Megaoctane Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Jeg pleide alltid å gi veksel tilbake. Common sense at man ikke skal ta tips, men få det. Han trengte sikkert veksel pga vekterstreiken:) Men det var jo rart når turen ble på 97, kunden betaler med 100-lapp og sitter og venter på sine 3 kroner. Litt smålig, med tanke på at vedkommende kommer rett fra en dyr restaurant/trendy utested. 1 Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 ... ikke lov til å distribuere bilder av andre personer på internett uten deres samtykke. Skulle ønske alle idiotene som legger ut bilder av meg på facebook, tenker det samme som deg ... 1 Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Da bruker du rapport knappen Game-master også fjerner du taggen om deg selv. Problem løst Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Skulle ønske alle idiotene som legger ut bilder av meg på facebook, tenker det samme som deg ... I værste fall kan det faktisk politianmeldes.. men det er jo å trekke det litt langt. Rapporteringsfunksjonen, fjerne tag og snakke med vedkommende om det burde være mer enn tilstrekkelig. Men, det ble jo litt off-topic. xD Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 I stad var det en kunde som sendte teknikeren hjem igjen fordi han ikke var norsk. Kunden var selfølgelig en ~ 80 år gammel kar. Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 17. juni 2010 Populært innlegg Del Skrevet 17. juni 2010 I stad var det en kunde som sendte teknikeren hjem igjen fordi han ikke var norsk. Kunden var selfølgelig en ~ 80 år gammel kar. En av mine kollegaer er mørk i huden, men snakker perfekt norsk ettersom han er født og oppvokst her. En gammel dame kommer inn i butikken, og han er den som først blir ledig. -Hei, snakker du norsk? -Ja, jeg kan da prøve (sier han på perfekt norsk, i en litt humoristisk tone og et glimt i øyet) -Nei, da snakker jeg heller med han, for han er norsk, sier hun i en sur tone og peker på meg. Det er da jeg skulle begynt å snakke på tysk eller noe til henne. Da hadde hun vel flydd skrikende ut av butikken. Samme dama klagde til slutt på svensker som invaderte landet, for de var så frekke og lite serviceinnstilte. Vel, om det er sånn hun oppfører seg mot alle som ikke er fra Norge, så er ikke det så j*vlig rart 13 Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Samme dama klagde til slutt på svensker som invaderte landet, for de var så frekke og lite serviceinnstilte. Vel, om det er sånn hun oppfører seg mot alle som ikke er fra Norge, så er ikke det så j*vlig rart Når en oppfører seg sånn så fortjener man ikke god service. Jeg yter selv best service til de som er høflig i tonen og viser tegn på folkeskikk Endret 17. juni 2010 av Ceburger 1 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Folk over noen-og-sytti har lov til å være vrange. De vokste opp i et land uten homofile og mørke hvor middagen var klar da man kom hjem, barnet holdt kjeft og det sto i grunnloven at jøder ikke fikk bo her. Nå lever de i et liberalt samfunn hvor alle-og-enhver har all slags rettigheter og man får kritikk for å diskriminere mot alle disse det var normalt å diskriminere mot før i tiden. Det er klart de er litt furten når modemet må restartes - de jobbet ikke i en fabrikk i 50 år for så å måtte lære seg nye teknologier og akseptere nye mennesker rett før de dør! 4 Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 For noen og sytti år siden hadde jøder lov til å bo her. Ser poenget ditt, da. 1 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Har ei kul eldre dame som handler hos oss. Hun blir snart 90...... Hun har ett sinnsykt godt humør, aldri noe å klage på. Og ikke minst, glimt i øyet. Hun kan finne på å plutselig "mobbe" oss litt og som regel må hun få en klem av sjefen(som kunne vært barnebarnet hennes aldersmessig). Må alltid slå av en prat med henne. Ellers er det psykologen som er innom hver dag. Vi har en ganske så morsom dialog, kanskje litt vel på kanten av og til. Så i dag måtte jeg ta litt skikkelig igjen på han siden jeg skal ha ferie nå. Så jeg sa til han før han gikk om han ventet på meg rundt hjørnet etter jeg var ferdig på jobb så kunne vi kose oss litt:) jeg kødda jo bare og han visste jo det han og, men lurer på hva andre kunder tenkte...... spesielt med tanke på hvordan han hilser på meg og jeg tilbake. Så er det han som er innom hver dag. Han klager som regel alltid, men ikke på oss eller noe i butikken, men bare om livet generelt. Han kommer til kassen og hver dag er det: "HUFF" osv. Ellers har man kineseren som nesten alltid er i telefonen og er hissig. Men aldri på oss. Hører bare han kjefter ett eller annen på ett eller annet språk. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 For noen og sytti år siden hadde jøder lov til å bo her. Ser poenget ditt, da. Mulig jeg strakk den litt langt ja. Jeg kjenner veldig få over 150 år gammel. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Mulig det fortsatt var forbudt for jesuitter og sigøynere. Tror den biten ble fjernet først i andre halvdel av forrige århundre. 1 Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Måtte alle dere som kommer med flere handlevogner fulle av tomflasker hoppe i helvete og dø. Eller de som kommer inn fem minutter før stengetid for å pante en drøss med flasker. Alltid like kjekt Jeg liker jobben min veldig godt, men dette er en av de få tingene i verden som får meg til å tenke på å myrde noen med øks. (selv om jeg har gjort det samme selv) Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Folk over noen-og-sytti har lov til å være vrange. De vokste opp i et land uten homofile og mørke hvor middagen var klar da man kom hjem, barnet holdt kjeft og det sto i grunnloven at jøder ikke fikk bo her. Nå lever de i et liberalt samfunn hvor alle-og-enhver har all slags rettigheter og man får kritikk for å diskriminere mot alle disse det var normalt å diskriminere mot før i tiden. Det er klart de er litt furten når modemet må restartes - de jobbet ikke i en fabrikk i 50 år for så å måtte lære seg nye teknologier og akseptere nye mennesker rett før de dør! Hva med innvandrere som er født og oppvokst i et helt annet land med en helt annen kultur, og er blitt tvangsflyttet hit uten venner og familie av forskjellige grunner? Skal de få lov til å drite i folkeskikk fordi de ikke er vant til dagens Norge? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Folk over noen-og-sytti har lov til å være vrange. De vokste opp i et land uten homofile og mørke hvor middagen var klar da man kom hjem, barnet holdt kjeft og det sto i grunnloven at jøder ikke fikk bo her. (...)Hva med innvandrere som er født og oppvokst i et helt annet land med en helt annen kultur, og er blitt tvangsflyttet hit uten venner og familie av forskjellige grunner? Skal de få lov til å drite i folkeskikk fordi de ikke er vant til dagens Norge? Jeg mistenker at han var litt ironisk Lenke til kommentar
Cubesmith Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Hehe. En kolega av meg snakker automatisk engelsk når det kommer personer som er mørk i huden inn.Av og til snakker han engelsk til dem selv om dem svarer på norsk. :b Endret 19. juni 2010 av biudhveh Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hva er frekkest da? Å prate norsk til utlendinger som ikke forstår noe, samtidig som du selv ikke forstår at de ikke forstår - eller å prate engelsk til noen som prater norsk? 1 Lenke til kommentar
Enok5000 Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Å nei, kommer innvandrermøkkedebatten inn her også? Handleposer burde vært gratis! Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Å nei, kommer innvandrermøkkedebatten inn her også? Handleposer burde vært gratis! Det handler vel like mye om turister, i dette tilfellet (selv om de hittil bare har nevnt innvandrere). Er jo ikke alltid like lett å vite hvem som kan norsk og ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå