Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Tråden handler løst og fast om kundeopplevelser, selgeropplevelser og småprat om dette. Det har vist seg å fungere veldig bra, tråden har nå snart 3000 innlegg :).

Om man mener dette er totalt feil, og lignende, er man velkommen til å sende meg en pm så kan vi diskutere det. Men ikke ta debatten i tråden, det er enda mer offtopic enn det man evt mener tråden er fra før av.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom nettopp på en rar kunde som ofte er innom der jeg jobber. Hun har alltid enten brødposer (sånne av plastikk) eller latexhansker på seg når hun skal betale. Hun virker litt spesiell, sikkert redd for alle bakteriene som er på pengene :p

Andre kunder som er plagsomme er de som alltid skal gå så fryktelig nøye over kvitteringen, og påstår at jeg har slått inn feil pris eller noe. Greit nok de få gangene jeg faktisk har gjort en feil, da er det bare å unnskylde og og rette opp.

Værre er det når kunden blir sur, og kjefter på meg, når det viser seg viser seg at det er ingenting feil på kvitteringen, og de har betalt akkurat det de skylder.

Noen kolleger irriterer meg også. For eksempel den overivrige typen. Han som tror han er så flink og kommer med "ideer" som sjefen egentlig synes er unødvendig, og bare gir ekstra arbeid.

Litt slik som dem typene i førstegangstjenesten som alltid måtte rekke opp hånden spørre om mer å gjøre på siste oppstilling for dagen. Hadde en slik på jobben en periode, det endte med at han måtte slutte fordi han var rett og slett udugelig.

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på det med kø. Er faktisk litt morro å se. Når den som sitter i kassa ringer på hjelp og en eller annen smart kunde finner på å hive varene sine på den ene ledige kassen slik at varene ligger der til den ansatte kommer, bare for å se at den som kommer setter seg i den andre kassen. Hvorfor ikke bare vente til den personen kommer og så se hvor denne setter seg, er nemlig ikke alltid slik at den som kommer har den kassen som du tror.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kom til å tenke på det med kø. Er faktisk litt morro å se. Når den som sitter i kassa ringer på hjelp og en eller annen smart kunde finner på å hive varene sine på den ene ledige kassen slik at varene ligger der til den ansatte kommer, bare for å se at den som kommer setter seg i den andre kassen. Hvorfor ikke bare vente til den personen kommer og så se hvor denne setter seg, er nemlig ikke alltid slik at den som kommer har den kassen som du tror.

That's a chance I'm willing to take. Ingenting diggere enn å treffe blink

Lenke til kommentar

Skulle hjelpe en person med noe dataoverføring til en ekstern enhet, så den personen tok med laptopen sin. Da vi skrudde på den, og trykket på finder på macen, var jammen en av mappene som lå rett der noe ala Backstreet Girls cd 1 / 2.. 

:ph34r:

Han reagerte ikke, tror jammen ikke han var klar over det sjøl. Jeg var kjapp med å komme meg bort derfra iallefall..

Lenke til kommentar
Dette minner meg forresten på noe som var litt tidig. Jeg sitter i kassen på en lørdag. Køene er lange. Kunden jeg holder på med holder på å pakke varene sine (<3 denne kunden). Så kommer det en mann ut fra intet og sier "Dette skal på egen regning". Jeg tenkte det var mannen hennes. Damen betaler sine varer, sier ikke et ord eller viser noe tegn til kjennskap til mannen. Så er det mannen sin tur. Betaler for 3-4 varer, og så går han. Viste ingen kjennskap til damen heller. "Smart!", tenkte jeg! :)

Huh? SÅ mannen snek i køen ved å utgi seg for å være makkeren til ho dama (som du liker?)??

Lenke til kommentar

Den gangen eg jobba i matbutikk fekk eg beskjed av sjefen at bæreposeknappen skulle ikkje brukast. Folk skulle ikkje betale for å få ta med seg varene heim!

Hehe, vi hadde møte her om dagen det var en medarbeider av meg som hadde den samme instillingen.. Han jobber der fast og at han tok 300kunder*6dager uka*50=90 000kr i året, som butikken mister i året pga dette med poser, og du kan tenke deg hvor mange poser det går igjennom året :p

Lenke til kommentar
Senest igår måtte jeg ta over kassa for en annen pga hu skal snyte nesa si, så blir hu borte i 15m..

Tenkt over at kvinner ofte pynter litt på sannheten?

Menn sier gjerne "Stikker og driter. Tar du over?"

Kvinner sier at de skal pudre nesen eller noe liknende.

Kan godt hende at hun hadde mensen og at det virkelig var nødvendig å bruke litt tid.

Men, hun kunne selvsagt presisert at det kom til å ta litt mer enn 15 sekunder, om hun visste det på forhånd.

Hadde hatt en dårlig dag.. pluss at hu er ofte sånn

Lenke til kommentar
Dette minner meg forresten på noe som var litt tidig. Jeg sitter i kassen på en lørdag. Køene er lange. Kunden jeg holder på med holder på å pakke varene sine (<3 denne kunden). Så kommer det en mann ut fra intet og sier "Dette skal på egen regning". Jeg tenkte det var mannen hennes. Damen betaler sine varer, sier ikke et ord eller viser noe tegn til kjennskap til mannen. Så er det mannen sin tur. Betaler for 3-4 varer, og så går han. Viste ingen kjennskap til damen heller. "Smart!", tenkte jeg! :)

Huh? SÅ mannen snek i køen ved å utgi seg for å være makkeren til ho dama (som du liker?)??

(<3 denne kunden)-delen var kun fordi dette var en effektiv kunde som pakket varene sine mens jeg scannet dem. Har ellers ingen følelser for denne personen som jeg ikke husker hvordan så ut :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...