Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

En kompis av meg er eiendomsmegler og fortalte meg en historie her om dagen;

Han hadde visning på et ganske fint hus, nylig renovert, og med masse fine smarthusløsninger.

Hus til X millioner - tv til 10.000 MÅ følge med. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man ønsker salget er det jo en smal sak å bytte noen lysbrytere og en ny TV er jo greit å oppgradere til uansett, men kunde virker ikke helt rett navlet. Mange folk ønsker generelt å bare flytte rett inn i en utstillingsmodell med nybakte kanelsnurrer så det er en del selskaper nå som jobber etter den modellen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Mange her som tydeligvis er så unge at de heller ikke har peiling på hvorfor kortnummer, navn og utløpsdato egentlig er preget inn på kortet med "uthevet" skrift...

(i gamle dager var "terminalen" et "strykejern" hvor man tok en fysisk kopi på blåpapir/gjennomslagspapir av den uthevede skriften på kortet, sammen med kundens signatur på kvitteringen. Signaturen var altså det eneste "beviset" på at kortet var brukt av dets rette eier. Og løsningen brukes altså fortsatt (i en litt modernisert utgave, hvor kortnr leses fra stripa/chippen og lagres i minnet i terminalen, i stedet for en fysisk blåkopi på papir), når det ikke er mulig å verifisere PIN-koden, dvs om terminalen er offline.)

https://www.google.no/search?q=bruce+lee+signed+check&dcr=0&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiohbuhm8zZAhVJ1iwKHctaD88Q_AUIESgB&biw=1280&bih=800#imgrc=aAgeRR7J0z66uM:

Old skool ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Jeg skal ha brød! Er det stengt?"

Ble sirkus en gang Rowan Atkinson kom sent ute til matbutikken (skjedde i UK) , forlangte særbehandling......han kan da passe tida som alle andre. 

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Et spørsmål til butikkansatte:

Noen ganger når jeg må vise legitimasjon (feks ved kjøp av alkohol) så taster han/hun bak kassen inn noe på kasseaparatet før jeg får tilbake kortet mitt.

Stemmer det at de taster inn fødselsdatoen din for å regne ut om du er gammel nok?

Jeg er født i 1989 så det virker litt pussig om de må taste inn fødselsnummeret mitt for å være helt sikker på at jeg er over 18  :p

Endret av Julekaffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen ganger når jeg må vise legitimasjon (feks ved kjøp av alkohol) så taster han/hun bak kassen inn noe på kasseaparatet før jeg får tilbake kortet mitt.

Stemmer det at de taster inn fødselsdatoen din for å regne ut om du er gammel nok?

Jeg er født i 1989 så det virker litt pussig om de må taste inn fødselsnummeret mitt for å være helt sikker på at jeg er over 18 :p

Jeg jobber på polet. Her har vi en knapp hvor det står "vist uoppfordret" og "spurt etter legg", vi trykker på en av de knappene hver gang vi har sett legitimasjon pga. statistikker. Tenker det samme gjelder i matvarebutikker.

Det står på kassa når man må være født for å kjøpe den og den varen. :)

Endret av m20k
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde en nydelig sak her om dagen. Kona til en kunde på cirka 80-85 år kom inn for å handle gaming utstyr til gubben, han hadde 18 max level characters i WoW og spilt siden lansering. Gaming i alle aldere!

Yan Friis snakker ofte om WoW i Herreavdelingen på P1. Han er 67 år gammel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt vanlig å møte barn og foreldre/besteforeldre i WoW. Eldste jeg spilte med var vel over 60. Yngste var vel 3-4 sammen med pappa og mamma.

Har og spilt med lærere som (uheldigvis) fortalte elevene dem hvilken server de spilte på.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Jeg er født i 1989 så det virker litt pussig om de må taste inn fødselsnummeret mitt for å være helt sikker på at jeg er over 18  :p

På Meny kan vi taste inn fødselsdato og få OK/Ikke OK. Fleste trykker bare OK uten å taste dato. Dags dato år 2000 er ikke så vrient å huske, forandrer seg jo bare en gang i året hva man trenger å huske

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk kjeft av en kunde fordi disse alkoholdige drikkene vi selger er sååå dyre! Det er jo MYE billigere i Sverige. Fikk lyst til å svare: "Hvis du ikke visste det, er vi i Norge nå. Stikk til Sverige eller slutt å kjøp alkohol flere ganger i uka da hvis det er så dyrt!"

Endte bare med at jeg smilte og sa at jeg dessverre ikke bestemmer prisen. Kunne ønske jeg turte å si det jeg tenkte.

Alkohol er ikke noe man MÅ ha, og det blir dyrt hvis man kjøper det flere ganger i uka. Ligger mye bak dyre varer, blant annet avgifter og at de tjener mindre i Sverige - men det forstår ikke enkelte folk tydeligvis. Takk og pris for at alkohol er dyrt, sier jeg.

Blir flau på andre folks vegne når jeg er i butikken og hører dem klage på prisen, i hvertfall når de klager til de ansatte. 

• Liker 7
Lenke til kommentar

Fikk kjeft av en kunde fordi disse alkoholdige drikkene vi selger er sååå dyre! Det er jo MYE billigere i Sverige. Fikk lyst til å svare: "Hvis du ikke visste det, er vi i Norge nå. Stikk til Sverige eller slutt å kjøp alkohol flere ganger i uka da hvis det er så dyrt!"

Endte bare med at jeg smilte og sa at jeg dessverre ikke bestemmer prisen. Kunne ønske jeg turte å si det jeg tenkte.

Alkohol er ikke noe man MÅ ha, og det blir dyrt hvis man kjøper det flere ganger i uka. Ligger mye bak dyre varer, blant annet avgifter og at de tjener mindre i Sverige - men det forstår ikke enkelte folk tydeligvis. Takk og pris for at alkohol er dyrt, sier jeg.

Blir flau på andre folks vegne når jeg er i butikken og hører dem klage på prisen, i hvertfall når de klager til de ansatte. 

VIrker på meg som det er mange folk som oppriktig trur at personen i kassa i en kjedebutikk er med å sette priser. Ikke forstår de hvorfor ting er billigere i sverige heller

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...