Opptatt Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Er det stygt av meg å le av den historien din trinity? Lenke til kommentar
trinity89 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Jeg ler av den selv jeg , men det var faktisk helt for jævlig der og da. Jeg satt sånn her i lang tid etterpå. Men for all del, le så mye du vil. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Jeg sitter mer slik i lang tid etterpå når jeg opplever vanskelige kunder. Du må ikke la det gå inn på deg og bli trist. Det er bare folk som har problemer selv. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Jeg sitter mer slik i lang tid etterpå når jeg opplever vanskelige kunder. Du må ikke la det gå inn på deg og bli trist. Det er bare folk som har problemer selv. Problemet med det er jo at det ofte kan gå ut over neste kunde. Ikke med vilje, men ubevisst. Det burde bli gitt en slags "difficult situation handling" opplæring for alle som jobber med kundeservice. Sist jeg satt med kundekontakt var det på en avdeling hvor det som oftest var kunder som vanlig kundeservice ikke klarte å håndtere. Enkelte ganger kunne det gå relativt hardt for seg på tråden, både med sluttkunder og forhandlere. Det er ikke ofte man må be butikksjefer hos de største elektrokjedene "klappe igjen kjeften i noen sekunder og bruke ørene istedet" 1 Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Kunder som er sure og grinete. Ellers er det alltid gøy med kunder som kommer bort til kassa og sier. "Hei, jeg skal ta ut 400kr jeg!", små unger som slenger mynter på disken og sier at de "skal ha en is." osv. Hvor ble det av folkeskikken, egentlig? Selv pleier jeg alltid å spørre pent om jeg kan få tatt ut noen kroner ekstra når jeg er i andre butikker. Det er jo en luksustjeneste kunder har, ikke en lovfestet rett? Ellers har jeg begynt å spøke litt med kunder som er ofte innom. Skaper litt mer humor i hverdagen, og det ser ut til at kundene setter pris på det også. Lenke til kommentar
Demonican Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Idag hadde vi en kar innom som hentet et kjøleskap... Helt greit det, men framkomstmiddelet var vel noe... Upassende og illeluktende? En "boss"bil, eller en søppelbil som det heter så pent i resten av landet. Var en stor flekk med illeluktende væske som rant bortover asfalten når han hadde dratt. Heldigivs var dette like før stengetid, så håper jeg at det regner litt inatt slik at vi slipper den stanken imorgen. Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Kunder som er sure og grinete. Ellers er det alltid gøy med kunder som kommer bort til kassa og sier. "Hei, jeg skal ta ut 400kr jeg!", små unger som slenger mynter på disken og sier at de "skal ha en is." osv. Hvor ble det av folkeskikken, egentlig? Selv pleier jeg alltid å spørre pent om jeg kan få tatt ut noen kroner ekstra når jeg er i andre butikker. Det er jo en luksustjeneste kunder har, ikke en lovfestet rett? Ellers har jeg begynt å spøke litt med kunder som er ofte innom. Skaper litt mer humor i hverdagen, og det ser ut til at kundene setter pris på det også. Synes ikke de gamle gubbene som kommer og "jeg legger 12 kr for vgen her jeg", så må jeg fortelle dem "det er 15 i dag". Det går jo utover kunden som betjenes for øyeblikket, og jeg gir dem ofte ett stygt blikk med det samme.. ^^, Og ja, de som skal ta ut penger. Vi har alltid så lite penger som mulig, og det er noen som blir furtne når de kommer kl 6.30 om morgenen og skal ta ut 3.000,-... Det å i det hele tatt betale med kort, er jo ikke en lovfestet rett en gang! Og noen av turistene prøver å betale med lokal valutta, jeg sier det er greit, hvis det er ABSOLUTT siste utvei, altså de ikke har noen de kan låne av, Visa, MasterCard eller lignende. Så forteller jeg at kursen vi tar er VELDIG høy, fordi vi ikke vil, og ikke MÅ, ta imot utenlandsvalutta. De sier det er greit, men så klager de når de får for lite tilbake, og kommer å sier at de får mer igjen hvis de veksler i banken. Hvorfor går de ikke i banken da? Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 6. juli 2010 Populært innlegg Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Når vi er inne på upassende kjøretøy for henting og levering av varer... 