MrBjoern Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Synes kunder burde ta hensyn til at folk faktisk må være der lengere for at de skal få handlet, selv går jeg ikke in på butikker som holder på å stenge og hvis jeg er i tvil spør jeg heller betjeningen om det er mulig å komme in å ta med seg en ting eller to. Ikke sant. Det skal forøvrig sies at jeg blir mye mer positiv til kunder om de spør pent om de kan få komme inn når klokken er to min over 11, fremfor kunder som bare løper inn og sier at de skal ha det ene og det andre. Heldigvis er det sjeldent jeg får den siste typen kunde. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Syns det er direkte feil. vi bak kassa har busser å rekke også for å komme oss hjem! er idiotisk av en kune å komme inn når han skal se på detaljhandel. (i detaljbutikkene bruker kunene lang tid). skal man ha en cola så ser jeg ikke noe galt i å løpe inn på spar. men kjøpe videokamera 30 sek før stengetid er så frekt. spess når man ikke vet hvilket kamera man vil ha engang! jeg er serviceinstilt så jeg har vært på jobb halvtime mer flere ganger for en kunde. Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 De ikke KRAV på å få kjøpe noe i det hele tatt. Du kan med det rette på din side nekte kunden å kjøpe noe. Men hvis du har lyst til å yte god service, og ikke la jobben din få et dårlig rykte, er det lurt å la kunden gjøre seg ferdig. Men selvfølgelig, alt med måte! Jeg liker heller ikke kunder som bare legger igjen penger for en kaffe, uten å si noe. Og de som slenger pengene på disken, når jeg står der klar til å ta i mot. Men de fleste kundene jeg har, er hyggelige, og det er jeg svært glad for! 2 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 jobbet i el butikk og hadde gitteret halveis nede og 5 over 8 kommer en under gitteret og vl handle. sier det er stengt. men han sier jeg skal bare... -_- enden på visa der var at han måte gå tomhendt. kassaoppgjøret var gjort og gitteret var jo halveis nede. og de blir sure også:S Lenke til kommentar
Populært innlegg Javisst Skrevet 31. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 31. mai 2010 Kom over denne tråden, og i og med at jeg jobber som kassedame (Jeg er mann, men det er bare sånn jeg beskriver jobben. Høres i grunn litt rart ut når folk sier kassemannen, menmen) så opplever man jo litt av hvert. Greit nok at folk forlanger kundeservice, men de kan godt være med på å gjøre kassefolkenes hverdag lettere Her har jeg et utvalg som er både litt morsomt og litt på kanten... Watcherkunder Dette er kunder som gjerne kommer med varer i søkk og kav. Disse blir lagt på båndet og jeg scanner inn. Helt greit. MEN, problemene begynner når folk bare står å ser på at jeg scanner inn, istedenfor å legge oppi poser. Greit nok at de vil se hva jeg scanner inn, men når de bare står å kikker i taket, så hjelper det ikke særlig. Jeg prøver å hinte med å spør om de vil ha pose. Det vil de gjerne, men ikke om det smalt i helsikke om de skal legge oppi varene. Det hele ender med at sikringen i båndet ryker pga overbelastning, og masse ventetid fordi jeg ikke kan scanne inn nestemann pga plassmangel. Tetriskunder Dette er enkelt og greit kunder som på liv og død skal balansere 2 fulle handlevogner oppå 1,5 meter med bånd. Det hele ender med at alt raser ned i fanget på meg når lasset kommer sigende. Kan-hende-at-kortet-ikke-fungerer-men-vi-ser-kunder En kunde kommer gjerne å handler varer for en god del tusen kroner. Når alt er scannet inn og kunden skal betale, får jeg gjerne beskjed om at det er ikke sikkert at jeg har nok penger på konto, men vi ser. Det ender som regel opp med at kortet er tomt, og jeg må sitte i evigheter å slette varene fra terminalen. Dette er utrolig gøy når det er stengetid. HÆ?! Denne her er egentlig bare morsom og pleier som regel å gi dagen min et lite gledesløft. Det pleier som regel å være de eldre som gjerne ikke hører så godt... Når jeg spør om de har medlemskort, utbryter de gjerne: Herlighet, 300 kr var vel i overkant mye... Eller så kan de svare: Den er halv 3 (Eller hvilket som helst klokkeslett om du vil). En annen klassiker er at de vil vite hvor mye alt koster. Jeg sier pris, de sier HÆ? Jeg gjentar pris, og de responderer nok en gang med HÆ? Når de endelig forstår prisen har de gjerne glemt å gi meg pantelappen de hadde i hånden. De spør så hvor mye det koster nå da, og jeg forteller dem den nye prisen, og nok en gang blir det gjentakelser med like mange HÆ'er. Det er jo litt koselig med de eldre og da Jeg skal bare ha en lottokupong-kunder Det er en kasse i butikken jeg jobber, der den kasseansatte både har tipping og kasse. Dette betyr at vi må pendle mellom disse to kassene og det blir gjerne litt kø. Når jeg sitter i kassen og scanner inn matvarer, kommer det gjerne en person i tippinga og viser meg en kupong han skal ha slått inn... Fair enough, jeg ber kundene i kassen om å vente et lite øyeblikk mens jeg elegant slår inn denne kupongen på null komma null. Problemene begynner når kunden drar ut en bibel med kuponger som kona skal ha i tillegg. Hver av de sidene i den telefonkatalog-tykke bunken skal gjerne bli slått inn flere ganger, noe som ender med at jeg blir stående å scanne til menneskeheten dør ut og gjenoppstår igjen. Passe irriterende... Ihvertfall når kundene jeg ber om å vente et lite øyeblikk blir utålmodige. Jeg har full forståelse for dette, men det kan være vanskelig for oss og med tanke på at vi kan være underbemannet. Parkeringsterrorister Jeg skulle ut å ta inn handlevognene som sto på parkeringplassen ved inngangen. Greia her er at det bare er et sted vi kan trille disse vognene opp og der er det klart og tydelig merket parkering forbudt. Jeg skulle akkurat til å svinge opp denne gangfeltet, da en bil kommer i hundre og satan, sneier såvidt borti handlevognene og parkerer AKKURAT på gangfeltet der jeg skulle til å trille opp. Ikke nok med det, når sjåføren hopper ut av bilen, gir han meg et så til de grader Watchu gotta do about it?-blikk. DØØØØØØØØØØØØØ!!!! Neste gang tar jeg en stein og graverer en handlekorg inn i bilpanseret hans... Jeg blir så jævla provosert at skjærsilden står rundt meg. Men nå får det holde for denne gang. Jeg tror jammen jeg må lage en egen internettside der jeg legger til resten av punktene! Ble litt mye skriving... Men bare sånn obs obs, de fleste kunder er helt greie og kjekke å ha med å gjør, men som i alle plasser er det alltid unntak. Hvis noen er uenig med meg i dette er det helt forståelig, men jeg ville bare legge ut mine meninger i saken! Kassedamepower! 23 Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Kom over denne tråden, og i og med at jeg jobber som kassedame (Jeg er mann, men det er bare sånn jeg beskriver jobben. Høres i grunn litt rart ut når folk sier kassemannen, menmen) ... Kassedamepower! jeg lo godt av dette :D Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) HÆÆ? kjenner jeg og meg igjen i. Hvorfor må alle si hæ? På jobben min stiller jeg et ganske åpenbart spørsmål etter de har bestilt mat: Hva vil du ha å drikke? 9/10 ganger (og jeg overdriver ikke) sier de HÆÆÆ? Sier det akkurat som det er skrevet og, jeg sier liksom ikke: Ka i huleste vil du ha å DREKK? Endret 1. juni 2010 av Nymph 2 Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 HÆÆ? kjenner jeg og meg igjen i. Hvorfor må alle si hæ? På jobben min stiller jeg et ganske åpenbart spørsmål etter de har bestilt mat: Hva vil du ha å drikke? 9/10 ganger (og jeg overdriver ikke) sier de HÆÆÆ? Sier det akkurat som det er skrevet og, jeg sier liksom ikke: Ka i huleste vil du ha å DREKK? Hehehe. Men ærlig talt, jeg kjenner følelsen. Som regel når jeg går inn i hvilken som helst butikk, så blir bevisstheten igjen utenfor. Du går enkelt og greit helt i din egen verden under hele handleturen, og når plutselig noen spør deg om noe, som foreksempel i kassen, så blir man litt forvirret når man "våkner"... Disse zombiene kan man lett kjenne igjen utifra det tomme blikket og det "far-away" ganglaget. Det vil si at de går tilfeldig rundt og ikke enser det som skjer rundt dem. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Jeg skal bare ha en lottokupong-kunder Det er en kasse i butikken jeg jobber, der den kasseansatte både har tipping og kasse. Dette betyr at vi må pendle mellom disse to kassene og det blir gjerne litt kø. Når jeg sitter i kassen og scanner inn matvarer, kommer det gjerne en person i tippinga og viser meg en kupong han skal ha slått inn... Fair enough, jeg ber kundene i kassen om å vente et lite øyeblikk mens jeg elegant slår inn denne kupongen på null komma null. Problemene begynner når kunden drar ut en bibel med kuponger som kona skal ha i tillegg. Hver av de sidene i den telefonkatalog-tykke bunken skal gjerne bli slått inn flere ganger, noe som ender med at jeg blir stående å scanne til menneskeheten dør ut og gjenoppstår igjen. Passe irriterende... Ihvertfall når kundene jeg ber om å vente et lite øyeblikk blir utålmodige. Jeg har full forståelse for dette, men det kan være vanskelig