NgZ Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 DU MÅ JO FATTE OG BEGRIPE AT MAN IKKE SKAL TRENGE Å LESE BRUKSANVISNINGEN!!!!!!!! Tenk så greit det hadde vært å hjelpe kunder om alle hadde gjort det først.. Ellers synes jeg du skulle være forsiktig med å si at forbrukerrådet er flinke til å lyve om rettigheter. Det er nemlig en løgn, og vips, så lyverdu om rettigheter likevel. Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Nei, er ikke Kåre-Johnny heller. Er ikke noe med Kaare/Kåre. Forteller jeg det så finner dere lett ut hvem jeg er, så frister lite du Kjell-Inge Røkke? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 uansett, den mest brukte kommentaren jeg hører er "siden det ikke står pris på den varen, er den gratis da?" jeg HATER folk som spør om det. Takk for tipset, den skal jeg begynne å bruke (og ja, jeg misliker når butikker ikke greier å prise varene sine - det er de lovpålagt å gjøre.) Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) En venninne fortalte denne, er en stund siden: To gutter var i butikken og han ene kjøpte deodorant. Hun spør om han vil ha pose, og da sier kameraten at han tar det jo bare under armen. Sånn badum-tisch øyeblikk. Endret 10. mai 2010 av Matsemann 2 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 En venninne fortalte denne, er en stund siden: To gutter var i butikken og han ene kjøpte deodorant. Hun spør om han vil ha pose, og da sier kameraten at han tar det jo bare under armen. Sånn badum-tisch øyeblikk. http://www.trommelyd.no/ er det den du mener Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Deodoranten under armen er morsomt. Det skal jeg begynne å si. Det er synd at jeg kjøpte ny deodorant i forrige uke. 1 Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 *kaste deodoranten sin* Og forbrukerrådet lyver kanskje ikke, men det er synd at de formulerer seg slik at kunder ofte misforstår i brosjyrene sine og på hjemmesiden sin. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 En venninne fortalte denne, er en stund siden: To gutter var i butikken og han ene kjøpte deodorant. Hun spør om han vil ha pose, og da sier kameraten at han tar det jo bare under armen. Sånn badum-tisch øyeblikk. Det er veldig mulig at det var meg. Jeg dro inn på et parfymeri med en kompis da han skulle ha deodorant, og da damen bak kassen spurte om han ville ha pose sa jeg "Neida, han tar den under armen" og lo av meg selv. Hun lo også, og jeg sa "Uff, du ler på utsiden og dør inni deg". Da lo hun faktisk. JEG ER GØYAL KUNDE IKKE SANT. 2 Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg er i den oppfatning at en del mennesker ser på ansatte i butikker og andre "lav status" jobber som McDonalds som undermennesker. En jeg kjenner har skikkelig dålig holdning mot ansatta i butikker og jeg skjemmes når jeg er sammen med han. Selv liker jeg å være hyggelig å svare med et smil til alle typer mennesker. Jeg vet at det gjør godt Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg er i den oppfatning at en del mennesker ser på ansatte i butikker og andre "lav status" jobber som McDonalds som undermennesker. De menneskene som ser mest ned på butikkansatte, er afrikanske damer. Makan til ekle og ufordragelige kjerringer skal du lete lenge etter... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Har lagt merke til det, ofte er de litt større damer som kommer der å nermest "kjører over ansatte, og mange ganger også andre kunder, skulle jo tro de eide butikken. Endret 10. mai 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Demonican Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hadde en kunde innom her for noen uker siden, han hadde vært innom med tven sin ca 3 ganger. hvor den siste gangen var det ingen feil funnet, og han ble fakturert 500 kr for posten + tiden det tok for å sjekke tven. Men han skjønte heldigivs at det ikke var vi som styrte gangen i dette, og han holdt seg rolig og behersket, hyggelig tilogmed. Så det endte med at vi slettet fakturaen. Her på lørdag kom han tilbake med det samme problemet på tven, og spurte da veldig høflig om det var noe vi kunne gjøre, endte med at, siden han hadde oppført seg såpass bra til å være i den kjipe situasjonen at vi krediterte tven, slik at han kunne ta med seg en flett ny en samme ettermiddagen. Kan tro han ble fornøyd. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Her på lørdag kom han tilbake med det samme problemet på tven, og spurte da veldig høflig om det var noe vi kunne gjøre, endte med at, siden han hadde oppført seg såpass bra til å være i den kjipe situasjonen at vi krediterte tven, slik at han kunne ta med seg en flett ny en samme ettermiddagen. Kan tro han ble fornøyd. Godt eksempel på at man kommer mye lengre med å være høflig, selv om man blir litt irritert. Har flere eksempler selv på kunder som har gått glade og fornøyde fra oss fordi de er høflige og saklige overfor oss, og kunder som må ta til takke med kun det de har krav på, fordi de var sure og vrange, og dermed går derfra misfornøyde. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hadde en kunde innom her for noen uker siden, han hadde vært innom med tven sin ca 3 ganger. hvor den siste gangen var det ingen feil funnet, og han ble fakturert 500 kr for posten + tiden det tok for å sjekke tven. Men han skjønte heldigivs at det ikke var vi som styrte gangen i dette, og han holdt seg rolig og behersket, hyggelig tilogmed. Så det endte med at vi slettet fakturaen. Her på lørdag kom han tilbake med det samme problemet på tven, og spurte da veldig høflig om det var noe vi kunne gjøre, endte med at, siden han hadde oppført seg såpass bra til å være i den kjipe situasjonen at vi krediterte tven, slik at han kunne ta med seg en flett ny en samme ettermiddagen. Kan tro han ble fornøyd. Finnes det en måte å formidle slikt til alle landets innbyggere, slik at de forstår hvordan verden fungerer? Jeg blir stadig imponert av folk som kjefter fra de kommer inn døren og avslutter med å klage på dårlig kundebehandling. Hva med dårlig kundebehandler-behandling? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 ... han drar kortet 2 ganger før jeg ser at det er NAF medlemskortet til karen. Jeg nevner det til han og han finner et nytt kort. Jeg har betalt med NAF-kort på Prix av alle ting. http://www.naf.no/Medlemskap-og-fordeler/Medlemsfordeler/NAF-Fordel-Xtra/ Nå ser jeg at NAF har tatt bort BankAxept og gått over til ren MasterCard. Men før hadde dem BankAxept som trakk rett fra en kassakreditt Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 uansett, den mest brukte kommentaren jeg hører er "siden det ikke står pris på den varen, er den gratis da?" jeg HATER folk som spør om det. Takk for tipset, den skal jeg begynne å bruke (og ja, jeg misliker når butikker ikke greier å prise varene sine - det er de lovpålagt å gjøre.) vet at det er lovpålagt å ha priser på alt, men som regel er det snakk om nye varer (eks. sommermøbler) som er blitt satt ut i butikken samme dagen og vi har ikke rukket å sette priser på de enda. dette er fordi vi ikke har varene i selve butikken, men på lageret vegg i vegg med butikken, og varene i butikken bare står på utstilling. eller feks når vi reorganiserte halve butikken (stor butikk på ca 5500 kvm) og det tok litt tid før gamle priser ble flyttet over til nye hyller, eller helt nye priser kom opp. Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg er i den oppfatning at en del mennesker ser på ansatte i butikker og andre "lav status" jobber som McDonalds som undermennesker. En jeg kjenner har skikkelig dålig holdning mot ansatta i butikker og jeg skjemmes når jeg er sammen med han. Selv liker jeg å være hyggelig å svare med et smil til alle typer mennesker. Jeg vet at det gjør godt Lav status jobber? javell en jobb er vell en jobb i mine øyne. Hvordan skulle du ellers fått burgeren din eller betalt varene dine. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Its me benji: Nettopp, men fakta er det at folk flest ser ned på de som jobber i butikker, spesielt fastfood. Sånn er det uheldigvis bare :/ Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg er også litt skeptisk til innstillingen "Det er man lovpålagt til å gjøre" med innstillingen om at manglende pris på en vare er gjort bevisst for å svindle kunden, og ikke fordi varen nettopp kom inn og det er en fortløpende prosess. Ikke at jeg sier at du er sånn, cecolon - jeg kom bare på det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå