Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Det er jo mange unge som tar nakenbilder av hverandre, og som sender til hverandre, hva gjør man om man får inn en data av en på 14 som har 100 bilder av seg selv om kompiser på dataen... anmelder de for barneporno?

 

1) En på 14 er under den kriminelle lavalder og kan ikke straffes.

 

 

2) Straff kan falle bort hvis bildene er av noen som er jevnbyrdige i alder og utvikling (forutsatt at bildene er av noen mellom 16 og 18 år), jfr straffeloven § 204a fjerde ledd.

 

Jøss, da bør virkelig "viser du meg din så viser jeg min til deg" fungere face 2 face og ikke på nett :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Posten på forrige side minte meg om en episode jeg opplevde.

 

Person A kjøper en pc, og ved salg registrerer sin personalia ink. sitt mobilnummer.

 

En stund etterpå kommer person B inn og leverer denne på service, og programmet kjører da det orginale tlf nummeret som ble registrert ved salg, som kontaktnummer ifm. servicen. Dette ble oversett, man spør som regel om tlf nummer stemmer, men ble avglemt eller hva det var.

 

Dagen derpå dukker person A opp i butikken og sier at han ikke har levert sin pc inn til rep, men at hans pc ble stjålet noen uker før.

 

Saken endte med at en politimann kom for å hente maskinen, siden saken ble anmeldt da den ble stjålet. Det jeg opplevde i denne saken var at person B kom innom for å sjekke status på sin pc, og jeg skjønte fort at det her kom til å gå rett vest når jeg måtte begynne å forklare til vedkommende at pc-en var innlevert til xxx politikammer, og vedkommende måtte henvende seg der etc etc.

 

Verste var at Person B bare sa "OK" og snudde på femøringen og gikk. Så for meg å få høre det så busta føyk :D

Lenke til kommentar

Burde kanskje ha holdt igjen vedkommende på en måte, holde han opptatt ol og ringe til purken? :p Tipper personen hadde blitt en smule overraska hvis de i det hele tatt hadde komt heh.

Er så glad for at min jobb er på et kjøpesenter og nårvi har hatt lignende situasjoner og f.eks personer som har prøvd å stjele/svindle o.l. at vi har en direkte alarm til vektere som kommer springende så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Lurer mest på hvilke bilder hun hadde av seg selv. :p

 

Vel, det trenge jo ikke være verre enn halvnakne bilder, eller bilder i bikini, men det er uansett ikke kult å få slike bilder strødd rundt. Jeg hadde ihvertfall fått litt hetta om et bikinibilde av meg på en sydenferie plutselig dukket opp på et utested. Grøss og gru!

 

Hurm.. Jeg tror faktisk jeg har et bikinibilde av deg (og Lene) fra en ferie :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå må vi få denne tråden tilbake til topic:

 

Jeg har også funnet mye merkelige ting på harddisker opp igjennom tiden.. Den første maskinen jeg noen sinne hadde service på, i 2003, ble levert inn den gangen med hele 1,1TB lagringsplass.

 

Kunden ville gjerne ha backup, noe som lett tar litt tid på slike mengder. En rask titt på maskinen avslørte at ca 550GB var dedikert til helaftens homo-pornofilmer, nitidig alfabetisert og sortert. "Jack's anal adventure #1-#4" osv :p

 

Kunden ble litt satt ut da jeg ringte og spurte om det var bare dokumenter og bilder han ville ha kopi av, eller om han skulle ha alt!

Lenke til kommentar

Tja, Elkjøp selger kaffe så det er da ikke så merkelig.

 

Litt mer merkelig er det å høre (jobber i kiosk): "Har du nå blandevann?!"

 

På vilken planet er det merkelig? Blandevann = brus, battery, burn osv.

Kanskje ikke så veldig, men det var en gammel alkis som kom daglig og også spurte om jeg solgte øl, sprit osv. Og hver gang hadde han glemt at jeg ikke gjorde det. :p

Det gjør de i Danmark! :thumbup:

Lenke til kommentar

Morsomt med kunder som tror de vet alt hele tiden. Ikke lov å skjenke sprit før kl 13.00 i henhold til skjenkeløyvet vårt? Tull, kunden vet best, har jobbet x antall år i en tilnærmet like bransje så jeg snakker bare tull, og yter derfor dårlig service.

 

Får ikke sjekket inn når de ankommer kl 1 om formiddagen fordi jeg ikke har om klar og standard innsjekk er fra kl 3? Tull, kunden vet best, har jobbet x antall (eller har reist X antall dager i året over hele verden) og jeg yter da bare dårlig service og er tverr av meg. Faktisk er dette punktet forferdelig irriterende, når utsjekken er kl 12 og man har 146 rom å ta av så sier det sitt at man bruker litt tid på å klargjøre rommene. Spesielt irriterende er det når man får grupper med vel 30 rom med en irriterende guide som vet best hele tiden, uansett.

 

At kunden har rett hele tiden er jeg ikke helt enig i. God service er ikke å føye kunden i alt hele tiden, det er bare ren idioti.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dere hadde ikke telefonnummeret til denne karen?

I såfall kunne du jo også spurt etter det og sagt dere skulle ringe når dere hadde noe nytt om PC-en. For så å gi politiet telefonnummer og da muligens også navnet til vedkommende. :)

Jeg vet ikke så mye mer om saken enn det jeg har skrevet og hva sjefen ba meg gjøre i det øyeblikket h*n kom inn døra for å hente maskinen, men person A visste hvem person B var og hadde en mistanke om hvem som stjal den, og vi hadde det på kamera og shait, så det løste seg nok.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Etter snart ett år i storkiosk har jeg laget meg mitt eget motto jeg følger. "Kunden har kun rett når h*n faktisk har det." Jeg legger meg så klart flat om vi har gjort noe galt, og kunden har rett. Men om det kommer en kunde inn og er urimelig, kan de ikke forvente god service heller.

 

Ellers så hadde jeg en kunde innom i dag. Han er ofte innom når jeg jobber egentlig. Jeg sier alltid hei, smiler og er hyggelig med han. Men han svarer meg aldri, sier aldri hei eller hade. Jeg har egentlig bare bestemt meg for at jeg skal fortsette å si hei og hade til han uansett. :wee:

 

Også hadde jeg en sinnsykt koselig eldre dame innom i dag. Komenterte håret mitt og sa at jeg kledde den nye klippen min mye bedre enn den gamle. Sånt gjør dagen mye mer koselig. ^^

Lenke til kommentar

Ellers så hadde jeg en kunde innom i dag. Han er ofte innom når jeg jobber egentlig. Jeg sier alltid hei, smiler og er hyggelig med han. Men han svarer meg aldri, sier aldri hei eller hade. Jeg har egentlig bare bestemt meg for at jeg skal fortsette å si hei og hade til han uansett. :wee:

Har hatt noen stamkunder som alltid var sure, og de smilte aldri. Men jeg gjør som deg, jeg smiler og er hyggelig (nesten litt "overhyggelig") mot disse kundene. Og enkelte har etterhvert faktisk begynt å smile og være hyggelige når de kommer inn i butikken. Tror enkelte er litt sjenerte, og litt skeptiske mot folk de føler de ikke kjenner. Men når personen bak disken er hyggelig og de føler at de begynner å kjenne vedkommende, så endrer de litt personlighet.

 

Husker spesielt en dame. Hun var alltid dritsur, sa aldri hei eller hade, og virket nesten sint. Etter å ha vært hyggelig mot henne noen måneder, så var hun plutselig blid en dag hun kom inn i butikken, og begynte å snakke om været og sånt. Og det fortsatte hun med :)

 

En annen dame, som riktignok sa hei og hade men som alltid også virket sur og gretten, utbrøt plutselig en dag "Det er så hyggelig å komme innom hos dere. Dere er alltid så hjelpsomme". Fikk litt sjokk, og visste ikke helt hva jeg skulle svare. Tror bare det ble "takk" eller noe sånt :!:

 

Men mulig det er lettere i en såkalt spesialforretning som jeg jobber i, hvor man ikke bare kan legge varene på disken, betale og gå. Man MÅ nesten prate litt i en sånn butikk for å få gjort det man skal.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Men mulig det er lettere i en såkalt spesialforretning som jeg jobber i, hvor man ikke bare kan legge varene på disken, betale og gå. Man MÅ nesten prate litt i en sånn butikk for å få gjort det man skal.

Jeg digger egentlig å prate med kundene i forbindelse med salg av varer, så lenge kunden virker interessert i det du har å si og stiller relevante spørsmål. Det verste er de kundene som nesten ikke sier noe, det er så mye vanskeligere å hjelpe dem, og meg selv.

Lenke til kommentar

Har en fast kunde som ofte er innom når jeg jobber, tror jeg aldri har hørt henne snakke, og har sikkert ekspidert henne 30 ganger minst! Sånne kunder er litt kjedelige.

 

Man har også de som syntes det er såååå hyggelig å snakke, selv om køen vokser! Hvis det da er noen man kjenner, er det litt vanskelig å si at man ikke har tid, særlig hvis de har passert 60!

Lenke til kommentar

Jobber i matbutikk, og DER ser man mye!

 

F eks en dame i de femti som alltid skal NYNNE i køen, NYNNE mens hun betaler, og NYNNE mens hun pakker varene og går ut av butikken. Sånn umelodiøs, grusomt irriterende nynning, men så kan jeg ikke denge henne fordi... ja...

 

Så har vi en skrapeloddmann! Han kommer, kjøper assorterte griseflaks og millionflaks og skraper i vei, kommer tilbake og løser inn gevinstene sine i nye kort, og fortsetter sånn hele kvelden. Og han vinner bestandig! Men så kjøper han mange kort.

 

Én frue NEKTER å betale varene sine i min kasse. Hun stiller seg heller i en annen, lengre kø, eller venter og vaker rundt i butikken til noen andre åpner en kasse eller tar over for meg. Men jeg HAR ofte rosa/blått/lilla/whatever hår, da.

Alle kidsa er best. "Maamammamamama!!! Damen (er 18 år) har rosa hår!!!!" "SSSSSHHHHHHHH"

 

It's all right liksom. Jeg VET at jeg har rosa hår. :new_woot:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...