaffe enda flere typer. Er sjuk hvor vanskelig produsentene skal gjøre det for forbrukeren

 

Med mindre du snakker om Miele så er du på bærtur! Miele er vel den eneste produsenten som ikke lager en ny type pose for hver mye modell de lager.. Miele har enten FJM eller GN i betegnelse på poser, ser du på en Nielfisk eller Elektrolux som et eksempel så har de over 50 posertyper hver seg! Er en grunn til at nesten alle butikker som selger elektro må ha en 10meter lang og 3meter høy vegg med alle typer poser, som kunde ikke finner frem i fordi de klarer aldri å huske nr på posen eller maskina si (eller skrive det opp for den del) og selger må stå og rote igjennom hele veggen fordi kunde mente det var en rimelig ny Bosch de hadde, men som tilslutt viser seg å være en 15 åt gammel Hoover da selger ber de ringe hjem for å få noen til å sjekke modellbetegnelse for å få riktig posetype

Lenke til kommentar

Electrolux har gått over til å benytte "s-bag" på støvsugere laget på denne siden av år 2000, philips, aeg og et par andre merker støtter også denne.

 

Så blir bedre og bedre ang poser :).

 

Uansett så tjener butikkene dere jobbber i grovt på å selge støvsugerposer, så synes ikke det er verdt å klage over ^^.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Electrolux har gått over til å benytte "s-bag" på støvsugere laget på denne siden av år 2000, philips, aeg og et par andre merker støtter også denne.

 

Så blir bedre og bedre ang poser :).

 

Uansett så tjener butikkene dere jobbber i grovt på å selge støvsugerposer, så synes ikke det er verdt å klage over ^^.

 

Sant nok... En Miele pakke poser kosta ca 30kr i innkjøp for 2 år siden... i da selges de ut for nesten 200kr...

 

Samme med HDMI kabel... 2m kostet 40kr innkjøp og 250kr ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...