Stoddart Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Kan noen fortelle meg poenget med en "plain big mac" som noen av venna mine er så glad i? er ikke det litt bortkasta penger... en blain dobbel cheesburger blir vel akkurat det samme? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Det jeg ikke skjønner er 1 fots ost og sinke baguett hos big bite uten salat Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Jeg liker ikke selgere på Elkjøp/Expert De later som de kan mye om det de prøver å selge for å lure deg til å kjøpe. De færreste kan mye om f.eks. PC. Nesten hver gang jeg har vært med foreldre/venner dit, så viser det seg at jeg kan mer enn dem. (Jeg er 17 btw). +1 , Er 14.. Sier litt om selgerne.. Ingenting er verre enn når en liten drittunge med kviser og reggisser skal belære meg om noe som helst, da blir jeg sur. Hatt noen små rakkerunger av noen besserwissere fra pissemaurland med rike oljepappaer som forklarte meg hvordan jeg skulle ta betaling for varer de skulle kjøpe. Forklarte SVÆRT STRENGT og litt småsurt at; "Ikke snakk sånn til meg, jeg har hakket mer peiling enn deg unge mann". Hehe digger jobben min ass Endret 14. juli 2009 av FlinkeFreddy Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Ingenting er verre enn når en liten drittunge med kviser og reggisser skal belære meg om noe som helst, da blir jeg sur. Hatt noen små rakkerunger av noen besserwissere fra pissemaurland med rike oljepappaer som forklarte meg hvordan jeg skulle ta betaling for varer de skulle kjøpe. Forklarte SVÆRT STRENGT og litt småsurt at; "Ikke snakk sånn til meg, jeg har hakket mer peiling enn deg unge mann". Hehe digger jobben min ass Hmm tja.. Noen ganger trenger dere selgere en slik "oppvåkning". Det var i en tidligere tråd i fotodelen av forumet en som hadde vært innom Elkjøp for å se på et speilreflekskamera (ikke et "superproffkamera", men dog). Han begynte å fikle med det og snakket med kundebehandler (som selvfølgelig skrøt vilt og uhemmet av kameraet, som bl.a "det beste i verden" med et utall megapiksler osv). Hvorpå kunden tar av objektivet. Kundebehandler utbryter: "Hæ? Kan man ta av det der?" Det sier litt om kompetansenivået til enkelte av de som er satt til å "hjelpe" kunden (eller var det å hjelpe profitten til butikken). Eget eksempel, på Expert. Som regel er det oppegående kundebehandlere og som har hvert sitt ansvarsområde mhp om de selger hvite- eller brunevarer. Men noen tror jeg hadde passet best i kassa på OBS! og spørre etter medlemskort. Jeg var med min kone for å kjøpe ny mobiltelefon. Kona er (som de fleste jenter/kvinner) designorientert mens jeg er (som de fleste gutter/menn) mer teknisk orientert. Vi fant et "kompromiss" (via internett) hvor jeg for det meste var fornøyd med det tekniske (det er jo jeg som må sette opp telefonen likevel ) og hun var fornøyd med designen. Vi går så til Expert siden jeg foretrekker denne butikken fremfor Elkjøp, bl.a siden selgere somregel har *litt* mer peiling her enn nevnte kjede med grønn logo. Så finner vi en herremann i elektronikkavdelingen og fremmer vårt ønske. Samtalen er som følger: Jeg: "Hei, vi vil gjerne ha denne *peker* telefonen, men uten binding eller operatørlås". Expert: "Hmm, dere vil ikke ha denne istedet?" *drar frem en annen, dyrere telefon med et design kona ikke liker*. Jeg: "Nei, hun vil ha den jeg pekte på". Expert: "Men denne er mye bedre, den har bedre kamera". Jeg: "Åh? Hvordan bedre da?". Expert: "Den du valgte har bare 3mp kamera, denne her har hele 5mp." Jeg: "Hvordan er utelukkende 5 kontra 3 mp bedre sålenge sensoren er like liten? Flere megapiksler er ikke ensbetydende med bedre kamerakvalitet, snarere tvert imot med tanke på at hver enkeltsensor må være mindre for å få plass. Dette gir seg ofte utslag i dårligere bildekvalitet og større bildefiler". Expert: "Øøhh, hvor har du det ifra. SELVFØLGELIG er det bedre jo flere megapiksler man har". Jeg: "Jaha ja. Kanskje jeg kan få snakke med en annen kundebehandler?" Det endte med at vi fikk den telefonen vi hadde "kompromisset" oss frem til, men fra en annen kundebehandler. Til han der McDonaldsfyren som hater kundene sine: Det er en grunn til at jeg