for oss og med tanke på at vi kan være underbemannet. Han som skal tippe kan stille seg bakerst i matvarekøen. Når det er hans tur, kan dere sammen gå bort til tippedisken. Ingen grunn til at tippere skal slippe å stå i kø. Jeg HATER når jeg er neste matkunde, og en tippekunde plutselig dukker opp ingenstedsfra i tippekassen, og "stjeler" ekspeditøren fra meg. På tide at tippekunder lærer seg folkeskikk, og ikke sniker i kø. OG at ekspeditørene ikke lar dem slippe unna med det. Bare henvis dem til bakerst i køen, som alle andre kunder. Endret 1. juni 2010 av Mannen med ljåen 2 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg pleier å putte vedkommende som kommer til tippekassa i køen. Ikke fysisk, men mentalt. Også går jeg bort til tippekassa når vedkommende kommer først i køen. Om det ikke er veldig lang kø, da ringer jeg heller på noen andre som kan ta det. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Meget bra. Du kan også gjøre dem OPPMERKSOM på at man benytter kø-ordning også for tippekunder. Sånn at de forstår at de ikke eier butikken eller får prioritet. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Ja, en må jo nesten ta folk i den rekkefølgen de kom i, syns jeg. I butikken jeg jobber nå er vi så heldig å ha både post og tipping, så folk stiller seg i tre forskjellige køer. Kjempegøy. Særlig når de stiller seg feil. 1 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Hvordan få folk til å forstå at man har kølappordning? *Det første man ser når man kommer inn i butikken, er kølappmaskinen. *Det er forsøkt hengt opp et stort skilt rett foran den, med "vennligst trekk kølapp". *Vi har tre digre skjermer over disken som tydelig viser kølappnummeret. *Vi sier kølappnummeret med tydelig stemme hver gang vi skifter. Allikevel blir folk forundret og gjerne sure når de plutselig står som den "første i køen" uten kølapp, så den som står bak dem, med kølapp, får komme først. Og vi sier jo som sagt kølappnummeret med tydelig stemme hver gang vi skifter, så tror de at vi bare roper ut tilfeldige nummer for morro skyld? Vi bare ga opp til slutt, og fjernet plakaten som uansett ikke var veldig pen. Det er uansett rolig akkurat nå, men i løpet av første halvdel av juni blir det nok mer kjør. Så får vi se hva vi gjør da. Endret 1. juni 2010 av Marekatten Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Splitt slik at det står 2 synkroniserte kølappmaskiner, en ved inngangen, og en ved kassa/hva dere enn har der dere står. Så kan dere gi kunder som har glemt å trekke lapp en kjapp headsup. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg var eneste kunde på Posten en gang, og ble allikevel bedt om å trekke kølapp. Hvorfor er dette så viktig for dem? Telle kunder? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 For posten på postkontor er det ekstremt viktig ja - det er en kundemåler osv, alle postkontor står i dag i fare for nedleggelse, mer eller mindre. Så det var nok derfor. Idiotisk er det uansett. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Såvidt jeg har hørt er bygdafolket mer glad i post-i-butikk enn i vanlige postkontor. Årsaken er selvsagt åpningstider. Ulempen er kompetanse. Det er mye post-i-butikk-folkene ikke kan hjelpe med. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det er mye man kan hjelpe seg selv med på posten.no og sånn, så post i butikk er kanongreit i min bok.. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Såvidt jeg har hørt er bygdafolket mer glad i post-i-butikk enn i vanlige postkontor. Årsaken er selvsagt åpningstider. Ulempen er kompetanse. Det er mye post-i-butikk-folkene ikke kan hjelpe med. Åpningstider og tilgjengelighet. Det er ikke alle som har muligheten til å kjøre tjue minutter eller mer etter jobb for å nå frem til nærmeste postkontor før det stenger. Vi blir brukt mest til pakker, anna post og regninger. Ikke største utfordringene, akkurat. De fleste vet hva vi har muligheten til å få gjort og hva de må ta på et ordentlig postkontor. 1 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Hadde en litt morsom en i går. Kunde står i kassen og betaler, og bak seg ser hun plutselig en hun kjenner. Hun: "Næmen hei, er det deg?" Han: "Nei" Da måtte jeg bare le litt. Måten han svarte på var rett og slett genial. Ellers hadde jeg en gjeng unge jenter innom i går kveld. De handlet inn snop til kvelden. Pga streik skulle de ha jentekveld og se 4 American Pie filmer på rad. Lurer på om de hadde det gøy. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå