Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kunde hadde kjøpt varer for 2000 kr:

"Tar det på kortet jeg"

"Beklager vi tar ikke Mastercard"

"...TAR DERE IKKE MASTERCARD?!?!"

Vi får den en del vi òg.

"Men mannen min brukte dette til å betale med i går!"

 

Og prøver jeg forklare at vi aldri har tatt Mastercard, får jeg da gjerne protester. For han betalte definitivt med det kortet. Err.

Lenke til kommentar

Det er egentlig ganske amatørmessig å ikke ta MasterCard, men dessverre er det ganske vanlig i f.eks. matbutikker.

Det er enda mer amatørmessig å ikke sjekke sånt først da.

 

Hvor sikker kunden er på at de har rett er ofte omvendt proporsjonalt med sannsynligheten for at de har det. Det tror jeg er en ganske universal regel. Og de dummeste roper høyest. Jeg tror de er så livredde for å innse at de faktisk er dumme, at ALT må være noen andres feil, mens oppegående folk ikke tar det så nøye om de har tabbet seg ut en liten gang.

Lenke til kommentar

Så det er ikke jobbrelatert? Tolket første innlegget slik. Og da måtte det vært enten klientene eller medarbeidere, tenkte jeg. (Uten at jeg har arbeidsområdet ditt klart for meg.)

Det er nok enkelte elementer i en jobbrelatert gruppe, ja...

 

 

Min personlige foraktgruppe er folk som tror de har rett på tross av at de blir rettet på av noen som faktisk har det.

 

 

Lenke til kommentar

Alastor: Sist jeg sjekket/hadde tilgang til slik info for et brukersted var Visa og Mastercard omtrent like dyrt, og det var ikke mye mer enn det BBS skulke ha for vanlige debet-transaksjoner over BankAxept. Jeg ville synes det var direkte merkelig om jeg ikke kunne bruke MC i en butikk med dyrere artikler.

 

Nå bruker jeg MC lite, men jeg vurderer å gå over til å kun bruke MC der det er mulig, da det kan være en praktisk måte å ordne økonomien på, om man ikke overforbruker.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Jeg merker irritasjonen med mastercard nå. Venter på nytt bankkort og da imens går det på mastercarden så må hele tiden spørre om butikkene tar det før jeg handler noe..

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig ser jeg ikke helt vitsen med å handle på kreditt i en matvarebutikk. Greit nok med elektrovarer og slike "dyre" ting, men synes det er litt drøyt av kunder å klage på at man ikke tar Mastercard i matvarebutikker. Opplever heldigvis dette sjeldent da de fleste betaler med vanlig bankkort. Har dog som nevnt tidligere fått Mastercard nå, som så og si ingen benytter seg av. Så skjønner ikke helt greien med klagingen før :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Butikkeiere liker vanligvis ikke kredittkort som Mastercard, da de tar en større del av transaksjonen enn vanlig kredittkort. På butikker med lav margin blir det meste/alt av fortjenesten spist opp. Der jeg jobbet før ga vi tidvis pristilbud til enkeltkunder under forutsetning at de ikke betalte med kredittkort, men med vanlig bankkort eller kontanter.

 

Men Amex er verre... færre og færre butikker tilbyr kunder å betale med Amex leste jeg et sted, og vi hadde ikke muligheten der jeg jobbet før (vi tok ALT, bortsett fra Amex). Så Amex er nok i ferd med å skyte seg selv i foten, ihvertfall i Norge/Norden. Er vel så stort i USA at butikkene må tilby det uansett, men i Norge er det mer vinn enn tap for en butikk å fjerne Amex-muligheten fra bankterminalen... og det ser ut som flere og flere innser det.

Lenke til kommentar

Min personlige foraktgruppe er folk som tror de har rett på tross av at de blir rettet på av noen som faktisk har det.

Jeg er heller ikke spesielt glad i de som helt klart har feil, men som ikke tror på meg når jeg retter på misoppfattelsen.

 

Hadde i går en kar som skulle ha nøyaktig samme minnekort som han viste meg. Ok, tok frem et kort fra samme produsent, med samme klasse og hastighet, og samme merke. Eneste var at kortet han hadde hadde et litt annet, nyere klistremerke. Han sa at han skulle ha nøyaktig samme kort, og jeg forklarer at eneste forskjellen er at de nye kortene har et litt annet klistremerke. Nei, han måtte gå et annet sted og se om han fant samme kort :roll: Jaja, vil han ha et eldre kort, så greit for meg. Spørs bare om han finner det, for det er en stund siden klistremerket ble endret.

 

Og hvorfor må han på død og liv ha AKKURAT samme minnekortet?

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig ser jeg ikke helt vitsen med å handle på kreditt i en matvarebutikk. Greit nok med elektrovarer og slike "dyre" ting, men synes det er litt drøyt av kunder å klage på at man ikke tar Mastercard i matvarebutikker. Opplever heldigvis dette sjeldent da de fleste betaler med vanlig bankkort. Har dog som nevnt tidligere fått Mastercard nå, som så og si ingen benytter seg av. Så skjønner ikke helt greien med klagingen før :p

 

Så lenge man betaler innen fristen når regningen kommer og før det løper renter synes jeg det kan være greit. Som regel bruker jeg vanlig kort, men det hender jeg drar kredittkortet i butikken.

Lenke til kommentar

Er ikke så merkelig. Tror de tar sånn 3-4% av transaksjonen. Ikke rart dagligvarebutikker ikke tar mastercard da.

Men det gjør jo bankaxept/BBS også, Det er i hvert fall 3% for mindre bedrifter, i tillegg til fast avgift for å ha terminalen.

 

For å være helt ærlig ser jeg ikke helt vitsen med å handle på kreditt i en matvarebutikk. Greit nok med elektrovarer og slike "dyre" ting, men synes det er litt drøyt av kunder å klage på at man ikke tar Mastercard i matvarebutikker

Jeg har flere ganger vurdert å bruke MC som primærkort til alle innkjøp. Det blir jo noen kroner av det etter hvert med <50 dagers kreditt, men hovedgrunner ville være å få bedre oversikt over utgifter. Kredittkortregningen sjekker jeg, men det blir liksom for mye ork med vanlige kjøp.

 

Krikkert: Ingen favorittgruppe her i gården heller. Det jeg merker er at de som stadig gjør samme feil mener at det ikke kan være de som gjør noe galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...