Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

En annen, var en kollega, som var på telefon med en kunde, og skulle ha vedkommendes e-postadresse. Vedkommende hadde et navn med å-lyd i seg, og kollegaen forsøkte å få ut av vedkommende om å'en ble skrevet med en eller to a'er i e-postadressen - Det vil si, helt til nevnte kollega skjønte at vedkommende ikke het Andersgård, men forsøkte å si underscore :!:

Haha, kjenner igjen den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[

På de fleste Shell stasjoner må du levere kortet til betjeningen for å betale med kort.

Da kan jeg ikke ungå å spørre, har du vært på så mange shell stasjoner at du hvet hvor du må levere kortet ?

Har merket dette jeg også, på mange Esso og Shell stasjoner (som du tydelig ser ikke er oppgradert på en stund), må man gi fra seg kortet til betjeningen, for at de skal dra det på tastaturet sitt. Nå blir vel dette forandret på ganske snart, fordi bensinstasjoner også vil bli pålagt å bytte til kortterminaler med chip.

Men har hatt flere kunder som gir meg kortet. Jeg bøyer meg over kassa, drar kortet for de, og sier "sånn". Så unnskylder de seg ofte med "åh, de bruker å gjøre det til vanlig".

quote name='notoriousE' date='11. juni 2010 - 22:55' timestamp='1276289736' post='15791196]

Haha! Jobber ikke i butikk selv, men må bare fortelle denne historien. Jeg og en kompis satt inne på den lokale meny`en og drakk cola, i hjørnet står det noen sånne folk som pusher krill piller. Etter en liten stund kommer prøver de å pushe noen piller på en dame som var rundt 50, og hun begynner å skrike noe jævli om at hun ikke trenger noen jævla fiskepiller når hun spiser fisk 3 ganger i uken. Og best av alt var at da svarte han ene fyren bare "det er for lite, du må spise fisk 4 ganger i uken" og da bare gikk hun derre kjerringen... :!:

Disse krill-pill-pusherne, er det et Oslo-fenomen? Har ikke sett noen her i trøndelag, men når jeg var i Oslo for et par uker siden, krydde det jo av dem! De var overalt, og skulle selge slike krill-piller. Vil si at de er værre enn tiggerne i byen deres.

Men man får jo ikke ut mer en 1000kr hos kommisjonæren?

Hmm, jeg gir ofte ut 4 og 5 tusen, når vi har vel og merke. Det er ingenting som stopper kassene, for verken tippekassen eller vanlig kassen. Det er bare sånn at når man tar ut mer enn tusen må man signere dersom det er fra tipping. Har også gitt ut 3 - 4 tusen på bank kort, ingen besjed fra kassen om at dette ikke skal gjøres eller noe.

Hvor mye har du i kassen da? Prøver alltid å ha så lite som mulig jeg. Liker ikke å ha alt for mye penger i kassa. Men når det blir for lite, er ikke det gøy heller. I dag gikk vi tom for kronestykker, så vi gikk løs på femtiøringene. Så tok de også slutt, og vi måtte runde av til femmere, helt til en som er fast kunde hos oss kom og vekslet inn kronestykkene sine.. :p

Turistene har også begynt å bevege seg langs E6. Der hvor jeg jobber er det også mange fiskere, så det er faktisk en god del turister nå for tiden, mange som lurer på hvor den og den campingplassen er, fikk i dag et spørsmål om veien til en hytte (pekte vei til et hyttefelt, de hadde ikke adresse, eller kart, eller noe...). Men jeg har erfart at Italienere er mest vanskelig å ha med og gjøre. De snakker KUN italiensk. Ikke snakker de tegnspråk heller. Tyskere er jo greie, de snakker bittelitt tysk, og de forstår ungdomsskoletysk. Nederlendere snakker godt engelsk. Hadde også noen sveitsere innom (de hadde haikter fra Sveits!), og de snakket jo både tysk og engelsk. Britene er jo såklart en drøm. Danskene kan være vanskelige å forstå, må ofte få dem til å gjenta seg selv. Og svenskene er faktisk lettere å forstå enn nordlendingene.

Lenke til kommentar

Dansker fra nordre del av Danmark er mye enklere å skjønne enn dem fra sørlige del av Danmark, i alle fall som jeg har erfart. De fra sørlige del av Danmark snakker mer i nesen enn de fra nordre del.

Hey, og Opptatt, hva er så vanskelig å skjønne med nordlendinger? Vi er meget lett å forstå, er bare søringene som har gjengrodde øreganger :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men man får jo ikke ut mer en 1000kr hos kommisjonæren?

Hmm, jeg gir ofte ut 4 og 5 tusen, når vi har vel og merke. Det er ingenting som stopper kassene, for verken tippekassen eller vanlig kassen. Det er bare sånn at når man tar ut mer enn tusen må man signere dersom det er fra tipping. Har også gitt ut 3 - 4 tusen på bank kort, ingen besjed fra kassen om at dette ikke skal gjøres eller noe.

Hvor mye har du i kassen da? Prøver alltid å ha så lite som mulig jeg. Liker ikke å ha alt for mye penger i kassa. Men når det blir for lite, er ikke det gøy heller. I dag gikk vi tom for kronestykker, så vi gikk løs på femtiøringene. Så tok de også slutt, og vi måtte runde av til femmere, helt til en som er fast kunde hos oss kom og vekslet inn kronestykkene sine.. :p

Prøver også alltid å ha så lite som mulig i kassen, mindre å telle på oppgjøret, ofte kommer det folk å spiller for myyye kontant, og det er greit å bli kvitt. Pleier å vertfall ha 5 tusen + + + så de som vil ta ut får. Eneste problemet er at når jeg åpner har jeg ingenting og bortkjemte kunder som er vant med å få ta ut så mye de vil tenker ikke så mye at de greier å akseptere at det ikke er penger rett etter åpning.

Lenke til kommentar

Prøver også alltid å ha så lite som mulig i kassen, mindre å telle på oppgjøret, ofte kommer det folk å spiller for myyye kontant, og det er greit å bli kvitt. Pleier å vertfall ha 5 tusen + + + så de som vil ta ut får. Eneste problemet er at når jeg åpner har jeg ingenting og bortkjemte kunder som er vant med å få ta ut så mye de vil tenker ikke så mye at de greier å akseptere at det ikke er penger rett etter åpning.

Dersom det kommer folk som vil ha ut mer en det som er i kassen, er det jo bare til å gå å hente mer penger i safen, eller hvor dere har dem...? Det gjør i alle fall jeg...

Lenke til kommentar

Hey, og Opptatt, hva er så vanskelig å skjønne med nordlendinger? Vi er meget lett å forstå, er bare søringene som har gjengrodde øreganger :p

Det er ikke bestandig så lett å skjønne sørlendinger heller:

- «Mi ser på sagen i mårra»

- Bytter ut alle k,t,p med g,d,og b.

Kilde: ikkepedia.org

--------------

Jeg pantet flasker på Prix i dag kl 22:00. Ble over 200kr, og jenta i kassen bare lo av meg. :love:

• Liker 1
Lenke til kommentar

[

WoW, snakker tyskere litt tysk? :p

Haha, så den nå.. :p Poenget mitt er at de klarer å gjøre seg forstått, og de klarer å forstå hva jeg mener når jeg forsøker så godt jeg kan å sette sammen en setning med de glosene jeg lærte på ungdomsskolen.

Dansker fra nordre del av Danmark er mye enklere å skjønne enn dem fra sørlige del av Danmark, i alle fall som jeg har erfart. De fra sørlige del av Danmark snakker mer i nesen enn de fra nordre del.

Jaaa, blir værre jo lengre nord de kommer... ;p Men jo, sørlendinger er nok værst, også vestlendinger. Østlendinger kan også være vanskelig å forstå. For å konkludere, de som er lettest å forstå er oslofolk (fordi de snakker 100% korrekt bokmål), og trøndere (rart det der :love: ).

Dersom det kommer folk som vil ha ut mer en det som er i kassen, er det jo bare til å gå å hente mer penger i safen, eller hvor dere har dem...? Det gjør i alle fall jeg...

Ser at du brukte en god del punktum der. Håper at du prøvde å være ironisk, for det der virker ikke særlig lurt. Du kan ikke vite om noen har onde hensikter, og kan finne på å slå deg ned når du har åpnet safen, for å stikke av med tusenlappene... Uansett, rart at du har tilgang på safen hvis du bare er vanlig ansatt?

Endret av Opptatt
Lenke til kommentar

Jeg jobbet deltid på en filmsjappe i fjor. I tillegg til å leie ut og selge vanlige filmer, hadde vi også en avdeling med erotikk. En dag kom det en fyr inn som gikk rett til denne delen. Etter hvert kom han og spurte meg om de forskjellige filmene, før han følger opp med "Det er vel ikke no' softe greier?" og til slutt lurer på om vi har en tv på bakrommet for å sjekke ut filmene og sikre seg mot "softe greier".

Vi hadde også en stamkunde i denne avdelingen. Ung fyr. Han kom alltid inn med hette og solbriller. Tuslet noen runder før han gikk til erotikken, hvor han hang rundt i en halvtime. Så gikk han fire/fem runder i lokalet før han snek seg bort til disken og skjulte filmene så godt han kunne.

Som en ung jente er det ekstremt vanskelig å holde seg alvorlig i sånne situasjoner, men jeg klarte det! (Riktignok ble det noen fniseanfall på bakrommet etter at de hadde gått ut av sjappa).

Lenke til kommentar

Glad jeg ikke er bussjåfør. Skulle hjem etter å ha vært inne i byen i dag. Og en som hadde kjøpt overgangsbilett som han ikke fikk reise med fordi det overstigde sonene som han hadde betalt for. Stakars sjåføren fikk slengt så mye dritt fordi han ikke var etnisk norsk.

Hadde vært drit flau å krangle over 10 kr hadde jeg vært kunden.

Lenke til kommentar

Bussjåfører kan brenne.

En gang jeg kom med toget, og hadde gyldig overgang hjemover med buss, gikk jeg i forveien nedover bussens rute, i stedet for å stå stille et kvarter i sentrum.

Da bussen tok meg igjen, ville den ikke ta meg med fordi jeg ikke gikk på i sentrum.

Hadde jeg vært "responsible American" med våpen i lomma, burde jeg kapret bussen, fått den til å kjøre tilbake til sentrum, hoppet ut, og inn igjen, og fått den til å kjøre meg hjem.

Makan til firkanta dritt. Dø.

Bare fordi jeg foretrekker å gå i stedet for å stå stille om vinteren.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det med å nekte å selge tobakk til mindreårige tror jeg må være ett av høydepunktene med jobben min. Får så mye sære unskyldninger som at "nei, jeg glemte legitimasjon i bilen" og "neeeei, det ligger i gymbaggen til venninna mi!". Og alle folkene som bare står der og roter febrilsk i lommene sine og til slutt sier. "Neeeei, det har jeg visst glemt hjemme. Men kan jeg ikke få kjøpt allikevel da?" :wee:

For en noen år tilbake jobba jeg på et ølutsalg (ja... ølutsalg), og hadde et par tilfeller hvor folk forsøkte å kjøpe øl med bilnøkler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en kunde idag som gikk rundt med en due på skulderen...

Som tatt ut fra Norges herligste..

I dag hadde jeg en kunde som sto å pissa uttafor inngangspartiet, mens han pressa snoppen opp mot glasset.

I dag hadde vi også, på mine 2 år som selger i denne butikken, vårt første tyveri. Vil ikke akuratt kalle de for kunder, men skal jeg skrive om det her fordet? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...