Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

sto på forumet her et sted. husker ikke hvor. men det er rett og rimelig å nekte han å bruke angrerett om han utnytter den for ofte. tjenesten er for kunder som vil teste produktet hjemme for å finne ut om de vil ha det produktet. ikke for å se filmer som åpenbart han her gjorde. man åpner ikke alle filmene for å teste BD spilleren liksom.

 

Hvis an kun har gjort dette 1 gang kan dere ikke nekte han å bruke tilbudet. men jeg mener at hvis han gjør det stadig vekk så ville jeg nektet han.

 

 

btw: er det ikke slik at filmer ikke kan benyttes på tilbudet? ergo så kunne dere neket retur av spiller pga alle filmene var åpnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjølv må eg seie at eg synest dette med forsegla CD/DVD/BD er litt vanskelig.

 

Det er heilt vanlig at du ikkje får bytte CD/DVD/BD som er åpna, men i utganspunktet så er det noke som kunden burde få lov til.

Er eigentleg litt synd at kunden står heilt på bar bakke om han har kjøpt f.eks ein CD som det viser seg har knekkt. Er da vanskelig å bevise at den var knekkt fra før og at ikkje kunden har knekkt den etterpå.

 

Er også ofte eg har hatt svært lyst til å bytte inn ein DVD som er full med reklame som du ikkje kan hoppe over, då føler eg meg rett og slett lurt som har betalt for eit produkt der nokon har betalt for å plassere reklame.

 

Er det ikkje litt rart at film og musikkindustrien kan produsere produkter som blir solgt i forsegla pakker og som ikkje kan byttast når kunden har sett kva pakken eigentleg inneheld?

Lenke til kommentar

Merk at angrerett "i butikk" er et tilbud Elkjøp har - ikke en lovfestet rett for kunden. Man trenger derfor ikke hjemmel i lov for å gå bort fra tilbudet - men klart uttrykt i noe kunden får med seg er en fordel...

Endret av krikkert
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjølv må eg seie at eg synest dette med forsegla CD/DVD/BD er litt vanskelig.

 

Det er heilt vanlig at du ikkje får bytte CD/DVD/BD som er åpna, men i utganspunktet så er det noke som kunden burde få lov til.

Er eigentleg litt synd at kunden står heilt på bar bakke om han har kjøpt f.eks ein CD som det viser seg har knekkt. Er da vanskelig å bevise at den var knekkt fra før og at ikkje kunden har knekkt den etterpå.

 

Garantien/reklmasjonsretten gjelder jo fortsatt, det skal ikke være noe problem å få en ny CD så lenge den forrige blir levert inn.

Det er forskjell på å returnere ett defekt produkt å få ett identisk tilbake og å benytte angrefristen for å f.eks ett annet produkt.

 

Min erfaring er at de er ganske fleksible på slikt da du ikke tjener noe på å evt. lure butikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haddde kunder fått lov til å returnere dvd/musikk etc, hadde folk sett på det som gratis filmutleie, og utnytta det til gangs.

 

Er en grunn til at dette med plastikken overholdes strengt. Har selv hatt kunder innom som har kjøpt pc-spill som har vært "defekt", noe som er enda verre mtp. bytte pga cd-key etc.

 

Om de klagde på at de ikke fikk installert det og plata krølla seg (1001 grunner har jeg hørt på det der) så henta jeg en ny kopi, som jeg spretta plastikken på forran kunden, og bytta cd plate. Ingen får lure seg til 2 cd-keys der jeg jobba! :p

 

Samme egentlig med film hvor "plata ikke funker". Hadde jeg tid, tok jeg ofte med plata inn i butikken og testa i en av våre spillere som var kobla opp mot en TV.

 

Tror ikke jeg opplevde en eneste gang hvor plata faktisk var defekt.

 

LaviX: Ta det fra meg og, har ingen kilder men vi har nekta flere kunder å bruke angreretten nettop pga de leverte tilbake 95% av ting de kjøpte. Det er ikke meningen med den tjenesten.

 

Det aklla sier stemmer ganske bra med min kundebehandling, tviler på at noen gidder å knekke den med vilje, for å så dra tilbake og be om ny, ender opp med likedann uansett. Og om det skulle være noen som har gjort det med vilje eller uhell, så er det uansett ikke store tapet. Må se det litt sånn og, hva er verdt for butikken å krangle på etc. En film/cd til en hundrings? Absolutt ikke.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Jeg handlet et xbox spill på Game i Trondheim som ikke fungerte. Det frøs på samme sted hver gang selv når spillet var "innstallert" på harddisk. Det var antageligvis et brenneproblem. Fikk en ny DVD med en gang mot at jeg leverte inn den gamle :thumbup:

 

Det burde vel være mulig å bytte, men ikke i noe annet enn samme vare.

Lenke til kommentar

Anser dere det som frekt av meg som selger å ikke takke når man mottar penger over disk fra kunder som slenger pengene på kassa/bordet/younameit? Får av og til den tanken at jeg ikke gidder å takke (som jeg ellers gjør) når folk smeller mynten to centimeter fra hånden min.

Lenke til kommentar

Anser dere det som frekt av meg som selger å ikke takke når man mottar penger over disk fra kunder som slenger pengene på kassa/bordet/younameit? Får av og til den tanken at jeg ikke gidder å takke (som jeg ellers gjør) når folk smeller mynten to centimeter fra hånden min.

Absolutt ikke. Det er tydeligvis populært i noen bransjer dette, å bare slenge pengene på disken. Har hendt at noen har kastet kronestykker på disken i butikken hvor jeg jeg jobber, og som har trillet ned i sprekker og you name it... Da blir jeg småpissed.

Lenke til kommentar

Dersom kunden gir meg penger og sier værsågod, sier jeg selvsagt takk. Selv om det er jo på ingen måte meg som mottar pengene, men jeg takker vel på vegne av bedriften min. Spøker av og til når kunden spør "hvor mye skal du ha da?", så svarer jeg f. eks "1425 kroner, eksklusivt tips".

Lenke til kommentar

Det er absolutt ikke frekt. Har hatt kunder innom selv som bare kaster myntene på disken og lignende. Da ser jeg bare litt dumt på de "Var det virkelig nødvendig?. Om kunden derimot gir meg pengene i hånden eller legger de pent ned på disken, sier jeg så klart takk. Ellers skal det vel nevnes at jeg alltid gir pengene tilbake i hånden uansett. Jeg slutter ikke å yte generell service selv om kunden oppfører seg teit eller barnslig.

 

Btw. Hender jeg møter på noen faste kunder når jeg er ute å går i byen ellers. Utrolig koselig når de hilser. Bare det ikke blir som enkelte små tenåringer som roper ut. "Det er han som jobber på kiosken i byen!" .__.

Lenke til kommentar

Kunde: "Om du ikke får slått av alarmen på telefonen min så skifter jeg operatør!"

Yes da. For det er jo kjempelett når jeg sitter i en annen kant av landet og ikke har telefonen framfor meg. Uansett er det ikke operatøren sitt ansvar at kunden ikke klarer å lese noe så enkelt som en bruksanvisning.

 

Hadde også en kunde som var helt forferdet over at det i søkefeltet på en av våre nettsider (som forøvrig ikke hører til min avdeling overhodet, noe jeg prøvde å forklare ham og prøvde forklare at han måtte ringe riktig nummer) ikke sto en Google logo, bare teksten "Google-søk". Det var visstnok helt forferdelig, hvor jeg prøvde å forklare ham at jeg skal si i fra, men det har seg sikkert bare sånn at det har skjedd en liten feil (logoen pleier å stå der til vanlig), og at det nok blir rettet opp på mandag av de som jobber der. Det er dog lørdag, så de tar det nok ikke før mandag. Endte med at kunden ble skikkelig forbanna og la på, og jeg bare satt der som et spørsmålstegn egentlig.

Lenke til kommentar

 

Jeg handlet et xbox spill på Game i Trondheim som ikke fungerte. Det frøs på samme sted hver gang selv når spillet var "innstallert" på harddisk. Det var antageligvis et brenneproblem. Fikk en ny DVD med en gang mot at jeg leverte inn den gamle :thumbup:

 

 

Det burde vel være mulig å bytte, men ikke i noe annet enn samme vare.

Det er mulig. Sålenge du ikke prøver å få en annen vare så har du nok rent mel i posen.

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk så hadde jeg også en artig kundeopplevelse her denne uken :).

 

2 jenter i 20-årene, blond i håret og lyst kledd, kom innom for å se på ny TV. Jeg spør de ut om hva den vil bli brukt til, plassering osv - det vanlige - og ender opp med å anbefale de en 46", og sier at det er lurere enn å kjøpe 42" nå og så ville ha større senere.

 

Det er de helt enige i, og det er da hun ene kommer med: "Ja, det er jo akkurat som silikon det, du tar først så og så mange gram, men det blir liksom ikke nok etter en stund." Helt alvorlig sagt, ikke kødd eller noe ^^.

 

Jeg klarte å la være å le og holdt meg seriøs, men gud så vanskelig det var :p. Er man på jobb, så er man på jobb. Skal legge til at de var veldig hyggelige ellers, helt greie kunder :).

Endret av Alastor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er de helt enige i, og det er da hun ene kommer med: "Ja, det er jo akkurat som silikon det, du tar først så og så mange gram, men det blir liksom ikke nok etter en stund." Helt alvorlig sagt, ikke kødd eller noe ^^.

:!:

 

Har hatt enkelte "bimbo-berter" som kunder jeg også. Enkelte er så dumme at det er morsomt å prate med dem fordi de sier en del helt syke ting. Det går ikke på uvitenhet om foto og kameraer (det er helt greit at folk ikke har så mye peiling på det), men rett og slett generell IQ og hvordan man forholder seg i hverdagen.

 

Men så er det de som ser bimbo ut, men som viser seg å ha mye mer i toppen enn gjennomsnittet... og omvendt. Man skal ikke skue hunden på hårene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ååååh. Serriøst, jeg elsker det når det kommer ett rush av kunder 2min før vi stenger. Det er så klart umulig å faktisk prøve å skynde seg litt når det står en meterlang kø bak deg, og det allerede er 5min over stengetid. "Ja, jeg skulle visst ha 20 prince også jeg." eller folk som bare napper ut kortet 2 sekunder før transaksjonen blir godkjent, og man dermed må ta alt på nytt. For ikke å nevne de som blir sure over at jeg ikke varmer mat for de når de kommer etter stengetid. "Vi har egentlig stengt, men om du skal ha noe som er ferdig er det greit." er tydeligvis ikke alltid like lett å akseptere. Ja, jeg glemte nesten personer som blir stående i butikken etter at de har handlet og som nekter og gå ut. "Jammen, jeg skal bare se litt til på bladene først!" *sukk*

 

Dog, jeg skal ikke klage for mye. Jeg får betalt for overtiden min så lenge det er salg på kassen. :)

Lenke til kommentar

Ååååh. Serriøst, jeg elsker det når det kommer ett rush av kunder 2min før vi stenger. Det er så klart umulig å faktisk prøve å skynde seg litt når det står en meterlang kø bak deg, og det allerede er 5min over stengetid. "Ja, jeg skulle visst ha 20 prince også jeg." eller folk som bare napper ut kortet 2 sekunder før transaksjonen blir godkjent, og man dermed må ta alt på nytt. For ikke å nevne de som blir sure over at jeg ikke varmer mat for de når de kommer etter stengetid. "Vi har egentlig stengt, men om du skal ha noe som er ferdig er det greit." er tydeligvis ikke alltid like lett å akseptere. Ja, jeg glemte nesten personer som blir stående i butikken etter at de har handlet og som nekter og gå ut. "Jammen, jeg skal bare se litt til på bladene først!" *sukk*

 

Dog, jeg skal ikke klage for mye. Jeg får betalt for overtiden min så lenge det er salg på kassen. :)

 

 

Dette skjer veldig ofte at folk skal være igjen etter stengetid og se på kamera/mobiler og liknende, veldig ofter er det noen som ekspederer de, og da kommer alle andre og hjelper til ved å rope ut i hele lokalet "DA GÅR JEG HJEM, HAR DERE LÅST DØRENE? IKKE BLI FOR LENGE"

Som regel tar kunden hintet, men hender de bare står der inntil videre. Har vert oppi 40 minutter overtid pågrunn av kunder som kommer 2 minutter før stengetid og nekter å gå før de har fått hjelp med datamaskin, selfølgelig når jeg har sett på pc'n og spør kunden om han kan komme igjen om morgenen for å ta servicen, da sier kunden nei, han/hun vil ha den sendt inn i dag, og kunden har vanskelig for å forstå at vi ikke får gjort noe før neste dag uansett når det gjelder innsending av datamaskiner.

Lenke til kommentar

Så, det er da jeg spør dere. Hva er det kunden egentlig har krav på? Har en kunde virkelig krav på å få handle så lenge han vil så lenge han er innenfor dørene 1min før stengetid? Jeg ser hvertfall mer på det som god service og snille kundebehandlere om de lar meg komme inn rett før/etter stengetid for å handle, fremfor ett krav..

 

Dog, det virker innimellom som om enkelte kunder kun ser på oss kundebehandlere som livløse sjeler som ikke har noe annet å gjøre enn å stå bak en kasse hele dagen. :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes kunder burde ta hensyn til at folk faktisk må være der lengere for at de skal få handlet, selv går jeg ikke in på butikker som holder på å stenge og hvis jeg er i tvil spør jeg heller betjeningen om det er mulig å komme in å ta med seg en ting eller to.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...