Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det et kunden foran som får vekslet varene. Det irriterer likevel at ekspeditøren sover. Det er en halv meter mellom varene og han sitter der og sover på jobb. Det skjer hele tiden. Snart tar jeg med fløyte. En sekspeditør som ikke følger med er like nyttig som en sekretær som ikke kan skrive uten å se på tastaturet.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er de to kundene foran. Det har ikke noe med meg å gjøre.

 

Jeg bruker nesten bare selvbetjening. Det er for mye som kan gå galt med de ansatte.

 

For eksempel.

Pose?

Ja, to poser være så snill.

Slår inn to poser.

Tar frem én pose.

 

Det må gå an å ha mer enn fem sekunders hukommelse.

 

Har ikke nullet ut kassen og får med varer som allerede er slått inn.

 

Fikler med mobilen samtidig og lager enn mase rot.

 

Aktiverer kortbetaling når man tydelig har holdt frem kontanter i god tid.

 

Jeg forventer at folk er våken på jobb.

 

Bartendere som ikke kan jobben etter mange år i bransjen er en av de få irritasjoner som overgår butikkansatte.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke huske å ha møtt noen butikkansatt med for stort ego. Har selv også jobbet i matbutikk en periode som student: butikkansatte vil helst bare kunne gjøre det de kan for kundene, og komme seg gjennom dagene uten å bli skjelt ut eller kjeftet på.

 

Kunder derimot.  :whistle:

 

Har også jobbet i matbutikk, men er ikke helt enig. Mange som ikke er så interessert. Sist uke, tok jeg med meg panten min til min lokale kiwi, som er en relativt stor butikk, men har bare en pantemaskin da dette er midt i Oslo. Denne var nede og spurte om den ansatt kunne fikse den, han sa nei, og at de ikke kunne ta pant idag. Jeg vet at de ikke bare kan fraskrive seg ansvaret med å ta imot pant, og da jeg selv har jobbet på kiwi vet jeg også at de har rutiner for å telle pant manuelt. Og jeg hadde ingen intensjoner om å drasse med meg to fulle poser pant i tillegg til to poster matvarer hjem igjen opp i blokka.

 

Måtte begynne å argumentere med han om de fikk lov å bare nekte å ta imot pant, til en annen ansatt gikk og fikset panteautomaten, noe han fint klarte. Dette var også litt senere på kvelden, selv om det fremdeles var mange timer til stengetid og veldig få kunder i butikken.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Likevel er det urovekkende mange idioter som ikke gidder å bruke disse og blir sure på stakkaren i kassa som kan være uheldig og slå inn en vare for mye når man har fokuset på den kunden man allerede betjener.

Dette har jeg fått kjeft for mange ganger. Irriterende!

 

Og Badcat, det er utrolig fort gjort å glemme seg, spesielt når det er jul, masse kunder, må fly fram og tilbake fordi flere trenger hjelp. Jeg har ofte lagt fram 1 pose selv om kunden ba om 2. Heldigvis tar alle det med et smil, og skjønner at det er fort gjort å glemme seg.

 

Vi er bare mennesker vi også. :)

Endret av m20k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er de to kundene foran. Det har ikke noe med meg å gjøre.

 

Jeg bruker nesten bare selvbetjening. Det er for mye som kan gå galt med de ansatte.

 

For eksempel.

Pose?

Ja, to poser være så snill.

Slår inn to poser.

Tar frem én pose.

 

Det må gå an å ha mer enn fem sekunders hukommelse.

 

Har ikke nullet ut kassen og får med varer som allerede er slått inn.

 

Fikler med mobilen samtidig og lager enn mase rot.

 

Aktiverer kortbetaling når man tydelig har holdt frem kontanter i god tid.

 

Jeg forventer at folk er våken på jobb.

 

Bartendere som ikke kan jobben etter mange år i bransjen er en av de få irritasjoner som overgår butikkansatte.

Butikkansatte er mennesker de også, ikke roboter. Kos deg med selvbetjeningen du, så slipper de ansatte å ha noe med deg å gjøre. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Skulle trodd noen folk var dauhørte, men denne var rett og slett dum. Sjekker forsikring, oppgir skiltnummer

 

"B - S - , for BILLING - STAD"

 

- Billingstad ja. Er det B for Bjørn og F for Fredrik?

- Nei, B-S- som i BILLING - STAD.

 

- Ja, Billingstad. B for Bjørn og F for Fredrik?

Holdt virkelig på å miste tålmodigheten...

Lenke til kommentar

Skulle trodd noen folk var dauhørte, men denne var rett og slett dum. Sjekker forsikring, oppgir skiltnummer

 

"B - S - , for BILLING - STAD"

 

- Billingstad ja. Er det B for Bjørn og F for Fredrik?

 

- Nei, B-S- som i BILLING - STAD.

 

- Ja, Billingstad. B for Bjørn og F for Fredrik?

 

Holdt virkelig på å miste tålmodigheten...

 

Kanskje du fnakket med Daffy Duck?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sånn skjer når man snakker over telefon, hvor stemmene blir konvertert elektronisk og komprimert for å spare båndbredde.

 

Jeg jobber med IT-support, og kan bekrefte at det er omtrent umulig å høre forskjell på S og F. Jeg har endret måten jeg snakker på i telefonen etter å ha jobbet her. Jeg sier for eksempel aldri "sju", men "syv", selv om det høres rart ut på min dialekt.

 

Dette er litt din egen skyld, da du bruker upresis ord for å beskrive hva du mener. Her på jobben går det kun i NATOS fonetiske alfabet, som jo er designet for å være så forståelig som mulig over samband.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Sånn skjer når man snakker over telefon, hvor stemmene blir konvertert elektronisk og komprimert for å spare båndbredde.

 

Jeg jobber med IT-support, og kan bekrefte at det er omtrent umulig å høre forskjell på S og F. Jeg har endret måten jeg snakker på i telefonen etter å ha jobbet her. Jeg sier for eksempel aldri "sju", men "syv", selv om det høres rart ut på min dialekt.

 

Dette er litt din egen skyld, da du bruker upresis ord for å beskrive hva du mener. Her på jobben går det kun i NATOS fonetiske alfabet, som jo er designet for å være så forståelig som mulig over samband.

 

Joda, men han hørte jo jeg sa "billingstad" siden han gjentok det flere ganger. Det er nok bare de 100 andre jeg har ringt som har klart å plusse sammen 1 og 1 og skjønne at når jeg sier "BE - ESS, BILLING - STAD" at jeg mente BS.

Lenke til kommentar

Minner meg om en luring som skulle stave navnet sitt. Utlending med sikkert tredve bokstaver i navnet. Det er fint på gebrokkent. Midt inne i rekka med bokstaver sier han noe som kunne høres ut som A. Kollegaen min spør for å få bekreftet det, "A?"

 

"Ja, A for ice cream" sier han i andre enden.

 

Jadda..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...