Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Baffage: Det er defor man drar på Burger King, vettu :) Der jobber jeg. Vårt slagord er "Have it your way", og det går du også. Du kan bestille en hvilken som helst burger og mixe så mye du vil ;)

 

BÆKK tu tema

Denne tråden er i kategorien humor, noe som gjør at det skal skrives innlegg med morsomme og idiotiske ting kunder gjør. Det betyr ikke at det er en "ting som irriterer med kunder"-tråd. Stay positive!

 

De som føler seg truffet som kunde bør ta det hele med et smil og ikke vær så prippne. Ooog kanskje tenke over atferden sin neste gang ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så lenge dere ikke tilbyr de respektive burgerene uten sylteagurk er det noe dere må finne dere i.

 

Er ikke mange jeg kjenner som faktisk beholder sylteagurken på burgeren - for de fleste ryker den rett i søpla.

Jeg har faktisk møtt en som vil ha sylteagurk på burgeren...

Jeg har ikke kilde å vise til og forventer ikke at dere tror meg... men jeg har faktisk det :yes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kunde: "Kva er det du seier?! Er det ikkje pengar i banken!?"

Meg: *oppgitt*

Ikke penger i banken? Eg må se eg blir litt overrasket over å høre dette selv, og eg er ingen pensjonist :p

 

Men, det betyr jo at banken sin rolle så og si nesten er ubrukelig, og kan dermed legge ned en del arbeidsplasser = billigere drift = mindre avgifter.

Nettopp, då får dei få rådgjevarane som er der faktisk arbeide med lån og andre ting kundane treng. Så sånn sett er det ei ganske logisk omlegging av drifta, sjølv om det på same måten er litt absurd.

Lenke til kommentar

Hmm, må si at denne tråden beveger seg OT. For å fortsette denne reisen, kan jeg fortelle hva jeg syntest etter å ha følgt med på denne tråden;

 

Det er mange personer jeg ikke hadde ansatt. Mitt bilde av mange som skriver her (f.eks McDonalds-innlegget), er mange 17-åringer som ikke har nok erfaring til å takle mennesker og kunder generelt, på en god måte. Jeg jobber selv i resepsjonen på et feriesenter. Det kommer mange tyskere og rogalendinger dit, og det er ikke akkurat to folkeslag som er lette å ha med å gjøre. Et bra triks da er å vite hva man prater om, virke bestemt og selvsikker. Dette uten å være sur eller sint. Sett punktum etter du har fortalt hvor skapet står... på en fin måte.

 

Flere eksempler der tyskere kommer ned å klager på 6-7 ting, selv om de egentlig driter i hva som er galt. Dette er enkelt å greit fordi de har lyst på rabatt. Da forteller man at "slik er det, ikke min feil, du har ikke rett, sett det på reiseforsikring, ring reisebyrå" osv.

Konkret eksempel på en som ellers klagde på 7-8 forksjellige småting;

 

-Tysker; "Vi har bestilt sengetøy. Det er det ikke på hytta. Det er for dårlig. Vi vil ha det".

-Meg; "Det koster ekstra penger. Kan jeg seg voucheren din (kvitteringen fra reisebyrået)"

-Tysker; "Her er den"

-Meg; (leser, finner fort ut at det ikke står NOEN TING om sengetøy). "Det står ingenting om dette. Du kan jo ringe reisebyrået ?" (hyggelig tone, selv om jeg visste han prøvde å lure meg)

-Tysker; smiler litt, fordi han visste jeg callet bluffen hans(pokerspråk:). "Ja det skal jeg gjøre". Går ut, kommer inn litt senere. "jeg vil gjerne ha sengetøy, jeg ringer byrå senere"

 

Han ringte aldri, og jeg kom 100% ut av situasjonen.

 

Det er alltid drittjobber innad i jobben. Øse båter fordi ingen tenker på å ta ut lensekorken. Må gjøres, men som sagt; det er en del av jobben! Enkelt å greit!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det der med å forklare folk hvor ting er er ikke alltid lett. Om noen spør, og jeg svarer hvor det er, og de sier at det ikke er der, så ser jeg stort sett på dem spøørende helt til de går bort dit og på magisk vis finner det. Jeg sier ingenting, og de er sjelden like bastante neste gang de sspør hvor noe er. :)

Lenke til kommentar

Jeg jobber deltid på bensinstasjon.

 

De kundene jeg irriterer meg mest over er de som klager over at dagligvare er dyrt (om du ikke vil betale kr 40 for en ppose potetgull kan du gå til butikken om den er åpen, eller finne deg i at det koster litt ekstra), de som klager over bensinpriser (det er ikke vi bak kassa som bestemmer prisen), de som legger varer på disken og stikker og henter mer - helt greit når det bare er oss to i butikken, men når det er lang kø er det slitsomt.

 

Ang. det at bensinstasjonansatte ikke har snøring på noe annet enn pølser kan lettest forklares med at det ikke inngår i opplæringen vår (Shell). Selv synes jeg det er helt på trynet, jeg lærte det jeg kan om forskjellig type oljer og alt det der fra faren min. Jeg er ingen fan av det faktum at bensinstasjoner er blitt gatekjøkken med drivstoffutsalg.

 

Redigert: Det må dog sies at jeg er ganske heldig når det kommer til kundene mine. Det er som oftest stamgjester som gjerne slenger av en prat om alt og ingenting, og de kundene gjør dagen så mye bedre.

Endret av JoeSchmo
Lenke til kommentar

Vel, jeg selv oppfører meg både hyggelig og høflig mot kundene mine, og jeg har faktisk fått en "oppmerksomhet" på min forrige jobb pga det. Men likevel må det være lov å bli litt frustrert over enkelte kunder som kommer inn, noe vi ser på som humoristisk, etter kunden har dratt :)

 

Nå var det ikke meg du siktet til, men jeg tenkte jeg skulle prøve å forsvare de andre som ordlegger seg litt... kvasst.

Lenke til kommentar

Beklager OT, men jeg synes jeg må forsvare meg litt her. Selvfølgelig skal kunden få burgeren sin uten sylteagurk hvis h*n ønsker det, sånn må det jo være, men det er fortsatt irriterende. Spesielt når det kanskje ligger mengder på mengder med vanlige burgere klare i bingen, men vi likevel må lage flere for at en kunde skal slippe sylteagurken. Hvis det er lite folk på jobb og mange kunder, kan en grillapp faktisk være en ganske stor flaskehals, og dermed til enorm irritasjon. Holdningene mine kan dere forøvrig mene hva dere vil om. :)

 

For å svare på spørsmålene dine nomore, det er ikke nok etterspørsel etter plaine burgere til at de blir lansert som eget produkt. Likevel tror jeg det hadde blitt grillapper av dem, siden de er nettop "hamburger plain". At du ikke får en plain når du bestiller det høres rart ut, tror ihvertfall det skjer serdeles sjelden her hvor jeg jobber ihvertfall.

 

Nymph: Du kan trikse og mikse så mye du vil på McDonalds også, men jeg kan ikke garantere deg at de ansatte bak på kjøkkenet ikke irriterer seg grønne og blå over raringburgeren din. ;)

Lenke til kommentar

Tja

Jobber på expert og vi har nå en sommerkampanje på kamera.

Vi har ca dobbelt så mange kompaktkameraer enn vanlig og 3 ganger så mange videokameraer.

 

Jeg gikk for å hjelpe en kunde, han tok fram tilbudsavisa og viste meg en kamera i 1 sekund, og tok bort avisa før jeg fikk lest navnet på kameraet. Jeg spurte om å få se det en gang til, fikk nå det. Jeg fant kameraet i skapet og kunden spør hva som er så bra med det, jeg leser på lappen om forklarer han det, også spør han hva som er forskjellen mellom det kameraet og noe som virker et helt random kamera. Siden lappen som henger der er litt skjult av en hylle så må jeg bøye hodet litt for å lese lappen, og mens jeg gjør det så starter kunden å klage på at jeg ikke kan noe som helst om varene i butikken osv. Jeg forklarer pent at vi har for mange kameraer inne nå til at jeg klarer å huske alle kameraene, han fyrer seg opp og krever å få snakke med en annen som kan noe om varene. Jeg kaller høflig på en kollega slik at han kan hjelpe den videre.

 

Kunden spør igjen om hva som er forskjellen mellom de to kameraene, og det første kollegaen min svarer er at han må se på lappene fordi han ikke klarer å huske alle kameraene i hodet. Kunden ble stille, og jeg gliste bak disken (uten at noen så det selvfølgelig)

 

Har flere, men dette får holde for denne gangen

Og for å si det, vi er høflige mot kundene våre, og det er sjeldent vi diskuterer med dem.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke selgere på Elkjøp/Expert :p

 

De later som de kan mye om det de prøver å selge for å lure deg til å kjøpe. De færreste kan mye om f.eks. PC. Nesten hver gang jeg har vært med foreldre/venner dit, så viser det seg at jeg kan mer enn dem. (Jeg er 17 btw).

 

Særlig dette med HDMI kabler. De påstår at kabelen til 1000 kr gir bedre bilde enn den til 100 kr.

Jeg sier at så lenge det er digitale signaler så er det 0 eller 1, på eller av. enten så sendes bilde ellers så sendes det ikke. På 1 meter så er det 0% forskjell.

 

Men nei da, det kunne visst de mer om enn meg..

 

Blir så irritert. Kan ikke inrømme at de driter seg ut :p

Endret av timb
Lenke til kommentar
Jeg liker ikke selgere på Elkjøp/Expert :p

 

De later som de kan mye om det de prøver å selge for å lure deg til å kjøpe. De færreste kan mye om f.eks. PC. Nesten hver gang jeg har vært med foreldre/venner dit, så viser det seg at jeg kan mer enn dem. (Jeg er 17 btw).

 

+1 , Er 14.. Sier litt om selgerne..

Lenke til kommentar

Vel, dere må huske på at folk på expert/elkjøp skal ha peiling på oppvaskmaskiner, vaskemaskiner, microbølgeovner, kaffetraktere, brødristere, datamaskiner, kamera, videokamera, tv, etc etc.. Det er klart at når man kommer og har spesiealisert seg på et felt, feks data, så skal det sikkert ikke mye til for at man utsnakker kunder :-)

 

Må også nevne det med mcdonalds inlegget.. Du er ansatt på et kjøkken for og lage mat, og en del av det er dessvære om du vil det eller ikke, lage spesialbestillinger.. Liker du ikke, finn deg en ny jobb. Arbeidslivet er ingen dans på roser, så enkelt og greit.. Jobber selv på et kjøkken, med spesialbestillinger i hundretals, og ting som sikkert kunne irritert meg grenseløs, men jeg har selv valgt det.. Og trives faktisk med det :-) Må dog si at det skulle egentlig være forbudt og ansatt folk til og holde på med mat uten og kunne noen grunnlegende ting, kurs etc. For hærregud jeg har sett mye rart mange plasser.. Selv tar jeg jobben meget serriøst! Selv om det bare er midlertidig til jeg begynner som lærling..

 

For og holde meg litt on topic

 

klokka 11 på kvelden etter århundrets rush på kjøkkenet og dårlig planlegging var vi blitt fri for bunner, og det tar to timer og heve ferdig nye.. Og vi stenger halv 12..

 

Kunde: Jeg skal ha en stor pepper steak

meg: beklager, vi er blitt fri for store pizzabunner

Kunde: HVA! hvordan kan dere bli fri for det?

meg: Det har vært mye og gjøre idag, så vi har dessvære ikke fått satt nye bunner når vi har oppdaget at vi har trengt det, og når vi har fått tid var det for sent.

Kunde: for sent?

Meg: ja, siste frist for og sette bunner er klokka ni, helst klokka 7 eller 6..

Kunde: Jasså? hvorfor?

Meg: Fordi at det tar to timer og heve bunnene, dem kommer ferdig frosset til oss i kartonger, vi hiver dem i pizzapanner, og setter dem til heving i et heveskap. Dette tar ca to timer før dem har hevet og er klar til bruk

Kunde: Tar det lang tid og sette bunner da?

Meg: det varierer på om vi må smørre racket, og så sette bunner, hvor mange bunner vi må ha også videre. Men fort opp mot en halvtime om vi skal smøre 6 rack, og sette bunner i alle, noe som utgjør 6 * 14 pizza.

Kunde: jasså ja, jeg skjønner. Hva med en salat da?

 

Hele ironien er at han virket mer innteresert i hvordan vi jobbet, og ikke i maten han ville ha..

Lenke til kommentar
Vel, dere må huske på at folk på expert/elkjøp skal ha peiling på oppvaskmaskiner, vaskemaskiner, microbølgeovner, kaffetraktere, brødristere, datamaskiner, kamera, videokamera, tv, etc etc..

 

Sant så sant. Med X-antall tusen artikler kan man ikke lære seg alt om alt.

Pleier selv å henvise til de faste ansatte som har tilbragt hele sitt voksne liv i butikken (stakkars mennesker, btw.), for å så overhøre samtalen med kundene for å lære mer om produktene ^^

 

 

...

Hele ironien er at han virket mer innteresert i hvordan vi jobbet, og ikke i maten han ville ha..

 

Har hatt ett par slike selv, og det er igrunn bare trivelig dersom det er en litt død periode i butikken.

Om man har mye å gjøre derimot - ikke fullt så stas :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...