1. Dame kjøper 50" plasma. Jeg gir klar beskjed om at den ikke må ligge under frakt men stå oppreist. OK sier hun. Jeg bærer den ut til bilen og spør om hun trenger mer hjelp.. dama- går bra nå, mannen min kommer og dytter den i bilen, han er bare på butikken ved siden av. Rett før stengetid komme dama og mannen sure som faen tilbake. jeg- noe galt? dama- TVen er knust! Mannen - deres skyld! jeg- hvordan fraktet dere den? mannen- samme måte som tilbake hit jeg- *kikker ut døra* Og der LIGGER TVen oppå takrails på bilen... *facepalm* 2. Eldre dame kommer og skal ha ny komfyr, kjøleskap og oppvaskmaskin. Jeg kjører varene ut til forsiden, da hun sa sønnen skulle komme og hente de. Etter ca 30 min ser jeg masse røyk ute på plassen, og går ut for å sjekke.. Der står sønnen med en Nissan Micra med en henger som han har stua alt på, panseret på bilen oppe og massive mengder med damp og røyk spruter opp fra motorrommet. Bilen hadde ikke sjans i havet til å dra lasten... noe verken den eldre dama eller sønnen så ut til å ha nok vett til å forstå... 3. mann ringer og spør om vi tar imot el-avfall. Selvfølgelig sier jeg, det er jo lovpålagt. mann- da kommer jeg om litt, håper på å få litt hjelp til å laste det ut. jeg- ja det skal vi gjøre mannen kommer inn i butikken og sier det var han som ringte i forveien, så jeg tar på meg hansker og går ut på baksiden. Til min både skrekk og undring står mannen der med en stor lastebil.. Full av gamle hvitevarer. Jeg lurer på hvorfor han ikke hadde levert dette lasset på lokale avfallstasjonen, som bare lå 2 mil unna. han svarer: mann- der var det stengt i dag jeg- men dette er jo så mye at det kommer til å ta minst 2-3timer å laste av, og i tillegg fylle plassen vår med skrot så vi ikke har plass til mer avfall.. mann- dere sa dere tar imot.. jeg- ja men vi snakker da om kanskje 2-3 produkter, ikke en hel container! mannen blir da fly forbanna og skal snakke med sjefen, så jeg henter han og sjefen går ut til å prate med han... Og etter 2-3 minutter kommer sjefen tilbake sier bare "gå og hjelp han", mens han går sur opp på kontoret igjen.. og så går jeg ut for å hjelpe tullingen lesse av, spør om han vil låne hansker, men får da: mann- har betennelse i armen så det må du gjøre sjæl... Og jeg har dårlig tid så alt må være ute før 2 timer... Jeg ble piss'd men ba han bare kjøre 1meter fremover hver gang jeg vinket. så dyttet jeg bare all dritten av lasteplanet så det knuste i bakken... Og vips så hadde jeg ryddejobb i 3 lange, jævlige og sure dager.. Og etter det spurte jeg alltid på forhånd hva folk skulle levere... 4. mann kommer innom og kjøper kjøleskap. Jeg spør han hvordan han skal frakte det siden han ikke kjørte bil, og tilbyr han hjemmelevering for noen kroner ekstra.. Han takker nei og sier han har transport stående på trappa... Jeg kikker ut og der står det en sekketralle.. Da spør jeg om han bor feltet ovenfor butikken.. mann- nei jeg bor xxx jeg- HVA! det er jo nesten 1 mil unna + oppoverbakke nesten hele veien! jeg kan kjøre det for deg for 200kr med butikkens henger så kan du sitte på om du venter 30 min? Det er under halv pris kontra vanlig. mann- nei ellers takk... jeg- *ser bare rart på han* mens han lemper skapet på tralla og begynner å gå.. Da dagen var ferdig 30 min senere var jeg nysgjerrig på hvor langt han hadde kommet og kjørte opp mot der han sa han bodde... joda.. han hadde kommet nesten 5km på en halvtime med et 2m høyt kjøleskap på en gammel sekketralle... Jaggu godt gjort... Endret 6. juli 2010 av vesleengen 19 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 historie 1: kan jeg høre slutten? fikk han ny tv? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 historie 1: kan jeg høre slutten? fikk han ny tv? utrolig nok dekket en eller annen forsikring han hadde den TVen Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Da dagen var ferdig 30 min senere var jeg nysgjerrig på hvor langt han hadde kommet og kjørte opp mot der han sa han bodde... joda.. han hadde kommet nesten 5km på en halvtime med et 2m høyt kjøleskap på en gammel sekketralle... Jaggu godt gjort... Folk altså. De kommer i alle varianter. 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Sålenge dere nektet å gi ny tv på deres regning så er det bra:D Hva sa du til kunden når han krevde ny? så EPIC:D Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Brukte vel godt over 1 time på å faktisk få det inn i hue på dem at det var demmes egen skyld, og butikken ikke dekker en dritt etter at produktet er betalt og forlatt butikkens lokaler... Hadde dog en gang da en kunde kjøpte ny svindyr komfyr og klarte å knuse fronten da han skled på isen... Hann kom inn og beklaget seg og vill kjøpe en ny med engang.. men da sa jeg at den tar vi bare en kreditering på, og selger deg på nytt. Denne gang MED forsikring Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Forskjellsbehandling er way to go, seriøst, så lenge hver kunde ihvertfall får den hjelp han har krav på. Om du har medgjørlige kunder og velger å være medgjørlig tilbake skader det ingen. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Det å i det hele tatt betale med kort, er jo ikke en lovfestet rett en gang! Tja. Det spørs litt på hvordan du leser finansavtaleloven § 38. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Bruker med laptop og en ekstern skjerm vil utvide skrivebordet. Jeg snakker med brukeren på telefon. H*n har norsk Windows 7. Meg: Høyreklikk på skrivebordet å velg Skjermoppløsning. Ser du at det står "Flere skjermer" der en plass? Bruker etter 1 min med leting: Ja Meg: Trykk på nedtrekksmenyen og velg "Utvid disse skjermene" Bruker: Det går ikke ant. Meg: Det var rart, er du sikker? Bruker: Ja Meg: Jeg kommer inn på maskinen din. *Fjernstyrer, trykker på nedtrekksmenyen, velger "Utvid disse skjermene", trykker "Bruk" så "ok"* Så sier jeg bare versågod og legger på. Gidder ikke strø salt i såret Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Ellers er det alltid gøy med kunder som kommer bort til kassa og sier. "Hei, jeg skal ta ut 400kr jeg!" Skjønner ikke helt hva som er problemet her.. Jeg pleier å si noe ala "kan jeg få en pose? også skal jeg ta ut 500 kroner takk." Det er jo helt vanlig praksis.. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Du kjøper én pose, og tar ut 500 kroner? Eller du kjøper varer, en pose, og tar ut 500 kroner? Jeg tipper ankepunktet til MrBjoern var kunder som ville ha tatt ut penger uten å kjøpe noe. 1 Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hva er det med disse meneskenne som alltid skal krasje i hyllene vi har ute??? Lenke til kommentar
Populært innlegg ignoreme Skrevet 6. juli 2010 Populært innlegg Del Skrevet 6. juli 2010 Tror MrBjoern tenker på hvordan kunden formulerer seg; jeg skal ta ut 500 kroner! Det er langt bedre om kunden faktisk spør om h*n kan ta ut penger: Er det mulighet for at jeg kan få tatt ut 500 kroner? Kan jeg få ta ut 500 kroner? Har du 500 kroner i kassa jeg kan få ta ut? Osv... Ser du forskjellen? Det er da ingen selvfølge at kunden skal få ta ut penger. husker når jeg satt i kassa i butikk for noen år siden, kom en grinete jævel av en fyr som SKULLE ta ut penger; (Skal nevnes at han alltid klagde når han var innom) *legger på varer osv* Han: Jeg SKAL ha ut 1500 kroner Jeg: Nei, det går dessverre ikke Han: Hva? Jeg: Grensen er på 1000 kroner han: Ja, da skal jeg ha ut 1000 kroner jeg: Nei, du skal ingenting, du får spørre pent som alle andre han: Få snakke med sjefen din Jeg: Jeg er ansvarlig her (ass.butikksjef) han: *facepalm*, kjempe sint (som vanlig), hva behager? Jeg: Du skulle snakke med en som var ansvarlig, det er meg. Nå er jeg dritt lei av å høre på deg og hvordan du hakker på dem som sitter i kassa her i butikken. Enten er du høflig og oppfører deg som folk ellers går du pent ut. Kunden var faktisk glad de gangene jeg så han etter det... Jeg hater idioter som tror de er noe og skal skremme folk med "få snakke med sjefen din", oppfører seg som tullinger og tror de har rett her i verden. Klart, oppførselen min i den saken var langt i fra "by the book", men enkelte ganger må man sette hardt mot hardt. 29 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå