Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du burde prute i sydenland, de overpriser noe helt voldsomt, har mange ganger fått halv pris og noen ganger langt under halv pris.

Jeg burde kanskje gjøre det fra et økonomisk ståsted, men jeg klarer det ikke - det virker bare for dumt. Da betaler jeg heller dobbelt så mye for å slippe å måtte snakke mer med folkene.

Lenke til kommentar

Jobber i en bokhandel, vi har også en del batteri..

 

Kunden kommer inn og skal bytte batteri på kameraet sitt, dette er en fast kunde som jeg vet er litt "rar". Hun har jo selvsagt rett hver gang :/

Vel.. byttet batteri i kameraet hennes, kameraet lyser, filmen spoles og all ting.. hun kommer tilbake 1 uke etter og forteller at jeg har satt inn batteriet feil vei.

Vel, batteriet var feil vei da jeg så på det igjen, men bilder hadde hun tatt for en uke siden.. gudene vet hva hun har drivd med. Hehe..

 

En annen kunde kom å skulle bytte batteri i tempmåler?termometer? (det man putter i rompa). Haha. Hun tok ut batteriet selv, fikk nytt av meg, ikke f.. om jeg tok i det. Men hvorfor hun ikke bare tok med batteriet skjønner jeg ikke :)

 

Også har vi jo noen kunder også som skal fortelle alt om seg selv og gjerne heeele familiens sykdomshistorie.. Mange hyggelige også da :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hørte en historie som min mor hørte fra sin sjef, fra et sted han hadde jobbet tidligere.

 

En matbutikk, som hadde et produkt de ville bli kvitt. Prisen var satt til 7 kroner, men de ble ikke kvitt det. Da prøvde de seg med et "10-kronerstilbud" på den varen. De ble kvitt alt :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jobbet tidligere med å reparere elektriske artikler (som regel lydutstyr) i en kommunal bedrift, hvor "produktene" ble hentet av oss på den lokale avfallsparken og solgt i bruktbutikken ved siden av våre lokaler. Var også en del i kontakt med folk i selveste butikken og utkjøring.

Ble naturligvis noen historier ut av dette:

 

De blinde damene:

Damen: Hei! Du, jeg bare lurer på hvor bruktbutikken ligger?

Jeg: *peker* Der!

Hadde vært greit nok i seg selv det, om ikke inngangen til butikken (er en industribygning med dør i garasjeport som inngang) hadde hatt et svært skilt over seg som tydelig sier "Bruktbutikk", og om jeg ikke hadde fått denne 10 ganger om dagen.

Hva skjedde meg å bruke øya?

 

Ødelagt, my ass:

Hentet fantastisk mye rart fra avfallsparken, men faktum var at mesteparten faktisk fungerte, eller trengte bare en liten rens.

Eksempel 1: Playstation 2 som folk tror er ødelagt. Faktum er at det er ikke verre enn å smøre skinnene til CD-skuffen og rense laserhodet.

Eksempel 2: Forsterker fra Onkyo som ikke fungerte. Hvorfor? Strømforsyninga var satt til 110v. Sjekka prisen på den (var et par år gammel) og fant ut at den kosta ca. 16.000kr ny.

 

Gretne, gamle damer:

Damen: Her har du adressen. Er hjemme fra 10.00 til 13.00, så hvis dere kan levere da haddet det vært supert.

Jeg: Jada, det skal vi nok ordne. Vi ringer ca. et kvarter før vi ankommer. Høres det OK?

Damen: Ja, den er grei.

..Dagen etter..

Prøver å ringe damen rundt 11-tida, men får ikke svar.

Dukker opp hos henne men får ikke svar på døra heller, så blir bare nødt til å dra tilbake igjen etter å ha prøvd å få tak i henne noen ganger til.

Når vi er kommet tilbake ringer hun tilbake og forteller at hun ble forsinket, men at vi bare kunne komme igjen.

Vi forklarte pent at det måtte vente til neste dag fordi vi ikke hadde muligheten til det den dagen.

Det var selvfølgelig uakseptabelt, og hun truet med å fortelle alle hun kjente at de for guds skyld ikke måtte handle fra oss, bla, bla, bla.

Hvor mye kostet utkjøringen hennes (og ja, hun bodde langt utti ******)? 0kr.

Makan til idiot altså ....

 

De som aldri blir fornøyd:

Det var en kar som var innom å kjøpte en CD-spiller av merket Marantz.

Vi hadde selvfølgelig testet denne godt, men den gikk visstnok alikevel i stykker, og han kom tilbake med den etter et par dager.

Vi beklaget dette, fikset den (dårlig lodding), men karen kom tilbake med den igjen etter 2 dager igjen og vi bestemte oss for å ta med kunden opp på verkstedet så han kunne demonstrere feilen. Feilen var visstnok at den nektet å lese CDen hans. Vi prøvde med en av våre hundre-og-ørten test CDer, og alt fungerte utmerket. Vi foreslo da for han at feilen kunne ligge i at CDen han prøvde å spille av var ødelagt. Dette var selvfølgelig bare tull i hans øyne, og vi ble kalt både useriøse og uproffesjonelle. Det endte med at vi ga han tilbudet om å få med seg en annen CD-spiler fra merket Sony var dobbelt så dyr, og ihvertfall dobbelt så god. Dette var heller ikke aktuelt ettersom han selvfølgelig visste best at Marantz var et mye bedre merke enn Sony og at vi kun sa det for å prøve å lure han.

Etter 15 min. med diskusjon endte det med at han dro han hjem med 1 Sony CD-spiller + en JVC platespiller, selv da uten et smil.

Hva skulle jeg ikke gjort for å plassert en stinkbombe inne i CD-spillern ......

Det skal også sies at alt som selges fra butikken selger uten ordinær garanti, og at utsalgsprisene er langt under det f.eks. Fretex ville tatt.

 

De som ikke forstår hva det vil si å være sliten:

Hadde bært ned 7 søppelkasser fulle av papp og lass ned en trapp i butikken, bært opp et gammelt symaskin med bord (ordentlig metallsak) og et langt fake marmor-bord som antakeligvis veide like mye som et ekte.

Var naturligvis utslitt og sank ned i nærmeste sofa i butikken (er et laidback miljø der). En eldre mann adresserte meg og sa "Du kan da ikke gjøre det, du er ansatt her gutt!"

Jeg forklarte hvorfor og ble møtt med kommentaren "Ungdommen idag altså. Griner for ingenting.".

Fikk lyst til å plassere han i en av søppelbøttene og deretter sende han utfor trappa ...

 

De som mangler "common sense":

For å få større ting, som høyttalere, fra verksted til butikken, brukes det tralle. Denne kommer naturligvis ikke inn døra i garasjeporten til butikken, og døra må derfor heises opp.

En vinterdag vi gjorde dette ble vi møtt av en eldre mann som klikket fullstendig over i vinkel over at vi slapp ut varmen, og at han var så syk at han kunne dø av dette og at vi ikke kunne behandle eldre mennesker slik, bla, bla bla. Etterpå ser vi mannen gå for egne ben fra butikken, ute i kulda.

Merkelig han ikke er død.

 

Beklager for det lange innlegget. Var bare min måte å få denne under mine innlegg ^^

Endret av lokeland
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hørte en historie som min mor hørte fra sin sjef, fra et sted han hadde jobbet tidligere.

 

En matbutikk, som hadde et produkt de ville bli kvitt. Prisen var satt til 7 kroner, men de ble ikke kvitt det. Da prøvde de seg med et "10-kronerstilbud" på den varen. De ble kvitt alt :p

 

Kom til å tenke på et eksempel(som skulle være hentet fra et konkret tilfelle) på effekt av prising en lærer hadde i en økonomitime:

 

En gardinbutikk hadde en viss type gardiner til salg for 300 kr (eller noe sånt, husker ikke alle detaljer), men solgte veldig dårlig av de. Sjefen bestemte seg derfor å sette de ned i pris med 50% og ga en ansatt i oppgave å gjøre dette. Den ansatte missforsto og satt de opp i pris med 50%. Etter kort tid var alle gardinene solgt.

 

Grunnen: fordi kunder ofte forbinder pris med kvalitet. Kundemassen til denne butikken var ute etter å kjøpe gardiner i 450kr sjiktet (på grunn av ønske om kvalitet) og ikke 300kr sjiktet, dermed hadde ikke gardinene solgt før...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobbet med internett support for noen år siden. Fikke en surpomp på tråden som klagde på alt mulig, og da han heller ikke var fornøyd med at jeg faktisk var nødt til å få svar på noen enkle spørsmål for å kunne hjelpe fyren, var jeg dermed inkompetent, og han forlangte å få snakke med sjefen min.

 

Satte fyren glatt over, hvorpå min overordnede lytter til kjeftbruken til kunden i et minutt eller to, før han meget elskverdig sier: Jeg skjønner problemet men jeg er ikke så veldig oppdatert på akkurat dette, men hvis du holder linjen skal jeg sette deg over til en EKSPERT på akkurat ditt problem!

 

Hvorpå han prompte satte kunden over til meg igjen. Som nå var strålende fornøyd med å endelig ha fått en EKSPERT på hans problem på tråden!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jah, det finnes mange av de kundene som forlanger å snakke med sjefen. :roll: Og ingenting er bedre enn når sjefen konstaterer akkurat det samme som jeg har gjort, at f.eks nei, vi får ikke åpnet abonnementet ditt nå, for du har vært altfor sent ute med å betale. Og nei, det hjelper ikke at du betalte pengene fredag kveld, pengene må være inne og registrert før systemet automatisk åpnet abonnementet (et abonnement blir hos oss ikke stengt før det ihvertfall har gått 20-30 dager etter forfall, så litt ydmykhet framfor å bli pottesur hadde kanskje vært på sin plass). Og betaler man fredag kveld, kan man ikke forvente at pengene er inne hos oss lørdag. Sånn er det bare.

 

Og så har jeg jo de kundene som blir skikkelig sure fordi de aldri fikk opplyst noe om oppstartavgift når de kjøpte mobilen med abonnement i butikk. Og som oftest spør jeg: men signerte du noe i butikken, fikk du noen ark eller annen informasjon med deg hjem? Joda, som oftest har de det. Og da må jeg jo bare beklage, men har man signert noe, så samtykker man også på vilkårene. Og uansett, vilkårene står i papirene man får med seg hjem. Får man ikke det så får man spørre om dem. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig.

 

Kunden som klager på lang ventetid for å komme gjennom er også en klassiker. Men det morsomme er jo at vi får se hvor lenge kunden faktisk har ventet, og det er sjeldent de venter mer enn 30 sekunder pga god bemanning. Fikk en som klagde på det, selv om kunden hadde ventet i 3(!) sekunder. Er det mulig..

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Har hatt et par utålmodige kunder selv, men det er mer forståelig da jeg jobber på et lager der kundene står i kø. Men var en gang en kunde som hadde ventet i ca 1 minutt på å få hjelp, samtidig som at vi hjalp andre kunder rundt han (det var ikke hans tur enda) så presterer han å spørre om ikke kunder er førsteprioritet her. Måtte bare beklage og sa at vi kommer så snart vi kan, desverre har vi noen knapper som kundene kan trykke på, disse lager en forferdelig lyd inne på selve lageret for å informere oss om at det er kunder som venter, han begynte da selvfølgelig å trykke som besatt på denne.... Idiot. Ventet bak veggen i ca 2 minutter før eg gadd å hjelpe han, syntes ikke slik oppførsel skal belønnes.

Lenke til kommentar

En eldre dame som ofte er innom der jeg jobber, har jeg alltid syntes har virket sur og gretten. Men jeg hjelper alltid til hvis det er noe hun lurer på, eller noe hun har problemer med. Hun var innom i dag, og jeg hjalp henne med et par ting. Hun virket like sur og gretten som alltid, men plutselig så sier hun at hun alltid synes det er så hyggelig å bli hjulpet av meg, og at jeg fortjente å få høre det. Fikk litt bakoversveis da. Så skinnet kan nok bedra, for den hadde jeg ikke ventet.

 

En annen jeg snakket med i dag, sa i det han skulle gå "Du er en skikkelig hyggelig person, jeg likte å prate med deg". Hva svarer man egentlig på det? Jeg sa bare "Takk i like måte", og håper det ikke hørtes alt for dumt ut.

 

Men så er det de som aldri blir fornøyde. En kunde ringte i går, for hun skulle på et kurs som ble holdt av en helt annen avdeling enn vår. Hun fant ikke frem dit hun skulle. Allikevel ringte vi både hit og dit og brukte en del tid for å prøve å få noen svar, og fikk til slutt et telefonnummer som kunden kunne ringe så hun ble geleidet til riktig sted. Vi ringte kunden tilbake, og kunden ville gjerne ha nummeret tilsendt på SMS. Jeg hadde glemt min mobiltelefon hjemme, min kollega har nettopp fått frastjålet sin, og butikktelefonen er bare en vanlig landlinje. Vi forklarte at vi ikke hadde mulighet til det, og hvorfor. Hun ble forbannet for at vi ikke kunne gjøre det for henne, og skulle komme innom butikken for å klage. "Ja det må du bare gjøre", svarte min kollega. Vi har ikke sett noe til henne enda.

Lenke til kommentar

Og så har vi akademikeren som ringer inn fordi datamaskinen ikke fungerer/slå seg på(og må selvfølgelig yttre dette med forskjellige skjellsord). Da vi begynner å feilsøke viser det seg at det er for mørkt til å se hvilke kabler som er koblet til hvor. Eg ber han om å slå på lyset(doh!) men det kunne han ikke fordi strømmen var gått i den delen av bygget...

 

Den har du nok lånt, men god er den.

Lenke til kommentar

Jeg fikk beskjed en gang jeg var i et sydenland at jeg det var dårlig gjort å ikke prute, og at det var uhøflig. Likevel nektet jeg, og betalte fullpris overalt. Jeg lurer på om det er sånn enkelte utlendinger har det når de kommer hit - at det bare virker så fjernt at de ikke klarer å gå med på det uten å ihvertfall forsøke seg.

 

Jeg er norsk, har blå øyne, men skal jeg handle "kapitalvarer" regner jeg med at selgeren har litt å gå på.

Jeg pruter imidlertid ikke i den forstand at jeg slenger ut et beløp som ligger et stykke under veiledenden (villednede), men spør ganske enkelt om hva som er den beste prisen selgeren kan gi meg. Det er kun unntaksvis jeg ikke får oppgitt en lavere pris, eller eventuelt får tilbud om å få med tilleggutstyr (kabler, stativ, spill etc.)

 

og irriterende nok for enkelte: Jeg tjener over snittet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...