Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg savner egentlig f2f med kunder nå, etter å ha jobbet et år med KS på telefon. Det er både lettere og morsommere når man faktisk ser dem man snakker med. Men det har asboslutt sine fordeler å slipp å se dem også da. :wee:

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jevnt over så synes jeg det er ganske trivelig å stå bak kassa jeg. :) Nå som sommeren nærmer seg blir det litt mer folk ute, vi får litt flere turister innom og det er litt mer gøyale ting som skjer. :)

Så klart finnes det kunder man ikke orker trynet på. Folk som aldri har noe annet å gjøre enn å klage over at rullepapiret har gått opp en krone siden i fjor og at tobakken er for dyr. Men det finnes nok av koselige folk også. Hadde ei koselig eldre dame innom i dag som slo av en liten prat mens hun ventet på bussen og slikt. Det lysner opp hverdagen litt, og veier så klart opp for de sure kundene. :)

Ellers må jeg si at det er ganske fantastisk å jobbe nattskiftene. :D Elsker de fulle folkene som kommer innom en lørdags natt og skal ha 1kg wok. "Også kan du godt bare slenge på noen vårruller på toppen!" Så spiser de ett par biter før de setter fra seg resten og sjangler ut av butikken igjen. xD Også er de så pratsomme og prater i vei om alt de har gjort i løpet av kvelden. :wee:

Lenke til kommentar

Jeg synes det er moro å jobbe med mennesker i en jobb hvor man snakker med kunder. Synes ikke det er noe å klage over eller å syndes synd på folk for. Og når folk forteller om spesielle opplevelser i denne tråden, forteller de jo det med humor. Kunsten er å ta saken med den samme humoren i det øyeblikket du blir kjeftet på av fullstendig grunnløse årsaker. Det er greit å ikke la noe slikt gå inn over seg, da spriter det bare opp litt ekstra i hverdagen.

Og når du strever med kronisk urimelige kunder, husk; "Always forgive your enemies; nothing annoys them so much."

Lenke til kommentar

Elsker den type kunder hvis man henvender seg til fem over stengetid, og spør om man kan hjelpe de med noe.

"-Nei, jeg bare kikker"

"-Butikken er egentlig stengt nå"

"-Er du alltid så lite service-innstilt?"

:hrm:

Det er da jeg får lyst til å be de dra til helvete.

Eller den typen som skal ha femti liter maling klokken fem på stengetid. Flotte saker.

Lenke til kommentar

Lol, er jo kanskje en ide å stoppe matlagingen litt før stengetiden. Det der er jo bare fordi at dere ikke er smarte nok til å lage et bra system. Helt latterlig å være sint på folk fordi at de kommer i åpningstiden å bestiller mat, når det eneste dere gjør er å lage mat. 

Lenke til kommentar

Lol, er jo kanskje en ide å stoppe matlagingen litt før stengetiden. Det der er jo bare fordi at dere ikke er smarte nok til å lage et bra system. Helt latterlig å være sint på folk fordi at de kommer i åpningstiden å bestiller mat, når det eneste dere gjør er å lage mat. 

Sjefen har sagt at vi SKAL lage mat, selv om de kommer ett sekund før stengetid. Vi begynner alltid på vaskingen en time før stengetid, slik at vi kan reise hjem så tidlig som mulig. Når det da kommer en eller annen idiot når alt er ferdig vasket, så er det vel ikke rart av vi blir sure?

Lenke til kommentar
Sjefen har sagt at vi SKAL lage mat, selv om de kommer ett sekund før stengetid. Vi begynner alltid på vaskingen en time før stengetid, slik at vi kan reise hjem så tidlig som mulig. Når det da kommer en eller annen idiot når alt er ferdig vasket, så er det vel ikke rart av vi blir sure?

Haha! Snakk om å rette baker for smed. Klassisk eksempel på at det ikke alltid er kundene som er urimelige, det finnes elendige kundebehandlere også. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ganske enig med sjefen deres. Stenger dere for eksempel klokken 11, så lager dere mat til klokken 11. Regner vel også med at dere da får lønn for den tiden dere jobber over stengetid for å vaske og rengjøre?

Jeg har hvertfall aldri hatt det i tankene at jeg skal være ute av døren i samme sekund som vi stenger. Selv om jeg så klart synes det er greit å komme meg hjem så fort som mulig. Men må jeg stå lengre fordi det kommer mye kunder rett før stengetid og det blir mye å vaske, så skriver jeg ekstra i overtid. Aldri fått noen klager på det fra sjefen. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvis en butikk som yter en type service som tar rundt 5 minutter maks, og jeg kommer inn i ÅPNINGStiden 10 minutter før stengetid så er det jo latterli om de skal bli sindt på meg for det. Dere har åpningstider, som betyr at dere selger produkter helt til dere stenger. Å være sint på andre som ikke vet om deres dårlige rutiner for å benytte seg av produktene dere lager i åpningstidene deres er jo latterlig. 

Jeg håper dere ikke blir synlig sinte på kundene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ganske enig med sjefen deres. Stenger dere for eksempel klokken 11, så lager dere mat til klokken 11. Regner vel også med at dere da får lønn for den tiden dere jobber over stengetid for å vaske og rengjøre?

Jeg har hvertfall aldri hatt det i tankene at jeg skal være ute av døren i samme sekund som vi stenger. Selv om jeg så klart synes det er greit å komme meg hjem så fort som mulig. Men må jeg stå lengre fordi det kommer mye kunder rett før stengetid og det blir mye å vaske, så skriver jeg ekstra i overtid. Aldri fått noen klager på det fra sjefen. :)

Det er vel egentlig hovedproblemet. Jobber vi lenger enn en halvtime etter stengetid, får vi ikke lønn for det.

Så hvis en butikk som yter en type service som tar rundt 5 minutter maks, og jeg kommer inn i ÅPNINGStiden 10 minutter før stengetid så er det jo latterli om de skal bli sindt på meg for det. Dere har åpningstider, som betyr at dere selger produkter helt til dere stenger. Å være sint på andre som ikke vet om deres dårlige rutiner for å benytte seg av produktene dere lager i åpningstidene deres er jo latterlig.

Nei, vi er ikke synlig sinte på kundene.

Lenke til kommentar

Så hvis en butikk som yter en type service som tar rundt 5 minutter maks, og jeg kommer inn i ÅPNINGStiden 10 minutter før stengetid så er det jo latterli om de skal bli sindt på meg for det. Dere har åpningstider, som betyr at dere selger produkter helt til dere stenger.

...

Nei jøss, det er da ingen som påstår det her?

Men det tyder jo på manglende forståelse fra kundene å komme inn i en butikk rett før stengetid og forlange å få utført en tjeneste (noe man jo får gjort uten klaging) det tar 15-20 minutter å få utført?

Det er da vitterlig mulig å bli irritert over folk som forlanger slikt uten at man blir uprofesjonell i sin behandling av kunden?

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

Det er vel egentlig hovedproblemet. Jobber vi lenger enn en halvtime etter stengetid, får vi ikke lønn for det.

Nei, vi er ikke synlig sinte på kundene.

ta møte med sjefen din da! enten får dere mer betalt for vaskingen eller stenger dere matbestillingen halvtime før stengetid ellerno. Jeg som kunde ser på døra at det er åpent til 23.00 og når jeg er sulten regner jeg da med å få servert mat 22.50. (Såframst det ikke står på døra at siste matbestillling er 22.30 ellerno)

r

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men det tyder jo på manglende forståelse fra kundene å komme inn i en butikk rett før stengetid og forlange å få utført en tjeneste (noe man jo får gjort uten klaging) det tar 15-20 minutter å få utført?

Det blir jo noe annet. Så lenge kunden er ute av stedet før stengetd, er jo ikke vaskung og stengerutinger noe han skal bry seg om.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvis du ikke har betalt regningene dine enda 2mnd etter forfallsdato, ber om utsettelse for å utsette litt lenger. Holder ikke den avtalen om utsettelse og dermed blir mobilen stengt noen dager etter denne utsettelsen gikk ut.

Du ringer inn på lørdags formiddag og sier du har betalt akkurat nå og spør om telefonen kan bli åpnet igjen. Jeg sier "Nei, desverre. Nå som abonnementet har blitt stengt pga av manglende betaling så må du nesten bare vente til betalingen kommer inn på konto. Mest sannsynlig skjer det på mandag pga at det er helg. Da blir abonnementet automatisk åpnet"

Hadde du akseptert dette? Selv om du hadde sagt at bestemora di lå på sykehus med akutt øresus.

Ja, det hadde eg akseptert. Om folk er så avhengige av telefonen at dei ikkje kan vere utan frå laurdag til måndag får dei ha kontroll på betalingane.

Akutt øyresus høyres forøvrig ut som medisinsk svada. :p

Eg opplevde ein liknande absurd situasjon ein gong - ikkje som kundebehandlar, eg overhøyrde ein kundes telefon til sin operatør. Han hadde mista modemet sitt til mobilt breiband, etter å ha fått eit nytt for ein månad sidan (han mista det då òg, betalte visst 1000 kr for erstatning), han syns han burde få modemet gratis, då han ikkje hadde råd til å betale for endå eit. Du mistar det, og forventar at operatøren skal betale for det? Kva har TV2 Hjelper deg og FBI gjort med Noreg?

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg dere, som Cosmo Kramer også sa, at dere tar en prat med sjefen. Ingen er keen på å jobbe gratis. Det burde en sjef også forstå. Det er jo flere mulige løsninger på problemet. Blant annet lønnet overtid til dere faktisk er ferdige med å vaske, eller bedre rengjørings- og stengerutiner. Uansett burde det ikke være så alt for vanskelig å få til. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...