Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

De har ingenting med om man har en PC hjemme. Man kan si man har en PC hjemme, skal de da nekte deg å låne en? Om du f.eks bruker Macen til Photoshop osv, og det driver ikke den gamle PCen din. Da har du ikke krav på låne-PC, for du har jo tross alt en PC hjemme?

 

Det blir for teit. Du har krav på låne-PC om den skal være på rep i en uke eller mer (ref. til lov anyone?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Jeg vet jeg har krav på en, men det om jeg faktisk vil ha en :p

Beste kommentaren fra han som tok den imot da. "Hva er problemet?" jeg; "FN tasten er løs, virker som den har knekt inni der". "Hm, det er nok bare en maskin som er dårlig bygd".

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Photoshop er jo ikke åpen kildekode eller freeware. Hvis du ikke er pirat må du ha gyldig lisens.

Har du krav på låne-Photoshop på samme måte som du har krav på lånePCen?

Eller må du kjøpe lisens for Photoshop for den uken du har låne-PC?

 

Jeg spør her fordi de fleste leserne virker å være kundebehandlere i elektrobutikker.

 

En ting er hva man har krav på. En annen ting er hvordan butikken tolker regelverket...

 

 

Leste om en mann som hadde levert en iPhone eller tilsvarende på service. Fikk denne som lånetelefon:

 

nokia_3210.gif

 

 

Jeg lurer på hvor butikken får tak i slike. De må jo ha gjort store anstrengelser for å få tak i den verste lånetelefonen som er mulig å oppdrive.

Dette til tross for at kunden sannsynligvis kjøpte iPhone fordi han liker å gjøre andre ting enn å sende SMS.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

nei du har ikke krav på det. fra loven:

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

 

og det er ikke rimelig sett og stor ulempe for selge rå instalere all verdens programmer

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om all verdens programmer.

Jeg snakker spesifikkt om Photoshop, dersom eieren av Macen var helt avhengig av den i sitt yrke.

Hva som er rimelig eller urimelig varierer i hvert tilfelle. Men en grafisk designer har vel noen rettigheter når arbeidsredskapen hans er på service i en måned?

 

Jeg snakker ikke om en fjortiss som synes det er litt kult å leke litt med en piratkopiert Photoshop-kopi av-og-til, men en proff designer.

Han har vel krav på noe tilsvarende?

 

Eller må han enten piratkopiere, kjøpe lisens selv, eller ta en måneds ubetalt ferie?

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag, i kø i kasse ble jeg ekstremt sint på kunden foran meg, jeg sa ikke noe, men dette er saken:

 

Kunden, en sliten kjerring med en søt (i den forstand små barn er søte) liten jente på 6-7 år stod å handla. Snakker vel om 4-5 6-pack med øl og noe pølser. Jenta som sa hun skulle på overnatting hos ei venninne spurte om hun kunne få med seg en pakke med potetgull, dette hadde ikke moren råd til da det var en unødvendig utgift... Seriøst, hva faen er galt med folk :no:

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Ja, det sier han. Behøver vel ikke quote bæreposegreia din, selv om det "er ironi"?

 

Vil ikke avslutte en samtale uten å få fram mitt egentlige poeng.

 

Ellers, på jobb i bowlinghallen, så skriver jo vi navn på de som spiller så de kommer opp på skjermen. Alle har det med å gi meg etternavnet :S Selv norske folk. "Hva heter du da?" "Jeg heter Iversen"

 

EDIT: Nei, for de som leste det så hater jeg ikke Iversen, men han heter fortsatt Iversen :)

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

Ellers, på jobb i bowlinghallen, så skriver jo vi navn på de som spiller så de kommer opp på skjermen. Alle har det med å gi meg etternavnet :S Selv norske folk. "Hva heter du da?" "Jeg heter Iversen"

 

EDIT: Nei, for de som leste det så hater jeg ikke Iversen, men han heter fortsatt Iversen :)

På bowlinger jeg har vært på, skriver man inn slikt selv. Jeg bruker å skrive helt random ting, som "Kråke".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg er en jente for faen.

 

Da er du selvsagt unnskyldt.

 

 

Nå har den lokale Shellstasjonen begynt med nattluke, et fancy ord for at alle kunder som står opp tidlig må beskrive sine ærend gjennom vinduet.

Jeg måtte forklare grundig hvilket horn med ost/skinke jeg ville ha, bare fordi jeg ved en feil kom til å kalle det "baguett".

(Og hvorfor har de idiotene bare sånne bitte små horn? Esso og Narvesen har mye større horn.)

 

 

Det hadde vært mye lettere å bare slippe meg inn, så hadde jeg funnet varen selv.

 

Jeg lurer også på hvordan jeg skal klare å treffe toalettet fra vinduet, om jeg skulle trenge å låne dassen om natten. Ca. 20 meter luftlinje, rundt dørkarmen. Lykke til.

 

Nattluke. Pfff.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ellers, på jobb i bowlinghallen, så skriver jo vi navn på de som spiller så de kommer opp på skjermen. Alle har det med å gi meg etternavnet :S Selv norske folk. "Hva heter du da?" "Jeg heter Iversen"

 

EDIT: Nei, for de som leste det så hater jeg ikke Iversen, men han heter fortsatt Iversen :)

På bowlinger jeg har vært på, skriver man inn slikt selv. Jeg bruker å skrive helt random ting, som "Kråke".

Mange eldre haller har det. Men det er begynt å bli populært igjen, men de har det med å bli harva de skrivetingene, særlig nyere som er touch

Lenke til kommentar
Jeg er en jente for faen.

 

Da er du selvsagt unnskyldt.

 

 

Nå har den lokale Shellstasjonen begynt med nattluke, et fancy ord for at alle kunder som står opp tidlig må beskrive sine ærend gjennom vinduet.

Jeg måtte forklare grundig hvilket horn med ost/skinke jeg ville ha, bare fordi jeg ved en feil kom til å kalle det "baguett".

(Og hvorfor har de idiotene bare sånne bitte små horn? Esso og Narvesen har mye større horn.)

 

 

Det hadde vært mye lettere å bare slippe meg inn, så hadde jeg funnet varen selv.

 

Jeg lurer også på hvordan jeg skal klare å treffe toalettet fra vinduet, om jeg skulle trenge å låne dassen om natten. Ca. 20 meter luftlinje, rundt dørkarmen. Lykke til.

 

Nattluke. Pfff.

Nattluke er oppskrytt. Forstår at de ikke vil ha 10 drita fulle inn i butikken (har opplevd det ja...), som går å velter ned alt som er, men man kan da heller slippe inn en og en? Må være en mye bedre løsning enn at den ansatte skal springe gjennom butikken for å hente det en skal ha?

 

 

Ellers, på jobb i bowlinghallen, så skriver jo vi navn på de som spiller så de kommer opp på skjermen. Alle har det med å gi meg etternavnet :S Selv norske folk. "Hva heter du da?" "Jeg heter Iversen"

 

EDIT: Nei, for de som leste det så hater jeg ikke Iversen, men han heter fortsatt Iversen :)

På bowlinger jeg har vært på, skriver man inn slikt selv. Jeg bruker å skrive helt random ting, som "Kråke".

Mange eldre haller har det. Men det er begynt å bli populært igjen, men de har det med å bli harva de skrivetingene, særlig nyere som er touch

Når vi snakker om touch, de nye pumpene vi har på stasjonen, har touchskjermer. Ikke alle som er helt vant til det, spesielt eldre, som kommer inn å spør hvorfor pumpa nekter å starte. Så blir jeg med ut, og så sier de at de ikke ser noen knapper, hvor skal de trykke? Så sier jeg at de kan trykke på skjermen, så sier de: "ååååjjaaa, d e sånn tøtsjj d hær ja, ja, alt ska jo vær så hay-tekk no om dagen vettu, før i tiaaaa...bla...bla...." Så står de der og snakker om før i tida når pumpene var betjente, og det var en gutt som fylte bensin for dem (ganske praktisk egentlig, var slik på Mallorca, følte at det var veldig god service når noen spurte hvor mye du ville ha, fylte for deg, og tok imot pengene).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1. i retningslinjene.

 

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...