Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

De aller fleste jobber kommer med en eller annen form for taushetsplikt (Les i kontrakten deres), jeg vet fra erfaring selv at butikker med bank i butikk og/eller post så skal de medarbeiderne som jobber i slike punkter skrive under taushetsplikt. Norgesgruppen har også en policy om at alle kundebehandler skal skrive under taushetsplikt om både kunder og episoder som skjer. Det er viktig fra ett bedriftsøkonomisk perspektiv at "uheldige" episoder ikke kommer ut, det er greit å fortelle om dem så lenge det ikke innehar noen detaljer som kan avsløre akkurat hva det er snakk om, hvem det er snakk om eller akkurat hvor det skjedde. Selv når jeg jobbet som servitør hadde jeg 100% taushetsplikt... Hvor vanlig det er vet jeg ikke. Pr dags dato har jeg taushetsplikt om kunde klientellet jeg besitter her på jobben, logisk nok! Det innebærer at ingen informasjon overhodet skal komme ut, til noen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller fleste jobber kommer med en eller annen form for taushetsplikt (Les i kontrakten deres), jeg vet fra erfaring selv at butikker med bank i butikk og/eller post så skal de medarbeiderne som jobber i slike punkter skrive under taushetsplikt. Norgesgruppen har også en policy om at alle kundebehandler skal skrive under taushetsplikt om både kunder og episoder som skjer. Det er viktig fra ett bedriftsøkonomisk perspektiv at "uheldige" episoder ikke kommer ut, det er greit å fortelle om dem så lenge det ikke innehar noen detaljer som kan avsløre akkurat hva det er snakk om, hvem det er snakk om eller akkurat hvor det skjedde. Selv når jeg jobbet som servitør hadde jeg 100% taushetsplikt... Hvor vanlig det er vet jeg ikke. Pr dags dato har jeg taushetsplikt om kunde klientellet jeg besitter her på jobben, logisk nok! Det innebærer at ingen informasjon overhodet skal komme ut, til noen.

Stod ikke et ord i mitt kontrakt (som forøvrig var særdeles kort) Stod heller ingenting i brosjyrene for de ansatte eller lignende.

Eneste var at personlig informasjon (navn, kortnummer etc) og betalingsinfo (mengde, metode) var mellom butikken og kunden. Stod ingenting om at det kunder sier til meg stopper hos meg, som sagt, jeg er ingen psykolog, finnes egne steder gærningene kan gå om de ikke vil at andre skal høre om idiotien deres.

Nå jobber jeg ikke i butikk lenger, men om jeg skulle begynne igjen...

Lenke til kommentar

Hm, hvilken kjede jobbet du i? Vet det er mange dårlig butikksjefer der ute som ikke følger regler i det hele tatt, synd å si det. Hva konsekvensene av å bryte taushetsplikten er, vel det skal jeg heller ikke si noe på, aldri vært med på en slik sak faktisk. Men tilbake til poenget, folk må tenke seg om, slik som å legge ut bilder er i mine øyne ikke særlig akseptabelt. Dele historier som ikke er identifisere er dog helt greit, særdeles artig å lese mye av det her inne :)

Lenke til kommentar

En kjede i norgesgruppen, som er kjent for å ha ganske stor ferskvaredisk og stort utvalg til en litt høyere pris, så lar vi det ligge med det. Butikken gikk/(Går?) også ekstremt bra for sin størrelse og plassering, og sjefen som jobbet der når jeg ble ansatt er ekstremt god i det han driver med, at sjefen som kom etter var mindre flink har jo lite med min kontrakt å gjøre.

Lenke til kommentar

Tror man opplever mye rart som drosjesjåfør ja :)

 

Angående stamming, så har jeg hørt at man aldri skal hjelpe en som stammer med å fullføre setninger eller ord. Det kan visstnok føles nedverdigende. Jeg lar alltid de som stammer fullføre det de skal si, selv om det kan ta litt lenger tid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror man opplever mye rart som drosjesjåfør ja :)

 

Angående stamming, så har jeg hørt at man aldri skal hjelpe en som stammer med å fullføre setninger eller ord. Det kan visstnok føles nedverdigende. Jeg lar alltid de som stammer fullføre det de skal si, selv om det kan ta litt lenger tid.

Æææh. Jeg gjorde det i går. Han skulle si en lang setning men jeg visste jo hva det var han ville allerede ved første bokstav. Hadde det litt travelt, men jeg skal huske på det til senere. Pinlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror man opplever mye rart som drosjesjåfør ja :)

 

Angående stamming, så har jeg hørt at man aldri skal hjelpe en som stammer med å fullføre setninger eller ord. Det kan visstnok føles nedverdigende. Jeg lar alltid de som stammer fullføre det de skal si, selv om det kan ta litt lenger tid.

Æææh. Jeg gjorde det i går. Han skulle si en lang setning men jeg visste jo hva det var han ville allerede ved første bokstav. Hadde det litt travelt, men jeg skal huske på det til senere. Pinlig.

 

Ein anna ting er at om du gjetter feil, så må personen som stammer stamme fram "nei eg skal ha ikkje ha det" og deretter starte på nytt med samme settning som han/ho satt seg fast i på då du avbraut personen.

 

Du kan dermed fort gjere deg sjølv ei bjørnetjeneste om du prøver å fullføre settningen til kunden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En gang midt på natta, i desember, isende kaldt og masse snø. Kjørte noen til Ski. Så et ungt par på veien, som prøvde å kapre meg, men jeg hadde jo kunder i bilen. På vei tilbake sto de der fortsatt. Gutten satte seg foran, jenta bak. Hun var så takknemlig. Bøyde seg frem over sete mitt og begynte å sleike og kysse meg på kinnet. jeg var helt paff. gutten fikk stoppet henne etterhvert, ikke at jeg klaget ;)

 

Kjørte 4 stk som ikke skulle så veldig langt. hadde en skikkelig fin mercedes med en kraftig motor, og når man ga gass så kjente man draget.ene kunden elsket det, og lurte på om jeg kunne kjøre litt fort på en rett strekning. Gjorde det, og fikk en 1000lapp i tips. Når siste person går av bilen, så sier han at vedkommende hadde vunnet i Lotto.

 

det er slike situasjoner som gjør at det er gøy å jobbe i ett serviceyrke :D

Lenke til kommentar

Tror man opplever mye rart som drosjesjåfør ja :)

 

Angående stamming, så har jeg hørt at man aldri skal hjelpe en som stammer med å fullføre setninger eller ord. Det kan visstnok føles nedverdigende. Jeg lar alltid de som stammer fullføre det de skal si, selv om det kan ta litt lenger tid.

Æææh. Jeg gjorde det i går. Han skulle si en lang setning men jeg visste jo hva det var han ville allerede ved første bokstav. Hadde det litt travelt, men jeg skal huske på det til senere. Pinlig.

 

Ein anna ting er at om du gjetter feil, så må personen som stammer stamme fram "nei eg skal ha ikkje ha det" og deretter starte på nytt med samme settning som han/ho satt seg fast i på då du avbraut personen.

 

Du kan dermed fort gjere deg sjølv ei bjørnetjeneste om du prøver å fullføre settningen til kunden.

Ja, men jeg hadde jo ikke gjettet om jeg var usikker. Det var ganske åpenbart hva som skulle bli sagt. Men uansett, I've learned my lession!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men jeg hadde jo ikke gjettet om jeg var usikker. Det var ganske åpenbart hva som skulle bli sagt. Men uansett, I've learned my lession!

Tror nok de opplever det flere ganger hver dag, så de blir vant til det. Veldig "nedverdigende" tror jeg nok ikke de fleste synes uansett, men kanskje det er litt irriterende.

Lenke til kommentar

Jobber sammen med en som stammer jeg, litt artig til tider. I starten var han fryktelig nervøs ovenfor ukjente da de får "prestasjonsangst", mens nå er det meget sjelden han stammer når vi som han kjenner godt er der. Nye mennesker er dog like skummelt, enda..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Men kunder som ikke svarer er noe dritt. Har mer enn en gang avbrutt handelen med en kunde fordi han/hun nektet å kommunisere"

 

Ekspeditør : Skal du ha noe mer ?

Mihael Myers : ............

Ekspeditør : Skal du eller skal du ikke ha noe mer ??

Myers : .............

Ekspeditør : Svar da !

 

*Myers drar fram kniven*

 

Ekspeditør : Greit.....du kan gå *nervøs* :/

 

LOL :D

Lenke til kommentar

Haha, hadde ett rått tilfelle, fliret godt :p

 

Kom inn en gammel gretten mann, han skulle ha 2 whisky essenser større flaske enn de vanlige essensene,

 

Jeg slår inn 37kr x2 på kassen og sier det blir 74,

Da jeg sier det blir 74 kroner så brå nektet han og sa han hdde brukt og betale 52 for de.

Da sier jeg det ikkje kan stemme for vi har ingen essenser som kan bli prisen 52 uansett hvordan han vrir og vender på hvor mange han vil kjøpe.

Da sier kunden: " Ditte gidde ikke e! Kommer en anna dag når det er noen andre på jobb!" med en hissig stemme. Første jeg tenkte var lol, det andre jeg tenkte va at da kan han bare ha det så godt.

 

Men det som er saken er at jeg er under opplæring og jeg trodde det var 37 kroner for alle essensene som stod på hyllen, etter kolegaen min kom inn igjen og fortalte at de faktisk kostet 49 kroner per stykk for større flasker. fliret godt da jeg tenkte på at kunden bare stakk for ditta gadd ikkje han.

Han kunne jo spart seg ca 20 kroner på det, jaja han får komme tilbake en anna dag så blir han nokk enda mer skuffa :p la gå!

Lenke til kommentar

EHehehehehe.. Vekterstreiken begynner allerede å irritere meg. Har fått instruks fra sjefen på at vi skal være litt sparsomme på veksel fremover, og ikke la folk ta ut mindre beløp enn 200kr siden vi trenger de myntene og små lappene som vi kan få. Samtidig så er det jo bare flere og flere som får det for seg at det å ta ut så mye man kan i en storkiosk er en veldig god idé.. Heldigvis viser de fleste forståelse siden det er streik. :)

Lenke til kommentar

Siden det snakkes om drosjer her:

 

Tok drosje i helgen, kom fram, og taxameteret viser 133 kroner. Jeg gir en 200-lapp, får en femtilapp tibake, og et "Jeg tok 17 kroner, jeg" fra sjåføren.

 

 

Kan ksnskje legge til at sjåføren var min onkel, og at turen egentlig kostet ca. 700 kroner :D

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...