Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter mer slik :realmad: i lang tid etterpå når jeg opplever vanskelige kunder. Du må ikke la det gå inn på deg og bli trist. Det er bare folk som har problemer selv.

Problemet med det er jo at det ofte kan gå ut over neste kunde. Ikke med vilje, men ubevisst. Det burde bli gitt en slags "difficult situation handling" opplæring for alle som jobber med kundeservice.

 

Sist jeg satt med kundekontakt var det på en avdeling hvor det som oftest var kunder som vanlig kundeservice ikke klarte å håndtere. Enkelte ganger kunne det gå relativt hardt for seg på tråden, både med sluttkunder og forhandlere. Det er ikke ofte man må be butikksjefer hos de største elektrokjedene "klappe igjen kjeften i noen sekunder og bruke ørene istedet" ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunder som er sure og grinete. :love:

 

Ellers er det alltid gøy med kunder som kommer bort til kassa og sier. "Hei, jeg skal ta ut 400kr jeg!", små unger som slenger mynter på disken og sier at de "skal ha en is." osv. Hvor ble det av folkeskikken, egentlig?

 

Selv pleier jeg alltid å spørre pent om jeg kan få tatt ut noen kroner ekstra når jeg er i andre butikker. Det er jo en luksustjeneste kunder har, ikke en lovfestet rett?

 

 

Ellers har jeg begynt å spøke litt med kunder som er ofte innom. Skaper litt mer humor i hverdagen, og det ser ut til at kundene setter pris på det også. :wee:

Lenke til kommentar

Idag hadde vi en kar innom som hentet et kjøleskap... Helt greit det, men framkomstmiddelet var vel noe... Upassende og illeluktende? En "boss"bil, eller en søppelbil som det heter så pent i resten av landet. Var en stor flekk med illeluktende væske som rant bortover asfalten når han hadde dratt. Heldigivs var dette like før stengetid, så håper jeg at det regner litt inatt slik at vi slipper den stanken imorgen.

Lenke til kommentar

Kunder som er sure og grinete. :love:

 

Ellers er det alltid gøy med kunder som kommer bort til kassa og sier. "Hei, jeg skal ta ut 400kr jeg!", små unger som slenger mynter på disken og sier at de "skal ha en is." osv. Hvor ble det av folkeskikken, egentlig?

 

Selv pleier jeg alltid å spørre pent om jeg kan få tatt ut noen kroner ekstra når jeg er i andre butikker. Det er jo en luksustjeneste kunder har, ikke en lovfestet rett?

 

 

Ellers har jeg begynt å spøke litt med kunder som er ofte innom. Skaper litt mer humor i hverdagen, og det ser ut til at kundene setter pris på det også. :wee:

Synes ikke de gamle gubbene som kommer og "jeg legger 12 kr for vgen her jeg", så må jeg fortelle dem "det er 15 i dag". Det går jo utover kunden som betjenes for øyeblikket, og jeg gir dem ofte ett stygt blikk med det samme.. ^^,

 

Og ja, de som skal ta ut penger. Vi har alltid så lite penger som mulig, og det er noen som blir furtne når de kommer kl 6.30 om morgenen og skal ta ut 3.000,-...

 

Det å i det hele tatt betale med kort, er jo ikke en lovfestet rett en gang!

 

Og noen av turistene prøver å betale med lokal valutta, jeg sier det er greit, hvis det er ABSOLUTT siste utvei, altså de ikke har noen de kan låne av, Visa, MasterCard eller lignende. Så forteller jeg at kursen vi tar er VELDIG høy, fordi vi ikke vil, og ikke MÅ, ta imot utenlandsvalutta. De sier det er greit, men så klager de når de får for lite tilbake, og kommer å sier at de får mer igjen hvis de veksler i banken. Hvorfor går de ikke i banken da?

Lenke til kommentar

Da dagen var ferdig 30 min senere var jeg nysgjerrig på hvor langt han hadde kommet og kjørte opp mot der han sa han bodde... joda.. han hadde kommet nesten 5km på en halvtime med et 2m høyt kjøleskap på en gammel sekketralle... Jaggu godt gjort...

Folk altså. De kommer i alle varianter. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brukte vel godt over 1 time på å faktisk få det inn i hue på dem at det var demmes egen skyld, og butikken ikke dekker en dritt etter at produktet er betalt og forlatt butikkens lokaler...

 

Hadde dog en gang da en kunde kjøpte ny svindyr komfyr og klarte å knuse fronten da han skled på isen... Hann kom inn og beklaget seg og vill kjøpe en ny med engang.. men da sa jeg at den tar vi bare en kreditering på, og selger deg på nytt. Denne gang MED forsikring :p

Lenke til kommentar

Bruker med laptop og en ekstern skjerm vil utvide skrivebordet. Jeg snakker med brukeren på telefon. H*n har norsk Windows 7.

 

Meg: Høyreklikk på skrivebordet å velg Skjermoppløsning. Ser du at det står "Flere skjermer" der en plass?

Bruker etter 1 min med leting: Ja

Meg: Trykk på nedtrekksmenyen og velg "Utvid disse skjermene"

Bruker: Det går ikke ant.

Meg: Det var rart, er du sikker?

Bruker: Ja

Meg: Jeg kommer inn på maskinen din. *Fjernstyrer, trykker på nedtrekksmenyen, velger "Utvid disse skjermene", trykker "Bruk" så "ok"*

 

Så sier jeg bare versågod og legger på. Gidder ikke strø salt i såret :p

Lenke til kommentar

Ellers er det alltid gøy med kunder som kommer bort til kassa og sier. "Hei, jeg skal ta ut 400kr jeg!"

 

Skjønner ikke helt hva som er problemet her.. Jeg pleier å si noe ala "kan jeg få en pose? også skal jeg ta ut 500 kroner takk."

Det er jo helt vanlig praksis..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...