Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Har faktisk lagt merke til at det er nye folk som ekspederer enkelte steder, så det sannsynligvis noen som ikke vil være på jobb av en noe tabloid krisemaksimering. For all del, tiltakene som er gjort er svært viktige og fornuftige, og matbutikker er temmelig viktig selv om de aller fleste hadde overlevd uten dem et par uker selv om en faster og går på vitamin-piller, spiser hvetemel rett ut av posen eller finne på morsomme retter fra diverse matemner som finnes i bopel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Torsdag forrige uke var helt ekstrem. Vi er vandt med et vanvittig trykk hver fredag siden vi er en hyttekommune, men dette slår alt og selv butikksjefen som har mange års erfaring, ble helt lamslått. Dagen etter var det ekko i butikken og det har det vært siden, det er så stille at man rett og slett blir litt skremt av stillheten, stor kontrast mot torsdag. Vi begynner å ense permitteringer fram i tid da vi er tilbake på like rolige dager som før vi ble en stor hyttekommune, noen har blitt tilbudt å pendle bort på jobb til andre butikker som er i krise på bemanning. Jeg selv er heldigvis ikke avhengig av en fulltidsjobb om dagen, så jeg klarer meg og stepper inn ved ekstra behov utover min 30% stilling. Men vi er generelt veldig fleksible og flytter rundt på oss ved behov, så vi gjør alt for å være med på denne kampen. Vi vasker og vasker som noen gærninger dagen lang for å holde butikken åpen, selv om vi bor på bygda og det er få folk, så må bygdefolket ha mat! Jeg har inntrykk av at folk har bena litt bedre plantet i jorda her enn i byen, opplever ikke så mye hamstring etter torsdag. Men klart, vi har hatt de som kun har handlet ei full handlevogn med dopapir og ingenting annet... 

 

Ta vare på hverandre i denne tiden, hold motet oppe, sammen skal vi klare dette! Stooor cred til alle butikkarbeidere som står på og sørger for mat til alle, dere er fantastiske! 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Følte meg litt flau, men også helt på plass i ettertid. 

 

Max Burger, var ganske skittent på alle borda. Ikke travelt, og alle bare lo bal disken. Når jeg henter maten spør jeg bare pent "er det travelt? For alle borda er nedgrisa og det ligger mat på hele gulvet og ser ikke så travelt ut med all den latteren her". 

Altså, jeg betaler blodpris for en liten burgermeny, da kan i det minste borda være rene. Selv rydder jeg opp og tørker bordet etter meg, så var absolutt ikke ment som et "jeg er bedre enn deg, rydd opp" 

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Skulle ha Battery og noe annet, så stakk innom Kiwi. Der havnet jeg bak en av de som har lagt sin kjærlighet på alkohol.
Kortet hans er tomt, så han må overføre penger. Kassedama setter handelen hans på vent, og slår inn mitt. Når jeg skal betale flytter han seg til å stå foran kortterminalen mens står der og knoter med telefonen.
Kassedama ber han flytte seg sånn at jeg kan betale. Han momler ja, og fortsetter å stå der. Etter noen minutter klarer jeg ikke mer, og sier høyt (nok til at alle snur seg) "Men herregud da, se å flytt deg" hvor da han siter "må da få lov til å overføre penger!"

Er så drittlei de folka.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Disse smarte kundene (spesielt gamle damer), som stolt forteller at de tok på seg engangshansker da de dro hjemmefra, hvor de har tatt på flere ting i mellomtiden, samtidig som de betaler med kontanter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Er vel mer morsomt og er en stund siden dette skjedde, men jobber deltid/sommer på bibliotek og opplevde en gang en kunde som kom og var så misfornøyd med lydbok samlingen vår, mens et annet bibliotek i samme landsdel hadde helt fantastisk utvalg tydligvis. Ble også ganske paff når samme kunden overrakte meg en lydbok fra hens private samling så vi kunne "sprite" opp utvalget litt. 😅

Ellers, når det kommer til opplevelser i korona tiden så er vel det største problemet at enkelte ikke bruker antibac når de kommer inn i lokalet. Syns ellers folk oppfører seg greit. Hørte derimot av en kompis som hadde hatt en kunde innom butikken han jobber på at en dame tok av seg munnbindet for å nyse for så å ta det på igjen når hun var ferdig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/7/2021 at 6:48 PM, Agentspoon said:

Jeg for min del merker at det gnager litt at når kunden har fått et nei på retur av åpnet produkt, så prøver han / henne seg bak på lageret eller annet sted i butikken i stedet. :yucky: Et nei er et nei. 

Det er vel litt sært om dagen ettersom det varierer fra sjappe til sjappe om de har åpent kjøp fortsatt eller ikke? 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, MariusJS said:

Det er vel litt sært om dagen ettersom det varierer fra sjappe til sjappe om de har åpent kjøp fortsatt eller ikke? 

Åpent kjøp er en frivillig kundefordel som en butikk gir. Det er absolutt ikke lovpålagt. Med mindre ting er kjøpt på nett, da har en etter norsk lov 2 ukers returrett. En del butikker har tatt et standpunkt på at det er greit å returnere uåpnet produkt, men ikke hvis det er åpnet. Ganske enkelt fordi et lokalt varehus / butikk ikke har kapasitet til å desinfisere hver krik og krok av et åpnet produkt mtp. corona. Jeg synes det er veldig fair, når kunden får mulighet til å prøve produkter i butikken eller se utstilling. 

Men så er det de kundene som blir fryktelig grinete, og lager stor ståhei ut av at de ikke har denne kundefordelen lenger, dersom butikken har tilbudt det før. De mener hardbarket at dette er en forbrukerrettighet, og det *VET* dem. Da krangler de først litt med meg (leder), og så når de får et endelig nei, så sniker de seg rundt på lageret eller et annet sted på avdeling, kjefter på en ansatt der som ikke er like håndfast, inntil de godtar mot regelverket å ta imot en retur, siden det rent fysisk i menyer fortsatt lar seg gjøre. :mellow: Jeg forstår godt når det er uerfarne deltidsansatte at de da velger å ta imot varen for å gjøre kunden "fornøyd", men synes det er skikkelig ukultur fra kunden å ikke respektere håndheving av tiltak satt i gang mot corona. 

Endret av Agentspoon
  • Liker 7
Lenke til kommentar
5 hours ago, Agentspoon said:

Åpent kjøp er en frivillig kundefordel som en butikk gir. Det er absolutt ikke lovpålagt. Med mindre ting er kjøpt på nett, da har en etter norsk lov 2 ukers returrett. En del butikker har tatt et standpunkt på at det er greit å returnere uåpnet produkt, men ikke hvis det er åpnet. Ganske enkelt fordi et lokalt varehus / butikk ikke har kapasitet til å desinfisere hver krik og krok av et åpnet produkt mtp. corona. Jeg synes det er veldig fair, når kunden får mulighet til å prøve produkter i butikken eller se utstilling. 

Men så er det de kundene som blir fryktelig grinete, og lager stor ståhei ut av at de ikke har denne kundefordelen lenger, dersom butikken har tilbudt det før. De mener hardbarket at dette er en forbrukerrettighet, og det *VET* dem. Da krangler de først litt med meg (leder), og så når de får et endelig nei, så sniker de seg rundt på lageret eller et annet sted på avdeling, kjefter på en ansatt der som ikke er like håndfast, inntil de godtar mot regelverket å ta imot en retur, siden det rent fysisk i menyer fortsatt lar seg gjøre. :mellow: Jeg forstår godt når det er uerfarne deltidsansatte at de da velger å ta imot varen for å gjøre kunden "fornøyd", men synes det er skikkelig ukultur fra kunden å ikke respektere håndheving av tiltak satt i gang mot corona. 

Jeg er helt enig, men jeg kan også se det fra noen kunder sin side at det ikke nødvendigvis er veldig godt opplyst om at det ikke er åpent kjøp lengre visse steder :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg snakker med veldig mange forskjellige firmaers service desker i jobben min.

Noen av dem har inget system for å se på tidligere eposter i samtalen. Helt utrolig irriterende. Når jeg svarer på en epost fra dem, så ser ikke de hvilken epost fra dem det er jeg har svart på. Virker som om hver eneste epost kommer inn som en ny "ticket/sak", uten noen som helst referanser til tidligere korrespondanse.

Ikke bare er det irriterende for meg, men det må da være utrolig irriterende for dem selv også. De må sikkert sende dusinvis av eposter hver eneste dag for å spørre folk om hva det er de referer til i eposten sin.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...