Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Én frue NEKTER å betale varene sine i min kasse. Hun stiller seg heller i en annen, lengre kø, eller venter og vaker rundt i butikken til noen andre åpner en kasse eller tar over for meg. Men jeg HAR ofte rosa/blått/lilla/whatever hår, da.

Alle kidsa er best. "Maamammamamama!!! Damen (er 18 år) har rosa hår!!!!" "SSSSSHHHHHHHH"

It's all right liksom. Jeg VET at jeg har rosa hår. :new_woot:

Hahah kan se det for meg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare bra patetisk av kunder å holde på slik..

Men når vi snakker om småbarn som peker og forteller til mødrene sine, så har jeg hatt en del av de jeg og. Bytter hårfrisyre fra tid til annen, samt har en del piercinger både i ørene og i ansiktet. Aldri fått noen negative tilbakemeldinger på det da. Eneste kundene sier er "Duh, gjør ikke det der litt vondt da?" :wee:

Lenke til kommentar

hehe... små barn i butikk.

En kompis av meg er vel det du kan kalle litt overvektig. Han er litt over 190 høy og har en god del kilo for mye i tillegg.

Vi sto på en bensinstasjon en gang og inn kommer ei mor med et lite barn. Sistnevnte står og stirrer litt på kameraten min før hun utbryter: "Mamma mamma! Se på den store mannen!!"

Jeg trodde jeg skulle stryke med av latterkrampe. Mora blei sprengrød og hysja det hun var kar om på dattera si før hun akka og beklaga seg og storma ut av butikken fortsatt rødere enn ei ketchupflaske.

Heldigvis tar kameraten min sånt med et smil, men du verden så artig det var der og da.

Lenke til kommentar

minner meg om da en unge på cirka 3 pekte og sa "Julenissen, julenissen". faren ble dritrød og prøvde å bortforklare med at jeg ikke var julenissen selv om jeg hadde skjegg. gutten ga seg ikke og fortsatte å peke mens han sa jeg var julenissen. ;P

burde egentlig ha fulgt opp med noe ala "har du vært snill gutt i år da?"

• Liker 3
Lenke til kommentar

minner meg om da en unge på cirka 3 pekte og sa "Julenissen, julenissen". faren ble dritrød og prøvde å bortforklare med at jeg ikke var julenissen selv om jeg hadde skjegg. gutten ga seg ikke og fortsatte å peke mens han sa jeg var julenissen. ;P

burde egentlig ha fulgt opp med noe ala "har du vært snill gutt i år da?"

GENIALT! :)

Men et spørsmål til dere som jobber i butikk: Hvis jeg panter flasker som ikke er helt tomme, blir det sånn facepalm da? Er det veldig unødvendig? Må DERE tømme ut da?

Lenke til kommentar

Det er det på mange automater. :)

Men det spørs hva slags flasker det er. Om det er vanlige brusflasker er det egentlig ikke noe stress. Om det er engangsflasker eller bokser derimot - de knuses av maskinen og det blir et helvetes søl dersom de er halvfulle. Og jobben med å tømme pantemaskinen blir ubeskrivelig ekkel. Særlig om man er en av de som gjerne har en fin blanding av snus, sneiper og ølrester i de. Ugh.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var bra. For jeg panta nettopp kjempemange flasker og så var det to colaflasker med innhold i posen. Bare fikk så dårlig samvittighet. Så for meg at de måtte tømme for hånd.

Det med ølboksene skal jeg huske på, dèt hadde jeg ikke tenkt på engang. Ikke at det er så mye dritt i de jeg panter men greit å tenke på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var ganske ny i jobben (klesbutikk), og tok jobben veldig seriøst. Jeg hadde fått beskjed om at alle kundene skulle få den hjelpen de trengte, og vi var derfor nødt til å spør hver enkelt.

En vakker ettermiddag på jobb legger jeg etterhvert merke til at det er mange kunder som ser rart bort på en mann som står med ryggen til, vendt mot utstillingsdukkene. Jeg lurer på hva han driver på med, å prøver å gå litt nærmere.. Jeg ser at han har hånda i buksa, og at han mest sannsynlig koste meg seg selv.

Serviceinnstilt og sjokka som jeg var presterte jeg å gå bort til mannen og det eneste jeg klarte å få ut var: " Kan jeg hjelpe deg med noe?" Mannen så på meg med som om jeg var fra en annen verden, og ble så overrasket over spørsmålet mitt at han løp ut av butikken.. S

Uheldigvis fikk en av medarbeiderne mine med seg dette, og kan tro jeg har blitt mobba i laaang tid etter dette..

• Liker 8
Lenke til kommentar

...

Men et spørsmål til dere som jobber i butikk: Hvis jeg panter flasker som ikke er helt tomme, blir det sånn facepalm da? Er det veldig unødvendig? Må DERE tømme ut da?

Plastflasker alal fristprice ol. Disse hadde det vært fin om du kunne tømme. For de blir knust i fillebiter sammen med boksene. Og.. du kan vel tenke deg hvordan insiden av maskinen ser ut etter et par sånne eksplosjoner :p

Vanlige hardflasker kan være fulle for mi del. Helst med korken på.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Hva skal man egentlig gjøre når maskinen nekter å ta imot flasker det ER pant på? Hender det er en eller to når jeg panter, og da tenker jeg "Bare fordi Rema har en dustemaskin som ikke klarer å ta imot en panteflaske fordi strekkoden er krøllete/skadet/whatever, skal ikke JEG ha noe mer stress med dem", og hiver dem i søpla ved siden av. Ser for meg at det hadde vært mer stress for betjeningen om jeg kom med dem i kassen og insisterte på at de slo inn pant manuelt (om det i det hele tatt er mulig)?

Lenke til kommentar

Det er mulig. I hvert fall i de butikkene jeg har jobba. ;)

Men det er jo null stress om du legger flaska i sølpa, syns jeg. Det som er irriterende er de som stabler masse flasker som det ikke er pant på ved siden av pantemaskinen. Gudene veit hvor mange vinflasker vi kasta i den ene butikken jeg jobba i - til tross for at det var et returpunkt for glass rett over gata.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Butikken jeg handler på til vanlig har håndvask ved panteautomaten. Win situasjon. Jeg kan tømme halvfulle cola-flasker samt vaske hendene etter at den har svømt rundt i en pose full av kliss. Det er et servicetiltak jeg liker.

Lenke til kommentar

Enda bedre, ha en dispenser med engangshansker ved pantemaskinen! :love:

Men er det flere av dere som har merket at det er ferietid? :p

Merkes godt at det er mange av de som er innom hver dag, og handler frokost, som ikke er her nå. Mye roligere om morgenen. Men vi får igjen for det senere på dagen, for da er det turistrush! :p

Endret av Opptatt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...