Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

DU MÅ JO FATTE OG BEGRIPE AT MAN IKKE SKAL TRENGE Å LESE BRUKSANVISNINGEN!!!!!!!! :tease:

 

Tenk så greit det hadde vært å hjelpe kunder om alle hadde gjort det først..

 

Ellers synes jeg du skulle være forsiktig med å si at forbrukerrådet er flinke til å lyve om rettigheter. Det er nemlig en løgn, og vips, så lyverdu om rettigheter likevel. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uansett, den mest brukte kommentaren jeg hører er "siden det ikke står pris på den varen, er den gratis da?"

 

jeg HATER folk som spør om det.

Takk for tipset, den skal jeg begynne å bruke :) (og ja, jeg misliker når butikker ikke greier å prise varene sine - det er de lovpålagt å gjøre.)

Lenke til kommentar

En venninne fortalte denne, er en stund siden:

 

To gutter var i butikken og han ene kjøpte deodorant. Hun spør om han vil ha pose, og da sier kameraten at han tar det jo bare under armen.

Sånn badum-tisch øyeblikk. :p

Endret av Matsemann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En venninne fortalte denne, er en stund siden:

 

To gutter var i butikken og han ene kjøpte deodorant. Hun spør om han vil ha pose, og da sier kameraten at han tar det jo bare under armen.

Sånn badum-tisch øyeblikk. :p

Det er veldig mulig at det var meg.

 

Jeg dro inn på et parfymeri med en kompis da han skulle ha deodorant, og da damen bak kassen spurte om han ville ha pose sa jeg "Neida, han tar den under armen" og lo av meg selv. Hun lo også, og jeg sa "Uff, du ler på utsiden og dør inni deg". Da lo hun faktisk.

 

JEG ER GØYAL KUNDE IKKE SANT.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er i den oppfatning at en del mennesker ser på ansatte i butikker og andre "lav status" jobber som McDonalds som undermennesker. En jeg kjenner har skikkelig dålig holdning mot ansatta i butikker og jeg skjemmes når jeg er sammen med han.

Selv liker jeg å være hyggelig å svare med et smil til alle typer mennesker. Jeg vet at det gjør godt :D

Lenke til kommentar

Jeg er i den oppfatning at en del mennesker ser på ansatte i butikker og andre "lav status" jobber som McDonalds som undermennesker.

De menneskene som ser mest ned på butikkansatte, er afrikanske damer.

 

Makan til ekle og ufordragelige kjerringer skal du lete lenge etter...

Lenke til kommentar

Hadde en kunde innom her for noen uker siden, han hadde vært innom med tven sin ca 3 ganger. hvor den siste gangen var det ingen feil funnet, og han ble fakturert 500 kr for posten + tiden det tok for å sjekke tven. Men han skjønte heldigivs at det ikke var vi som styrte gangen i dette, og han holdt seg rolig og behersket, hyggelig tilogmed. Så det endte med at vi slettet fakturaen. Her på lørdag kom han tilbake med det samme problemet på tven, og spurte da veldig høflig om det var noe vi kunne gjøre, endte med at, siden han hadde oppført seg såpass bra til å være i den kjipe situasjonen at vi krediterte tven, slik at han kunne ta med seg en flett ny en samme ettermiddagen. Kan tro han ble fornøyd.

Lenke til kommentar
Her på lørdag kom han tilbake med det samme problemet på tven, og spurte da veldig høflig om det var noe vi kunne gjøre, endte med at, siden han hadde oppført seg såpass bra til å være i den kjipe situasjonen at vi krediterte tven, slik at han kunne ta med seg en flett ny en samme ettermiddagen. Kan tro han ble fornøyd.

Godt eksempel på at man kommer mye lengre med å være høflig, selv om man blir litt irritert.

 

Har flere eksempler selv på kunder som har gått glade og fornøyde fra oss fordi de er høflige og saklige overfor oss, og kunder som må ta til takke med kun det de har krav på, fordi de var sure og vrange, og dermed går derfra misfornøyde.

Lenke til kommentar

Hadde en kunde innom her for noen uker siden, han hadde vært innom med tven sin ca 3 ganger. hvor den siste gangen var det ingen feil funnet, og han ble fakturert 500 kr for posten + tiden det tok for å sjekke tven. Men han skjønte heldigivs at det ikke var vi som styrte gangen i dette, og han holdt seg rolig og behersket, hyggelig tilogmed. Så det endte med at vi slettet fakturaen. Her på lørdag kom han tilbake med det samme problemet på tven, og spurte da veldig høflig om det var noe vi kunne gjøre, endte med at, siden han hadde oppført seg såpass bra til å være i den kjipe situasjonen at vi krediterte tven, slik at han kunne ta med seg en flett ny en samme ettermiddagen. Kan tro han ble fornøyd.

Finnes det en måte å formidle slikt til alle landets innbyggere, slik at de forstår hvordan verden fungerer? Jeg blir stadig imponert av folk som kjefter fra de kommer inn døren og avslutter med å klage på dårlig kundebehandling. Hva med dårlig kundebehandler-behandling?

Lenke til kommentar

uansett, den mest brukte kommentaren jeg hører er "siden det ikke står pris på den varen, er den gratis da?"

 

jeg HATER folk som spør om det.

Takk for tipset, den skal jeg begynne å bruke :) (og ja, jeg misliker når butikker ikke greier å prise varene sine - det er de lovpålagt å gjøre.)

 

vet at det er lovpålagt å ha priser på alt, men som regel er det snakk om nye varer (eks. sommermøbler) som er blitt satt ut i butikken samme dagen og vi har ikke rukket å sette priser på de enda.

dette er fordi vi ikke har varene i selve butikken, men på lageret vegg i vegg med butikken, og varene i butikken bare står på utstilling.

eller feks når vi reorganiserte halve butikken (stor butikk på ca 5500 kvm) og det tok litt tid før gamle priser ble flyttet over til nye hyller, eller helt nye priser kom opp.

Lenke til kommentar

Jeg er i den oppfatning at en del mennesker ser på ansatte i butikker og andre "lav status" jobber som McDonalds som undermennesker. En jeg kjenner har skikkelig dålig holdning mot ansatta i butikker og jeg skjemmes når jeg er sammen med han.

Selv liker jeg å være hyggelig å svare med et smil til alle typer mennesker. Jeg vet at det gjør godt :D

Lav status jobber? :p javell en jobb er vell en jobb i mine øyne.

 

Hvordan skulle du ellers fått burgeren din eller betalt varene dine.

Lenke til kommentar

Jeg er også litt skeptisk til innstillingen "Det er man lovpålagt til å gjøre" med innstillingen om at manglende pris på en vare er gjort bevisst for å svindle kunden, og ikke fordi varen nettopp kom inn og det er en fortløpende prosess. Ikke at jeg sier at du er sånn, cecolon - jeg kom bare på det nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...