Niqābninja Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg får helt fnatt av de kundene som syns det er sååååå søtt når fire-fem-åringen deres legger varene på båndet, og da gjerne lar de legge opp hele handlekurven. Tar jo både vinter og vår. Eller de selskapssjuke og rett ut masete gamle damene som har all verdens tid, selv om det begynner å vokse seg en dugelig kø bak de. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Kjenner til den, bazukh. Også ganske irriterende på lørdager, med 3 kasser åpne, kø gjennom nesten hele butikken av kunder som handler for godt over 1000 alle mann, som ikke gidder å pakke ned varer mens jeg slår inn. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Hehe, fikk en fin melding av en tekniker her om dagen.. "jobb ikke utført, fordi den var hos ekskona." 4 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Kanskje vi skal konkludere med at det er forskjell på sjefene på ulike steder, og at de som trives med å gjøre ekstrating har hatt forståelsesfulle sjefer og vice versa? Jeg kan si, nok en gang, at jeg elsker jobben min . Og, har en opplevelse jeg kan dele, fra i forgårs. Hadde først 2 damer som kunder, faste kunder som handler på oppdrag fra et firma. De handler alltid mye smått, og vil tydeligvis alltid snakke med meg - og nevnte at de var SÅ glad for at jeg var tilbake fra ferie og slikt. Etterpå i køen står det ei anna kunde som skal ha et lydanlegg - vi finner et som passer bra og hun kjøper dette. Dagen etter er hun tilbake igjen, det fulgte ikke med høyttalerkabler i esken (Pakkefeil fra yamaha). Så jeg beklager og sier at det skal vi da fikse, og finner fram ei skikkelig pakke med kabler og endeplugger og hele greia til en 300,- og sier at den skal hun få, da det passer best til anlegget istedenfor det som egentlig skulle ha fulgt med. Og så sier hun helt på slutten noe jeg ikke helt fikk til å svare på - at hun lurte så fært på hvorfor de to som sto og handla før henne i køen virka så forelska i meg - men at hun nå forsto det veldig veldig godt. Sånt gjør jo hele dagen min, går jo bare rundt og smiler - men hva skal man svare? Endret 16. juli 2010 av Alastor 1 Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Hvor finner man bilde av Alastor? Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Kanskje vi skal konkludere med at det er forskjell på sjefene på ulike steder, og at de som trives med å gjøre ekstrating har hatt forståelsesfulle sjefer og vice versa? Jeg kan si, nok en gang, at jeg elsker jobben min . Og, har en opplevelse jeg kan dele, fra i forgårs. Hadde første 2 damer som kunder, faste kunder som handler på oppdrag fra et firma. De handler alltid mye smått, og vil tydeligvis alltid snakke med meg - og nevnte at de var SÅ glad for at jeg var tilbake fra ferie og slikt. Etterpå i køen står det ei anna kunde som skal ha et lydanlegg - vi finner et som passer bra og hun kjøper dette. Dagen etter er hun tilbake igjen, det fulgte ikke med høyttalerkabler i esken (Pakkefeil fra yamaha). Så jeg beklager og sier at det skal vi da fikse, og finner fram ei skikkelig pakke med kabler og endeplugger og hele greia til en 300,- og sier at den skal hun få, da det passer best til anlegget istedenfor det som egentlig skulle ha fulgt med. Og så sier hun helt på slutten noe jeg ikke helt fikk til å svare på - at hun lurte så fært på hvorfor de to som sto og handla før henne i køen virka så forelska i meg - men at hun nå forsto det veldig veldig godt. Sånt gjør jo hele dagen min, går jo bare rundt og smiler - men hva skal man svare? Epic story! Driver med litt kundebehandling selv av og til, på deltid. Går som regel bra, men som noen sa 1% er klare drittsekker som jeg bare har lyst til å skjelle ut 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Tråden var mye hyggerligere før kundene begynte å whine tilbake... 1 Lenke til kommentar
Demonican Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Om dere må snakke om det samme om og om igjen kan vel dere åpne en annen tråd om det? For å forsøke å få denne tråden inn på riktig retning (nok en gang, etter diverse posediskusjoner osv), så kan jeg ta noe som hendte meg idag... Var en gjeng polakker som rotet ute i elreturen vår, og jeg gikk rutinemessig og jaget dem vekk. De forlot stedet uten noe diskusjon, men de gikk rett bort til en nærliggende fretex og begynte å forsyne seg a diverse klær osv som var der... Makan til frekkhet, hadde mest lyst til å ringe politiet og skrive ned skiltnummeret på bilen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Hva kunder kan bestille og hvorfor man ikke evt. bør bestille dette kan tas i en egen tråd for de som ønsker å diskutere det. Diskusjonen har gått litt for mye frem og tilbake med de samme argumentene til at det kommer noe vei. Den er også off-topic. Så, la oss komme tilbake til topic og fortell artige historier om kunder på jobben! Diskusjonen rundt hva kunder bør ta hensyn til fortsetter her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1245374 Endret 16. juli 2010 av aklla 2 Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Hvorfor blir folk sure for de billigste varene? Jeg har sagt til folk at mobilen deres til fire tusen er vannskadet og kan ikke reparares, og de har tatt det helt fint. Men en person som ikke får bytte den ødelagte bordvifta si som han ikke er sikker på hvor er kjøpt, klikker i vinkel og "skal ta dette opp via andre kanaler". 