aldri går på McDonalds. Dæ*en jeg skal være bra sulten før jeg nedverdiger meg til å gå inn på en slik møkkamatkjede. Hamburgerne er tørre og smaker næver, brødene er enda tørrere og smaker bark. De aller beste hamburgerne får man på fergekroer, der de faktisk steker burgerne på bestilling, og med *akkurat* hva du vil ha av tilbehør. Forøvrig er sylteagurk en absolutt nødvendighet på hampis Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) kanskje litt offtopic men måtte få det ut: Jeg skjønner ikke at folk er så kritiske til de ansatte ved de generelle "ledningbutikkene" våre som elkjøp, expert osv. Pleier å få helt habile svar der forholdene tatt i betraktning, man vet jo hva man går til, det er rimi med et annet vareutvalg, forventer dere at alle som jobber på rimi har kokkeutdannelse også? De kjøper inn pallevis av det de tror vil selge mest og har som regel "ok" priser på det. De ansatte har i alle mine besøk gjort sitt ytterste for å hjelpe uansett kunnskapsnivå innen det de har ansvaret for å hjelpe kundene med. Jeg mener at man bør ha gjort researchen sin FØR man drar på elkjøp, expert osv. Hvis folk drar dit for å leke verdensmester innen skjermkort og prøve å drite ut den som jobber der har jeg en annen mening om hvem idioten er, spesielt siden vedkommede drar dit for å kjøpe datautstyr... I en ideell verden hadde det jobbet folk med spisskompetanse i alle butikker, men sånn er det dessverre ikke, ta det for det det er... my 5 cents... Endret 14. juli 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Har hatt et par slike småunger og eldre som plutselig skal belære meg om datavarene våres. Kjempe gøy fordi jeg prøver å snakke et språk kunden forstår, men så vil kunden gå inn i det tekniske og prøve å drite meg ut... Kjekt når jeg går derfra med et glis og kunden føler seg dum. ^^ Jeg er ikke selger på data-avdelingen uten grunn, Beste er kunder som skal klage på kompetansenivået fordi man må lese på en lapp... altså, man har gjerne et par millioner varer i varehuset, så har man et par hundretusen i sin avdeling. Minst halvparten av de varene blir byttet ut gjennom ukene da vi begynner å selge noe nytt. Dessuten så står der fint lite på lapper til f.eks kamera og pc, om bildekvalitet og slikt. Bare det mest vanlige av teknisk data vil stå frampå. Kunder Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Likte ikke svaret ditt noe særlig I min stilling må jeg kun forholde meg til sluttbrukere når det er sykdom eller ferie, men jeg prøver aldri å få noen til å føle seg dumme?! De som er nogenlunde kyndige og kanskje er litt kjepphøye holder jeg bare en høflig tone og viser at vi er profesjonelle og har kompetanse, og de som er helt blanke er jeg ganske myk mot og prøver å forklare på en enkel måte hva som evt må gjøres for å rette et problem. Er ingen fan av verdensmestere, jo mer man lærer jo mer skjønner man at man ikke kan edit: Nå jobber jeg med nettverk for et konsern og har ikke kunder på samme måte som de som raser inn døra på elkjøp, men kundebehandling er kundebehandling. Vi er faktisk avhengige av de uten kompetanse for å være i jobb Endret 14. juli 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Kan noen fortelle meg poenget med en "plain big mac" som noen av venna mine er så glad i? er ikke det litt bortkasta penger... en blain dobbel cheesburger blir vel akkurat det samme? Større kjøttbiter på en MCBig enn på en McDobbelCheese! Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 I tillegg til frø på brødet Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Finnes dårlige kundebehandlere på både el-kjøp og expert, men her i bodø har vi få klager, vi øker aldri stemmen eller prøver å få kunden til å føle seg dum. Dette med at antall megapixler på kamera ikke har så mye med kvaliteten er delvis sant. Det som bestemer om det blir bra eller dårlige bilder er elektronikken og linsa. INGEN trenger et mobilkamera på over 5 mp, og få trenger et kompaktkamera med over 8 mp, er liten vits, blidene blir bare større, ingen som vil ha et bilde fra en fest som tapet på veggen. Eneste positive er at man kan ta utsnitt av et bilde og fremdeles få litt størrelse på det. Og når det kommer