xibriz Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Jeg forventer på ingen måte at folk vet hva jeg snakker om når jeg sier "captcha". Men å påstå at man aldri har sett det før? Du får jo ikke opprettet en e-postkonto uten å skrive inn captcha nå for tiden. Jeg vet du har rett, aldri innfør noe nytt torsdag eller fredag "Hvis det funker, så la det være ifred" er vel også oppe blandt topp 10. Og så den regelen en del dataavdelinger glemmer. Service på servere i helgen er ikke en grunn til å sove frempå på mandagen. Temmelig frustrerende for "oss andre" å komme på jobb på mandagen for først å finne ut at de har glemt å restarte en av serverene, for så å finne ut at de har jobbet så hardt i helgen at de ikke er på jobb før 10:00. Sam Har ikke IT-avdelingen din driftkritisk support 24/7? Endret 26. juli 2010 av xibriz 1 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Nå nettopp: Kunden: "Hei, jeg bestilte noe fra dere forrige torssdag, og nå er det tirsdag, og jeg har ikke hørt noe" Meg: "Ehm, det er mandag i dag" Kunden: "Er det mandag?! Der kan du se..." Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Får ikke sjekket inn når de ankommer kl 1 om formiddagen fordi jeg ikke har om klar og standard innsjekk er fra kl 3? Tull, kunden vet best, har jobbet x antall (eller har reist X antall dager i året over hele verden) og jeg yter da bare dårlig service og er tverr av meg. Faktisk er dette punktet forferdelig irriterende, når utsjekken er kl 12 og man har 146 rom å ta av så sier det sitt at man bruker litt tid på å klargjøre rommene. Spesielt irriterende er det når man får grupper med vel 30 rom med en irriterende guide som vet best hele tiden, uansett. Det er jo her hotellet må være litt fleksible, og det er man laaaangt bedre på i utlandet enn i Norge. Var på ferie i 4 uker nå, og var innom syv hoteller i den perioden. På seks av hotellene kom vi frem før klokken 2, som var standard innsjekk i Malaysia. Noen ganger hadde de rom klart, mens på andre var det ikke klart. Da ble vi fks. tilbudt en brus/pils/drink i baren, mens vi ventet, eller la oss bruke en privat garderrobe for å bytte, så vi kunne slappe av ved bassenget osv. Vet de lever av å yte god service, men har opplevd i Norge å komme før innsjekkstiden, og fått følgende beskjed: "Det står at innsjekk er klokken 15, kom tilbake senere.". 3 Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Følte bare for å komme med en jeg opplever ganske ofte. Kunder kommer inn. "Jeg skal ha Lebara" *strekker frem en hundrelapp* - Ok, skal du ha world, standard eller norge? "Ja?" Det er alltid like gøy med folk som tror vi er synske eller noe. "Hei, jeg skal ha en pølse i brød jeg." - Hvilken pølse skal du ha da? "Nei, en vanlig pølse bare!" Jeg prøver alltid å være behjelpelig ovenfor kunden, da setter jeg jo også pris på om kunden er litt behjelpelig tilbake. "vanlig" pølse kan vise seg å være både grill og wiener btw. Åååh, jeg har en til. Kunder som bestiller is. Jeg pleier alltid å spørre om de skal ha kjeks eller beger, men noen ganger når det er mye folk innom går det litt fort i svingene. Da blir det litt irriterende når kunden SER på at man fyller ett beger med is, for så å si etterpå. "Nei, jeg vil ha den i kjeks jeg!" ._____. Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Følte bare for å komme med en jeg opplever ganske ofte. Kunder kommer inn. "Jeg skal ha Lebara" *strekker frem en hundrelapp* - Ok, skal du ha world, standard eller norge? "Ja?" Det er alltid like gøy med folk som tror vi er synske eller noe. "Hei, jeg skal ha en pølse i brød jeg." - Hvilken pølse skal du ha da? "Nei, en vanlig pølse bare!" Kjenner meg igjen der ja! Men hos alle andre telelevrandørene, kommer kontantkortene på kvittering. Lebara er de enste som fortsatt har fysiske kontantkort. Litt irriterende, for det er fort gjort å gå tom for en viss type kontantkort. Og de som skal ha "en vanlig pølse", hva er en vanlig pølse? Med mindre du er fast kunde, og jeg kjenner igjen deg, så er det umulig for meg å vite hva som er en "vanlig pølse" for deg. Er også gøy når du spør: "Skal du ha alt av grønnsaker på burgeren?" - "Nei." *ventepause* - Hva skal du ha på da? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Folk som bestiller en vanlig pølse tar vel til takke med en grillpølse, eller hva annet du synes virker vanlig? Man kan vel ikke forvente at alle er pølseeksperter. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 winerpølse går også under vanlig pølse, ergo vet ikke personen som står i kassen om det er grill eller wiener personen skal ha, fordi folk mener forskjellig hva en vanlig pølse er Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Folk som bestiller en vanlig pølse tar vel til takke med en grillpølse, eller hva annet du synes virker vanlig? Man kan vel ikke forvente at alle er pølseeksperter. Det vi selger mest av er ostepølser med bacon. Da blir jo det vanligst. Men kunden mener gjerne at det er mest vanlig med grillpølse, eller wienerpølse. Endret 26. juli 2010 av Opptatt Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 En vanlig pølse for meg, er en grillpølse. Vanlig pølse kan være veeeldig individuelt, men regner med de fleste tenker på grillpølse når de sier vanlig pølse. 2 Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Uenig, vanlig pølse er wiener, og det tror jeg mange er enig i 5 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 En vanlig pølse for meg, er en grillpølse. Vanlig pølse kan være veeeldig individuelt, men regner med de fleste tenker på grillpølse når de sier vanlig pølse. Har også inntrykk av at vanlig pølse betyr grillpølse for de aller fleste. 4 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Er jo bare å gi dem en vanlig, plain wiener eller grillpølse. Klager de, er det bare å si "Du ba om en vanlig pølse, og dette er en vanlig pølse her. SKal du ha en spesiell pølse, må du be om det, og ikke en "vanlig"." Æ hadde kost mæ. 6 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 WIENER er WIENER. PØLSE er grillPØLSE 3 Lenke til kommentar
Suic Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) De eneste gangene kundene synes det er "god service" er når de får noe gratis eller som de ikke har krav på. Ikke nødvendigvis.. Det jeg kaller god service: For eksempel hvis du har sendt inn noe på reparasjon og de som hjelper deg er blide og sjappe.. Endret 26. juli 2010 av aR_ 1 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Da tar vi kranglingen om pølsesorter videre her (link), så kan vi kanskje holde oss til trådens tema her. Endret 26. juli 2010 av A-Jay Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Kunder som bestiller is. Jeg pleier alltid å spørre om de skal ha kjeks eller beger, men noen ganger når det er mye folk innom går det litt fort i svingene. Da blir det litt irriterende når kunden SER på at man fyller ett beger med is, for så å si etterpå. "Nei, jeg vil ha den i kjeks jeg!" ._____. Kjenner meg så jævlig igjen. Forrige gang det skjedde drylte jeg kjeksen med isen i demonstrativt i søpla. Bare såvidt jeg ikke drylte den i dama. Også har du alle de som skal ha totalt 5 stk softis og begynner og ramse opp hvordan alle skal være før de har betalt. På jobben min er det samme pris uansett størrelse, kjeks, beger, strø, whatever. Så det er for faen bare å betale og SÅ kan man si hvordan de skal være, tur etter tur mens jeg lager. Mye enklere. I tillegg er det mange som stusser over hvorfor jeg skal ha betalt før de får isen. Grunnen er at folk faktisk stikker av med ting, men mest av alt at du som kunde skal slippe å leite opp penger/kort samtidig som du holder alle isene. Håper dere leser. På den andre siden har du de som ikke klarer å bestemme seg for enten beger, vaffelkjeks, "pappkjeks" eller strø. "Eeeeeh" står de mens køa bygger seg opp. Da er det greit med en kunde som kun skal ha en is og sier "Hei, skal ha en softis i vaffel med banan." Og kanskje i tillegg har 27 kr. klar. Greit med serviceinnstilte kunder og. 8 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Da har jeg et spørsmål til dere i service yrket, spesielt dere som jobber i vanlige matbutikker og bensinstasjoner. Er det vanlig at dere blir litt lei på kvelden ? I det siste har jeg bare møtt irriterte ansatte på kveldene som såvidt gidder å si hvor mye det er å betale ? Prøver så godt jeg kan å smile å si hei på en så snill måte som mulig, men nei. Ingen respons. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Tja, for meg som jobbet etter skolen flere dager i uka + annenhver lørdag og hadde soveproblemer, så kunne dagene fort bli litt lange, og jeg var ofte veldig trøtt siste timen før stenging, men jeg var alltid høflig og fulgte rutiner, og småpratet med kunden og sånn, selv om jeg sikkert så helt død ut. Men det er ikke alle som er like service-instillte som jeg var/er, så jeg kan skjønne om folk i samme situasjon ikke alltid er like trivelige. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Var innom en bensinstasjon i Lillestrøm istad. Da jeg gikk inn så løp hun som stod i kassa inn på bakrommet da vi fikk øyekontakt. Merkelige greier. Fikk ikke kjøpt det jeg skulle ha engang, og måtte gå til en annen bensinstasjon. Greeei service for å si det sånn. Men, angående det med sure ansatte på bensinstasjoner så er det stort sett på de samme bensinstasjonene det gjelder for min del. Har en stasjon i Ski jeg aldri bruker da jeg har opplevd og få pengene kastet mot meg samt andre ting. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Hvilken var det? Har kun opplevd utmerket service både på Shell, Statoil og Esso. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå