Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg har dog aldri helt skjønt hvordan en vanlig butikk kan være utsolgt for en vanlig vare, og jeg skjønner jo fyren veldig godt. Er jo veldig lett å tenke at de kanskje bare har glemt å sette den fram. Hvis vedkommende ikke var frekk eller spydig når han spurte hadde jeg nok bare latet som jeg faktisk letet for å si gi han beskjeden at det er tomt dessverre

Hehe, greit nok, men følte jeg prøvde å si ifra nok ganger. Skrev ikke halvparten av hvor mange ganger han spurte. Er ikke en butikk heller forsåvidt, men en ganske liten kafe.

Endret av egen9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg jobbet på lager (6 stk, meg inkludért, som vikár), så var det stille i laange tider .. jeg tømte containere og stablet på paller de dagene det var behov. Én dag kom det.. tror det var 19 lastebiler på 6 timer, hele lageret ble overfylt på den dagen og det ble bare kaos i lange tider etterpå. Den eldste arbeideren nær pensjonistalder sa "Logistikk på høyt nivå" ^^ Han hadde ikke sett lignende før.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er ofte at etterspørselen ikke er konstant, så det er ikke alltid like enkelt å bestille varer. Hadde det vært slik at man hver uke solgte akkurat 8 Fanta Zero, eller hvilke som helst andre varer, så er det jo ikke noe stress. Det er når det plutselig er etterspørsel etter 18 én uke og 2 neste uke at det blir problemer. Og som nevnt er det veldig få butikker som har plass til store lager og da vil det nødvendigvis gå tomt til tider.

 

Hvis det ALLTID blir tomt med en gang er det klart man kanskje burde se på bestillinga.

 

Det meste av bestilling går forøvrig automatisk, og da forutsetter det også at alle fakta som f.eks varebeholdningen stemmer. Om noen stjeler to stk av et eller annet, så kan det fort bli kluss med en gang.

 

Sorry off topic, prøver bare å få frem at ikke alt er like svart/hvitt hele tiden. Spesielt ikke i lavprisbutikkene hvor bemanninga er altfor lavt til å følge med slike ting 24/7.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Elsker å se slike saker ligger å vente i køen med følgende emnetittel;

"hjelp"

"HASTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" 

"Kan dere ringe meg" (uten en kjeft informasjon i selve saken)

 

Og denne klassikeren

"Saken er nå løst - svar på mailen for å gjenåpne saken"  (svarer med "Takk :)" )

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kunde: Hva slags pizza har du?

Meg: Jeg har tre typer; En med biff og spekeskinke, en med ost og skinke, og en med syltet spinat :)

Kunde: Ja, da tar jeg den med chilli :D

Meg: Ehm...tenker du på den med spinat?

Kunde: Nei, så i menyen at dere hadde en med chilli!

Meg: Åja, du tenker på kyllingspizzzaen, den er vi dessverre tom for, så har bare biff/spekeskinke, ost/skinke, og spinat

Kunde: Ok, men da tar jeg den med kylling da.

Meg: Beklager altså, men har bare de tre

Kunde: MEN FOR GUDS SKYLD DA, HVILKE PIZZAER HAR DU?

Meg: ..Har en med biff og spekeskinke. En med ost, og skinke. Og en vegetar.

Kunde: Nei vel, hvis du ikke har noe får jeg ta en salat da.

Meg: Ja, da har en pastasalat med kokt skinke, og en med hummus og linser :)

Kunde: Da tar jeg den med skinke og hummus

 

....

Enkelte folk hører bare det de vil høre og reagerer på det i stedet for det som faktisk blir sagt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Folk som river lappen av bankterminalen selv og putter den i lomma. I hvilken avkrok av verden er det greit? Da må jeg spørre om å få se den og avsløre at nei, jeg stoler ikke på deg.

 

Minner meg om da jeg tok buss. Kvitteringen ble skrevet ut, og jeg er vandt med at de som jobber der river kvitteringen for meg. Mens jeg sto der, sa bussjåføren: "Ja men så ta den da!" Har skjønt at det mest vanlige i denne byen når det gjelder busser er å rive kvitteringen selv. Vet ikke hva som er mest normalt generelt, tar ikke så ofte buss.

Lenke til kommentar

Nei den rørte ingen.

 

Scenario da er at de drar for tidlig, kødder til hele rullen og eg måtte fikse.

Dét skal jeg gjøre neste gang ^^ Rive tak i kvittéringen fort som f ..

 

Var en gang jeg skulle betale med verdikort, og kom borti terminalen ved et uhell når jeg skulle scanne den .. "Du trenger ikke slå istykker terminalen da!!" Noen sjåfører skulle aldri hatt jobben.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Helt enig. Heller et oppriktig "ha det bra" enn et overdrevent innøvd "oh thank you so very much, kind sir. I hope the rest of your life will be full of love and peace. Farewell, my hero!"

Du høres ut som butlern i Fresh Prince lol (som jeg ikke fikk møte i sommer , sukk)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Irritert.

 

Var akkurat innom Jula for å kjøpe ny spyleknapp til ett Ceberit toalett. Eg stakk innom der da eg fant akkurat det samme toalettet der med mistenkelig lik spyleknapp, og etter å ha sjekket i dag(med de originale ødelagte delene) så viste det seg å være en helt lik knapp.

 

Eg spurte høflig en i butikken om han hadde ledig tid og spurte han så om de hadde eller kunne bestille ny spyleknapp til meg til ett sånt toalett(og så pekte eg på det som stod der i butikken).

 

Han: "Har du kjøpt toalettet her?"

Meg: "Det vet eg dessverre ikke da eg leier leiligheten toalettet står i."

Han: "Da kan vi ikke hjelpe. Vi bestiller kun deler til varer som er kjøpt i butikken her."

Meg: "..."

Han: "Standard policy dessverre."

Meg: "..."

 

Eg ble faktisk litt overrasket over dette. De selger varer fra produsenten. De har akkurat samme toalett i butikken. Med samme reservedel som eg trenger. Men siden huseier kan ha kjøpt toalettet hvor som helst så vil de altså ikke hjelpe.

 

Følte at dette var totalt mangel på kundeservice. Er eg kravstor?

 

Merk at eg har ikke hengt meg opp i pris. Eg vet ikke hva knappen koster(toalettet koster 899) men eg villig til å betale det knappen koster å bestille inn til butikken.

 

:grumpy:

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ja eg måtte fremlegge kjøpsbevis for at toalettet var kjøpt der. Så eg kunne nok ikke ha bløffet meg ut av den.

 

En tilleggsutfordring da blir jo at de i praksis ikke leverer reservedeler til eldre produkter, selv om produsenten fortsatt leverer det. Hvor mange tar vare på kvitteringen for ett toalett til 899 i 5-7 år? Eg vet at toalettet er minst 5 år da eg har bodd her i 5 år. Selv om eg skulle spurt huseier om kvittering så tviler eg på at han har den nå fortsatt.

 

En annen ting er at de har 30 dagers åpent kjøp. For å være litt vanskelig tilbake kan eg jo i praksis kjøpe det toalettet der i dag, bestille reservedel i morgen, og så levere toalettet tilbake....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dét er en god plan. Bestill, hent, vent 3 dager, si den ble skadet under flytting, bestill ny knapp, levér den så tilbake under åpent kjøp-garanti.

 

Men hmm. Om den skulle bli skadet under åpent kjøp-perioden, så vil de vel ikke ta den tilbake? Regner med at den må være uskadet? Kanskje ikke? Eller bare ikke si noe, kanskje.

 

Jeg lurer på om det beste bare er å være ærlig med de som jobber der og spørre om du kan gjøre det på den måten, siden det er umulig å få bestilt ny knapp på noen annen måte. Kanskje du kunne få telefonnummer til produsenten og ringe dem selv.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Altså, knappen kan eg bestille flere steder sannsynligvis, og fra nabobutikker i området her samt nettbutikker. Eneste årsak til at eg gikk på en fysisk butikk som Jula her nå var at de var på veien til jobb og eg fant ut at de hadde akkurat samme toalett. Eg er og litt idealist med at eg vil gjerne bruke fysiske butikker når mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...