Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Det er kanskje en del som blander sammen Visa og Bankaxept. Mange matbutikker har kun terminal for Bankaxept, som er et norsk debetkort. I tillegg har mange norske kort både Bankaxept og Visa. Men det er i realiteten to forskjellige kort i ett. Kommer man med et rent Visa-kort vil ikke det fungere i mange mat-butikker, uansett om det er kreditt eller debet. :)

 

Da jeg var i Tyskland så tok de faktisk ikke Visa på en av matbutikkene. Må si jeg ble litt paff, kortet er forøvrig ikke rent visa, dvs det er Bankaxept og Visa. Uansett, syntes det var snålt, har kunnet dra kortet overalt jeg har vært, det vil si på markeder i Tunisia (hvor det hadde kanskje vært mer naturlig at de ikke tok kort) til shopping i London og Praha.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør dere som en kunde i et mobilselskap.

 

 

 

 

Hvis du ikke har betalt regningene dine enda 2mnd etter forfallsdato, ber om utsettelse for å utsette litt lenger. Holder ikke den avtalen om utsettelse og dermed blir mobilen stengt noen dager etter denne utsettelsen gikk ut.

 

Du ringer inn på lørdags formiddag og sier du har betalt akkurat nå og spør om telefonen kan bli åpnet igjen. Jeg sier "Nei, desverre. Nå som abonnementet har blitt stengt pga av manglende betaling så må du nesten bare vente til betalingen kommer inn på konto. Mest sannsynlig skjer det på mandag pga at det er helg. Da blir abonnementet automatisk åpnet"

 

 

 

 

Hadde du akseptert dette? Selv om du hadde sagt at bestemora di lå på sykehus med akutt øresus.

 

 

Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke betalt regninga mi på over 2 måneder og ikke fulgt varsel om sperring osv, så hadde jeg mest sannsynlig også vært typen til å ikke akseptere det... for å si det sånn.

 

Lur løsning: Stikk på nærmeste elektrosjappe og kjøp en kontantkorttelefon til 299,-...

Endret av Alastor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt må man bare akseptere dette. Jeg jobber selv med dette, vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt nettopp dette med at vi ikke kan åpne selv om kundene ber om det, og det er som regel ikke noe kundebehandlerne kan gjøre noe med. To måneder og vel så det over forfall er lenge, og man bør heller som kunde være ydmyk og glad for at de har gitt utsettelse.

 

Uansett, i vårt selskapet er det rett og slett slik at systemet stopper. Og det er et system vi ikke har tilgang til, kun fakturaavdelingen, og denne avdelingen er som regel stengt i helgene. Men uansett, klarer man ikke engang å holde sin avtale, nemlig er forsent ute med betaling til en utsettelse, så regnes avtalen som misligholdt. Hvordan ville du likt hvis noen lovet deg noe og det ble utsatt og utsatt?

 

Referer til et annet innlegg jeg har hatt tidligere her i denne tråden;

Klassiker'n er selvsagt de kundene som ringer inn, ønsker utsettelse på faktura og blir forbanna på meg fordi de ikke kan få det fordi de sier i fra 14 dager etter forfall. Det ikke min feil at folk ikke klarer å betale i tide. Og når jeg sier at jeg skulle gjerne ha hjulpet kunden men ikke kan fordi reglene våre forbyr det for det første, systemet gjør at det ikke er fysisk mulig for det andre og vi ikke driver gratistjenester for det tredje, så blir jeg kalt diverse stygge ting eller vanskelig. For det selvsagt min feil og blir kalt hore.
Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Klart det er kjipt at kunden betaler med store sedler.

Særlig på 17. mai. Alle har sedler i bunaden sin, fordi det ikke er plass til lommebøker i lommene.

Is skal de ha. Og femhundrelapper skal de betale med... Idioter.

 

Men butikken burde ha en kasse med veksel. Jeg har jobbet på 7 forskjellige bensinstasjoner, og sett vidt forskjellige rutiner.

Noen stasjoner lot de ansatte gjøre jobben sin. Andre hadde så mange restriksjoner at det knapt var mulig.

 

Har selv brutt reglementet, "stjålet" femhundre kroner fra kassa, kjørt egen privatbil til en annen bensinstasjon, og vekslet til mynter.

Jeg gir en blank eff i om dette kan klassifiseres som tyveri eller skulk. I VIRKELIGHETEN gjorde jeg en formidabel og uselvisk jobb. Regelrytterne kan ta seg en 7 timer gammel bolle.

Jeg krevde ikke engang bensinkompensasjon.

 

I butikken der dama mi jobba før fikk sjefen det for seg at det aldri skulle være mer enn 200 kr i kassen til en hvert tid i veksel. Dama er heldigvis så smart at hun ikke fulgte dette, da det faktisk hender at folk betaler med en femhundrelapp.

 

Ei ung jente som nettopp hadde begynt der, tenkte derimot ikke så langt og spurte: "Du, hva gjør jeg nå?" og vifta med en femhundrelapp. Dama mi svarte selvsagt at det var dumt å bare ha 200 kr i kassa, hvor ungjenta svarte "Men, sjefen sa at..". Dama mi: "Ja, jeg veit at han sa at, men han er dum i hodet" ;)

 

Dama mi bruker vanligvis ikke å være så frekk i kjeften, men hun hadde fått nok av en stokk dum sjef. Han kunne ikke bruke kassa sjøl, og var rett og slett rasist. Kunne si ting som " Faen, det er så mange svartinger som handler her" og lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

200 kr i veksel er latterlig lite, vi pleier å ha hvertfall 200 i 20 kroninger, og 200 i 10 kroninger. Og dette er i en butikk hvor over 95 % av betalingene er ved bruk av kort.

 

 

 

 

For å ikke gå helt off topic, husker desverre ikke de beste historiene fra jobben min. I fjor hadde jeg en veldig hyggelig kunde. Jeg jobber i en sykkelbutikk hvor majoriteten av inntektene kommer fra verkstedet. Jeg fikset en sykkel etter en dag etter at hun leverte den fordi det var en veldig enkel jobb. Egentlig var det ventetid på over 2 uker. Dagen etter at hun hadde hentet sykkelen sto hun på døra kl 8 om morgenen (vi åpner 9) og ventet på meg for å gi meg kake fordi jeg hadde fikset syklen hennes så fort.

Endret av master air
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt må man bare akseptere dette. Jeg jobber selv med dette, vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt nettopp dette med at vi ikke kan åpne selv om kundene ber om det, og det er som regel ikke noe kundebehandlerne kan gjøre noe med. To måneder og vel så det over forfall er lenge, og man bør heller som kunde være ydmyk og glad for at de har gitt utsettelse.

 

Uansett, i vårt selskapet er det rett og slett slik at systemet stopper. Og det er et system vi ikke har tilgang til, kun fakturaavdelingen, og denne avdelingen er som regel stengt i helgene. Men uansett, klarer man ikke engang å holde sin avtale, nemlig er forsent ute med betaling til en utsettelse, så regnes avtalen som misligholdt. Hvordan ville du likt hvis noen lovet deg noe og det ble utsatt og utsatt?

 

Referer til et annet innlegg jeg har hatt tidligere her i denne tråden;

Klassiker'n er selvsagt de kundene som ringer inn, ønsker utsettelse på faktura og blir forbanna på meg fordi de ikke kan få det fordi de sier i fra 14 dager etter forfall. Det ikke min feil at folk ikke klarer å betale i tide. Og når jeg sier at jeg skulle gjerne ha hjulpet kunden men ikke kan fordi reglene våre forbyr det for det første, systemet gjør at det ikke er fysisk mulig for det andre og vi ikke driver gratistjenester for det tredje, så blir jeg kalt diverse stygge ting eller vanskelig. For det selvsagt min feil og blir kalt hore.

Har en stygg følelse av at både du og jeg jobber på Telenor? :p

 

 

 

Lenke til kommentar

For noen uker siden var det en kvinne innom gatekjøkkenet jeg jobbet på. Hun bestilte en burger. Da vi begynte å lage den, merket hun til sin forskrekkelse at vi ikke brukte det burgerbrødet vi hadde bilde av på prisskiltet. Den eneste forskjellen er at det på bildet hadde sesamfrø. "STOPP!", brøt hun ut, så begynte hun å skjelle oss ut for at vi feilreklamerte og brøt den norske loven. Hun sa også at hun ble så sinnsykt irritert når folk lyver slik som vi gjorde, og sa at vi måtte si ifra til sjefen vår. Hun nektet selvsagt å spise burgeren, så vi måtte lage biffsnadder til henne i stedet. Etter å ha spist den, kom hun tilbake og klaget på at bernaisesausen vår var alt for utvannet.

Lenke til kommentar

Jobber på butikk og pleier ikke høre så mye ordtak at det gjør noe.. Så jeg smilte faktisk ganske godt når jeg hørte den mye beryktede "det er øya man først blir blind på!"

 

 

Og like etter når jeg prismerket noen varer fikk jeg jommen santen denne også:

"Ja, du setter pris på ting, du!"

400px-Trollface.jpg

Endret av 2ball(s)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burgerbrød skal jo ha sesamfrø, klart man blir irritert hvis den ikke har det. :p

 

Jeg hater kunder som ikke gidder å legge en slik skille-pinne på båndet fordi de bare skal ha et par varer, og i tillegg legger dem kliss oppi varene foran, utuen å følge med, så de blir slått inn sammen med varene til kunden foran. Da må de begynne å styremed retur og gode greier. Attpåtil klarte neket som gjorde det sist å hyle "Men den var jo MIN!" da jeg sa at flasken med en eller annen saus ikke var min. Hadde lyst å rope tilbake at hun fikk se til å følge med på varene sine da, eller legge en dings på båndet som normalt oppegående mennesker. Jeg er ofte sulten når jeg er på butikken, og da er jeg ofte litt mer irritabel enn ellers. :p Jeg nøyde meg imidlertid med et megetsigende oppgit blikk til hun i kassen, det fikk ønsket effekt hos neket det og. ^^

 

Hender jeg synes synd på de i kassene på den lokale Rema-en, det hender det er noen rare folk der.

 

Marekatten: Eksemplene både jeg og cecolon kom med er i høyeste grad reelle, og når det tross alt var du som beggynte å slenge med leppa mot hans leseferdigheter, så bør du tåle såpass tilbake. ;)

Lenke til kommentar

Fy faen for noen drittjobber disse kundeservicegreiene er!

 

At dere gidder.

 

Ett sted må man starte. For unge folk som studerer eller ikke har høyere utdanning så har man ikke så mye valg hvis man vil tjene egne penger. Ikke alle har foreldre som driter penger.

Lenke til kommentar

Ett sted må man starte. For unge folk som studerer eller ikke har høyere utdanning så har man ikke så mye valg hvis man vil tjene egne penger. Ikke alle har foreldre som driter penger.

 

Og for min del gir det meg god lønn, og jeg trives faktisk ganske godt, så da holder man ut. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...