2 Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 I dag klarte jeg å anbefale en kunde å tørke mobilen sin i ovnen xD på 70grader og varmluft Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 I dag klarte jeg å anbefale en kunde å tørke mobilen sin i ovnen xD på 70grader og varmluft Hvordan klarte du det ? Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Hadde blitt dytta ut i vannet med mobilen i lomma. Spurte da om det var saltvann eller ferskvann. Men det visste hun ikke(forøvrig litt interessant at man ikke vet det), mobilen funka hvertfall ikke. En kollega av meg hadde visst lagt mobilen i ovnen over natta slik jeg beskrev og tørka den med suksess. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 man skal ikke ha mer en 50 grader:P Lenke til kommentar
Populært innlegg TEE Skrevet 16. juli 2010 Populært innlegg Del Skrevet 16. juli 2010 I dag klarte jeg å anbefale en kunde å tørke mobilen sin i ovnen xD på 70grader og varmluft Du får håpe kunden ikke kommer tilbake for å klage på ødeleggelser som følge av varme Forøvrig en artig greie fra en forhandler i går. Siden forhandlere er kunder også tar jeg den med. Butikk ønsker kreditering av PC fordi den nå har vært inne for samme feil 4 ganger. Butikken får avslag med begrunnelsen at det ikke er påvist noen feil ved produktet, og klager på dette med begrunnelsen at det er jo tross alt symptomet som avgjør hva sluttkunden deres har krav på. I utgangspunktet en grei begrunnelse, og jeg tenker at her har noen vært litt vel strenge med kravene sine. Så ser jeg på historikken... Feilbeskrivelse alle 4 ganger: "Skjermen blir svart etter at maskinen har stått på ca. 1 time. Feilen er bekreftet i butikk" Konklusjon fra verksted, også alle 4 ganger: "Maskinen går i dvalemodus etter 60 minutter, akkurat som innstillingene sier at den skal gjøre" 38 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 TEE: KONGEBRA HAHAHAHAHA 1 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Butikk ønsker kreditering av PC fordi den nå har vært inne for samme feil 4 ganger. Butikken får avslag med begrunnelsen at det ikke er påvist noen feil ved produktet, og klager på dette med begrunnelsen at det er jo tross alt symptomet som avgjør hva sluttkunden deres har krav på. I utgangspunktet en grei begrunnelse, og jeg tenker at her har noen vært litt vel strenge med kravene sine. Så ser jeg på historikken... Feilbeskrivelse alle 4 ganger: "Skjermen blir svart etter at maskinen har stått på ca. 1 time. Feilen er bekreftet i butikk" Konklusjon fra verksted, også alle 4 ganger: "Maskinen går i dvalemodus etter 60 minutter, akkurat som innstillingene sier at den skal gjøre" Ha ha ha, den var dritbra. :!: Endret 16. juli 2010 av arjato Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Kom over noe lignenes, eller veldig anderledes. stod på en mobil som skulle leveres tilbake til kunde, så hva som var grunnen til at den skulle sendes inn : Kunden mistet den i do :!: Og en mann kjøpte ny mobil, xperia 10i eller no. kom tilbake 5 minutter etter, og lurte på om jeg kunne kinesisk... " eh... Nei, kan desverre ikke det." svarte jeg " hmm, da har jeg et problem, når jeg skulle ha mobilen på norsk tok jeg den på kinesisk, får ikke stilt det tilbake til norsk" bare gikk ut der vi hadde til utstilling, og satt den til norsk, han hadde god selvironi da, om saken! 5 Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Dere har ingen anelse hvor mange timer jeg har brukt på å forklare kunder at mobilen deres ikke er ødelagt, men bare står på lydløs modus Å herre.. jeg tar meg til pannen og lager lyder i frustrasjon ><' Minner meg på noen en jeg kjenner (Bjørn) sa til meg. han hadde jobbet på service desk og skulle forklare noe til en kunde: Bjørn: "Skriv <navn> space <navn>" Kunde: "Space..?" Bjørn: "...Den lange tasten nederst på tastaturet.." Han som satt ved sidenav hadde overhørst hva bjørn sa og falt sammen i krampetrekkninger.. Selv jobber jeg på buttikk og og det er irriterende hvor lite efektivt et skilt/en plakat kan være. Vi hadde problemer med at folk satt handlevognene rett bak kassenen i stedenfor å kjøre dem 10m bort og på plass med de andre vognene. Når vi har satt opp en svære plakat på 1x1 meter med påskriften: "Takk for at du setter handlevognen på plass i gangen!" er det ganske irriterende at noen setter handlekurven rett under denne. Jeg tror de gjør det for å plage meg Senest i dag: kassabetjent: "skal du ha pose? " Kunde: "Nei." *Betale og røske med seg 2-3 poser.* I dag klarte jeg å anbefale en kunde å tørke mobilen sin i ovnen xD på 70grader og varmluft Håper vedkomende tok ut batteriet. Dessuten syntes jeg 70 grader hørtes litt vågalt ut Endret 18. juli 2010 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Vi fikk grei beskjed om at hvilke ord man skal bruke - tastatur framfor keyboard, epost framfor email og mellomrom framfor space. Helt naturlig for oss å bruke de engelske begrepene, men for enkelte eldre mennesker er en TV et fjernsyn og intet annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå