Slitenkæll Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Its me benji: Nettopp, men fakta er det at folk flest ser ned på de som jobber i butikker, spesielt fastfood. Sånn er det uheldigvis bare :/ Hmm ja det er vell noen som gjør det, sånn er det bare. Men tipper de fleste bare ser på det som nok en jobb Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Det er vel neppe et svindelforsøk, men det kan være til de grader irriterende. Og som regel skyldes det ikke en stor omorganisering, men latskap\forglemmelse\annen "udugelighets"årsak. Å irritere kundene sine når det så enkelt kunne vært unngått (i de *aller fleste* tilfeller) er rett og slett dårlig behandling av kundene. Endret 10. mai 2010 av NgZ 1 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Forglemmelse = udugelighet = dårlig behandling av kunden? Jeg tror vi er prinsipielt uenig om hvilke standarder man skal ha til kundebehandling. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Jobber på Coop Obs! Ting som irriterer: - Ting er stille, jeg har endelig blitt kvitt kundene. Så kommer de selvsagt sekunder senere med kommentarer som "Sitter du der å venter på meg, ja?". Da får jeg ofte lyst å fortelle dem at det er ikke tilfeldig at jeg sitter lavt i stolen, 30cm lengre bak enn vanlig, og har åpnet frukt-kode-boken og plassert den veldig godt til for at kunder ikke skal kunne se hodet mitt! - "Nå må du ikke sove!", surt sagt, kommer også. For svarte svingende, jeg har et trøtt ansikt, en trøtt jobb, og kunder er ikke akkurat høydepunktet i arbeidsdagen min! - Vi har for øyeblikket tilbud på 8pakninger med toalettpapir. Disse har vi selvsagt enkle koder på. Jeg forteller så kunden om at han/hun ikke trenger å ta disse opp på båndet. Men hva gjør neste kunde? Rat bastarden plasserer de oppå! - Poser. Jeg spør om vedkommende skal ha en pose. Kunden later totalt som om han/hun ikke hører spørsmålet. Har begynt å belaste alle med poser, dersom de ikke svarer! Er vel derfor jeg har den koppen med 1kroninger i, for å gi penga tilbake om de reagerer på det. (I tillegg til å veksle 50-øringer) - Kunder som står i kø. Jeg forstår det at å stå i kø kan være jævla kjedelig, men det må da for svarte svingende være bedre ting å gjøre enn å STIRRE PÅ MEG de 4 minuttene de står der! Stirrer faen meg tilbake når jeg venter på at kunden skal betale!! Da ser de vekk ja, det kan jeg fortelle. Man blir pokker så god i stirrekonkurransen i dagligvarebutikker om man bare vil! - Mobilbruk ved kassen. Ojsann, der passerte kunden det store skiltet som har et bilde av en telefon på seg og en stor rød strek over. Hva faller det da inn for kunden å gjøre? Joda, ta opp telefonen og taste inn et nummer og trykke den grønne knappen. Vel vet du hva? Du skal faen meg betale for 3 poser selv om jeg bare gir deg 2 når du faen meg ignorerer meg pga telefonen da! - Når jeg BEEPer varene, hva kan da kunden gjøre for å være litt produktiv? Man skulle da tro at kunden kunne begynne å pakke ned varene. Det er blant annet derfor jeg spør, "Vil du ha noen poser med én gang?" *HINT HINT*. Med én gang betyr at jeg stopper opp med varene i noen sekunder for å gi deg poser! Men neida, å pakke ned varene deres kan ikke skje før betalingen er gjort, ser du! Mens jeg BEEPer skal kunden stirre på den dumme skjermen og få med seg hver eneste vare og pris. Og hva skjer etter betalingen? Jo, da skal han se over kvitteringen! Og til slutt skal han begynne å pakke varene sine, men vet dere hva? Da er båndet mitt helt fullt! Jeg har ingen steder å plassere neste kundes varer, så vet dere hva? Jeg tar meg en 100 sekunders pause. In your face! Deres egen feil! - Tilbake til posene. Vil dere vite hva som er sykt LAME å svare når jeg spør om dere vil ha poser? "Ja, jeg har jo ikke plass i lommene!". Kudos til de som er så kreativ at de faktisk tar henda i lomma for å peke det at "Her er det ikke plass!" - Som sagt jobber jeg på Coop Obs! Vi har 6 avdelinger. Tror dere ikke at kundene blir sure når de finner ut at jeg ikke vet så mye om akkurat den avdelingen de spør om hjelp på, når jeg skal gå forbi der i lunsjen min? Vi er ikke bare én butikk, vi er et MARKED (hypermarked). Jeg sitter jo forsåvidt i kassen som dere har forstått nå, og har dermed ingen anelse om noe som helst, annet enn det jeg erfarer fra kassen (BEEP, BEEP, BEEP, medlemskort?) - Skjer med overflod av sjenerte 13-16 årige jenter? Samme greia som med folk som ignorerer det store pose-spørsmålet, ikke en lyd. Ikke øyekontakt engang. Jeg er 19, skulle noen lure. God natt. Endret 10. mai 2010 av Toppris Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Forglemmelse = udugelighet = dårlig behandling av kunden? Jeg tror vi er prinsipielt uenig om hvilke standarder man skal ha til kundebehandling. Jeg mener at man ikke skal irritere kunden unødig. Når det som hovedregel er fantastisk enkelt å sørge for at prisen blir satt på plass omtrent samtidig som varen, er det virkelig unødig å ikke gjøre det. I tillegg er det et lovbrudd å ikke ha pris på varene, og det burde jo være et ekstra incentiv for å ha det på plass. Men fortsatt kan ta det ta flere dager før produkter er priset. Likevel skal man ikke kunne si at det er lite hensynfult ovenfor kunden, aka dårlig behandling? Ja, da er vi nok uenige om standarder. Det er utrolig irriterende når noe ikke er priset, særlig når prisen på varen kan koste alt fra 0,5x-10x av hva du tror. Og det er så jævlig enkelt å unngå. Endret 10. mai 2010 av NgZ Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Kjenner meg så jævelig godt igjen. Kassa i dagligvare må være tidenes trøtteste jobb. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Det er vel neppe et svindelforsøk, men det kan være til de grader irriterende. Og som regel skyldes det ikke en stor omorganisering, men latskap\forglemmelse\annen "udugelighets"årsak. Å irritere kundene sine når det så enkelt kunne vært unngått (i de *aller fleste* tilfeller) er rett og slett dårlig behandling av kundene. Jada, for det blir gjort med vilje for og irritere dere kunder. Right. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Forglemmelse = udugelighet = dårlig behandling av kunden? Jeg tror vi er prinsipielt uenig om hvilke standarder man skal ha til kundebehandling. Jeg mener at man ikke skal irritere kunden unødig. Når det som hovedregel er fantastisk enkelt å sørge for at prisen blir satt på plass omtrent samtidig som varen, er det virkelig unødig å ikke gjøre det. I tillegg er det et lovbrudd å ikke ha pris på varene, og det burde jo være et ekstra incentiv for å ha det på plass. Men fortsatt kan ta det ta flere dager før produkter er priset. Likevel skal man ikke kunne si at det er lite hensynfult ovenfor kunden, aka dårlig behandling? Ja, da er vi nok uenige om standarder. Det er utrolig irriterende når noe ikke er priset, særlig når prisen på varen kan koste alt fra 0,5x-10x av hva du tror. Og det er så jævlig enkelt å unngå. Så når jeg har laget en utstilling og er ferdig med det utnom prisen. skal jeg hjelpe de 10 som er i kø på kassa eller skal jeg la de vente og si det er viktigere å prise varene?. Regner med de 10 i kassa blir kjempeglade fordi jeg heller valgte å bruke 5 minutter på å prise varene istedenfor å hjelpe de. De må jo være glade for det, varene er jo priset. Endret 10. mai 2010 av Cosmo Kramer Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Jeg synes synd på noen. Men det er ikke deg, det er arbeidsgiveren din. Haha, stakkars, de forstyrrer deg når du har forsøkt å gjemme deg inni kassen for å slippe å jobbe. Sett på maken. Og i tillegg er det noen som prøver å slå en spøk så dagen din ikke kun skal være grå og nitrist. I tillegg er de ikke synske, og vet dermed ikke av seg selv at du er på vei tillunsj og ikke jobber på den avdelingen der du befinner deg, i uniform, som alle andre som jobber på den avdelingen. Makan. Gypsy: Nei for det sier jeg jo... Men det er jo en grei unnskyldning neste gang jeg ikke har tatt oppvasken, eller kommer en time for sent. "Men jeg gjør det ikke FOR å irritere deg, vennen, så DA mådet jo vøre helt greit." red@Kramer: For det første kan du prise varene først, om det er pris på hyllekant. For det andre skal du ta kundene i kassen, men du skal i hvert fall ha på plass prisen før jeg kommer igjen dagen etter. Endret 10. mai 2010 av NgZ 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 når man lager en utstilling skal prisen settes på ETTER da det ikke alltid har hyllekant. Er ikke alltid vi rekker å prise varene med en gang da det faktisk er viktigere å hjelpe kundene. for alt kunden vet så kan varene vært uten pris i 2 min før han kom inn. ergo er det teit å klage! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Det spørs nå hvordan kunden oppfører seg. Jeg synes bare det er bra at man minner betjeningen hyggelig på at priser mangler på en vare, det kan være glemt eller oversett også. Å klikke i vinkel og kaste ting på personalet derimot - eller generelt bli sur og grinete - det er det jo ikke noe poeng i. Men om butikken stadig er dårlig på å prise varer er det fullt forståelig at kunden blir irritert, og da er det også med rette. Men er vi enige om at det ikke/svært sjelden er noen unnkyldning for å ikke ha pris på hyllekant da, siden den kan settes på først? Endret 10. mai 2010 av NgZ Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 den kan ikke alltid settes på først. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Mitt syn på rettferdighet er veldig styrt av intensjoner. Det verste man kan gjøre er å irritere noen med vilje. En mellomting er å gjøre noe man ikke visste ville irritere personen, eller at man ikke er oppmerksom/effektiv nok og derfor gjør noe som irriterer. Jeg skiller veldig klart mellom disse tingene, slik at hvis en butikk har priser på det meste men ikke på én ting, så regner jeg med at det ikke er svindelforsøk. Allerede da er de ikke den verste typen, og da skal jeg være rimelig frustrert den dagen for å reagere nevnverdig på det. Hvis det er snakk om at en av de ansatte glemte det, ble distrahert i øyeblikket eller måtte ta seg av noe som var viktigere så anser jeg det som innenfor rimelighetens grenser og absolutt ikke kritikkverdig. Hvis butikken tar i bruk et system som konsekvent er ineffektivt, enten av latskap/lite villighet til å endre system eller ren og skjær ignoranse for konsekvensene det ineffektive systemet har, så er kritikkverdig - men det er noe jeg aldri har opplevd. Akkurat det med hva som er lovpålagt eller ei i en slik sak jeg beskrev som "absolutt ikke kritikkverdig" synes jeg er utrolig sneversynt og kanskje på grensen til barnslig. Det er en grunn til at man sier "Jeg siiiiier det!" mindre og mindre etterhvert som man vokser opp - man forstår at man kan bruke skjønn. Når det er snakk om en ærlig feil og man begynner å snakke om at det er ulovlig så synes jeg bare man er vanskelig. Slik atferd er utpreget blant de som har Asbergers syndrom, og i min erfaring også blant de jeg selv mener sliter litt med de sosiale antennene på samme måte som de med AS. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hvis butikken tar i bruk et system som konsekvent er ineffektivt, enten av latskap/lite villighet til å endre system eller ren og skjær ignoranse for konsekvensene det ineffektive systemet har, så er kritikkverdig - men det er noe jeg aldri har opplevd.Tja, den lokale Rema-en er elendig på å prise utstillinger. Det er regelen snarere enn unntaket at de mangler. Nå skal det sies at jeg ikke helt ser problemet varer som uansett ikke koster allverden, men det irriterer sikkert noen, og er unødvendig. I mine øyne er det verre med dyrere gjenstander i hobbybutikker, byggvarehus og liknende. Stort sett skal det så lite til å prise varer, at det for meg blir veldig merkelig at man lar være, uansett hvor ubetydelig man måtte mene det er. Når det gjelder lovligheten, så synes jeg det burde være et ekstra incentiv for å sørge for at varer er priset, fordi jeg innbiller meg at bedrifter flest øsnsker å holde seg på riktig side av lovverket. Og det selv når det både koster mer og er snakk om langt merkeligere og uforståelige regler. Jeg tror imidlertid ikke det er veldig mange kunder som hyler opp om lovverk og anmeldelse fordi prisen på sjarlottløken mangler. I tilfelle skal jeg være enig med deg i at de neppe er helt A4. Men jeg mener uansett at det vitner om lite respekt for kunden å være dårlige på merking av pris. Akkurat som jeg mener det er dårlig kundebehandling å yte dårlig kundeservice på andre områder. 1 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Wow. Du er en idiot. Jeg håper sjefen din blir oppmerksom på holdningen din i nærmeste fremtid. 1 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Wow. Du er en idiot. Jeg håper sjefen din blir oppmerksom på holdningen din i nærmeste fremtid. 2nd that. Høres ut som en mann som er fullstendig utbrent Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 2nd that. Høres ut som en mann som er fullstendig utbrent Hørtes ut som en utslitt mann i en alder av 19.. Tenk hvis jeg skulle klaget over at kunder forstyrret meg mens jeg leste blader på jobben. Nei fy! 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Selv ike på en hyllekant? Why? i en elektrobutikk er det ikke alltid hyllekant og man setter en prisplakat utpå en av varene. da er det veldig hardt å sette på prislappen før jeg er ferdig med å lage utstillingen! og som oftest er det kunder å ta seg av og da prioriterer ejg de. og det er ikke ulovelig å vente med å prise varene til jeg er ledig igjen Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 2nd that. Høres ut som en mann som er fullstendig utbrent Hørtes ut som en utslitt mann i en alder av 19.. Tenk hvis jeg skulle klaget over at kunder forstyrret meg mens jeg leste blader på jobben. Nei fy! Fikk litt sånn black books feeling på det der. heheh http://www.youtube.com/watch?v=5ip9LXmPysk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå