Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Synes kunder burde ta hensyn til at folk faktisk må være der lengere for at de skal få handlet, selv går jeg ikke in på butikker som holder på å stenge og hvis jeg er i tvil spør jeg heller betjeningen om det er mulig å komme in å ta med seg en ting eller to.

Ikke sant.

Det skal forøvrig sies at jeg blir mye mer positiv til kunder om de spør pent om de kan få komme inn når klokken er to min over 11, fremfor kunder som bare løper inn og sier at de skal ha det ene og det andre. Heldigvis er det sjeldent jeg får den siste typen kunde. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er direkte feil. vi bak kassa har busser å rekke også for å komme oss hjem! er idiotisk av en kune å komme inn når han skal se på detaljhandel. (i detaljbutikkene bruker kunene lang tid). skal man ha en cola så ser jeg ikke noe galt i å løpe inn på spar. men kjøpe videokamera 30 sek før stengetid er så frekt. spess når man ikke vet hvilket kamera man vil ha engang!

jeg er serviceinstilt så jeg har vært på jobb halvtime mer flere ganger for en kunde.

Lenke til kommentar

De ikke KRAV på å få kjøpe noe i det hele tatt. Du kan med det rette på din side nekte kunden å kjøpe noe. Men hvis du har lyst til å yte god service, og ikke la jobben din få et dårlig rykte, er det lurt å la kunden gjøre seg ferdig. Men selvfølgelig, alt med måte! :)

Jeg liker heller ikke kunder som bare legger igjen penger for en kaffe, uten å si noe. Og de som slenger pengene på disken, når jeg står der klar til å ta i mot. Men de fleste kundene jeg har, er hyggelige, og det er jeg svært glad for! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

HÆÆ? kjenner jeg og meg igjen i. Hvorfor må alle si hæ?

På jobben min stiller jeg et ganske åpenbart spørsmål etter de har bestilt mat: Hva vil du ha å drikke?

9/10 ganger (og jeg overdriver ikke) sier de HÆÆÆ? Sier det akkurat som det er skrevet og, jeg sier liksom ikke: Ka i huleste vil du ha å DREKK? :roll:

Endret av Nymph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

HÆÆ? kjenner jeg og meg igjen i. Hvorfor må alle si hæ?

På jobben min stiller jeg et ganske åpenbart spørsmål etter de har bestilt mat: Hva vil du ha å drikke?

9/10 ganger (og jeg overdriver ikke) sier de HÆÆÆ? Sier det akkurat som det er skrevet og, jeg sier liksom ikke: Ka i huleste vil du ha å DREKK? :roll:

Hehehe. Men ærlig talt, jeg kjenner følelsen. Som regel når jeg går inn i hvilken som helst butikk, så blir bevisstheten igjen utenfor. Du går enkelt og greit helt i din egen verden under hele handleturen, og når plutselig noen spør deg om noe, som foreksempel i kassen, så blir man litt forvirret når man "våkner"... :p Disse zombiene kan man lett kjenne igjen utifra det tomme blikket og det "far-away" ganglaget. Det vil si at de går tilfeldig rundt og ikke enser det som skjer rundt dem. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg skal bare ha en lottokupong-kunder

Det er en kasse i butikken jeg jobber, der den kasseansatte både har tipping og kasse. Dette betyr at vi må pendle mellom disse to kassene og det blir gjerne litt kø. Når jeg sitter i kassen og scanner inn matvarer, kommer det gjerne en person i tippinga og viser meg en kupong han skal ha slått inn... Fair enough, jeg ber kundene i kassen om å vente et lite øyeblikk mens jeg elegant slår inn denne kupongen på null komma null. Problemene begynner når kunden drar ut en bibel med kuponger som kona skal ha i tillegg. Hver av de sidene i den telefonkatalog-tykke bunken skal gjerne bli slått inn flere ganger, noe som ender med at jeg blir stående å scanne til menneskeheten dør ut og gjenoppstår igjen. Passe irriterende... Ihvertfall når kundene jeg ber om å vente et lite øyeblikk blir utålmodige. Jeg har full forståelse for dette, men det kan være vanskelig for oss og med tanke på at vi kan være underbemannet.

Han som skal tippe kan stille seg bakerst i matvarekøen.

Når det er hans tur, kan dere sammen gå bort til tippedisken.

Ingen grunn til at tippere skal slippe å stå i kø.

Jeg HATER når jeg er neste matkunde, og en tippekunde plutselig dukker opp ingenstedsfra i tippekassen, og "stjeler" ekspeditøren fra meg.

På tide at tippekunder lærer seg folkeskikk, og ikke sniker i kø.

OG at ekspeditørene ikke lar dem slippe unna med det.

Bare henvis dem til bakerst i køen, som alle andre kunder.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan få folk til å forstå at man har kølappordning?

*Det første man ser når man kommer inn i butikken, er kølappmaskinen.

*Det er forsøkt hengt opp et stort skilt rett foran den, med "vennligst trekk kølapp".

*Vi har tre digre skjermer over disken som tydelig viser kølappnummeret.

*Vi sier kølappnummeret med tydelig stemme hver gang vi skifter.

Allikevel blir folk forundret og gjerne sure når de plutselig står som den "første i køen" uten kølapp, så den som står bak dem, med kølapp, får komme først. Og vi sier jo som sagt kølappnummeret med tydelig stemme hver gang vi skifter, så tror de at vi bare roper ut tilfeldige nummer for morro skyld?

Vi bare ga opp til slutt, og fjernet plakaten som uansett ikke var veldig pen. Det er uansett rolig akkurat nå, men i løpet av første halvdel av juni blir det nok mer kjør. Så får vi se hva vi gjør da.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Såvidt jeg har hørt er bygdafolket mer glad i post-i-butikk enn i vanlige postkontor. Årsaken er selvsagt åpningstider.

Ulempen er kompetanse. Det er mye post-i-butikk-folkene ikke kan hjelpe med.

Åpningstider og tilgjengelighet. Det er ikke alle som har muligheten til å kjøre tjue minutter eller mer etter jobb for å nå frem til nærmeste postkontor før det stenger.

Vi blir brukt mest til pakker, anna post og regninger. Ikke største utfordringene, akkurat. De fleste vet hva vi har muligheten til å få gjort og hva de må ta på et ordentlig postkontor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en litt morsom en i går.

Kunde står i kassen og betaler, og bak seg ser hun plutselig en hun kjenner.

Hun: "Næmen hei, er det deg?"

Han: "Nei"

Da måtte jeg bare le litt. Måten han svarte på var rett og slett genial.

Ellers hadde jeg en gjeng unge jenter innom i går kveld. De handlet inn snop til kvelden. Pga streik skulle de ha jentekveld og se 4 American Pie filmer på rad. Lurer på om de hadde det gøy.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...