Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker sånn om de som er i kassa (hele tida) er der for en grun.

 

Feks når jeg har vært på gulvet og fylt ut et helt bur med hermetikk og juice.

Så plinger de på meg fordi jeg skal ta vekk kurver (som de fint kunne funnet tid til ellers), ha selskap, klage over hvor fælt de har det pga det er så tungt og være i kassa...

Mmmjaah. Senest igår måtte jeg ta over kassa for en annen pga hu skal snyte nesa si, så blir hu borte i 15m..

 

Er jo ikke noe bedre å være på gulvet og få kjeft pga pizzan er 2 kr feil fra kvitering etcetc...

 

Noen som føler det samme?

Lenke til kommentar

Mange dårlige butikkansatte også der ute.

 

Var på biltema her en dag og skulle kjøpe et par batterier. Ingen kø i kassen. Det var heller ingen som satt i kassen. To ansatte står i døra litt bortenfor kassen og jabber med hverandre. Begge to ser meg men viser ingen hint til å komme bort til kassen.

 

Så står jeg der i kassen alene i sikkert fem minutt. Er ganske tålmodig av meg så først hoster jeg litt for å hinte om at "hei jeg vil betale", ingen reaksjon. De ser bare dumt på meg.

 

Til slutt blir jeg litt irritert og slenger batteriene på kassen og spør om jeg kan få betale for meg. Får ingen svar fra dem, men hun ene dama sier "uff" og går bort til kassen, slenger seg ned i stolen, skanner varene og sier "70!". Jeg svarer "takk" og går. Ikke noe hei eller hadet eller noenting fra henne. Utrolig frekt.

 

Også har vi den lokale kiwien hvor alle som jobber der tydeligvis alltid har en dårlig dag. Dette er voksne damer som burde vite bedre. Ikke hei, ikke hadet, ikke takk, de enser deg såvidt. Alle bortsett fra en unggutt som jobber der, han smiler alltid, sier hei og hadet og takk og alt det.

 

Faen slikt irriterer meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nesten alle over 40 som sitter i kassa er treige, kjipe, og hilser aldri. De tar lange pauser og alltid rett før rush-tiden. Noen andre med lignende erfaringer?

Ja. Alle røykerne på jobben min tar røykepauser HELE TIDEN! Og de går ALLTID to og to, selv om det er masse å gjøre.

Lenke til kommentar

han som skal ha forklaring på hva og hvorfor support-personen gjør det han gjør, helst detaljert forklaring, selv om han ikke vet forskjellen på kabinett og harddisk...

personlig gir jeg en god og veldig teknisk forklaring til brukeren sitter igjen som ett spørsmålstegn, oftest blir det stille da :p

Jeg må ofte forklare slike ting til kunder som i utgangspunktet ikke forstår hva jeg gjør og hvorfor jeg gjør det. Da holder det ikke å komme med noe slikt som at "resistansen i kretsen var så lav at strømmen ble så høy at ...", selv om jeg helst skulle vært foruten det spørsmålet. Kundene jeg betjener betaler for det jeg gjør, og det er ikke urimelig at de da får et fornuftig svar på hva jeg gjorde.

Lenke til kommentar

Også har vi den lokale kiwien hvor alle som jobber der tydeligvis alltid har en dårlig dag. Dette er voksne damer som burde vite bedre. Ikke hei, ikke hadet, ikke takk, de enser deg såvidt. Alle bortsett fra en unggutt som jobber der, han smiler alltid, sier hei og hadet og takk og alt det.

 

Faen slikt irriterer meg.

Den lokale ica butikken er en drøm! Muligens litt dyr, men det er verdt det. Unggutten som jobber der gikk i klasse med broren min, har ALLTID er smil på munnen/er i godt humør, damene som jobber der har alltid et stort smil på munnen, og samme med mennene. Det er en koselig butikk, hvor "alle kjenner alle"

Lenke til kommentar

Vi har en horribel Joker-butikk her i nærheten. Jeg husker at jeg en gang gikk bort til den for å handle inn noe filmsnacks. Jeg merket meg at jeg akkurat hadde råd til de varene jeg plukket ut. Da jeg hadde betalt, kom jeg på at det var umulig å komme seg hjem med varene uten pose, så jeg spurte pent om jeg kunne få en. Kjerringa bak kassen gav meg en, og sa "1 krone" med et surt ansiktsuttrykk. Da jeg sa at jeg dessverre ikke hadde flere penger var hun rask til å legge posen tilbake. Det endte med at jeg måtte si at jeg skulle komme innom med kronen dagen etterpå (!). Gjorde jeg det? Neppe!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Btw jeg elsker å bruke tegnspråk når jeg bestiller og ser dumt på dem når de ser dumt på meg, kan du ikke et av Norges offisielle språk så legg du ut papir og penn. Men nei, istedenfor står du der helt panikk og lurer på hva du skal gjøre.

 

Tegnspråk er da vitterlig ikke noe offisielt språk ennå. Ny språklov er ikke lagt frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Senest igår måtte jeg ta over kassa for en annen pga hu skal snyte nesa si, så blir hu borte i 15m..

 

Tenkt over at kvinner ofte pynter litt på sannheten?

Menn sier gjerne "Stikker og driter. Tar du over?"

Kvinner sier at de skal pudre nesen eller noe liknende.

 

Kan godt hende at hun hadde mensen og at det virkelig var nødvendig å bruke litt tid.

 

Men, hun kunne selvsagt presisert at det kom til å ta litt mer enn 15 sekunder, om hun visste det på forhånd.

Lenke til kommentar

Btw jeg elsker å bruke tegnspråk når jeg bestiller og ser dumt på dem når de ser dumt på meg, kan du ikke et av Norges offisielle språk så legg du ut papir og penn. Men nei, istedenfor står du der helt panikk og lurer på hva du skal gjøre.

 

Tegnspråk er da vitterlig ikke noe offisielt språk ennå. Ny språklov er ikke lagt frem.

 

Har handlet flere ganger hos en fyr som var stum. Det tok litt tid før jeg oppfattet det første gangen da han kun viftet med to fingre for å spørre om jeg trengte to poser. Har handlet der flere ganger etter det og ikke et eneste ord.

 

Plutselig spurte han "kvittering?" i dag for et par timer siden. Skvatt som faen :p. Han var ikke stum, bare ikke så pratsom av seg. Helt greit for min del :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Var på jobb i stad, det kom inn en kar som skulle ha en nintendo wii. Idet han skal betale spør han om vi kan pakke den inn, jeg sier pent at det har vi ikke mulighet til ettersom at vi ikke har pakkepapir. Kunden blir sur og sier at hvis vi ikke skaffer pakkepapir, kjøper han ikke varen av oss, selvom varen var dyrere andre steder på senteret. Kollegaen min stikker da opp på meny og skaffer litt pakkepapir til kunden. Mens jeg står der nede med kunden og venter. Mens vi venter småkjefter han om at vi ikke har pakkepapir og at dette var dårlige greier. Han sa også at vi måtte ta opp dette med sjefen og at vi nå holdt på å miste en kunde pga. dette. Når kollegaen min kommer ned igjen med papiret og pakker inn produktet, først da betaler kunden. Han får kvitering og går ut av butikken, ikke no takk eller hade, selvom vi sier hade idet han går ut av butikken...

Lenke til kommentar

han som skal ha forklaring på hva og hvorfor support-personen gjør det han gjør, helst detaljert forklaring, selv om han ikke vet forskjellen på kabinett og harddisk...

personlig gir jeg en god og veldig teknisk forklaring til brukeren sitter igjen som ett spørsmålstegn, oftest blir det stille da :p

Jeg må ofte forklare slike ting til kunder som i utgangspunktet ikke forstår hva jeg gjør og hvorfor jeg gjør det. Da holder det ikke å komme med noe slikt som at "resistansen i kretsen var så lav at strømmen ble så høy at ...", selv om jeg helst skulle vært foruten det spørsmålet. Kundene jeg betjener betaler for det jeg gjør, og det er ikke urimelig at de da får et fornuftig svar på hva jeg gjorde.

 

de får oftest vite akkurat hva jeg gjør, saken er at de ikke skjønner hva jeg sier.

enhver kolega av meg ville skjønt akkurat hva jeg sa og gjorde, men oftest ikke brukeren som sitter i andre enden og knapt vet forskjell på en fil og en mappe.

så, de får svar på det de lurer på, jeg bare "fordummer" det ikke ;)

 

ellers har faktisk kundene mine absolutt ingenting med hva jeg gjør så lenge problemet deres blir fikset.

Lenke til kommentar

Det er faktisk utrolig mange som ikke sier hei til meg på jobben. Jeg jobber med service og vareutlevering og folk må ringe på en knapp for at jeg skal komme. Hver gang jeg runder hjørnet slik at kunden ser meg gjør jeg det med et smil og "Hallo/god dag". De fleste legger bare kvitteringen sin på disken eller sier etternavnet sitt. Min stilling fører jo med en del kjefting fra misfornøyde kunder, men det er folk som ikke klager og samtidig er veldig uhøflige som faktisk går litt inn på meg.

 

Det som er gøy er at jeg får generelt god service selv når jeg handler i andre butikker, eller skal klage. Kan vedde på at det er fordi jeg opptrer høflig og tålmodig med godt humør.

Lenke til kommentar

Var på jobb i stad, det kom inn en kar som skulle ha en nintendo wii. Idet han skal betale spør han om vi kan pakke den inn, jeg sier pent at det har vi ikke mulighet til ettersom at vi ikke har pakkepapir. Kunden blir sur og sier at hvis vi ikke skaffer pakkepapir, kjøper han ikke varen av oss, selvom varen var dyrere andre steder på senteret. Kollegaen min stikker da opp på meny og skaffer litt pakkepapir til kunden. Mens jeg står der nede med kunden og venter. Mens vi venter småkjefter han om at vi ikke har pakkepapir og at dette var dårlige greier. Han sa også at vi måtte ta opp dette med sjefen og at vi nå holdt på å miste en kunde pga. dette. Når kollegaen min kommer ned igjen med papiret og pakker inn produktet, først da betaler kunden. Han får kvitering og går ut av butikken, ikke no takk eller hade, selvom vi sier hade idet han går ut av butikken...

Hah, dere får faktisk slike folk i en butikk også? Trodde de kanskje oppførte seg litt bedre når man møter noen fjes til fjes.

 

 

Uansett, kjenner til typen. Ganske vanlig på telefonsupport.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...