DirekteDemokrati Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 E-post fra en kunde som skulle forhåndsbetale for en tjeneste. Da jeg ikke mulighet til å lage en ordentlig faktura med KID når det skal forhåndsbetales , sender jeg ut et standarisert skjema beregnet for innlands og utlandskunder. Det vil si at det blir opplyst om beløp, kontonummer, et internt referansenummer og swift/iban for kunder som skal betale via utenlandsk bank. "No har æ prøvd å betale denne dritten i snart ei uke.. men du har sendt mæ ei regning med en forpult iban kode.. Æ treng KID nr fan ikkje iban!!!!!!!! "[/size] Det minner meg om en kunde vi fikk mail av i høst. Vi leverer IT-utstyr og han var en smule lei printeren sin. Kan jo forstå fyren, printere er jo satans verk til tider.. Skjermbilde.PNG Printere er sjefers store nemesis. Jeg lo godt Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Søppelmann Verdens beste kunde? Han tok fram plastsekken sin og tok ut de 2-3 matposene han hadde i matdunken og la alt klart når vi var i gata. Når vi nærmet oss kastet han alt selv i bilen. Slapp å trille en dunk eller gå ut av bilen. Han gjorde det samme med nabohuset over gata, haha! Hadde alle gjort det hadde vi ikke trengt å gjøre noe på jobb gitt... Er ikke så lenge til før du ikke trenger møte opp engang. Selvkjørende biler og robotisert utstyr tar over.nuvel.. Åpenbart brukerfeil. Selvsagt. Alt for fullt oppi bilen slik at lokket ikke åpner seg. I tillegg må jo noen ha tenkt at å kaste spannet tilbake var en god ide... Endret 11. januar 2018 av Jotun 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg m20k Skrevet 13. januar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 13. januar 2018 (endret) Hadde ei gammel sur kjerring som kunde i dag. Dette er en butikk jeg ikke jobber så ofte i, da jeg er ringevikar. Han andre hadde akkurat tatt lunsj, så jeg var der alene. Kunden sto ved inngangen og sa: "Gidder du å hente en 60% til meg?", så jeg antok at det var den flaska som kun heter 60%. Så jeg spurte henne: "Den her?", og da fikk jeg en sur tone tilbake: "Nei, den lille flaska der. Er dette så vanskelig da?!" Jeg kom smilende tilbake med den lille flaska og sa: "Så her, da ble det riktig. Er så sjeldent jeg jobber her, så beklager for at det ble feil". Fikk ingen svar tilbake. Deretter ga hun meg bankkortet og ba meg slå inn koden. Hun sa 5 sifre, så jeg ble forvirret ettersom det vanligvis er 5 sifre på et bankkort. Jeg spurte: "Er du sikker på at det er det som et koden? Det pleier vanligvis å være 4 sifre", hun svarte med en sur tone: "JA, så vanskelig dette skulle være da!" Så ga hun meg et annet kort, og sa koden på den. Det stemte bedre, for da sa hun 4 sifre. Jeg betalte for henne og ga henne varen med et smil. Da sa hun: "Dette er det verste jeg har sett. Aldri opplevd makan". Det fristet å svare: "Jeg har aldri opplevd en kunde bli så sur fordi jeg tok opp en feil flaske og SPURTE om det var den hun skulle ha, og blitt bedt om å slå inn koden på bankkortet som egentlig skal være privat, for å så bli sur fordi kunden rotet med koden. Jeg prøver å hjelpe deg slik at du slipper å gå inn i butikken som vanlige folk gjør" Heldigvis krangler jeg ALDRI med en kunde, men der fristet det. Jeg som kunde har spurt om en vare som står bak kassa i en matbutikk, og sier høflig "ikke den" når den ansatte peker på "feil" vare. Har også opplevd at en ansatt går og spør etter hjelp fordi h*n er ny, men jeg kunne aldri blitt sur for noe sånt. Denne kunden sa også at hun skulle ha en VESKE. Ble nervøs og spurte om hun mente pose. Da sa hun: "JA!". Fikk lyst til å svare: "Dette kalles en pose. Veske er noe helt annet". Ellers har jeg stort sett opplevd bare hyggelige kunder, men utrolig hvor mye en kunde ødelegger resten av dagen. Endret 13. januar 2018 av m20k 18 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Tja, noen folk har konstant sand i vaginaen sin, og er bare ute etter å gjøre andres liv like miserabelt som deres eget stakkarlige liv er. Jobbet på kundestøttetelefon en periode for en del år siden, og fy og fy, noen individer ringte rett og slett bare for å kjefte meg ut fordi de sannsynligvis hadde en fryktelig dårlig dag. Forsøkte jo så godt jeg kunne å være blid og hyggelig, men da ble de bare enda mer sure og irrasjonelle, hehehe. Mange rare vesener der ute i verden. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Merker en overvekt av rasshøl på enkelte dager. Folk som er direkte motbydelige omtrent før man i det hele tatt rekker å si hei. Det virker som om de har en klubb eller noe hvor de planlegger å teppebombe butikkene med sitt miserable nærvær på utvalgte dager. Har dager hvor så godt som alle kundene er strålende fornøyde og hyggelige og dager hvor det kommer et tosifret antall drittstøvler på kort tid. The hivemind is real. Lenke til kommentar
m20k Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) Her om dagen var det en kunde som omtrent ikke gjorde noe annet enn å klage på prisen. Hun sa: "Det er helt tåpelig at det skal være så dyrere i Norge enn i Sverige". Siden det virket som at det var min feil at prisene var så dyre, sa kollegaen min til meg: "Ja, nå må du snart sette ned prisene i Norge, for dette gå'kke an" Endret 24. januar 2018 av m20k 4 Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Deretter ga hun meg bankkortet og ba meg slå inn koden. Er dette vanlig? 1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Sikker på at det ikke er rottegift den dama drikker? Så forferdelig slitsomt det må være å VÆRE et sånt menneske! Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Hun er garantert en gammel alkis. Lenke til kommentar
Twine Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Hva er greia med å måtte signere på kvitteringen når man betaler med kort? Hvis maskinen har oppkoblingsproblemer. Det begynte plutselig å skje på jobb her om dagen, og mesteparten spør "hva er det for noe?" som vi svarer "ingenting, betalingen gikk gjennom" uten å gidde å lete frem en penn og få signert på kvitteringen. Alle kvitteringene går i søppelet uansett, ikke noen som enser det engang. Plutselig var det en kunde som lagde tidenes sak utav at vi ikke krevde signatur, typisk 15 min med en av mine medarbeidere og sjefen på siden av. Fikk ikke med seg hva som ble sagt, utenom noe om "dere kan stjele informasjonen min" etc etc. Høylytt krangling fra hans side, pottesur, aggressiv og i tillegg beruset. Hva i all verden? Han var jo direkte en jævlige kunde, men har han noe rett i det? Jeg begynte jo å lure etter hvert. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Hva er greia med å måtte signere på kvitteringen når man betaler med kort? Hvis maskinen har oppkoblingsproblemer. Det begynte plutselig å skje på jobb her om dagen, og mesteparten spør "hva er det for noe?" som vi svarer "ingenting, betalingen gikk gjennom" uten å gidde å lete frem en penn og få signert på kvitteringen. Alle kvitteringene går i søppelet uansett, ikke noen som enser det engang. Plutselig var det en kunde som lagde tidenes sak utav at vi ikke krevde signatur, typisk 15 min med en av mine medarbeidere og sjefen på siden av. Fikk ikke med seg hva som ble sagt, utenom noe om "dere kan stjele informasjonen min" etc etc. Høylytt krangling fra hans side, pottesur, aggressiv og i tillegg beruset. Hva i all verden? Han var jo direkte en jævlige kunde, men har han noe rett i det? Jeg begynte jo å lure etter hvert. Om kunden ikke signerer kan han/hun lett i etterkant ta kontakt med kortutsteder og si at transaksjonen ikke er godkjent. Det er da butikken sitt ansvar å kunne bevise transaksjonen. Om terminalen ikke er online vil underskrift erstatte pinkode. Ideelt sett skal butikken kontrollere underskriften mot gyldig legitimasjon. Det er en risiko som forhandler må vurdere selv. Flytoget f.eks. har hverken pinkode eller signatur og vil i praksis måtte tilbakeføre penger om kunden klager. Så om du kaster kvittering stiller dere svært dårlig i forhold til klaging og svindel. Men ikke noe poeng for kunden å klage der og da. Rent bortsett fra at dere virker litt uprofesjonell. 2 Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Hva er greia med å måtte signere på kvitteringen når man betaler med kort? Hvis maskinen har oppkoblingsproblemer. Det begynte plutselig å skje på jobb her om dagen, og mesteparten spør "hva er det for noe?" som vi svarer "ingenting, betalingen gikk gjennom" uten å gidde å lete frem en penn og få signert på kvitteringen. Alle kvitteringene går i søppelet uansett, ikke noen som enser det engang. Plutselig var det en kunde som lagde tidenes sak utav at vi ikke krevde signatur, typisk 15 min med en av mine medarbeidere og sjefen på siden av. Fikk ikke med seg hva som ble sagt, utenom noe om "dere kan stjele informasjonen min" etc etc. Høylytt krangling fra hans side, pottesur, aggressiv og i tillegg beruset. Hva i all verden? Han var jo direkte en jævlige kunde, men har han noe rett i det? Jeg begynte jo å lure etter hvert. Vi som jobber i kafeen på toget må ofte ta signering og kontrollkode, istedet for pin-kode. Glemmer en det så har en i utgangspunktet gitt bort varen gratis, og det har skjedd før at en kunde vi vet har kjøpt noe har klaget, og fått tilbake pengene fordi signering eller kode manglet. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Husker min mor handler type 10 år siden med American Express en del. Da var det bare rundt halvparten av butikkene som sjekket legitimasjon som man egentlig skal ifølge Amex sine retningslinjer. Signatur ble dog alltid forespurt, men før i tiden var det jo ikke vanlig med pinkode på kredittkort. Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 (endret) Hva er greia med å måtte signere på kvitteringen når man betaler med kort? Hvis maskinen har oppkoblingsproblemer. Det begynte plutselig å skje på jobb her om dagen, og mesteparten spør "hva er det for noe?" som vi svarer "ingenting, betalingen gikk gjennom" uten å gidde å lete frem en penn og få signert på kvitteringen. Hvis dere gjør det, har dere i prinsippet frasagt dere retten til å trekke beløpet fra kundens konto. Det du snakker om er så vidt jeg forstår reserveløsning - det tas i bruk automatisk når terminal ikke har kontakt med sentral/bank, og terminalen kan derfor ikke verifisere PIN-koden. Kunden har altså så langt ikke verifisert betalingen. Derfor ber man om en signatur og ofte kontrollsiffer, som erstatter PIN-koden i dette tilfellet. Hvis kunden bestrider et trekk dere gjør med reserveløsning og dere ikke fikk signatur, vil dere nok måtte betale tilbake pengene da dere ikke kan bevise at trekket var autorisert av kortholder. Endret 26. januar 2018 av toth 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 (endret) Mange her som tydeligvis er så unge at de heller ikke har peiling på hvorfor kortnummer, navn og utløpsdato egentlig er preget inn på kortet med "uthevet" skrift... (i gamle dager var "terminalen" et "strykejern" hvor man tok en fysisk kopi på blåpapir/gjennomslagspapir av den uthevede skriften på kortet, sammen med kundens signatur på kvitteringen. Signaturen var altså det eneste "beviset" på at kortet var brukt av dets rette eier. Og løsningen brukes altså fortsatt (i en litt modernisert utgave, hvor kortnr leses fra stripa/chippen og lagres i minnet i terminalen, i stedet for en fysisk blåkopi på papir), når det ikke er mulig å verifisere PIN-koden, dvs om terminalen er offline.) Endret 29. januar 2018 av Inge Rognmo 4 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Ah, strykejernet. Da kunne man få servert selv om man var blakk... 6 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 ...med mindre du handlet for så mye at brukerstedet måtte ringe inn (høyst manuelt...) til den døgnåpne kundestøttetelefonen for å sjekke dekning på kortet. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Ah, strykejernet. Da kunne man få servert selv om man var blakk... Ja, de var gode å ha noen ganger. Jeg bestilte ofte mat hjem på døren og betalte med et tomt bankkort. Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 (endret) den værste kundeopplevelsen som jeg hadde på jobb var da jeg jobbet med touchpay svindel saken i 2012. det var mange sure butikkeiere som fikk pengene sine svindlet av en gruppe som eide Touchpey betalings plattformen. de kundene måtte kontaktes slik at vi kunne finne bedre sikkerhetsløsninger for dem siden de er nyoppstartet butikkeiere som kunne lite om visa kort policies etc, med gebrokken norsk, og med utenlansk navn ringte jeg opp de fleste butikkene som ble rammet. det værste med dette var at nesten alle jeg kontaktet for å hjelpe med saken, så trodde flertallet at jeg er svindleren Endret 21. februar 2018 av Anonimofied Lenke til kommentar
Populært innlegg Dr. Mobius Skrevet 1. mars 2018 Populært innlegg Del Skrevet 1. mars 2018 En kompis av meg er eiendomsmegler og fortalte meg en historie her om dagen; Han hadde visning på et ganske fint hus, nylig renovert, og med masse fine smarthusløsninger. Et par, av typen en ung dame (midten av 20-årene) og en litt eldre mann (rundt 50), kom på visning. De var kjempeinteressert i stedet og syntes huset var fantastisk. Nåværende eier deltok på visningen for å svare på spørsmål. Den unge damen var veldig kritisk til smarthusløsningene for det skjønte hun ingenting av. Eier fortalte at man ikke trengte å tenke så mye på det da alt var automatisert, og han kunne eventuelt hjelpe dem med å sette det opp tilpasset dem dersom de kjøpte det. Damen tenkte seg lenge om, og svarte "nei, dersom de kjøpte det ville de ikke ha besøk med en gang. De ville nyte huset". Etter å ha gått litt rundt kom hun tilbake og lurte på om TVen fulgte med huset. Nei, sier eier. Den tar jeg med meg. Da ble damen helt vill, og mente at alt som var skrudd fast skulle tilhøre huset. Det hadde hun sett på TV2. Eier fortalte at dette gjaldt lamper, panelovner, og slike ting. Damen ble grisevill og forlangte at TVen skulle følge med. Megler blandet seg og sa at det ikke var slik hun trodde, samt at TVen egentlig ikke var skrudd fast, den hang på en planke som var skrudd fast. Dersom de ville ha med den planken kunne de få det. Han sa dette med et smil, men damen tiltet. Videre hang hun seg opp i at lysbryterne var rare (phillips Hue). Hun ville ha vanlige. Hun skjønte ikke hvorfor alle panelovnene hadde regnbuekontakter (en eller annen smartkontakt). Det var stygt, og det ville hun ha bort. Hun ville igjen ha TVen... Hun ville ha en av stolene i andre etasje. Tomten var for liten, så hun mente at nåværende eier skulle kjøpe til litt mer av sin nabo før hun eventuelt ville kjøpe huset... Hun ville at huset skulle vaskes utvendig da hun mente huset luktet løk... Mannen hennes diltet bare etter og sa ingenting. Etter at de hadde reist, ringte de og sa de ville ha huset. Men BARE dersom TVen fulgte med og lysbryterne ble byttet, det andre var egentlig ikke så viktig. 21 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå