Kaare_Jay Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hva med å bare si "HÆ?" neste ang noen spør om noe som virker sært? Imo så virker det litt rart å si "hæ" hvis man føler seg ganske så sikker på hva kunden sa. Pluss det hender at folk faktisk kommer med rare/dumme spørsmål som de er helt seriøse med, og da kan det å få "HÆÆÆÆÆÆÆÆ?" tilbake virke litt nedverdigende for kunden, derfor. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Så lenge det finnes en gunstig garanti eller returrett i en butikkjede, så vil noen utnytte den. Er usikker på om Coop fortsatt kjører sin "Garantert Fornøyd"-garanti, men da jeg jobba i en Coop-butikk for en stund tilbake hadde jeg kunder som visste å benytte denne garantien til sin fordel... Og jeg blamer de ikke, de kunne jo kjøpe dyre biffer og kyllingfileter, spise det opp, ta med kvitteringa tilbake og si at de ville ha pengene tilbake... Og det eneste spørsmålet vi skulle stille tilbake var "Vil du ha ny vare eller pengene tilbake?" Husker spesielt én kunde som skulle ha tilbake penger for fire av de "tilfeldigvis" dyreste varene på kvitteringa si... Det ble en god rabatt i handelen hans den dagen, for å si det sånn! På en måte var det rart at ikke flere utnytta denne garantien, men samtidig skjønner jeg det jævlig godt... Folk flest har faktisk litt samvittighet og moral i vårt ganske land. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hvis "HÆÆÆÆÆ" blir for uprofesjonelt, prøv "unnskyld?" i stedet. Evt. andre formuleringer. 1 Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Apropos utnytting av returetter har du jo denne filmen: My Date with Drew, som ble filmet med kamera lånt på slik garanti... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg tror returretten som bl.a. Clas Ohlson og Elkjøp opererer med gir butikkene mer inntekt i form av at de kan pushe usikre kunder til å kjøpe, prøve og eventuelt returnere (noe som sikkert ikke skjer ofte), enn de taper som følge av at folk utnytter tilbudet. At det ventes mange TV-er etter VM, betyr det at jeg kan få en god pris på en lite brukt TV? ;D Lenke til kommentar
Cubesmith Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Jeg som glemte å låne ny tv fra elkjøp nå som fotballVM startet Jeg driver med salg av busskort,og må derfor se legitimasjon av de fleste. Er ofte innom folk som gir seg ut for å være under 30 år for å få rabatt. Jeg: "Er du over eller under 30?" Kunde: "Jeg er under." Jeg: "Du er mellom 20 og 29 år?" Kunde: "Jepp!" Jeg leger ut i lange rekker om rabattordninger,soner,og hvor mye dem sparer hvis dem kjøper f.eks 3 mnd istedenfor 1,og masse småprat imellom. Vi blir enig om ett produkt og jeg spør etter legitimasjon,og oppdager at kunden er over 30 Da kommer unnskyldningene og jeg må begynne å forklare og regne ut hva som lønner seg på nytt. Irriterende :j Endret 22. juni 2010 av biudhveh Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) @biudhveh: Spør om legitimasjon før du begynner å regne ut hva som lønner seg? Endret 22. juni 2010 av GSP<3 Lenke til kommentar
Cubesmith Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 @biudhveh: Spør om legitimasjon før du begynner å regne ut hva som lønner seg? Bruker vanligvis det, men litt vanskelig når dem spør direkte hva ett produkt koster. Jeg ber ikke om legitimasjon for å svare på hva det koster, da spør jeg heller. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Husker kusinen min (som jobbet på SuperG) nevnte at de måtte slutte med 30 dagers returrett der (skrudd ned til 14 dager), fordi det kom såpass mange og byttet til seg nye joggesko hver eneste måned ettersom nye modeller kom. Lenke til kommentar
nazrag Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 And anytime you think to yourself, "no one could be that stupid/lacking in common sense/unreasonable/etc."... tell yourself, very loudly, "I AM WRONG," and slap yourself in the face. Hard. Because you are wrong. Because someone out there is, in fact, that stupid, unreasonable, lacking in common sense, etc. I assure you. ^ Det beskriver egentlig best hvordan jeg føler det med kundene mine på jobben innimellom 3 Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg hadde en innom jobben i dag, han snakket ganske lavt og litt utydelig så jeg fortso ikke helt hva det var han sa. Etter noen forsøk på å forstå sier han bare. "Sånn du ruller joint med vet du!" Og jeg bare. "Åja, lang rizla?" Det var ett litt awkward moment.. 3 Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Hahahah jobber i telebutikk og kom akkurat en innom å spurte etter ladekort for å "feed the beast" Lenke til kommentar
LaviX Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Det er litt spess med de folka som kommer innom og spør spørsmål som bare support hos levrandør kan svare på også si at vi skal ringe inn for dem, selvom produktet de har noe feil med ikke er kjøpt hos oss Man må heller ikke glemme at de fleste kunder er positive, glade og greie å ha med å gjøre framfor folka som ikke er fult så allrigthe å hjelpe, men sånn er jobben Endret 30. juni 2010 av LaviX Lenke til kommentar
Populært innlegg Delectatio Skrevet 23. juni 2010 Populært innlegg Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Har opplevd mange sure, utålmodige og snakkesalige kunder igjennom de 2 årene jeg jobbet på kiosk/café. Men har en som spesielt irriterer meg den dag i dag. Det var om sommeren, noen dager før Molde's årlige Jazzfestival. Vi var 3 stk. på vakt, med meg som arbeidsansvarlig. Kiosken holder til på fergekaia fra Vestnes, over til Molde, og her er det selvfølgelig en god del turister som reiser. Ofte kommer det store turistbusser i køen, og da igjen, mange kunder til oss. Til poenget- dette var sent på kvelden, kanskje litt over 9. Vi stenger klokken 10, maten er tatt bort i rundt halv 10, kvart på 10. Jeg står i kassa, og holder på å telle opp penger, når det kommer inn ei asiatisk dame, kledd som guide. Hun står og stirrer, og ser på matutvalget, da en annen kollega av meg sier at vi ikke hadde særlig med mat å by på så sent. Hun ser litt rart på han, og fortsetter med å stirre litt rundt. Etter noen få minutter spør hun meg om noen muffinser. Hun -''Hvor mye kosta for muffins?'' Jeg -''17 kr.'' Hun -''Da skal jai ha 19 stykka!'' Jeg -''19?! Vi har bare 4 her ute, og resten er fryst.'' Hun -''Hvor mye kosta den der da?'' og peker på noen lefser. Jeg -''De koster 15 kr.'' Hun -''19 stykka av de da!'' Jeg -''Vi har ikke så mange av de heller!'' Hun -''Nei, da skal jai ha 8 muffins og 8 av de andre!'' Jeg (litt irritert)-''Vi har ikke så mye! Resten er fryst sa jeg.'' Hun -''Nai! Da skal jai ha 19 pølsa, uten brød!'' Jeg -'' Vi har ikke 19 pølser varme. Det er snart stenge tid, derfor har vi veldig lite og tilby.'' Denne dama gidde seg ikke før hun fikk 19 varme pølser uten brød. Jeg spurte henne i samme slengen om jeg skulle legge de i isoporbokser slik de holdt seg mer varme. Det skulle jeg. Etterhvert som pølsene ble ferdig la jeg 19 stk, fordelt på 2 bokser. (Dette er snakk om ganske store isoporbokser som man bruker på hamburgermenyer o.l). Dette var ikke bra nok, hun skulle ha en slik til hver LILLE pølse. Jeg sa det måtte hun betale for, men det var totalt nekt. Slik holdt hun på, helt til jeg fikk ordna slik det ble 3-4 pølser i hver eske. Hun måtte også ha bestikk til dette, uten å betale for det. Når jeg kom til kassa og hun skulle betale ble det bortimot 300 og noen kroner. Dette ble for dyrt, og kjappa seg raskt ut døra. Jeg sto slik foran kassa en stund, før jeg gikk på bakrommet og gjorde slik mot veggen. Kjenner jeg blir skikkelig irritert den dag i dag. Endret 23. juni 2010 av Sandra Sundet 12 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Ta betalt FØR på så store ordere. Lenke til kommentar
Delectatio Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Ta betalt FØR på så store ordere. Var ikke det hodet mitt fokuserte mest på der og da! Mest irritasjon. Men ja, det har jeg fokusert mer på i etter tid. Ikke at jeg jobber der noe mer, eller med mat for den saks skyld. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Hadde en kunde her om dagen som var fortvilet fordi printeren hennes lyste og lyste etter hun hadde printet ut, og den ville ikke slå seg av. Jeg spurte og viste henne "on/off" knappen og spurte om hun hadde prøvd å trykke på den, hun tok på seg brillene og tok ansiktet helt inntil, og nei det hadde hun ikke... Endret 23. juni 2010 av MrLG 5 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Hadde en kunde her om dagen som var fortvilet fordi printeren hennes lyste og lyste etter hun hadde printet ut, og den ville ikke slå seg av. Jeg spurte og viste henne "on/off" knappen og spurte om hun hadde prøvd å trykke på den, hun tok på seg brillene og tok ansiktet helt inntil, og nei det hadde hun ikke... AH... Classic Fikk litt nostalgia siden jeg ikke lenger jobber i den bransjen.. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Ta betalt FØR på så store ordere. Hehe ja, det lærte jeg gså den "harde veien". Hadde en nesten identisk episode som Sandra Sundet sent nærmt stengetid i min kisok, bare at dette gjaldt en familie på 5 altså langt færre, og dermed ikke så mye stress. Men ble rimelig irritert alikevel. Hvem er det som stikker ETTER at de har bestilt mat på et sted Nå tar jeg selvsagt betalt FØR alle ordre. EDIT: Jeg jobber ved et busstopp, utrolig mange som bestiller ting og tang, og så plutselig stormer de ut av butkken fordi bussen kommer. Det hadde ikke lønnet seg i lengden å begynne å lage pølser før man har tatt betalt. Det gjelder også andre ting. Det er helt utrolig hvor frekk folk er, slipper 10 varer midt på gulvet for å storme ut av butikken. Endret 24. juni 2010 av Ceburger 4 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Også var det jo de kundene som måtte ha hjelp til og fylle på kontantkortene sine. Prøvde å forklare at det er bare å gjøre som det står på kortet(ringe kontofon og slå inn tallene). Men neida. Jeg må si at jeg får noen tanker om IQen til vedkommende da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå