toth Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 (endret) Irritert. Var akkurat innom Jula for å kjøpe ny spyleknapp til ett Ceberit toalett. Er det en type fake Geberit? Spøk til alvor, mange knapper her: https://www.vvskupp.no/produkter/baderom/sisterne/geberit Endret 30. august 2017 av toth Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Irritert. Var akkurat innom Jula for å kjøpe ny spyleknapp til ett Ceberit toalett. Er det en type fake Geberit? Spøk til alvor, mange knapper her: https://www.vvskupp.no/produkter/baderom/sisterne/geberit Jah, er nok ett billigmerke og eg vet at eg kan bruke deler fra Geberit på de(etter å ha søkt litt på nettet) Takk for tipset La i tillegg ut spørsmål på Jula sine facebook sider 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 (endret) Da jeg (vel og merke i 2011) jobbet i 3 måneder på jula var systemet for bestillinger ett mareritt å jobbe med, og var vel bare ett fåtall som hadde autorisasjon for å godkjenne bestillinger (og dem var nesten aldri tilstede) Om det ikke er blitt ett bedre system i dag så skjønner jeg nesten den ansatte Systemet for å skrive ut plakater for produkter benyttet seg av en server i Sverige, som tydeligvis var en datamaskin fra krigen. Og alle butikker både i Norge og Sverige måtte via denne serveren for å få printet plakater. Tok en eeeeevighet og føltes som latterlig dårlig bruk av resurser når 1 ansatt på hver butikk satt en hel dag å ventet på å få printet plakater. Endret 30. august 2017 av Complexity Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 31. august 2017 Populært innlegg Del Skrevet 31. august 2017 Var en kjapp tur i går innom konkurrenten til Jula, Obs Bygg. De hadde ikke merket i sitt system, heller ikke noe lignende i utstillingen. Når eg så spurte en av de som jobbet der så ble eg møtt med ett ønske om å hjelpe! Han tvilte på at de hadde slike inne, og skulle han bestille så måtte han ha ett modellnr på det toalettet eg hadde. Det forstår eg, siden de faktisk ikke hadde den leverandøren i sitt sortiment, eller lignende(Jula hadde AKKURAT det samme toalettet inne). Men han ønsket faktisk å hjelpe allikevel! Tvert motsatt av Jula. I tillegg gikk han bak på lageret og hentet frem diverse spyleknapper de hadde liggende så eg kunne selv sammenligne og se om noen passet.. da fikk eg faktisk kundeservice. Resultatet fra de to besøkene var jo likt - men en verden i forskjell i opplevelsen. Jula får stryk. Obs Bygg besøker eg _gjerne_ igjen. 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg Schreiber Skrevet 4. september 2017 Populært innlegg Del Skrevet 4. september 2017 Når vi først er innom hjelpsomhet har jeg for alvor begynt å lure på om det feiler folk generelt noe. Jeg handler ofte på Rema, og som vanlig går runden via inngangen bort til handlevognene, før jeg drar inn i butikken, drar på "rundturen" og ender opp i kassen. Deretter går jeg rett forbi handlekurvene til utgangen. En ting er at veldig mange folk er ekstremt late eller egoistiske når det gjelder handlevognene. Straks de har betalt er de "ferdige" i butikken, så de gir blanke faen i handlevognene - til tross for at de går rett forbi der vognene står, når de går til utgangen. Hvorfor er det da så svært få som gidder dytte vognene bort til der de står, når de likevel går rett forbi der? Hvorfor bare la de samle seg opp ved kassen, der de står i veien for alle andre? Så av den grunn har jeg lagt det for vane å ikke bare dytte min egen handlevogn på plass når jeg er ferdig, men jeg tar gjerne med meg tre, fire andre i slengen. Jeg skal jo rett forbi de andre handlevognene uansett, og det sparer de ansatte for mye unødvendig arbeid. Problemet er at veldig mange ser rart på meg når jeg gjør det, og har tatt en og annen i å forgjeves la være å le når h*n tror jeg ikke ser det. Jeg har rett og slett alt for ofte fått følelsen av at det feiler meg noe, når alt jeg gjør er å være litt hjelpsom. Er det rart folk gir faen, når det "feiler meg noe" om jeg prøver å hjelpe? 21 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Det er vel en grunn til at enkelte butikker har polett-ordning for handlevognene. 5 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 -snip- Litt mer oppgitt når det er ~5 vogner 50m borte fra butikken i mitt nærområde, tar på meg oppgaven og rydder opp noen ganger. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 4. september 2017 Populært innlegg Del Skrevet 4. september 2017 Eg gjør det samme. Står det ei handlevogn forran meg i køen som er forlatt så tar eg de med meg til utgangen. Selv om eg ikke har hatt handlevogn med meg selv i butikken. Har og lært dattera mi til å gjøre det samme og det går på automatikk for oss begge når vi er på butikken. Noe som gjør meg ganske så fornøyd når vi tar lørdagshandelen og hun tar vogna våres, samler sammen de andre som står i kassaområdet, slår de sammen og kjører de bort til utgangen - helt uten spørsmål fra meg. 11 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Det er så fint å se at noen er nøye med å oppdra fremtidens voksne! 8 Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Verstingene er de som lar den tomme vogna si stå rett foran kassa, altså der man legger varene opp på båndet, så bare betaler de og går. En ting er å sette den fra seg i kasseområdet, det blir man som butikkansatt vant til, men å la den stå der hvor køen er, gjerne med andre folk bak og venter, da er du jo født rasshøl og mangler en ganske viktig del i skolten. 8 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Hva med de som legger melk eller yoghurt i en vanlig hylle? Har aldri jobbet i butikk og selv det gjør MEG irrasjonelt sint 6 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Pleier å ta med meg en forlatt vogn fra midt imellom bilene på parkeringsplassen når jeg skal inn å handle Den og jeg skal samme vei uansett 2 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 (endret) Ser det samme hver gang jeg er innom *hvilken som helst butikk med handlevogner*.Enda verre er det når folk hiver søppla rett på bakken. Jobbet i platebutikk for noen år tilbake og da fant jeg brukt snus i hyllene...Virker som folk generelt er lat. Endret 4. september 2017 av PantZman Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Jeg pleier bare å få en av de ansatte til å trille vogna hjem til leiligheten min, jeg. 6 Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Hva med de som legger melk eller yoghurt i en vanlig hylle? Har aldri jobbet i butikk og selv det gjør MEG irrasjonelt sint Jepp, enda bedre med de som faktisk gidder å ta seg bryet med å legge kjølevarer, og forsåvidt vanlige varer, i fryseren. Veldig glad jeg ikke jobber i butikk lenger Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Hva med de som legger melk eller yoghurt i en vanlig hylle? Har aldri jobbet i butikk og selv det gjør MEG irrasjonelt sint Aner ikke hvor lenge den melka har stått der, så frister ikke helt å sette den på plass og late som ingenting. Pleier i stedet å si ifra til en ansatt, hvis det er noen i nærheten. Da får de ta seg av den og enten sette den tilbake i hyllen eller kaste den. Melk som har stått i en varm hylle i flere timer frister ikke helt. Lenke til kommentar
Populært innlegg Dilemma Skrevet 12. september 2017 Populært innlegg Del Skrevet 12. september 2017 Finnes det en egen tråd for episoder rundt det å selge ting på finn? Jeg bruker finn en god del og syns ofte det er mye rot med forskjellige "kunder" Skulle gi bort en gammal sofa her en dag: dude: Hei, har du sofaen enda? meg: Ja, den står her fortsatt dude: Jeg tar den meg: ok, når kan du hente den? dude: Jeg har ikke bil, kunne du ha levert den? meg: Det kan jeg nok ikke. Dessuten får jeg ikke plass til den i min bil dude: Hva slags bil har du? meg: ? dude: Hvis jeg tar bussen ut til deg kan jeg bli med å prøve å få plass til den i bilen din meg: Det er ikke aktuelt. Hvis du vil ha den må du komme og hente den med egen bil dude: Men er bilen din større enn en golf? meg: Det er ikke relevant hva slags bil jeg har. Jeg kan ikke levere dude: ok, trodde du hadde ombestemt deg. 26 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 "Du liker ikke å prute, du?" Sagt om ting som lå ute for ca halvparten av det jeg kunne fått om jeg var tålmodig (ift andre ting som lå ute), og der jeg nettopp hadde solgt tilsvarende men litt mer brukt ting for prisen han ville gi. Eh, nei. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 (endret) En vakker dag skal jeg invitere en finn-pruter på visning, ta tingen han tror han skal få billig og slenge den i en kvisthakker foran øynene på ham. Solgte en HD-DVD-spiller og en bunke filmer på Finn, over halvparten av henvendelsene var folk som mente de burde få filmene til halv pris av antydning siden de ikke trengte spilleren. Hallo, spilleren er ikke verdt en dritt, men du kan slippe å få den med på kjøpet. Endret 12. september 2017 av Isbilen 3 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Er da ingenting galt i hverken skambud eller å prute, er jo bare å takke nei. Har flere ganger kjøpt ting på Finn for skambud. Eksempel var splitter nye sommerdekk som i den størrelsen kostet kr7500 nye i butikk for 4stk. Lå på Finn for kr4500 6mnd gamle og kjørt fra butikken hjem. Sendte en hyggelig melding der jeg var rett på sak og sa 'Jeg kan hente dekkene for kr2000 kontant i hånden nå idag så er du kvitt dem og 2000 kroner rikere'. Den taktikken der funker ofte bra. Fikk et nytt kjøleskap til kr2000 istedenfor kr3000 på annonsen slik forrige uke også. Litt mer on topic så har jeg selv kjeftet på folk før som har ringt og spurt om noe på Finn. Problemet er at de har ringt på tider som kl23-24, både hverdag og helg. En gang ringte en kl0030 og spurte om jeg forsatt hadde XX. Sa 'ja, men jeg har ikke tenkt å selge det til noen som har så lite folkeskikk at de ringer halv ett på natten mens jeg skal opp på jobb kl0430' 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå