Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Har dere noen gode historier om "rare" julekunder?

Når jeg jobba på Kiwi for snart 10 år siden, hadde vi alltid de klassiske kundene som skulle handle hele julemiddagen 22:50 (10 minutt før stenging) på lille julaften.

De ikke bare skjelte deg ut for noen av varene de skulle ha var utsolgt, men du kunne bare glemme å stenge butikken før de hadde fylt opp en hel handlevogn med varer i et usedvanlig lavt tempo.

 

Eneste måten julen påvirker jobben jeg har nå, er at det er lagt færre kunder på jobb, og dermed mindre å gjøre :-)

Lenke til kommentar

Kunder født tidlig på 90-tallet som blir fornærmet fordi jeg spør om legitimasjon når de kjøper sprit. Det er vanskelig å se om en person er 27 eller 20 år. Jeg har spurt om legitimasjon på folk som i 30-årene fordi de ser så utrolig unge ut mange av dem. De tar det ofte som et kompliment og sier "tusen takk for komplimentet" :). Den eldste jeg har om legitimasjon var født i 1975, jeg må innrømme at jeg ble ganske så flau. Men hun tok det som et stooort kompliment. :p  Jeg blir imponert over de som holder seg såpass unge.  :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Husker godt noen episoder fra når jeg jobbet på bensinstasjon.
Var en gang ei utenlandsk dame som hadde fylt bensin og kortet hennes ble avvist opptil flere ganger og prøvde og fortelle henne det men hun nektet og ble en stor diskusjon mellom oss, til slutt bare gikk hun, klarte og skrive skiltnummer og ringe politiet og gi beskjed.

Var også en annen gang jeg drev på med varer, var alene på jobb, nettopp fått varer, dette er altså på bygda, men som er en typisk drop in plass for forbipasserende, mangen kunder i løpet av en dag. Men dette var tidlig på dag, så var ikke so mye kunder innom, men der kom det en vestkant klyse i porshe og skal ha seg kaffe og brus og pølse, og jeg gikk fra hyllen jeg drev og plasserte vare i, og begynnte og snakke til meg at jeg er ung og burde få meg en skikkelig jobb, ikke stå her og kun stå i kasse og tjene småpenger og ikke ha et liv, da raste det for meg opp i hode, men klarte og holde meg særiøs. Sa det at og jobbe i butikk/bensinstasjon innebærer så mye mer en og bare stå i kassen, og spurte hva han jobbet med da liksom, nei han satt på kontor hele dagene og gjor minst mulig og tjente mest mulig, det sa han rett ut, åsso kritiserte han for at pølsetypen han ville ha ikke var varm enda, jeg gav beskjed om det men han ville ha likevel, så han fikk nå en halvlunken grillpølse til redusert pris, men likevel klager han når jeg gav han klar beskjed om det. Og så begynnte han og kritisere enda mer om jobben, så sa jeg at han skal gjerne få ta over her og se hva en slik jobb innebærer og at folk med slik holdning har ingenting inne her og gjøre, var krass i tonen men ikke alvorlig, han såg bare stygt på meg og ba meg dra til helvete, så forsvant han. Men heldigvis mest gode kunder som var innom, men der var en del bygdeorginaler også innom, spesielt en som kom og altid skulle snakke gjerne i 1 times tid eller 2, er koselig det, men ikke når man står med arbeid langt over ørene og har mye og gjør.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fått mange rare henvendelser på "Gies bort mot henting". 

Hadde en kar som ville ha meg til å kjøre et bord til nabokommunen med tilhenger (som jeg ikke har), ellers ville han ikke ha det.  :grin:

 

En liten kuriositet er at veldig ofte jo mindre penger det er snakk om i en handel, jo vanskeligere blir folk. 

Endret av Gurglemuffin
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Søppelmann

 

Verdens beste kunde? Han tok fram plastsekken sin og tok ut de 2-3 matposene han hadde i matdunken og la alt klart når vi var i gata. Når vi nærmet oss kastet han alt selv i bilen. Slapp å trille en dunk eller gå ut av bilen. Han gjorde det samme med nabohuset over gata, haha! Hadde alle gjort det hadde vi ikke trengt å gjøre noe på jobb gitt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Søppelmann

 

Verdens beste kunde? Han tok fram plastsekken sin og tok ut de 2-3 matposene han hadde i matdunken og la alt klart når vi var i gata. Når vi nærmet oss kastet han alt selv i bilen. Slapp å trille en dunk eller gå ut av bilen. Han gjorde det samme med nabohuset over gata, haha! Hadde alle gjort det hadde vi ikke trengt å gjøre noe på jobb gitt...

Er ikke så lenge til før du ikke trenger møte opp engang. Selvkjørende biler og robotisert utstyr tar over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

E-post fra en kunde som skulle forhåndsbetale for en tjeneste. Da jeg ikke mulighet til å lage en ordentlig faktura med KID når det skal forhåndsbetales , sender jeg ut et standarisert skjema beregnet for innlands og utlandskunder. Det vil si at det blir opplyst om beløp, kontonummer, et internt referansenummer og swift/iban for kunder som skal betale via utenlandsk bank.

 

 

"No har æ prøvd å betale denne dritten i snart ei uke.. men du har sendt mæ ei regning med en forpult iban kode.. Æ treng KID nr fan ikkje iban!!!!!!!! "

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Søppelmann

 

Verdens beste kunde? Han tok fram plastsekken sin og tok ut de 2-3 matposene han hadde i matdunken og la alt klart når vi var i gata. Når vi nærmet oss kastet han alt selv i bilen. Slapp å trille en dunk eller gå ut av bilen. Han gjorde det samme med nabohuset over gata, haha! Hadde alle gjort det hadde vi ikke trengt å gjøre noe på jobb gitt...

Er ikke så lenge til før du ikke trenger møte opp engang. Selvkjørende biler og robotisert utstyr tar over.

nuvel..

YiwxQKy.gif

Åpenbart brukerfeil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessverre ikke en mulighet her da dunkene står inntil 15 meter fra veien og kunden er gud...

Pipen får nok en annen lyd når kommunen finner ut hvor mye mer det er å spare på å gå fra sosial dumping-lønn til ingen lønn, enn å gå fra skikkelig lønn og vilkår til førstnevnte.

Lenke til kommentar

E-post fra en kunde som skulle forhåndsbetale for en tjeneste. Da jeg ikke mulighet til å lage en ordentlig faktura med KID når det skal forhåndsbetales , sender jeg ut et standarisert skjema beregnet for innlands og utlandskunder. Det vil si at det blir opplyst om beløp, kontonummer, et internt referansenummer og swift/iban for kunder som skal betale via utenlandsk bank.

 

 

"No har æ prøvd å betale denne dritten i snart ei uke.. men du har sendt mæ ei regning med en forpult iban kode.. Æ treng KID nr fan ikkje iban!!!!!!!! "[/size]

 

Det minner meg om en kunde vi fikk mail av i høst. Vi leverer IT-utstyr og han var en smule lei printeren sin. Kan jo forstå fyren, printere er jo satans verk til tider..

 

post-62290-0-55303600-1515698881_thumb.png

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...