til det at selgeren prøvde å selge et bedre kamera enn det som dere hadde bestemt er feil, jeg spør alltid om kunden har sett på noe spesielt før de kom til butikken. Skjer en gang i blandt at de VET hvilket kamera de skal ha, hvis de sier at de ønsker det så selger jeg det. Bedre å få et salg på en telefon som kunden har bestemt seg for enn å muligens få et salg på en som er dyrere, ender som oftest i at kunden sier "kommer tilbake litt senere" eller "må tenke på det" Jeg er bare ekstrahjelp, derfor må jeg henvise kunder videre til andre kundebehandlere fordi jeg ærlig innrømmer at jeg ikke har nok kompetanse til å kunne hjelpe kunden. De fleste skjønner det og venter litt lengre. Det at enkelte kunder kan mer enn selgerne er ikke uvanlig, og hvis kunden da forteller om det han kan så hører man og takker for at kunden fortalte deg det. Kunden blir fornøyd, og man får et salg. Det artigste hendelsen når det kommer til at kunder kan en del var en eldre dame, rundt 60, som jeg diskuterte specs på laptoppene våres, ho hadde peiling. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Ingenting er verre enn når en liten drittunge med kviser og reggisser skal belære meg om noe som helst, da blir jeg sur. Hatt noen små rakkerunger av noen besserwissere fra pissemaurland med rike oljepappaer som forklarte meg hvordan jeg skulle ta betaling for varer de skulle kjøpe. Forklarte SVÆRT STRENGT og litt småsurt at; "Ikke snakk sånn til meg, jeg har hakket mer peiling enn deg unge mann". Hehe digger jobben min ass Hmm tja.. Noen ganger trenger dere selgere en slik "oppvåkning". Takker høflig nei til en "oppvåkning" av en på 14. Er forøvrig en enkel jobb der jeg jobber, med et kassaapparat som stadig streiker... Fjortissene og drittungene pleier å tro at det er jeg som ikke vet hva jeg skal gjøre med godteriet de skal kjøpe, når det faktisk er kassa som trenger litt tenketid... Og da er det mindre ok å høre:"Den koster 23 kr, her er 50 kr. Da skal jeg ha 27 igjen. Var det så vanskelig da ? ". Flinke freddyen som jeg er pleier jeg å si lignende: "Jeg forstår det, men kassa forstår det ikke." Endret 14. juli 2009 av FlinkeFreddy Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Ingenting er verre enn når en liten drittunge med kviser og reggisser skal belære meg om noe som helst, da blir jeg sur. Hatt noen små rakkerunger av noen besserwissere fra pissemaurland med rike oljepappaer som forklarte meg hvordan jeg skulle ta betaling for varer de skulle kjøpe. Første; Jeg har ikke såå mange kviser, og ikke jernbaneskinner og for det andre; Hvordan den ansatte prøver å taste inn varen er ikke mitt problem Men; Når jeg skulle kjøpe pc, og den ansatte finner en pc med delt ram til skjermkortet, og 1.5 GHz prosessor og sa at den var bra til det jeg skulle bruke til (Photoshop og gaming) , Så må jeg rette på han når jeg ser at det står en bedre pc ved siden av. Endte med at jeg kjøpte på nett.. OT Slutt Endret 14. juli 2009 av LaCrouX Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Og det måtte du dra til elkjøp for å finne ut? kunne quota meg selv over her... Hvorfor måtte du egentlig ha hjelp når du kan lese specsa selv? Flinke freddyen som jeg er pleier jeg å si lignende: "Jeg forstår det, men kassa forstår det ikke." hehe nice - rolig, behersket og pwnage Endret 14. juli 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Ingenting er verre enn når en liten drittunge med kviser og reggisser skal belære meg om noe som helst, da blir jeg sur. Hatt noen små rakkerunger av noen besserwissere fra pissemaurland med rike oljepappaer som forklarte meg hvordan jeg skulle ta betaling for varer de skulle kjøpe. Første; Jeg har ikke såå mange kviser, og ikke jernbaneskinner og for det andre; Hvordan den ansatte prøver å taste inn varen er ikke mitt problem Men; Når jeg skulle kjøpe pc, og den ansatte finner en pc med delt ram til skjermkortet, og 1.5 GHz prosessor og sa at den var bra til det jeg skulle bruke til (Photoshop og gaming) , Så må jeg rette på han når jeg ser at det står en bedre pc ved siden av. Endte med at jeg kjøpte på nett.. OT Slutt Hmmm, ser den. Men jeg mener helt ærlig at man ikke kan forvente noenting av de på elkjøp. De henger ikke på internetforum, de har kanskje ikke vokst opp med spill, og de JOBBER. Men blir feil hvis de rett opp og ned lyver til kunden. Det er da man raiser bluffen Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 FlinkeFreddy, du sier det selv, de er på jobb. I mine øyne krever det att de ansatte har ett minimum av kunnskap om produktet de selger. Ingen burde kreve att de er eksperter, men att de kan litt mer om gjennomsnittet en kunden burde være en selvfølge. Dog burde heller ingen kreve att en selger skal kunne alle produkter inn og ut! Med generell kunnskap skal en ansatt klare og skille de forskjellige produktene ut ifra hva som står på den lille lappen eller lignende. Om du som kunde krever att selger skal vite hvem som har produsert alle motstandene i kameraet ditt, vel da har du missforstått det. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) . Endret 24. september 2017 av cuadro 2 Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Etter min erfaring har de som regel over gjennomsnittet kunnskap om det de selger. Finnes selvfølgelig dårlige epler i kurven men det finnes i alle bransjer. edit: kom på nå en erfaring på elkjøp vinterbro der jeg holdte på å skalle ned han mobilselgeren, men hater jo ikke resten av de 1500 ansatte for det.. Endret 14. juli 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 kom på nå en erfaring på elkjøp vinterbro der jeg holdte på å skalle ned han mobilselgeren, men hater jo ikke resten av de 1500 ansatte for det.. kanskje vi hadde samme selger en gang? Jeg har inntrykk av at over 50 % av ansatte ikke har så mye peiling, men det gjelder jo sefølgelig ikke alle. Er sikkert ikke halvparten engang, kanskje bare 4-5 % av de ansatte. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 skal sies at jeg hadde riiiimlig dårlig blodsukker og underskudd på søvn og kjørte bomtur til vinterbro fordi de sa de kunne selge en k750 til meg, så viste det seg at det var BS, og på toppen av det hele var han DRITfrekk, hadde ikke dama stoppa meg hadde jeg nok brukt sierran som rambukk på inngangspartiet der. men nok om det, det var også eneste gangen jeg har blitt behandlet respektløst i en av de butikkene. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Finnes dårlige kundebehandlere på både el-kjøp og expert, men her i bodø har vi få klager, vi øker aldri stemmen eller prøver å få kunden til å føle seg dum. Dette med at antall megapixler på kamera ikke har så mye med kvaliteten er delvis sant. Det som bestemer om det blir bra eller dårlige bilder er elektronikken og linsa. INGEN trenger et mobilkamera på over 5 mp, og få trenger et kompaktkamera med over 8 mp, er liten vits, blidene blir bare større, ingen som vil ha et bilde fra en fest som tapet på veggen. Eneste positive er at man kan ta utsnitt av et bilde og fremdeles få litt størrelse på det. Og når det kommer til det at selgeren prøvde å selge et bedre kamera enn det som dere hadde bestemt er feil, jeg spør alltid om kunden har sett på noe spesielt før de kom til butikken. Skjer en gang i blandt at de VET hvilket kamera de skal ha, hvis de sier at de ønsker det så selger jeg det. Bedre å få et salg på en telefon som kunden har bestemt seg for enn å muligens få et salg på en som er dyrere, ender som oftest i at kunden sier "kommer tilbake litt senere" eller "må tenke på det" Jeg er bare ekstrahjelp, derfor må jeg henvise kunder videre til andre kundebehandlere fordi jeg ærlig innrømmer at jeg ikke har nok kompetanse til å kunne hjelpe kunden. De fleste skjønner det og venter litt lengre. Det at enkelte kunder kan mer enn selgerne er ikke uvanlig, og hvis kunden da forteller om det han kan så hører man og takker for at kunden fortalte deg det. Kunden blir fornøyd, og man får et salg. Det artigste hendelsen når det kommer til at kunder kan en del var en eldre dame, rundt 60, som jeg diskuterte specs på laptoppene våres, ho hadde peiling. Eneste gangene jeg er innom elkjøp, så er det inn og kjøpe det jeg vet jeg skal ha, og så ut igjen. Men mtp bytting og feil på varer jeg har kjøpt så har Elkjøp alltid hvert meget bra (Bodø that is). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå