Populært innlegg Maxie10 Skrevet 7. desember 2018 Populært innlegg Del Skrevet 7. desember 2018 Jobber på teater. Sjefen pleier å ha med hundene sine, og de ligger og sover på gulvet i foajeen. Da en dame kommer inn hovedinngangen ser de opp (to små hunder, typ malteser),men reagerer ellers ikke. Hun derimot, hyler og løper ut igjen. Står så utenfor døren og roper 'Jeg kommer ikke inn, jeg er så redd!' Greit nok. Kollegaen min tar hundene med seg inn på et annet rom. Jeg går til døren og sier at hun kan komme inn, hundene er borte. Men neida, hun nekter, hun er så redd. Men hun skulle hatt noen billetter til en barneforestilling som vi spiller for tiden. Jeg sier som sant er at vi nesten er helt utsolgt, men at jeg kan se om vi har noe ledig, hvis hun kan si meg hvilken dag hun ville komme og hvor mange billetter hun trenger. Det vet hun ikke, men hun sier (egentlig bjeffe-kommanderer hun) at jeg må gå inn igjen og sjekke hva vi har. Jeg går til billettluken, finner ut hvor mye som er igjen til de ulike dagene, og tar med informasjonen ut igjen til hovedinngangen. Nå har hun funnet ut at hun kanskje vil ha to eller tre billetter, så hun kan ta med barnebarnet eller både barnebarnet og datteren. Fremskritt. Så hun ber meg stå der med henne mens hun ringer datteren. Viser seg at datteren og barnebarnet alt har sett forestillingen. Hun brøler sint i telefonen 'kødder du, jeg kjøper jo billettene til dere nå!'. Det ender med at hun ikke skal ha noe... 20 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 Kunde som spør om pris på Facebook... 'pris på xx' 'Hei! krxx normalt, men prøver å fylle litt tid så kan ta krxx om du kommer før jul.' 'haha ellers takk' 'Hva trodde du..?' 'har en jeg leverer bilene til fast' 'Da forstår jeg ikke hvorfor du kaster bort både din og min egen tid om du allerede har en løsning.' Tjenesten jeg leverer er allerede ca 25% billigere enn alle andre hvite steder som gjør samme jobben. 4 Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 At Nr 7 i køen skal løpe og ha første mann til mølla foran de 6 andre når ny kasse åpner, det fatter jeg ikke at så mange Nordmenn synes er akseptabelt. Det skjer i 99/100 tilfeller i matbutikken, og åpenbart aldri et problem for verken ansatte eller andre kunder. Svaret er en selvfølge, nr 1, eventuelt nr 2 skal få gå først til ny kasse. 8 Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Min historie var da jeg var denne «kunden». Skulle hjelpe mine foreldre med internettet som var nede. Ringte kundeservice etter nummer funnet på google. (jeg innbiller meg det var Network norway jeg snakket med, men ser ut som de kun var mobiloperatør og nå heter Ice?) Uansett, en nyansatt i telefonen på andre siden og vi slet med å bli enige om det meste. Serienumre, navn og andre detaljer var feil, men praten fortsatte i nærmere 20-30 minutter med bare større frustrasjon, men hun gjorde så godt hun kunne. Det var først etter en kort samtale med hennes sjef vi konkluderte med at jeg ikke snakket med Nextgentel likevel... 8 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 (endret) At Nr 7 i køen skal løpe og ha første mann til mølla foran de 6 andre når ny kasse åpner, det fatter jeg ikke at så mange Nordmenn synes er akseptabelt. Det skjer i 99/100 tilfeller i matbutikken, og åpenbart aldri et problem for verken ansatte eller andre kunder. Svaret er en selvfølge, nr 1, eventuelt nr 2 skal få gå først til ny kasse. Dette er fordi de fleste nordmenn unngår konfrontasjoner mens folk som sniker har skjønt det, er drittsekker og utnytter det for alt det er verdt. Overrasker til stadig folk som helt klart tror jeg er en norskfødt liten kvinne (men jeg sniker aldri, har utrolig nok veldig gode manerer) Endret 15. desember 2018 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Må være travelt hos eiendomsmegler her på Østlandet... Driver AS og sender henvendelse til megler på en gammal annonse med spørsmål om denne er utleid, og om de eventuelt har lignende eiendommer til leie. Næringslokaler til en betydelig sum. Får dog kun svar på 1 spørsmål - 'Beklager, utleid.'... Årets selger ja Lenke til kommentar
technicality Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Jeg pleier å vente på bevegelse fra de før meg før jeg beveger meg til åpen kasse. "Jeg var før han!" hører jeg plutselig bak meg Kassedame: da tar vi deg først Meg:dafuq just happened Kundehistorie: Samsung har en kampanje akkurat nå hvor en får med en tab ved kjøp av xyz telefon, husker ikke hvilken. Iallefall ble vitne til denne utvekslingen Kunde: hvor er tabben? Selger: Den får du tilsendt direkte når du registrerer deg K:men du registrerte meg nå, hvor er tabben S: Jeg registrerte sim kortet, men for tabben må du gjøre det hos samsung. K: er ikke dette samsung? *holder opp telefonen* S: jo det er en Samsung K: så hvor er tabben? Slutten på visen vet jeg ikke da kassen ved siden ble ledig og jeg kom meg ut av butikken før jeg knakk sammen Håper det løste seg power selger mannen! Godspeed 5 Lenke til kommentar
m20k Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 At Nr 7 i køen skal løpe og ha første mann til mølla foran de 6 andre når ny kasse åpner, det fatter jeg ikke at så mange Nordmenn synes er akseptabelt. Det skjer i 99/100 tilfeller i matbutikken, og åpenbart aldri et problem for verken ansatte eller andre kunder. Svaret er en selvfølge, nr 1, eventuelt nr 2 skal få gå først til ny kasse. Som ansatt i butikk irriterer det meg når jeg hjelper en kunde, og når vi er litt få på jobb blir det litt kø i kassa. Når jeg er ferdig med å hjelpe kunden, presser vedkommende seg fremst i køen i stedet for å stelle seg bakerst. Utrolig mange som gjør det. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Har dere ikke lov til å gjøre noe med det når dere ser det? Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 (endret) Dette er fordi de fleste nordmenn unngår konfrontasjoner mens folk som sniker har skjønt det, er drittsekker og utnytter det for alt det er verdt. Sånn jeg ser det er det en logikk bak dette med å slippe andre til først. Antall varer har mye å si. Står det tre, fir stk foran meg i køen med lite varer selv, vet jeg at det tar kort tid før de blir ferdige. Står det en eller to med full handlevogn foran meg vil det bare bli unødvendig mye venting hvis jeg skal la en av dem handle først i den nye kassen, selv om han eller hun var foran meg i den opprinnelige køen. (Så fremt jeg har lite varer selv, selvsagt.) Men på mange måter kan vi se det på to måter: - Start en krangel, alle blir sure, og alle bruker nødvendig tid pga kranglingen. - Slipp en foran deg, alle er hyggelige og blide, og begge to sparer mye tid på å ikke krangle. Jeg foretrekker helt klart den andre metoden. Kanskje jeg bruker fem minutter i stedet for to minutter i køen, men til gjengjeld går alle ut av butikken med et smil, i stedet for hevntanker. Endret 15. desember 2018 av Schreiber 3 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 At Nr 7 i køen skal løpe og ha første mann til mølla foran de 6 andre når ny kasse åpner, det fatter jeg ikke at så mange Nordmenn synes er akseptabelt. Det skjer i 99/100 tilfeller i matbutikken, og åpenbart aldri et problem for verken ansatte eller andre kunder. Svaret er en selvfølge, nr 1, eventuelt nr 2 skal få gå først til ny kasse. Har lurt litt på hvorfor butikkene ikke bare har en kø (for 2 kasser) hvor den fremst i køen går til første ledige kasse/bånd. 3 Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Har dere ikke lov til å gjøre noe med det når dere ser det? Har hobbet både i butikk og på bensinstasjon. Har aldri hørt om noen policy på dette overhodet. For min del, sa jeg i de tilfellene ifra at "Beklager, men nå er jeg opptatt med han. Du får vente på tur". Min formulering her varierte utifra snikerens holdning/oppførsel. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Har lurt litt på hvorfor butikkene ikke bare har en kø (for 2 kasser) hvor den fremst i køen går til første ledige kasse/bånd. Har sett dette manifestere seg noen ganger, aner ikke hvorfor eller hvordan, med det har skjedd ett par ganger når jeg har stått i kø 1 Lenke til kommentar
m20k Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 I går kom det et par kunder innom to minutter før stengetid. Greit nok, hvis de er raske. Kollegaen min hjalp dem, de stilte masse spørsmål osv og ankom ikke kassa før 7 minutter etter stengetid. Jeg hadde tatt av meg jobb-maska og ga litt f ettersom jeg jobbet gratis de minuttene. Kommentaren til kunden var: "Jaja vi var her noen minutter etter stengetid, men i det minste tjente dere litt av å ha oss her hehehe ;)". Butikken tjente kanskje litt ja, men det kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Jeg tjente INGENTING av å jobbe de minuttene de var der, og jeg mistet bussen hjem! Da jeg åpnet opp døra for å slippe dem ut, sto det en dame utenfor butikken og sa: "Kan jeg komme inn? Jeg skal bare kjøpe ên ting!", og jeg sa: "Dessverre, vi stengte egentlig for 8 minutter siden". Deretter repeterte hun: "Men jeg skal bare kjøpe ên ting, jeg skal være rask". Jeg sa bare "Beklager", før jeg lukket døra. Ikke min feil at hun ikke hadde mulighet til å handle de 5 timene vi var oppe. Er så lei av kunder som ikke respekterer åpningstidene, og at de ansatte vil hjem. 9 Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Butikkene stenger XX:00. Det er ikke siste tidsfrist for å løpe inn i butikken, men for å ha betalt varene og gått ut av døra. I min verden skulle man stengt kassa i det klokka slager stengetid. 3 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Skulle tro dere hadde rett til betalt hvis dere må jobbe overtid? 5 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Teoretisk "burde" de nok kastet ut kunden, akkurat fordi sjefen ikke ønsker å betale overtid. 1 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 At Nr 7 i køen skal løpe og ha første mann til mølla foran de 6 andre når ny kasse åpner, det fatter jeg ikke at så mange Nordmenn synes er akseptabelt. Det skjer i 99/100 tilfeller i matbutikken, og åpenbart aldri et problem for verken ansatte eller andre kunder. Svaret er en selvfølge, nr 1, eventuelt nr 2 skal få gå først til ny kasse. Litt morsomt hver gang de åpner en kasse. 1. Vi er høflige og viser respekt enten til de som har lite og lar de går frem. 2. 3-4 folk som har lite på seg HIVER seg over den nye disken og SKAL være først. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Satt i kassa på matbutikk, plutselig står det 5-6 i kø, så jeg plinger på en til. Da skyter det ei dame forbi hele køen, og begynner å legge på i båndet på andre kassa. Det tar ei stund før noen kommer, da vi har en veldig stor avlang butikk, så det blir langt fra lageret og ned. Kunden skyter så ut: "Kommer det ikke noen snart da??" Svarer vennlig: "Jeg har plinga på noen, men det tar litt tid før de kommer" *plinger en gang til* Går så en stund til før kun syter igjen "Fryktelig lang tid det skulle ta da!" Svarer vennlig igjen, "Det kommer noen snart, men det kan hende de er opptatt litt" Kunden: "Nah, så tyypisk!!" Sukk... 4 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 (endret) Jeg jobber som kuldemontør, og har nesten bare faste kunder(store bedrifter). En gang jeg var ute på service, kom kunden bort til meg og spurte om han kunne låne bilnøklene mine. Det var mye trafikk der jeg hadde parkert, så regnet med at han skulle flytte bilen for meg. Jeg ga ham nøklene og fikk dem igjen etter en liten stund. Da jeg kom tilbake til bilen på slutten av dagen hadde kunden fylt opp passasjersetet med syltetøy. Det var på en syltetøyfabrikk. Kunden fylte opp passasjersetet med syltetøyglass. Endret 17. desember 2018 av RRhoads 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå