ilpostino Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 det klassiske eksempelet er jo å bli innvitert på middag og når middagen nærmer seg slutten lufter "tilfeldigvis" verten problemene h*n har med datamaskinen sin. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Opptatt Skrevet 11. august 2010 Populært innlegg Del Skrevet 11. august 2010 det klassiske eksempelet er jo å bli innvitert på middag og når middagen nærmer seg slutten lufter "tilfeldigvis" verten problemene h*n har med datamaskinen sin. *Invitere noen som har jobb som vasker* Rett før middagen, duuuu, jeg har ikke vasket badet på 2 år, kunne ikke du ha hjulpet meg med det, du som er vasker? 13 Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Kunder på Kiwi lærer seg aldri å putte mynt i myntboksen vår. Altså, de fleste gjør det jo - men er alltid noen prøver å gi det direkte til meg. Kanskje tips? Hehe. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hender jeg glemmer meg, og føler meg paaaasse teit når personen bak kassa må lene seg fremover for å putte penger oppi der. 3 Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hender jeg glemmer meg, og føler meg paaaasse teit når personen bak kassa må lene seg fremover for å putte penger oppi der. Hehe, går nok bra, vi er vant til det. Men det morsomste med den boksen er vel den gangen en litt eldre dame prøvde å stikke bankkortet sitt opp der. Føler deg ikke så teit lenger nå? 5 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Har aldri glemt å putte penger der, men er ofte jeg står og ser dumt på h*n bak kassa, og lurer på hvorfor pokker jeg ikke får igjen noe penger... 1 Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Har aldri glemt å putte penger der, men er ofte jeg står og ser dumt på h*n bak kassa, og lurer på hvorfor pokker jeg ikke får igjen noe penger... Fordi du betalte akkurat det h*n skulle ha? Takk for det Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Som tidligere selger har jeg fått relativt mange rare spørsmål. Jeg jobbet på hvitevare (som også inkluderer småvare) på ettt stort varehus og som dere sikkert kan tenke dere er det relativt mange produkter der (for å si det mildt). Allikevel forventer noen kunder at du skal kunne svaret på alt. Og hvis jeg ikke kunne det og sa rett ut at det visste jeg faktisk ikke men at jeg kunne sjekke det opp eller få en annen selger til å hjelpe til fikk jeg som standard svar: jammen, du jobber jo her. Du må jo vite det?! Også står de gjerne samtidig med det mest oppgitte trynet og det ser mest ut som de tror at du er en idiot. Vi fikk også utallige forespørsler om alle mulig slags deler til alt mulig. Støvsugere var en gjenganger. Da skulle de gjerne ha en eller annen latterlig liten del som de har klart å ødelegge. Når jeg så informerte om at vi dessverre ikke selger deler til den støvsugeren og at det vil være både billigere og kjappere for kunden om h*n bestiller det direkte fra produsent gikk spesielt ett svar igjen: Jeg kjøpte den jo her for x år siden (gjerne 4 eller mer). Hvordan kan dere ikke ha deler til en støvsuger dere har solgt meg? De blir gjerne litt sure også. De skjønner ikke at hvis vi skulle hatt alle delene til alt vi noengang har solgt så vill det lageret vært mye større enn hele butikken! Endret 12. august 2010 av Kimma16 1 Lenke til kommentar
Schnugaf Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg kjøpte den jo her for x år siden (gjerne 4 eller) Gjenganger for printerer på Expert butikken jeg jobber i, folk som har kjøpt printere for 3-4 år siden og skal ha nye blekkpatroner. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Sikkert frustrerende for dere som jobber der, men det er da ikke så rart da. For folk flest vil det jo være den mest naturlige plassen å oppsøke når man trenger nye blekkpatroner. 2 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Nå hadde man ikke hatt så store problemer om produsentene ikke hadde laga ørten forskjellige typer patroner da 2 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg forventer å finne blekkpatroner til en skriver som er bare 3-4 år... 9 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg forventer å finne blekkpatroner til en skriver som er bare 3-4 år... I hvert fall i samme butikk som solgte printeren. Og det har heldigvis aldri vært noe problem med de rinterne jeg har hatt. 8 Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Joda, greit nok det. Men når du står der med en støvsuger (som i mitt eksempel) og den ble kjøpt for 499,- for fem år siden, så kan man vel nesten ikke forvente at vi skal ha alle mulige deler på lager? 1 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Ikke alle deler, men forbruksvarer (periferiprodukter) som blekkpatroner og støvsugerposer må man kunne forvente å få. 2 Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Ikke alle deler, men forbruksvarer (periferiprodukter) som blekkpatroner og støvsugerposer må man kunne forvente å få. Det er jeg faktisk uenig i. En støvsuger som koster 499,- er ikke forventet å vare mer enn 2 år (som også er reklamasjonstiden på en støvsuger som koster under 1000,-). Da mener jeg det er feil å forvente at man skal finne ting til den 5 år senere. Lenke til kommentar
DragonsHeaven Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hadde ei gammel dame innom her om dagen som så etter en slags slange med en dyse på til en saftkoker som jeg vedder en NYRE på at var over 50 år gammel. Tilogmed bruksanvisningen så ut som en gammel og støvete bok, selve bollen så ut som en messingbolle som de brukte før i tiden! Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Ikke alle deler, men forbruksvarer (periferiprodukter) som blekkpatroner og støvsugerposer må man kunne forvente å få. Det er jeg faktisk uenig i. En støvsuger som koster 499,- er ikke forventet å vare mer enn 2 år (som også er reklamasjonstiden på en støvsuger som koster under 1000,-). Da mener jeg det er feil å forvente at man skal finne ting til den 5 år senere. Forventa levetid og reklamasjonstid er ikke det samme. Reklamasjonstiden er som en garanti på at den holder i minst 2 år, de aller fleste støvsugere lever lenger enn det. Forbruksvarer burde være mulig å få tak, men deler blir for dumt. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Det er jeg faktisk uenig i. En støvsuger som koster 499,- er ikke forventet å vare mer enn 2 år (som også er reklamasjonstiden på en støvsuger som koster under 1000,-). Da mener jeg det er feil å forvente at man skal finne ting til den 5 år senere. Jo, jeg ser den. Jeg håper i det minste det er mulig å få tak i ved rask bestilling og levering. Nå vet jeg samtidig hvordan de store elektronikkbutikkene opererer med kampanjemodeller og priser og alt jeg sier er at det er sivilisert mafia de bedriver. Men jeg vet for mye så jeg tørr ikke poste. Endret 12. august 2010 av Hyperio 1 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Ang støvsugerposer så har produsenter brukt samme støvpose standard i samme serie (som oftest), så selv om støvsugeren er 10 år gammel så er det ikke umulig at du finner pose til den, mest fordi serien fortsatt lages, eller standarden har blitt videreført til en ny serie. Sjelden jeg ikke fant støvsugerposer (bortsett fra når vi var utsolgt), selv på en støvsuger som var 15 år gammel! Blekkpatroner er en annen sak, jeg vet det at Binders i Bodø har (mener de har fremdeles) en hel VEGG med blekkpatroner, har ikke sett så mange før. Og de kunne sikkert skaffe enda flere typer. Er sjuk hvor vanskelig produsentene skal gjøre det for forbrukeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå