Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Hvor irritert blir dere når en kunde påpeker rabattfeil på kvitteringen? Beløpet er ofte lite og jeg vegrer meg for å si fra, men føler at det er en prinsippsak, beløpet er i så måte ikke det viktigste. Ofte blir det en del styr, siden ikke alle ansatte kan prosedyren med retur osv.

Da er det vel strengt talt butikken sin feil? Og om slike ting irriterer deg, kanskje ikke handle i en butikk som ikke klarer følge Norske lover og har kunder som reagerer når de får andre ting enn de blir fortalt at de skal få.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvor irritert blir dere når en kunde påpeker rabattfeil på kvitteringen? Beløpet er ofte lite og jeg vegrer meg for å si fra, men føler at det er en prinsippsak, beløpet er i så måte ikke det viktigste. Ofte blir det en del styr, siden ikke alle ansatte kan prosedyren med retur osv.

Da er det vel strengt talt butikken sin feil? Og om slike ting irriterer deg, kanskje ikke handle i en butikk som ikke klarer følge Norske lover og har kunder som reagerer når de får andre ting enn de blir fortalt at de skal få.

 

Joda, det er butikken sin feil og det er vel litt motstridende at jeg som kunde vegrer meg for å si fra, men syns det er ubehagelig å lage kø for en tikroning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda, det er butikken sin feil og det er vel litt motstridende at jeg som kunde vegrer meg for å si fra, men syns det er ubehagelig å lage kø for en tikroning.

 

Det er der problemet ligger for meg også. Jeg sier ikke fra om en liten feil om det er mange i kø bak meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Hvor irritert blir dere når en kunde påpeker rabattfeil på kvitteringen? Beløpet er ofte lite og jeg vegrer meg for å si fra, men føler at det er en prinsippsak, beløpet er i så måte ikke det viktigste. Ofte blir det en del styr, siden ikke alle ansatte kan prosedyren med retur osv.

Da er det vel strengt talt butikken sin feil? Og om slike ting irriterer deg, kanskje ikke handle i en butikk som ikke klarer følge Norske lover og har kunder som reagerer når de får andre ting enn de blir fortalt at de skal få.

 

Joda, det er butikken sin feil og det er vel litt motstridende at jeg som kunde vegrer meg for å si fra, men syns det er ubehagelig å lage kø for en tikroning.

 

Javel, så ikke lag kø for en 10 kroning? Hva er problemet med at butikken gjør det når andre ber om å få tilbake sin egen 10 kroning som butikken frekt har trukket dem? Syns du det er ubehagelig at andre vil ha tilbake sin 10-kroning?

Lenke til kommentar

Kommer litt an på. Hos nærbutikken stemmer nesten aldri kasseprisen med hylleprisen, og det er jeg mildt sagt lei av. Da sier jeg fra. Og hvis det er sånn at jeg ikke ville kjøpt varen uten rabatten, sier jeg fra. Men hvis det er snakk om at melken er feilpriset med to kroner gir jeg f. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor irritert blir dere når en kunde påpeker rabattfeil på kvitteringen? Beløpet er ofte lite og jeg vegrer meg for å si fra, men føler at det er en prinsippsak, beløpet er i så måte ikke det viktigste. Ofte blir det en del styr, siden ikke alle ansatte kan prosedyren med retur osv.

Da er det vel strengt talt butikken sin feil? Og om slike ting irriterer deg, kanskje ikke handle i en butikk som ikke klarer følge Norske lover og har kunder som reagerer når de får andre ting enn de blir fortalt at de skal få.

 

Joda, det er butikken sin feil og det er vel litt motstridende at jeg som kunde vegrer meg for å si fra, men syns det er ubehagelig å lage kø for en tikroning.

 

Javel, så ikke lag kø for en 10 kroning? Hva er problemet med at butikken gjør det når andre ber om å få tilbake sin egen 10 kroning som butikken frekt har trukket dem? Syns du det er ubehagelig at andre vil ha tilbake sin 10-kroning?

 

Du misforstår, jeg har ikke noe problem med at folk sier i fra og at butikken(e) da retter opp feilen. Det syns jeg bare er rett og rimelig, det er jo derfor jeg selv som oftest sier i fra, prinsippet. Samtidig kan en sak ha to sider, det er vel mulig å forstå? I en perfekt verden ville det jo ikke vært noen feil og dette ville ikke vært en problemstilling, ønsket innspill i forhold til hva de som står i kassen tenker om en slik situasjon.    

Lenke til kommentar

Du misforstår, jeg har ikke noe problem med at folk sier i fra og at butikken(e) da retter opp feilen. Det syns jeg bare er rett og rimelig, det er jo derfor jeg selv som oftest sier i fra, prinsippet. Samtidig kan en sak ha to sider, det er vel mulig å forstå? I en perfekt verden ville det jo ikke vært noen feil og dette ville ikke vært en problemstilling, ønsket innspill i forhold til hva de som står i kassen tenker om en slik situasjon.

Når jeg jobbet i kassen hadde jeg ikke noe problem med det. Veldig irriterende at butikker ikke stoler nok på alle sine kassaansatte til å faktisk ha et returkort da, eller at de krever det i det heletatt. Det er hva som gjør at ting går så jævlig sakte. Jeg jobba i en liten butikk og var primært den eneste i kassa gjennom hele dagen, henta det kortet på morgen og satt med det gjennom hele dagen fordi jeg ikke orka den køen ting kunne skape om det var noe feil.

 

Det går heller ikke kun på at kunder oppdager noe feil, men at du selv faktisk gjør noe feil, scanner en vare dobbelt eller noen glemmer skillepinne, vare over båndet faller ned med varene deres.

Lenke til kommentar

Apropos dette med kasser... pleier alltid bruke skillepinne, MEN - noen ganger er det så tomt i butikken, og jeg har bare en brus, og det virker som han/hun i kassa følger med, så legger jeg den langt bak og holder den igjen en stund så vedkommende skjønner det er min mens jeg har øyekontakt. Likevel blir der ofte skannet...

Lenke til kommentar

Artig kunde. Eldre dame, eller, kanskje 60-70 år. Jeg er renovatør. En gang kom hun og sa matprisene vi la igjen var dårlige, og hun var sur for at vi ga henne disse. Sa det er ikke vår jobb å sjekke alle posene, vi bare henter dem på lageret så hun må nesten ringe og klage til de isåfall...

 

Idag var søppelkassen hennes overfylt som betyr fugler har spredd dritt ut. Ikke mitt problem. Kjører videre etter å ha tømt så kommer hun og sier 'kom tilbake den er ikke tom, jeg måtte rydde opp etter dere!' jeg svarer bare 'det er det fuglene som har gjort fordi du lar lokket stå åpent, det er ikke min feilsøke 'ja men ja men' osv., hvorpå jeg bare svarer 'jeg skal ikke stå å rydde opp etter deg, jeg rydder opp etter meg selv, jeg.' Og fik bare et 'ja gjør det du...' hvor på hun stakk.

 

Hun hadde litt sånn innstilling at jeg jobber for henne og at stillingen min inkluderer vaskehjelp. Skal kun tømme søppelkasser, sette dem tilbake, og ordne eventuelle problemer og rydde opp i mitt eget rot.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fantastisk med kunder som har helt rett... liksom

 

Sto som dørvakt/servitør på et arrangement for noen helger siden. Jeg var plassert på VIP området, som da også førte til at jeg i tillegg til serveringsjobben skulle sjekke de som kom inn for armbånd for VIP området.

 

Greit nok, mesteparten jeg måtte avvise var folk som hadde rotet seg litt bort og ikke helt viste hva slags området de var kommet til.

Men gamle mannfolk, som jobbet frivillig på arrangementet... Så uforskammede folk har jeg ikke truffet før, for selv om de jobbet frivillig (med de fordelene det innebærer) hadde de selvfølgelig ikke tilgang til VIP området. 

 

"Men jeg jobber nå her, helt frivillig og (...)"

"Dette er min fritid, så tenker du å kaste meg ut herfra (...)"

"Jeg har vært her oppe alle de andre gangene, og du kan bare glemme å få meg ut herfra"

 

Gamle mannfolk som tror de har rett til alt, noen av de værste og motbydelige folkene jeg treffer på jobb

Lenke til kommentar

Dette gjelder en litt spesiell ansatt: 

På den lokale Europris-butikken er det en ansatt som har fått det for seg at han til hver eneste kunde skal si " Ha en HJERTELIG fin dag" i en høy og theatralsk stemme. Tipper han forsøker å være vennlig og litt original, men for min del så gjør det bare at jeg aldri går der og handler, for jeg vet det blir pinlig ved kassen. 

 

Det er ikke tilfeldigvis en viss Europris i Stavanger du snakker om?

 

Sist jeg var der sa han i så fall "Han en STRRRRRÅLANDE dag!", uten et snev av ironi. Jeg måtte konsentrere meg for å ikke knekke sammen i en blandet følelse av kleinhet og latter. Han skal virkelig ha honnør for at han klarer å opprettholde dette til hver eneste kunde.

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...