Schnugaf Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Mange terminaler støtter at du kan dra kortet og skrive inn koden før alle varene er slått inn. Dette er ikke alltid et like godt valg derimot, ettersom jeg selv klarer ved hver 1000-ne innslag å legge til et null eller noe med uhell og ikke legge merke til det før rett før kunden drar kortet, det har ikke skjedd at kunden har betalt for mye enda, men om kunden hadde dratt kortet før kan det skje. Med tanke på at man må trykke på godkjenn på terminalen og se på beløpet så ser jeg virkelig ikke problemet. Når du først har det "travelt" og vil få kjøpet fortest mulig over, legger vel ikke kunden så godt merke til beløpet med det samme heller... Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Nå har jeg noen innvandrere her som tror vi selger kun brekkfarger, så de kan mikse malingen sin selv. HERREGUD så vanskelig det er å kommunisere med dem. Lenke til kommentar
Schnugaf Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Nå har jeg noen innvandrere her som tror vi selger kun brekkfarger, så de kan mikse malingen sin selv. HERREGUD så vanskelig det er å kommunisere med dem. Hadde en polakk som ringte inn og snakket bedre norsk enn engelsk, men insisterte på å snakke engelsk. Han skulle forklare en svært avansert reklamasjonssak som var pågående. Jeg forstod ikke en dritt og til slutt bare sjekket om det var sendt inn og sa det kom snart, og ønskte han en god helg. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 For ca 7 år sidan var sportsbutikken eg no jobbar i både jernvare og sportsbutikk. Etter jernvaren vart lagt ned, ca 7 år sidan, har det i etter tid kome inn "mange" kundar som skal ha diverse jernvareutstyr. Dei beste av desse kundane er dei som kjøpte peis i den perioden me sal det då me hadde jernvare. I dag hadde eg ein som skulle ha ein reservedel til peisen han kjøpte i fjor sommar... Bra han ser på kalenderen ein gong i bland I tillegg er det mange kjekke spørsmål etter mellom anna bildekk ( ), blomsterfrø og blomsterjord(!). Ein ville kjøpe TV-en me nyttar til reklamevidoar Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 I tillegg er det mange kjekke spørsmål etter mellom anna bildekk ( ), blomsterfrø og blomsterjord(!). Ein ville kjøpe TV-en me nyttar til reklamevidoar Vi har en bilbane stående på videokamerastanden vår, slik at de som prøver videokameraene kan prøve å filme noe som beveger seg, og ikke bare rundt i butikken på måfå. Vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt spurt om hvor mye den koster :!: Men det irriterende, er at flere innvandrerfamilier synes det er kjempelurt å la ungene stå og leke med den i en times tid mens de er rundt i andre butikker Den blir snart byttet ut med togbane, som er innglasset, og som man ikke kan styre selv. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Er det en tilfeldighet at en kunde som kjøpte varer for 404,- fikk feil på kortet? 9 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Begynner å bli litt irritert av påståelige kunder her. Noen som kom kl 12 og skulle sjekke inn her på hotellet. Vel fult hotell så hadde ingen rom som var rene. Gjesten ble drit forbannet, fortalte hvor dårlig hotell vi var og at på alle andre hotell var insjekken 12. Forklarte han at det var standard i Europa med innsjekk kl 3, men fikk bare slengt i trynet at jeg ikke viste hva jeg bedrev, og at opplæringen burde blitt mye bedre for jeg var tydeligvis ny. Dette til tross for mine 4 år i bedriften. En annen ble mildt sagt forbannet fordi han bare fikk en nøkkel til rommet. Nå er det slik at vi har manuelle låser med plastnøkkelkort som må stemples maskinelt og sendes til oss i par, så vi bestiller som oftest 1 eske med 150 nøkkelkort. Varer lenge det. Men, til tross for purringer og etterspørsler har ikke nøklene kommet. Så når gjesten vil skifte nøkkelkort slik at han får 2 stk nøkler - en til han og en til sin kone - så må jeg bare beklage at jeg ikke kan det. Og der begynner kjeftingen, dårlig hotell, idiot av en resepsjonist, han vet hva han har krav på bla bla bla. Kalling og styring, blir til slutt nødt til å vise han bort fra resepsjonen så andre får komme til. Hørte han hele tiden der han satt og klaget til vennene sine i restauranten for et dårlig hotell vi var og hele den pakken. Forsøkte å fortelle han når han kom tilbake at vi ikke viste hvor de var henn. Men det var ikke akseptabelt, vi hadde en ting å gjøre og det var å få de kortene med en gang. Selv at det var lørdag og det ikke var mulig så skulle det gjøres. Måtte til slutt bare overse han og betjene de andre samt sentralbordet. Gjør meg virkelig irritert når folk tror de er fan til folk. Er ikke akkurat slik at jeg gjør det for å være slem, har jo ikke noe annet valg. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Det er en sak for Tv2 hjelper deg. Rart han aldri nevnte det, for det er jo den største trusselen vi kan få Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Italienerne tror at trussel med Politi trussel er bedre enn forbruker rådet Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 2010-kundar irriterar meg. Uansett kva det er, kan det ikkje ta så lang tid å gjere det i 2010 som det faktisk gjer. Ikkje i 2010. Joda, det kan det, så du får bare vente. 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Italienerne tror at trussel med Politi trussel er bedre enn forbruker rådet Hva er "forbruker rådet", og hva mener du Forbrukerrådet skal gjøre? De har ingen makt. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg vet ikke hva, men trusselen er bedre enn politiet. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hadde en bedriftskunde som var misfornøyd en dag, og han skulle gå til Forbrukerrådet. Da lo jeg inni meg. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Fordi enkelte tror at trussel med et eller annet er rette veien å gå for å få viljene sine. Om det er politiet eller forbruker rådet så tror de at bare de truer litt så går det deres vei. Grunnen til at disse italienerne skulle ringe politiet (og service innstilt som jeg er tilbydde jeg meg å finne nummeret for dem og) var fordi de ikke fikk rom med sjøutsikt og balkong, dvs oppgraderte rom som koster mer. De skulle naturligvis ikke betale ekstra, de skulle bare få det. 1 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Grunnen til at disse italienerne skulle ringe politiet (og service innstilt som jeg er tilbydde jeg meg å finne nummeret for dem og) var fordi de ikke fikk rom med sjøutsikt og balkong, dvs oppgraderte rom som koster mer. De skulle naturligvis ikke betale ekstra, de skulle bare få det. Jeg sitter her og håper at de faktisk hadde ringt politiet, for så å bli skjelt ut når politiet hørte klagen Hadde en kunde truet meg med politiet, hadde jeg også tilbudt meg å finne nummeret. Søren heller, jeg hadde til og med tastet nummeret og gitt telefonen til vedkommende. Det jeg har blitt truet med, er folk som skal gå til pressen, og ei dame (som endte opp med å kalle meg "din lille nerd" fordi jeg spurte om jeg fikk lov til å snakke ferdig) fokuserte veldig på at hun var forbrukerjournalist. Ja, også de som skal gå til Forbrukerrådet, TV 2 Hjelper deg og FBI med fullstendig usaklige klager. Tror disse tre får ganske mange latterlige klager som de kan le høyt av i løpet av et år Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Det er ikke alle som bare kommer med trusselen om å gå hit og dit, noen gjør det faktisk også ... "Skjermen knuste helt av seg selv altså, mens PCen sto på lading. Jeg var ikke hjemme en gang" "Datteren min behandler alltid tingene sine med respekt, og jeg tror hun aldri i livet har ødelagt en leke" "Nå må dere ringe butikken og si at jeg har angrerett på denne støvsugeren jeg kjøpte for 5 minutter siden" - "Eh, nei?" Endret 24. mai 2010 av BeFs Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 "Skjermen knuste helt av seg selv altså, mens PCen sto på lading. Jeg var ikke hjemme en gang" https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1228887&st=0 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Det er ikke alle som bare kommer med trusselen om å gå hit og dit, noen gjør det faktisk også . Hvor da, nøyaktig? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Det er ikke alle som bare kommer med trusselen om å gå hit og dit, noen gjør det faktisk også . Hvor da, nøyaktig? Sjekk signaturen hans. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Lærling? Burde de ikke heller ansette jurister der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå