Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow. Du er en idiot. Jeg håper sjefen din blir oppmerksom på holdningen din i nærmeste fremtid.

 

Mhm, de medansatte lurer på hvordan jeg jobber med et så godt humør, og to av sjefene mine (jeg har ingen kontakt med den tredje) favoriserer meg, så jeg ser ingen problem med hvordan jeg arbeider. Så vidt jeg er klar over tenker de fleste medansatte i min aldersgruppe (rett og slett alle under 50) likt som meg, og vi diskuterer ofte hvordan kunder klarer å irritere oss. For the record hadde jeg ingen problemer med det jeg skrev de første ukene jeg jobbet, men etter 15 måneder av "Sitter du her å venter på meg?", noe jeg selvsagt tar med et smil hver eneste gang for kundens skyld, da er det ikke like søtt lengre.

 

Så hvis det er noe sjefene mine legger merke til det så er det "Neimen, for en flink ansatt!".

 

Takk for kommentarer.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
"Sitter du her å venter på meg?", noe jeg selvsagt tar med et smil hver eneste gang for kundens skyld, da er det ikke like søtt lengre.

 

 

 

 

"Nei, jeg venter på mitt livs kjærlighet og toppgevinsten i Lotto, men når du først er her kan jeg selvfølgelig hjelpe deg"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

En som har skjønt det ja.

 

Tenker jeg kan legge ved denne morsomme Torsdagsklubb videon av Henrik Elvestad:

 

 

Antar at surpompene ovenfor ikke syntes den er så morsom, men noen får vel en latter ut av den.

 

haha :yes:

Lenke til kommentar
For the record hadde jeg ingen problemer med det jeg skrev de første ukene jeg jobbet, men etter 15 måneder av "Sitter du her å venter på meg?", noe jeg selvsagt tar med et smil hver eneste gang for kundens skyld, da er det ikke like søtt lengre.

 

En ting jeg ikke skjønner; Hvordan i all verden klarer du å la deg irritere av den kommentaren? Det er jo bare en helt vanlig sosial hilsegreie? Er jo akkurat som å bli irritert over at kundene sier "hei!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
men etter 15 måneder av "Sitter du her å venter på meg?", [...]

 

En ting jeg ikke skjønner; Hvordan i all verden klarer du å la deg irritere av den kommentaren? Det er jo bare en helt vanlig sosial hilsegreie? Er jo akkurat som å bli irritert over at kundene sier "hei!"

 

Vet ikke om noen ansatte som ikke lar seg irritere av den. Er det en annen ansatt som får høre den, skal man ikke se vekk ifra at han/hun ser over på nærmeste ansatte og ruller med øynene. Tror du nesten må sitte der i 15 måneder selv. Ja, jeg utfordrer deg til det.

 

Et 'Hei!' er helt supert. Den liker jeg. De 20-120 sekundene som etterfaller blir da automatisk langt mer positive enn om kunden bare slenger oppå varene og ber om en pose.

Lenke til kommentar
For the record hadde jeg ingen problemer med det jeg skrev de første ukene jeg jobbet, men etter 15 måneder av "Sitter du her å venter på meg?", noe jeg selvsagt tar med et smil hver eneste gang for kundens skyld, da er det ikke like søtt lengre.

 

En ting jeg ikke skjønner; Hvordan i all verden klarer du å la deg irritere av den kommentaren? Det er jo bare en helt vanlig sosial hilsegreie? Er jo akkurat som å bli irritert over at kundene sier "hei!"

 

prøv du å få denne 30 ganger om dagen i 15 mnd, tror du og hadde blitt litt lei etter hvert

Endret av Borbra
Lenke til kommentar
Vet ikke om noen ansatte som ikke lar seg irritere av den. Er det en annen ansatt som får høre den, skal man ikke se vekk ifra at han/hun ser over på nærmeste ansatte og ruller med øynene. Tror du nesten må sitte der i 15 måneder selv. Ja, jeg utfordrer deg til det.

 

Et 'Hei!' er helt supert. Den liker jeg. De 20-120 sekundene som etterfaller blir da automatisk langt mer positive enn om kunden bare slenger oppå varene og ber om en pose.

 

Jeg har jobbet mye med kunder selv, og har selvfølgelig selv hørt mye av de samme dårlige vitsene om og om igjen. Mulig det bare er meg, men selv om jeg ikke synes de er morsomme er det bare hyggelig at folk er sosiale og drar igang en samtale. Kunne ikke falle meg inn å la meg irritere av folk som bare forsøker å være hyggelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må jo skjønne at det er ikke bare ansatte som kan ha en dårlig dag, har selv latt være å snakke til en som satt i kassa for at jeg var irritert og gidda ikke å snakke med en sur tone til den som satt i kassafor å gjøre H*nnes dag dårlig.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Må jo skjønne at det er ikke bare ansatte som kan ha en dårlig dag, har selv latt være å snakke til en som satt i kassa for at jeg var irritert og gidda ikke å snakke med en sur tone til den som satt i kassafor å gjøre H*nnes dag dårlig.

Hvis jeg sier hei, og spør om du skal ha pose, og du står og stirrer surt på meg, eller snur deg vekk, så kommer jeg til å slette handelen din, og gå til neste kunde til du har bestemt deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må jo skjønne at det er ikke bare ansatte som kan ha en dårlig dag, har selv latt være å snakke til en som satt i kassa for at jeg var irritert og gidda ikke å snakke med en sur tone til den som satt i kassafor å gjøre H*nnes dag dårlig.

 

Selvsagt kan kunder også ha dårlige dager. Men når de ansatte har dette, så oppfører de jo seg ikke som rasshøl for det om da.

 

Og ja - hvis du nekter å svare en som jobber for å tjene akkurat DEG der og da, da er du et rasshøl.

Lenke til kommentar

Må jo skjønne at det er ikke bare ansatte som kan ha en dårlig dag, har selv latt være å snakke til en som satt i kassa for at jeg var irritert og gidda ikke å snakke med en sur tone til den som satt i kassafor å gjøre H*nnes dag dårlig.

 

Selvsagt kan kunder også ha dårlige dager. Men når de ansatte har dette, så oppfører de jo seg ikke som rasshøl for det om da.

 

Og ja - hvis du nekter å svare en som jobber for å tjene akkurat DEG der og da, da er du et rasshøl.

 

Det er jo bare snakk om i en vanlig matbutikk, hvis jeg har en dårlig dag gidder jeg jo ikke å dra på feks elkøp å skal ha men ny telefon å så gidder jeg ikke å svare folkene som skal hjelpe

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Syns den kommentaren er særdeles lite plagsom.

 

Men kunder som ikke svarer er noe dritt. Har mer enn en gang avbrutt handelen med en kunde fordi han/hun nektet å kommunisere.

Hvorfor avbryter du handelen bare fordi en person ikke vil snakke med deg, kanskje de ikke er i humør til å snakke med noen men trenger noe enda?

Lenke til kommentar

Så du greier ikke si "nei, takk" eller nikke når du får et spørsmål om du skal ha en pose bare fordi du har en dårlig dag?

 

Selvfølgelig, men snakker ikke hvis jeg ikke må når jeg har en dårlig dag. Er jo ikke sånn at jeg bare står der som en fjern tufs.Blir mere mumling en snakking. Kommer egentlig an på hvor dårlig dagen er, om jeg sier hei eller bare gir et lite nikk.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...