Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

 

Lurer på hvem som betaler husleia dems , å jobbe på burgersjappe blir man ikke rik av :p

I Norge er det rimelig grei lønn på mcd har jeg hørt

Burde det være. Fullstappet lokale med fulle folk klokken 3 på natta kan ikke være enkelt å håndtere. Folk glemmer hva dem har bestilt og det er bare tøv.

 

Sist jeg var på BK etter en tur på byen begynte noen å fyre av fyrverkeri der inne og. De ansatte ristet bare på hodet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvis du hadde vært profesjonell så hadde du spurt om det var greit å motta femmere, da hadde kunden antakelig sagt ja også uten videre reaksjon.

 

Det du i praksis gjorde var å prakke problemet ditt på en annen.

 

"Much to learn, you still have."

 

Jeg gadd ikke spørre om det var greit å motta femmere, da jeg regnet med at kunden ikke ser stor forskjell på 2 femmere og 1 tier.

Hadde blitt oppriktig flau hvis jeg var med noen som ble sur for 1 ekstra mynt. Har handlet flere steder og fått noe lignende i kontanter uten å en gang tenke over det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hadde lite 10'ere igjen i kassa, så jeg ga kunden to femmere i stedet. Da sa kunden: "To FEMMERE?!"

 

Rart det blir krig i verden...

Bare lurer, hva sparte du egentlig 10`erene til?

 

 

Formulerte meg kanskje litt feil. Hadde ingen 10'ere i kassa, så måtte gå og veksle. Hadde ikke tid til det pga. mye kø.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruk bare pappesker til å pakke varene i,se hva som skjer da!

 

Så du mener at jeg skal gå rundt i butikker med pappesker? Jeg pleier å bruke gjenbrukspose når jeg skal i butikken. Hvis jeg glemmer dem hjemme, kjøper jeg en vanlig bærepose eller to. Trenger selvfølgelig poser til søpla også.

 

Pappesker kunne jeg aldri ha gått med, med mindre jeg skal handle på polet. Der får man esker helt gratis. Suverent når man handler mange flasker.

Lenke til kommentar

Noen ganger tror jeg at kunder bare er ute etter å være sure, og ikke er interessert i en løsning. Hadde en sur kunde på telefon for noen dager siden, som var misfornøyd med en ting som det hadde vært utrolig enkelt for oss å ordne opp i. Men før jeg rakk å foreslå løsningen, så sa han bare "drit og dra" og la på. Da gidder ikke jeg å ringe han opp igjen for å gjøre han fornøyd... da får han bare gå og være sur. Det er hans eget valg.

 

Noen dager før fikk vi en e-post fra en dame som la ut om hvor misfornøyd hun var. Hun fortalte alt om hvor ille det var (ja livet var omtrent lagt i grus). Men akkurat HVA hun var misfornøyd med, ble det ikke skrevet noe om. Først etter vi hadde sendt et par e-poster og spurt hva hun ikke var fornøyd med, så fikk vi endelig vite hva problemet var, løste det på sekundet og ga henne et lite plaster på såret. Nå er hun superfornøyd, men hvorfor må de gjøre det så vanskelig for oss å gjøre de fornøyd?

 

Andre ganger har de bestemt seg for at vi ikke kommer til å gjøre de fornøyde, som en kollega som hadde skrevet feil sum på en ordre. Den personen som leverte ut ordren, og presenterte prisen, fikk så ørene flagret før hun i det hele tatt rakk å sjekke opp i det. Gi oss noen få sekunder når vi har gjort noe feil, så retter vi opp i det... før du klikker helt.

 

I tilfellet over så var feil pris riktignok høyere enn det kunden skulle betale. Men vi har også fått kjeft av en dame fordi vi ba om mindre penger for en ordre, enn hun trodde hun skulle betale. Hun måtte faktisk overtales til å betale mindre enn hun ville.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen ganger tror jeg at kunder bare er ute etter å være sure, og ikke er interessert i en løsning.

 

Det er mange kunder som tror at de kan oppføre seg åssen de vil, kun fordi de er kunder. Skjønner ikke hvorfor så mange legger fra seg oppdragelsen og frekkheten hjemme når de er kunder. Jeg sto i køen i butikken, og en gammel dame sa med en SUR tone at hun skulle studere kvitteringen NØYE for å se om prisen på det hun handlet for ble riktig.  Jeg ga kassedama et smil mens hun gamle kjærringa sto med kvitteringa og nektet å flytte på seg før hun så at alt sto korrekt oppført. Jeg hadde god tid, så jeg fortsatte å smile og snakke med den unge kassedama. Den gamle dama gikk ut av butikken etterhvert, men jeg forundrer meg over enkeltes oppførsel. Spesielt de eldre. Enten er de overblide, ellers er de sure.

Lenke til kommentar

Hvor irritert blir dere når en kunde påpeker rabattfeil på kvitteringen? Beløpet er ofte lite og jeg vegrer meg for å si fra, men føler at det er en prinsippsak, beløpet er i så måte ikke det viktigste. Ofte blir det en del styr, siden ikke alle ansatte kan prosedyren med retur osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...