Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Det var en fyr som jobbet på kundesenteret der jeg jobbet som var særdeles lite serviceinnstilt. Han var den dyktigste der med god margin, og hver gang han fikk høre noe fra en kunde som ikke stemte så ga han klar beskjed om at de tok feil. Hvis de gjentok det så forklarte han enda høyere og enda mer detaljert nøyaktig hvorfor de tok feil. Han unnskyldte aldri noe som ikke var selskapets feil og han fikk de alltid til å si seg enig i forklaringen hans ("Nå som jeg har forklart deg hvordan det fungerer, er du ikke enig i at det du sier til meg er feil og at xyz faktisk er tilfellet?") før han var villig til å hjelpe dem. Det var helt utrolig å se på.

Akkurat sånn er jeg og. Hos meg har kunden bare rett når han/hun faktisk har rett. Kunder påstår de merkeligste ting, både når det gjelder produkter, ting de har blitt lovet, m.fl. Hadde en kunde i dag som var hellig overbevist om at han ikke skulle betale kringkastinglisens når han ikke kunne ta imot TV-signaler via RiksTVs nett. At han hadde kabel-tv fra Get trengte han visst ikke lisens for... Eller hva med kunden som så og si begynte å kjefte fordi han mente sitt to år gamle Ixus-kamera hadde 17,6 megapixler, og at det var utrolig dårlig av oss på butikken som ikke hadde kompaktkamera med like høy oppløsning. For dette hadde han greie på - han var jo arkitekt!! Nei, kommer kunden med en uriktig saksopplysning av vesentlig art (altså, om noen sier feil, eller det er helt tydelig at de bare har lest feil, som kunden som konsekvent kalte Ixus for Iex), korrigerer jeg ham, og ved et par tilfeller har jeg nesten kjefta ut en kunde. Ikke personangrep, men av og til må man bare forklare ting med litt mer "punch" for at det skal gå inn hos enkelte. Og det funker fett!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du verden det er artig med disse ingeniørene og det som har problem med PC'r spessielt.

 

Husker det var en kar som leverte laptopen til butikksjefen som da tok hånd om servicene pga lav bemanning.

 

maskinen reagerte bare helt merkelig på tastene på tastaturet.

 

Sjefen min spør om han har sølt noe. og får bekreftet at det hadde han ikke. Spør om han har prøvd en recovery for å se om det er noe programvare.

 

Nei han hadde hatt en data expert/kyndig og det var feil på den.

 

2-3 dager etterpå kom maskinen tilbake med en regning på 8-9 hundre kroner. med ca følgende beskjed på utført arbeid:

 

Skrudd av NUM LK, testet ok.

 

:!: ja da er du ikke mye pc kyndig. Skal sies at sjefen min var så flau at han ikke kom på det at kunden slapp å betale :thumbup:

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Mistet tellinga ganske fort på hvor mange maskiner og mobiler jeg "reparerte" bare ved å trykke på en tast/endre en liten setting...

 

Og kundene blir som regel bare flaue og gikk, fordi 95% av folk som hadde slike "problemer" hadde kjeftet på meg i evigheter først og klaget på av det var min skyld og slikt for å selge noe som "ikke virket"

 

 

Skulle vert lovpålagt kurs for å ha PC og internett :hrm::cool:

Lenke til kommentar

Haha hadde 1 morsomm komentarer angående skikkelig mat på jobb i dag.

 

En halvstesset dame på vei til bussen kommer inn. "Hei jeg må ha noe mat, helst varmt og det må skje fort, bussen går om 2 SEKUNDER". Jeg sier vi har jo pølser, tar bare et halvt minutt å lage. Så utrbyterer hun "har dere bare pølser av varm mat !", jeg svarer "ja desverre". Da utbryter hun "jeg tenkte jo faktisk på noe skikkelig mat da!", og så kjøpe hun 150 gram diverse sjokolade :D

 

Angående ingenør-komentaren så har jeg hatt lignende situasjoner men mest om priser. Alltid "gøy" med kunder som tror de vet bedre enn meg. En kunde som i dag sa "dette bladet er jo myyyyye dyrere enn andre steder" Jeg svarer at det koster det samme i hele norge, men i utlandet er det som regel billigere. Men neida, han viste bedre, han stod og bablet om at han hade kjøpt det bladet i 5 år i hjembyen sin og det var mye billigere på alle andre butikker en vår. Jeg ble opgitt av det og tenkte at her hjelper det ikke å være høflig her må en være litt spydig tilbake, så jeg kommenterte bare surt "Jeg tror det er en grunn til at produsenten har trykket prisen utover forsiden på selve bladet?".

Endret av Ceburger
  • Liker 4
Lenke til kommentar

fordi 95% av folk som hadde slike "problemer" hadde kjeftet på meg i evigheter først og klaget på av det var min skyld og slikt for å selge noe som "ikke virket"

 

 

Skulle vert lovpålagt kurs for å ha PC og internett :hrm::cool:

 

Ja alltid like morro å få huden full av folk som omtrent ikke vet hvor av/på knappen er og det er din feil. men etter nesten 4 år i elektrobransjen så tar jeg ikke meg nær av det lengere.

 

lovpålagt kurs ja takk :thumbup:

Du må jo ha lappen på bil,MC OSV.

Nesten på tide at det blir det på og ha pc og internett og

Lenke til kommentar

Du verden det er artig med disse ingeniørene og det som har problem med PC'r spessielt.

 

Husker det var en kar som leverte laptopen til butikksjefen som da tok hånd om servicene pga lav bemanning.

 

maskinen reagerte bare helt merkelig på tastene på tastaturet.

 

Sjefen min spør om han har sølt noe. og får bekreftet at det hadde han ikke. Spør om han har prøvd en recovery for å se om det er noe programvare.

 

Nei han hadde hatt en data expert/kyndig og det var feil på den.

 

2-3 dager etterpå kom maskinen tilbake med en regning på 8-9 hundre kroner. med ca følgende beskjed på utført arbeid:

 

Skrudd av NUM LK, testet ok.

 

:!: ja da er du ikke mye pc kyndig. Skal sies at sjefen min var så flau at han ikke kom på det at kunden slapp å betale :thumbup:

 

Minner meg om en sak vi hadde tilbake, det var en mann som skulle hente kameraet sitt som hadde vært på survice, det var noe blåskjer i det når han tok bilde, så her var det et ødelagt vare!

 

Fikk tilbake fra værksted, " kunden har selv redigert på fargeinstillinger, testet- OK" :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du verden det er artig med disse ingeniørene og det som har problem med PC'r spessielt.

 

Husker det var en kar som leverte laptopen til butikksjefen som da tok hånd om servicene pga lav bemanning.

 

maskinen reagerte bare helt merkelig på tastene på tastaturet.

 

Sjefen min spør om han har sølt noe. og får bekreftet at det hadde han ikke. Spør om han har prøvd en recovery for å se om det er noe programvare.

 

Nei han hadde hatt en data expert/kyndig og det var feil på den.

 

2-3 dager etterpå kom maskinen tilbake med en regning på 8-9 hundre kroner. med ca følgende beskjed på utført arbeid:

 

Skrudd av NUM LK, testet ok.

 

:!: ja da er du ikke mye pc kyndig. Skal sies at sjefen min var så flau at han ikke kom på det at kunden slapp å betale :thumbup:

 

Minner meg om en sak vi hadde tilbake, det var en mann som skulle hente kameraet sitt som hadde vært på survice, det var noe blåskjer i det når han tok bilde, så her var det et ødelagt vare!

 

Fikk tilbake fra værksted, " kunden har selv redigert på fargeinstillinger, testet- OK" :D

På jobben min tas sjelden kameraer imot som DOA - når kunden kommer og vil returnere pga "feil" er det som regel brukerfeil. Dette vet serviceavdelingen om, så hver morgen kommer de med noen kameraer som er "døde" og ber meg sjekke dem, da jeg har over snittet peiling på slikt. Har enda til gode å sjekke et kamera det faktisk er feil på.

Et eksempel på det var kunden som klaga så utrolig på at GPSen på kameraet ikke funka, og det var ødelagt og alt slikt. ...det viste seg at kunden hadde ignorert meldingen om at kartene må lastes ned. Du vet, den meldingen som dekker hele skjermen når man velger GPS-funksjonen...

Lenke til kommentar

Jeg hadde en liten gutt på jobben for en stund tilbake, kanskje 4-5 år. Han skulle kjøpe inn ting til bursdagen sin med moren, og mens jeg sto og beepet inn varene spør han meg om jeg vil komme i bursdagen hans. Sånne øyeblikk gjør dagen lysere! :D

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Var og leverte macbooken min på service på Tirsdag, jeg fikk igjen feil kvittering, som jeg ikke merka før igår, gikk ned idag for å fikse det. De hadde altså sendt inn en Apple Mighty Mouse, markert at det var en Macbook Pro -- men klarte å stoppe macbooken min før den ble sendt, for de så at den var markert som en Apple Mighty Mouse.

Jeg stod der EN time, for at de skulle først bare finne meg i systemet. Jeg fikk seriøst lyst til å spørre hvem som har utvikla det systemet? Jeg er SIKKER på at jeg kunne gjort en bedre jobb. Det endte med at etter 100 forsøk, så slettet de bare ALT de hadde på meg(Om de hadde noe?) og opprettet nytt. Jeg er usikker på om jeg skal gidde å spørre etter lånepc, da jeg egentlig ikke trenger det.

 

Skulle vel nesten gjort det da HP pcen min suger.

Lenke til kommentar

Du har ikke kra vpå lånemaskin om du har en ekstra hjemme;) for da er det ikke behov lenger.

 

Hvorvidt jeg har en ekstra maskin eller ikke har ikke de en dritt med, det er en grunn til at jeg hadde maskinen jeg leverte inn, sånn i første omgang? Er det ikke?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du har ikke kra vpå lånemaskin om du har en ekstra hjemme;) for da er det ikke behov lenger.

Hvordan kan du vite at det ikke er behov? Det er ikke opp til butikken å vurdere om kunden har en god grunn til å ha to maskiner eller ei.

Hvis kunden selv har valgt å kjøpe to maskiner er det vel rimelig å anta at han har en grunn for dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...