Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Var på en kafé i Trondheim i dag, og hun som sto i kassa virket veldig beklagende når hun sa prisen på varene. "Det blir .. søtti kroner det, gitt", akkurat som om det var hennes feil at ting var svindyrt der. Pussig. Men når en Litago-halvliter koster 34 spenn er det vel kanskje på sin plass, haha.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var "slem kunde" og var på kiwien rett i nærheten tre minutter på elleve. Da hadde de tatt inn skiltene og satt dem "tilfeldigvis" slik at de omtrent blokkerte døren videre inn i butikken. Dobbeltsjekket at klokken ikke var elleve enda, og skrittet elegant forbi dem. Er man åpen til elleve, er man åpen til elleve. Og jeg var ut av døra 55 sekunder på. :p

Lenke til kommentar

Jeg var "slem kunde" og var på kiwien rett i nærheten tre minutter på elleve. Da hadde de tatt inn skiltene og satt dem "tilfeldigvis" slik at de omtrent blokkerte døren videre inn i butikken. Dobbeltsjekket at klokken ikke var elleve enda, og skrittet elegant forbi dem. Er man åpen til elleve, er man åpen til elleve. Og jeg var ut av døra 55 sekunder på. :p

Er du inne i butikken før stengetid, så er du innenfor. Jeg ble nektet på en rimi engang, 5 på elleve, fordi de stengte elleve.

Handlet aldri der igjen.

Lenke til kommentar

Det vi selger mest av er ostepølser med bacon. Da blir jo det vanligst. Men kunden mener gjerne at det er mest vanlig med grillpølse, eller wienerpølse. wink.gif

Var på McDonalds i London.

Bestilte kaffe.

Fikk en Capuchino.

Merket det ikke før jeg mente kaffeen var passe kald til å drikkes.

Damen bak disken skjønte knapt problemet.

Lenke til kommentar

Egentlig ett fett for meg hvor tett opp til stengetida du kommer inn, så lenge du klarer være kjapp. Det er de som kommer inn to minutter for stengetid og har så himla god tid som er irriterende. I hvert fall de som gjøre det samme hver eneste dag. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Er du inne i butikken før stengetid, så er du innenfor. Jeg ble nektet på en rimi engang, 5 på elleve, fordi de stengte elleve.

Handlet aldri der igjen.

I utgangspunktet enig, men jeg synes egentlig man bør komme seg i kassekøen til stengetid. I hvert fall ikke bruke masse tid på handlingen når man kommer rett før.

Men å blokkere inngangen FØR stengetid synes jeg uansett blir litt drøyt. Men så jobber det stort sett relativt uinteresserte ungdommer som ser ut som om de kjeder seg der, og da er vel ikke moralen på topp. Aldri sure, men det virker som om de er minimalt høflige under tvang.

Lenke til kommentar

Den forrige butikken jeg jobba ved så jeg meg nødt til å bare skru av dørene, og stå ved de og åpne de selv så de som var igjen i butikken etter stengetid kom ut. Det da etter altfor mange episoder hvor folk sto utenfor og LØP inn i butikken da dørene åpnet seg.

Du skal lett få handle deg ferdig om du kom inn før stengetid, og jeg kommer ikke engang til å purre på deg før det begynner å nærme seg et kvarter over, men ikke faen om du får lov til å komme inn i butikken ti minutter etter stengetid, altså.

edit: Og nei, de kundene som løp eller sneik seg inn sånn i hvert fall ti minutter etter stengetid gav jeg ikke mitt beste smil til.

Endret av bazukh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ift stengetid. Glemmer aldri den gangen jeg jobbet på Glasmagasinet og en skulle handle porselen, fem minutter før stengetid. Jeg hatet de kundene som gjorde dette. Jeg snakker ikke da om å kjøpe én kopp, eller étt glass eller what not, men de som skulle ha hele serviser fem minuter før stengetid. Akkurat på dette punktet mener jeg man bør tenke seg litt om å kanskje komme ett kvarter før. For de som ikke helt skjønner hva det innebærer, så betyr det at man må pakke inn porselenet så det ikke knuser. Det tar veldig lang tid når man skal 40-50 ulike deler, både store og små. Når alt må pakkes i silkepapir og papp tar det laaaang tid. Endte ofte med at jeg måtte jobbe 30-40 min overtid og ikke rakk toget hjem siden jeg måtte jo også ta oppgjøret i tillegg.

Men, når det er sagt, jeg var aldri sur, jeg var alltid blid og hyggelig fordi jeg gjorde selvsagt jobben min, men hva jeg tenkte om slike kunder skal jeg ikke nevne her.(..)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Ljåen: Du har aldri tenkt på det at fornøyde kunder som fikk handle selv om de egentlig hadde bomma på tiden tjener bedriften på sikt?

Ansatte flest setter pris på at bedriften gjør det godt, en bedrift som gjør det bra har trygge arbeidsplasser.

Du er i overkant kynisk etter min mening - basert på dine egne arbeidsforhold antar jeg..

• Liker 6
Lenke til kommentar

Tenkte meg at argumentet om den ansatte som har den samme lønnen kom ja. Jeg ser det også på som en fordel om bedriften tjener penger og får fornøyde kunder, og det lille ekstra vil en eller annen dag komme den ansatte til gode uansett. Det er karma!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt satt jeg pris på at kunden la igjen mye penger, rett og slett fordi det betydde at vår butikk fikk leve litt lenger. Butikken ble nemlig til slutt lagt ned pga dårlig omsetning. Så for all del: det var superbra. Men der og da var det ikke spesielt kult fordi det førte til at jeg faktisk måtte være igjen i byen 3 timer etter stengetid da toget mitt gikk fra meg 40 min over stengetid. Det er ikke spesielt kult å komme hjem i tolvtida fordi en kunde ikke klarte å kjøpe et helt servise bare en halvtime før.

Men som sagt, det var det jeg tenkte, jeg tviler sterkt på at kunden merket noe, for er det noe jeg alltid har vært, så er det serviceinnstilt. Jeg synes derimot at storhandling kan man kanskje gjøre litt tidligere. Og for å være helt korrekt, det var tre minutter før vi stengte. Jeg så også at fyren gikk rundt og tittet i klesbutikker før den tid, han kunne jo bare ha gått innom kvarteret før, fått meg til å begynne å pakke og vi hadde begge vært ute av butikken før.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville aldri i verden blitt så glad for kunder på bedriftens vegne, at jeg hadde godtatt å komme hjem 3 timer senere pga. en kunde som ikke greier å passe klokken.

Det er selvsagt en annen sak hvis bedriften går dårlig, og ens jobb henger i en tynn tråd.

Særlig hvis man er i en familiebedrift, eller man føler seg godt behandlet der.

Men jeg hadde ikke spesiellt varme følelser for bensinstasjonen hvor jeg jobbet.

Mulig at en bedrift som tjener mer penger, vil komme de ansatte til gode. Men dette blir høyst teoretisk.

Det blir som å betale mer skatt enn nødvendig, for å få mer pensjon om femti år.

Teoretisk sett går det, men det blir temmelig utvannet før det drypper på deg.

Den ansatte får ikke skikkelig kompensasjon for de 3 timene, medmindre sjefen innvilger 3 timers overtidslønn.

Men nok om det.

Jeg mener at en kunde kan komme inn i butikken når som helst før åpningstiden.

Jeg mener derimot IKKE at han kan gjøre seg ferdig når han først er kommet inn.

Han skal fortsatt være ute når det stenger. Greier han å kjøpe en handlevogn med div. dagligvarer på 2 sekunder. så er det greit.

Jeg blir trist av å lese om folk som misser toget pga. en kunde som ikke forstår konseptet med åpningstider.

Jeg håper de fikk 3 timers overtid som kompensasjon for dette.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er forsåvidt sant, men nå mistet jeg jobben min uansett, ikke fikk jeg så mye som et takk heller for innsatsen jeg hadde lagt inn i de over 2 1/2 årene jeg hadde jobbet der for å prøve å holde butikken i live, så vel, sånn er det.

Men nei, fikk nok bare for de 40 min ekstra og ærlig talt tenkte jeg vel ikke spesielt mye over hvorvidt jeg burde fått for ventingen i byen heller. Det var ihvertfall ikke praksis i butikken.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...