OscarMike1 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Kom innom en kunde igår, og sa "Hvor er melka jeg gidder ikke å lete" første gangen en kunde har sagt det så lenge jeg har jobba i butikk.. Ærlig iallefall. Hu var strøken så kom ikke på noe morsomt å si "Sett i skjorta di?" (jada... har vært oppe 26,5 timer. trøtt nå...) Hadde en lignende når jeg jobbet i matvarebutikk mens jeg gikk på skole. Småfrekk fjortisjente med attitude ut av ville helv.. hun sa omtrent det samme. Jeg svarte "i kjøla med all den andre melka" før jeg gikk videre. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Kom innom en kunde igår, og sa "Hvor er melka jeg gidder ikke å lete" første gangen en kunde har sagt det så lenge jeg har jobba i butikk.. Ærlig iallefall. Hu var strøken så kom ikke på noe morsomt å si "Sett i skjorta di?" (jada... har vært oppe 26,5 timer. trøtt nå...) Badum-pish Hadde en rar hendelse på jobb i går. Ekspeditør til mann: Er dette din 190g burger? Mann: DET BURDE VEL FAEN MEG DU VITE! Etter det begynte han å skrike om at vi var useriøse ansatte osv. Jeg dessverre hadde pause da hendelsen skjedde, men alle som var inne ble helt sjokkerte, forståelig nok. 1 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Jeg jobber på Meny, og i dag kom en utenlandsk men norsktalende (såvidt) mann i 60-årene og spurte om hjelp til å finne et krydder. Jeg hadde ikke hørt om det, og han fortalte meg litt om det. Han: Det er et utrolig godt krydder. Det er faktisk et afrodisiakum. Jeg: Såpass. Det visste jeg ikke. Så, hva skal du bruke det til da? Han: Det er et afrodisiakium. Hva tror du jeg skal bruke det til? Det var litt ekkelt og veldig koselig på samme tid ^^, For dem som ikke vet det, er et afrodisiakum noe som skal øke sex-lysten, link. Det jeg mente med spørsmålet mitt var hvilken matrett osv han skulle bruke det til, jeg pleier å spørre slike spørsmål til kunder. Lo litt for meg selv da han gikk sin vei. Hyggelig fyr. Endret 10. juli 2010 av Sitronsaft 2 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg digger det like godt hver gang det kommer en gamling og roter i lommeboka/veska helt de sier: "nei, jeg må nok ta på meg øynene." Brillene altså. Gamlinger med sjølironi er kos. 2 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) hahaha, nice den siste edit: nei, den før det åpenbart Endret 10. juli 2010 av srbz Lenke til kommentar
Meatloafs Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg jobber i en dagligvarebutikk og hører alt mulig rart, og har mange umulige kunder, her er noen av de (som jeg husker): Jeg står å vasker salatbaren rundt en halvtime før stengetid, når en ganske stor illeluktende mann i rullestol kommer bort for å spørre etter veien til kassa. Han hadde tydeligvis ikke planer om å stanse der, for når jeg pekte hvor de var, så fortsatte han å snakke om gammel musikk og konserter han har vært på, før han inviterte meg med til USA for å dra på konserter sammen... koselig...... Så hadde denne mannen også ei kone som stoppa meg ved brusen en dag for å spørre hvilke brus som gjelder på ett tilbud. Hun ber bare mannen hennes gå, for hun skulle visst snakke med meg.. Da begynte hun å snakke om at mannen hennesikke var helt god (og det var ikke hun eller). Så legger hun ut om alle plagene hennes, og om en operasjon som vil få henne i rullestol. Bryr det meg? nei.. Så er det alle standardkommentarene: Jeg hjelper en kunde å finne en vare: "Det er vel bare øynene som er i veien" "Der dere hadde gjemt den ja, hehheehehe" "Begynner å bli gammel nå ja" Også er det selvfølgelig de sure kundene, som en i dag når jeg satt i kassa: Han skulle ikke legge varene på båndet, men gi meg en og en vare, før han skulle ta i mot den igjen og legge det i posen han hadde med selv. Han skulle ha tre kvitteringer, også spurte jeg han om han var med på bonusprogrammet vårt, hvor du får krystallglass etter å ha tjent opp nok klistremerker. Jeg forklarte hva det var 4 ganger, før han spurte om det var noe med veldedighet. Jeg svarte at dette var innen kjeden og det er ingen som får penger av at du deltar. Dermed var vi etter hans synspunkt korrupt, og jeg kunne IKKE jobben min, og jeg burde gå til sjefen min og si opp jobben min. Til sammen sto kunden der i 7 minutter, mens køa som allerede var lang, ble bare lengre og lengre.. Det var også den gangen jeg skulle hjelpe en kunde med å plassere ei bruskasse i vognen hennes, noe som endte med at hun sa den skulle stå hvor den sto, og at jeg aldri skulle røre varene hennes .........etter at hun spurte om hjelp til å plassere den. Så er det standarden hvis en vare er uten label: så er vel varen gratis da, hehehhehehehehhehehhe:)):) Også har jeg en siste for i dag: Gammel dame: Har dere fått inn den tannkremen dere har på tilbud? Meg: Nei, det har vi dessverre ikke. Gammel dame: Hmm, kan du legge av en til meg når den kommer da? Meg: Det kan jeg sikkert, eller du kan legge igjen gebisset ditt, så skal jeg pusse de for deg og jeg! ...Gretten gammel dame, og jeg kunne ikke dy meg, flaks at hun bare lo! Takk for nå! 2 Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Gamle kunder som småprater er jo bare koselig da. Riktignok når man har tid til det da. Har fått en del stamkunder i løpet av de 10mnd jeg har jobbet nå, og jeg må ærlig talt si at jeg setter pris på småpraten om teite bussruter, været og små ting som skjer i hverdagen. Selv om det kanskje ikke er like gøy om en kunde begynner å legge ut om diverse plager og slikt, heldigvis har det ikke skjedd meg enda. Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Gammel dame: Har dere fått inn den tannkremen dere har på tilbud? Meg: Nei, det har vi dessverre ikke. Gammel dame: Hmm, kan du legge av en til meg når den kommer da? Meg: Det kan jeg sikkert, eller du kan legge igjen gebisset ditt, så skal jeg pusse de for deg og jeg! HAHAHA! GENIALT!!! Men, jeg forstår meg ikke på de som klarer å tømme koppen sin i dryppebakken som er i bunnen på kaffemaskinene. Det står klart og tydelig: VENNLIGST IKKE TØM KOPPEN DIN HER". Men joda, de tømmer ivei, og så til slutt renner det over, og jeg må balansere dryppbakken hele veien til vasken for å tømme den. Tror de at det er ett bunnløst hull? Eller at vi har fått hjelp av de sveitsiske forskerne for å lage et lite sort hull som alt forsvinner fra? JEG BLIR SÅ IRRITERT! 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Kunder som insiterer på å gi en og en vare i kassa på rimi er HAT! de tår så sykt lang tid!!! Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Men, jeg forstår meg ikke på de som klarer å tømme koppen sin i dryppebakken som er i bunnen på kaffemaskinene. Det står klart og tydelig: VENNLIGST IKKE TØM KOPPEN DIN HER". Men joda, de tømmer ivei, og så til slutt renner det over, og jeg må balansere dryppbakken hele veien til vasken for å tømme den. Tror de at det er ett bunnløst hull? Eller at vi har fått hjelp av de sveitsiske forskerne for å lage et lite sort hull som alt forsvinner fra? JEG BLIR SÅ IRRITERT! Har dere ikke en slange ned i en bøtte slik at det ikke blir like fort fullt? Det har vi, og sjefen snakket til og med en gang om å installere en pumpe til avløpet, slik at vi slapp hele problemet med å tømme bøtter hele tiden. 1 Lenke til kommentar
Meatloafs Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Gamle kunder som småprater er jo bare koselig da. Riktignok når man har tid til det da. Har fått en del stamkunder i løpet av de 10mnd jeg har jobbet nå, og jeg må ærlig talt si at jeg setter pris på småpraten om teite bussruter, været og små ting som skjer i hverdagen. Selv om det kanskje ikke er like gøy om en kunde begynner å legge ut om diverse plager og slikt, heldigvis har det ikke skjedd meg enda. Er enig der, men vi har liksom ikke det samme forholdet til "stamkunder" siden vi faktisk er norges største matvarebutikk, noe som kan gjøre det vanskelig å følge med de samme kundene hele tiden. Jeg og synes det er koselig hvis noen snakker litt, men når de bare står å syter seg over livet sitt kjenner jeg at jeg blir litt irritert Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Åh, jeg hadde mange kunder og småartige episoder i dag, men jeg tar den som gjorde mest inntrykk. Står med ryggen til og holder på med noe og hører en mann sier hei. Jeg snur meg og kjenner straks igjen en lokal kjendis og til dels rikskjendis. Vil ikke nevne navn, men det er en komiker. *Går over i samtale* K: "Kan jeg få en hvit Kent 20 av de lange?" M: "...De har vi visst ikke dessverre." K: "Ja, da tar jeg de ulange da, hehe." M: "Ulange, hehe. Det blir 89 kr." K: "Jeg skal i kirka og ha konsert nå for over 1000 mennesker. CNN og Google er der." M: "Akkurat ja, artig." K: "Ja, jeg finner ikke noen kort på meg, så jeg kommer tilbake etter konserten og betaler." M: "Du må nok betale hvis du skal ha røykpakken med deg." K: "Vet du hvem jeg er? Har du sett meg på TV? Du kjenner meg ikke igjen bare pga kostymet og at jeg har tatt alt håret. Gå på google og søk på *navn* så får du se. Gjør det med en gang her og nå." M: *Kjenner det koker* "Jo, jeg hvet hvem *navn* er, men du må likevel betale her og nå hvis du skal ha den røyken." K: "Ta lighteren min da. Du, jeg får den pakken nå og så får du en hel kartong av de samme seinere. Du vil ikke angre på det." M: "Hva om du heller kommer med penger til meg og så får du den røykpakken?" K: "JEG KAN JO IKKE GÅ HELT TIL ATELIEET MITT NÅ! *snur seg og går demonstrativt ut av kiosken* FY FAEN! FY FAEN! Jeg ble fullstendig satt ut. Visste at han er "stor i kjeften", men trodde han var en redelig og ordentlig mann i grunn. Nå framstår han jo bare som en stor idiot. Skulle jeg liksom dele ut røyk siden han er kjent? Og hvorfor i f skulle CNN og google være og dekke konserten hans? Kirka tar forresten ikke så mye som 1000 mennesker. Og det er jo heller ikke aktuelt med noen byttehandel. Kanskje han rett og slett var full? 4 Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Men, jeg forstår meg ikke på de som klarer å tømme koppen sin i dryppebakken som er i bunnen på kaffemaskinene. Det står klart og tydelig: VENNLIGST IKKE TØM KOPPEN DIN HER". Men joda, de tømmer ivei, og så til slutt renner det over, og jeg må balansere dryppbakken hele veien til vasken for å tømme den. Tror de at det er ett bunnløst hull? Eller at vi har fått hjelp av de sveitsiske forskerne for å lage et lite sort hull som alt forsvinner fra? JEG BLIR SÅ IRRITERT! Har dere ikke en slange ned i en bøtte slik at det ikke blir like fort fullt? Det har vi, og sjefen snakket til og med en gang om å installere en pumpe til avløpet, slik at vi slapp hele problemet med å tømme bøtter hele tiden. Er nok ikke mulig på de maskinene jeg har. Men jeg forstår ikke hvorfor folk ikke klarer å tømme ut koppen sin et annet sted? Det står jo ganske lett, IKKE TØM KOPPEN HER. 1 Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Åh, jeg hadde mange kunder og småartige episoder i dag, men jeg tar den som gjorde mest inntrykk. Står med ryggen til og holder på med noe og hører en mann sier hei. Jeg snur meg og kjenner straks igjen en lokal kjendis og til dels rikskjendis. Vil ikke nevne navn, men det er en komiker. *Går over i samtale* K: "Kan jeg få en hvit Kent 20 av de lange?" M: "...De har vi visst ikke dessverre." K: "Ja, da tar jeg de ulange da, hehe." M: "Ulange, hehe. Det blir 89 kr." K: "Jeg skal i kirka og ha konsert nå for over 1000 mennesker. CNN og Google er der." M: "Akkurat ja, artig." K: "Ja, jeg finner ikke noen kort på meg, så jeg kommer tilbake etter konserten og betaler." M: "Du må nok betale hvis du skal ha røykpakken med deg." K: "Vet du hvem jeg er? Har du sett meg på TV? Du kjenner meg ikke igjen bare pga kostymet og at jeg har tatt alt håret. Gå på google og søk på *navn* så får du se. Gjør det med en gang her og nå." M: *Kjenner det koker* "Jo, jeg hvet hvem *navn* er, men du må likevel betale her og nå hvis du skal ha den røyken." K: "Ta lighteren min da. Du, jeg får den pakken nå og så får du en hel kartong av de samme seinere. Du vil ikke angre på det." M: "Hva om du heller kommer med penger til meg og så får du den røykpakken?" K: "JEG KAN JO IKKE GÅ HELT TIL ATELIEET MITT NÅ! *snur seg og går demonstrativt ut av kiosken* FY FAEN! FY FAEN! Jeg ble fullstendig satt ut. Visste at han er "stor i kjeften", men trodde han var en redelig og ordentlig mann i grunn. Nå framstår han jo bare som en stor idiot. Skulle jeg liksom dele ut røyk siden han er kjent? Og hvorfor i f skulle CNN og google være og dekke konserten hans? Kirka tar forresten ikke så mye som 1000 mennesker. Og det er jo heller ikke aktuelt med noen byttehandel. Kanskje han rett og slett var full? Når i h...... begynte Google å dekke konserter?? Det skal forøvrig sies, at de ytterst få kjendisene jeg har hatt som kunder, har vært utrolig hyggelige, og som regel blandt de hyggeligste. En litt artig historie, var en kjent, norsk sanger, som er kjent både via et band, og delvis som soloartist. Jeg ekspederte vedkommende, og som alltid, behandlet jeg han akkurat som alle andre - da jeg som oftest går ut i fra at kjente folk ikke alltid liker å "bli gjenkjent". Var borte fra plassen en tur for å hente noe, og da jeg kommer tilbake, står en del (kvinnelige) kollegaer i autografkø, noen han forsåvidt ikke så ut til å bry seg noe om - han var hyggelig, og signerte.. Jeg måtte dog komme meg gjennom denne køen, for å komme tilbake til min arbeidsplasss, og kom med et "jeg jobber faktisk her", da jeg fortsatt så på han som en kunde, og ikke som kjendis.. Da svarer vedkommende: "Næææææææh??". Litt artig, egentlig 1 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Når i h...... begynte Google å dekke konserter?? Ja, ikke sant. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Vi hadde statsministeren innom en gang. Uka etter var det i sak i Dagligvarehandelen(eller hva faen den avisa heter) om at hadde vært på en eller annen Coop-butikk samme dag - men det var hos oss han handla. Endret 12. juli 2010 av bazukh 1 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Det vet jeg da ikke. Jeg jobbet som låseansvarlig ved den butikken og satt minimalt i kassa. Jeg ble bare forferdelig forfjamsa da jeg så livvaktene hans, for så å nesten gå på han på vei inn til/ut av kjølerommet eller noe sånt. Jeg gav han ikke akkurat noe ekstraordinær service. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Vi hadde statsministeren innom en gang. Uka etter var det i sak i Dagligvarehandelen(eller hva faen den avisa heter) om at hadde vært på en eller annen Coop-butikk samme dag - men det var hos oss han handla. Okei, er det fortsatt sånn at folk tenker "Næææææh, statsministeren!? I dagligvarebutikken!? Hva i alle dager gjør han her da?? ÅååååÅÅhh så spennende!" når statsministeren handler? Som om ikke han også er et vanlig menneske med behov for å stille sulten. Eller som om de tror at statsministeren bare spiser på fine restauranter og aldri går på Coopen... Hvis en avis lager en sak av at statsministeren kjøpte dopapir, så må det virkelig være lite å gjøre om dagene. Er jo som Tommy og tigern, som ikke trodde at Frøken gikk på butikken. Jeg har bare hatt koselige kunder i dag. Det er flott når man står 10-20! 1 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Var tilbake på jobb i dag etter 3 ukers ferie. Litt utpå dagen kommer en nokså fast kunde bort og spør meg om når jeg skal ha ferie. Lurer bare på hvor mye han har vært innom de siste 3 ukene. Er noen kjendiser innom der jeg også jobber, men ingen får spesialbehandling av den grunn. Snakker med dem som vanlige kunder og de liker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå